Щиро кажучи, особливого азарту відвідати цей ретро-автобус у мене не було, хоча як професіонала цікавило, що зробили з чергового ЛАЗ-695М. Але для мене питання стояло саме в тому, наскільки відрізняється цей бус від Кофейбусу-1, оскільки це також “Емка”, а стаття про нього викладена тут; це найперший Кофейбус з усіх, які потім доєдналися до проекту, в тому числі тепер вже і в Дніпропетровську (також ЛАЗ-695М, відомий під назвою Кофейбус-4). З іншого боку, машина, яка донедавна стояла на Солом’янській площі, а тепер уже на проспекті Перемоги, суттєво відрізняється від першої. Хоча б тим, що вона на ходу, а крім цього її змістовним малюнком, що обрамляє по борту увесь кузов. Розглядаючи його, ви зможете на кілька хвилин поринути у найвизначніші місця столиці України, відображені художником специфічно, але впізнавано. Тож я дуже зрадів, коли таки приїхав у Кофейбус-8 і, випиваючи прохолодного фраппе (в той день було +35 С), сидів на вулиці та захоплювався роботою майстра.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Незмінний атрибут Кофейбусів – столики надворі: або для тих, хто прийшов подивитися на машину ззовні, або тих, хто в принципі не любить закритого простору :)

Кілька слів про сам автобус. На відміну від багатьох інших старих машин, які часто перебувають у зовсім паршивому стані, ця була живіша. Справа в тому, що із самого свого народження – у 1971 році – машина потрапила не в АТП, а на завод в руки турботливого водія, який справно доглядав за “ЛАЗиком”. На маршруті він ніколи не працював (згадаймо, що роблять зараз пасажири з набагато новішими Богданами, і все стане зрозуміло), тому вандали не встигли з ним нічого зробити. Не встигли з 695 нічого зробити і на металобазі, куди його відправили в металолом, оскільки керівник підприємства виявився людиною з душею. Тож наткнувшись у новинах на інформацію про решту кофейбусів проекту, він зв’язався через інтернет з власником – Вадимом Навроцьким – і запропонував викупити машину фактично в ідеальному стані. У настільки ідеальному, що Навроцький прийшов до висновку – ця машина може їздити сама ще багато років, до того ж має алюмінієві борти (корозія не скоро ще торкнеться їх), а також багато запчастин.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Над заднім колесом добре видно годинник з будинку профспілок, по центру – пам’ятник засновникам Києва і один з павільйонів ВДНГ. Надписом на вікнах автобус приваблює на холодну каву.

По малюнку. З лівого боку на автобусі зображено Золоті Ворота, розташовані прямо на водійських дверях. По центру видно елементи Пішохідного мосту через Дніпро, а за заднім колесом розмістився червоний корпус Київського Національного Університету ім. Тараса Шевченка. З правого можна побачити засновників Києва – легендарних братів Кия, Щека та Хорива і їхню сестру Либідь, які на автобусі знаходяться поряд з одним із павільйонів ВДНГ. Біля заднього колеса причаїлися годинник на даху колишнього будинку профспілок (цікаво, що годинник показує неіснуючий час – 25.60) і приміщення київського фунікулера. Усе водночас і схоже, і несхоже на себе, оскільки намальоване досить абстрактно. При цьому фоном слугує яскравий та приємний бежевий колір кузова автобуса.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

На моторному відсіку малюнок стилізований під загальне розфарбування ЛАЗика. Зберігся оригінальний надпис “Львів” червоними літерами.

Всередині ЛАЗа все традиційно для Кофейбусів. Обстановка в день моїх відвідин була тьмяна, оскільки надворі пекло сонце, і шторки були закриті. Атмосферу “лаунджу” створювала також коричнева оббивка сидінь і ті самі штори такого ж кольору. Попід дахом розвісили фото Києва – старого та сучасного. Трапляються і фото, де показано, як було у минулому столітті, і як тепер виглядає одна й та ж вулиця. Потішило місце водія – панель приладів не оздоблювалася додатково, тож там зберігся червонуватий матеріал схожий на шкірзамінник. Крісло також оригінальне, від часу місцями потріскане. Приємно було бачити лампочку “Дверь”, яка хай хоч і з розбитим індикатором, однак горіла, оскільки усі двері були справді відчинені. Загалом машина справляє надзвичайно позитивне враження, враховуючи ще й те, що на додачу до приємного дизайну вам запропонують справжню італійську каву.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

На передку – космічно-природні мотиви. Привертають увагу дві великі сигнальні труби на даху.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Позаду видно приміщення київського фунікулера.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Багажник відсік ЛАЗа і досі виконує свою пряму функцію. Як і раніше відкривається балонним ключем.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Торпедо покрите симпатичним матеріалом, червонуватого кольору. Такого ж відтінку і оббивка сидіння.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Розбита лампочка, яка світиться, сигналізує про відкриті двері. Схоже, що зберігся навіть оригінальний мікрофон.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Також зберігся оригінальний сонцезахисна пластинка. Незмінна атрибутика водіїв – фото жінок в кабіні.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

В салоні на колісній арці стоять два старих програвача. В той день працювали як підставка для вентилятора.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

На стійці ретро-предмети, які можна пофоткати, поки чекаєш каву.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Проект не стоїть осторонь соціальних проблем.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

За столиками затишна атмосфера.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

В автобусі можна розміститися у компанії з чотирьох чоловік.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Старі фото залізничного вокзалу у Києві.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Фото того, як було, і того, як зараз.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

Фото приміщення, де нині знаходиться вхід в метро.

фото ЛАЗ-695М Кофейбус-8, 1971, Солом'янська площа, проспект Перемоги, КПІ

В температуру +35 С чудово йде прохолодне фраппе.