Тепер трохи про авто, стан яких змусив засмутитися. Йдеться про один з автобусів ЛАЗ. Такий автобус, фото якого можна побачити нижче, стояв не в ангарі, а на вулиці. З нього познімали багато деталей, він не має навіть задніх скатів. Неподалік стояв і КрАЗ у ще гіршому стані. Та крім них були й машини збережені, у більш-менш гарному стані, причому мова не про класичний ЛАЗ-695, а й про декілька інших моделей.

ЛАЗ А291, 2001-2005. Це був міський автобус, попередник моделі А292 довжиною 18 метрів на дві зчленованих секції. Усе почалося 1995 року, коли на заводі виготовили дослідну модель ЛАЗ-6205. Базою для неї послугував ЛАЗ-52523 з двигуном MIDR 06.20.45 потужністю 252 к. с., КП і двома ведучими мостами від Renault. Завдяки довжині 17520 мм. автобус міг одночасно перевозити 190 пасажирів, з них 38 на сидячих місцях. У 2000 році виготовили наступну дослідну модель – ЛАЗ-6206, яка насправді була доопрацьованим варіантом попередника. А вже 2001 року на виставці SIA-2001 презентували серійний варіант, що являв собою ЛАЗ-6206, але мав агрегати від Ikarus 280: горизонтальний дизель Raba D10 P6 об’ємом 10,35 л. на 253 к. с., 5-ступеневу МКП Praga 5 PS 114 і вже один ведучий міст Raba. З’єднання секцій було гофроване, двоскладне з безпечним вузлом зчленування, що дозволяло зробити прохід між секціями. Також автобус відрізнявся склопакетом. Тим не менше таких машин виготовили всього 19:

ЛАЗ А291, ЛАЗ, автобус фото, КрАЗ, ЛАЗ-695, ЛАЗ 697М, ЛАЗ 697М Турист

ЛАЗ 697М, 1970-1975. Автобус був уніфікований з міською модифікацією ЛАЗ 695М. Зовні від попередника модель відрізнялася збільшеними боковими вікнами без засклених скатів даху. Також була відсутня повітрозабірник-труба на даху – її роль тепер виконували бокові дефлектори. Із вдосконалень можна відзначити гідропідсилювач керма та задній міст Раба з Угорщини. Перший демонстраційний зразок показали 1969 року, але від серійників він відрізнявся іншим оформленням передньої частини кузова, а також наявністю аварійних виходів на місці деяких бокових вікон. Кумедно, що цей зразок демонструвався на багатьох виставках протягом кількох років, поки не закінчився випуск модифікації ЛАЗ 697М Турист. Основне, за чим вирізнялися автобуси цього періоду випуску – велика літера Л спереду. Однак у кінці випуску вже почали робити перехідну версію, у якої задня частина кузова вже була від нової модифікації 697Н:

ЛАЗ 697М, ЛАЗ, автобус фото, КрАЗ, ЛАЗ-695, ЛАЗ 697М, ЛАЗ 697М Турист

ЛАЗ А141, 1997. Це був 9-метровий автобус для міжміського сполучення, що виготовляв завод ЛАЗ. Був подібний до моделей ЛАЗ-4207 і ЛАЗ-5207. 2012 року цю модель замінила нова – LAZ A141 Liner. Цей ЛАЗ був найменшим у лінійці ЛАЗ, автобуси мали в довжину 9,2 м., ширину 2,5 м. і висоту 3 м. Через статус міжміського автобус мав дверну формулу 1-0-1, а також цілих 22 габаритних вогні. Салон наближений до напівтуристичного, тобто сидіння м’які та мають високу спинку, однак столики для пасажирів відсутні. Сидячих місць було 24, стоячих – до 55. Загалом автобус міг перевезти до 80 людей. Завдяки двом люкам відбувалася вентиляція салону, найбільш ефективна на високих швидкостях. На випадок спеки в салоні було передбачено шторки. У холодну пору допомагала система рідинного опалення потужністю 30 кВт. Автобус було оснащено двигуном MAN DO836 (Euro-3) потужністю 190 кВт. Завдяки невеликій спорядженій масі цього ЛАЗа на 60 км./год. витрати пального складали 14-15 л. Навіть за максимального завантаження автобус міг розігнатися до 100 км./год. Передбачалося, що строк служби цих автобусів складатиме 15-25 років:

ЛАЗ А141, ЛАЗ, автобус фото, КрАЗ, ЛАЗ-695, ЛАЗ 697М, ЛАЗ 697М Турист

ЛАЗ А141, ЛАЗ, автобус фото, КрАЗ, ЛАЗ-695, ЛАЗ 697М, ЛАЗ 697М Турист

Ще один, але не такий убитий ЛАЗ А141, до того ж трохи новіший – 1998 року випуску

Деякі інші машини ЛАЗ, які були представлені на осінній виставці OldCarLand-2016 можна переглянути тут.