Ще на початку грудня 2017 року ми випробовували тепер уже минуле покоління Renault Duster протягом тижневого тест-драйву. Машина мені надзвичайно сподобалася – зізнаюся, я не очікував від неї такої зручності та універсальності в щоденній експлуатації. Однак невдовзі, через кілька місяців, в Україні з’явився правонаступник моделі – новий Рено Дастер. Його презентація відбулася 29 березня на території автомістечка Ніко, що розташоване вздовж Бориспільського шосе. Я не міг пропустити цю подію, і попрямував туди. Мушу визнати – організаторам вдалося створити дружню атмосферу, а сам автосалон Renault поділили на дві частини – фуршетну і презентаційний подіум, де розташовувалося дві модифікації нового авто, про які розповім нижче. Першим етапом презентації була прес-конференція, де поряд з доволі нецікавою інформацією про статистику ринку та перші місця марки Renault по Україні в різних сегментах (якщо комусь невідомо – протягом останніх трьох років марка займає першу позицію в Україні за продажами) пролунало трохи цікавої інфи. Зокрема, автожурналістам наочно пояснили, чим відрізняється нова машина від старої, а також оголосили про заміну керівника Renault Україна: замість рекордсменки продажів Яни Міненко тепер компанією керуватиме корінний француз, який з 1992 року працює в Renault – Франсуа Маріот. Раніше він займав посаду комерційного директора бренду Dacia. Примітно, що саме Франсуа Маріот презентував новий Renault Duster на Женевському автосалоні, а тепер робив це в Україні для українських автожурналістів. Ще більшої ексклюзивності події додавало те, що Україна перша, де Duster запускали саме під брендом Renault.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Помаранчевий колір Пустеля – один з двох нових для Renault Duster

тест-драйв, презентація, Renault Duster

З дизайном нового Renault Duster попрацювали дуже правильно – складається враження буцімто машина лише пережила глибокий рестайлінг

Що по дизайну Renault Duster?

Франсуа Маріот зазначив, що попри граничну подібність нового Renault Duster до старої машини, насправді, як зовні, так і зсередини, дуже багато змінили. Наприклад, жодна деталь екстер’єру не є запозиченою. Що важливо – покращили шумоізоляцію, що підтвердилося під час дорожнього тест-драйву. Також з’явилося безліч нових систем, які раніше складно було уявити в цьому класі автомобілів, за рахунок чого машина перестала здаватися таким собі сільським простаком, який ні з того, ні з сього може начистити морду. Ні, тепер якщо він це робитиме, то тільки в білих рукавичках і тільки зі взаємної згоди. Під час тест-драйву попереднього покоління я скаржився на те, що воно навіть у дорогій комплектації не має світлодіодних денних ходових вогнів як компактний Рено Логан – вони були представлені звичайними лампами. Цей недолік ліквідовано в новій машині. До речі, задні ліхтарі також нової форми, однак досі дуже прагматичні й компактні за розміром. Вони нагадують подібний елемент екстер’єру на Jeep Renegade. Авто в Україні поки що продаватиметься лише в двох варіантах комплектацій: базовій Life і дорожчій Zen. Багатша комплектація Дастер може бути додатково оснащена пакетом Look, до якого, зокрема, входять сріблясті накладки на передній і задній бампери (за твердженням імпортера, ці накладки мають енергопоглинаючі властивості, що допоможе під час удару; корисні вони мають бути і під час наїзду на пішохода). Також пакет Look включає в себе тонування задніх вікон, леєри і легкосплавні 16-дюймові диски. До кольорової гами додалися два нових кольори:

  • бежевий Дюна;
  • помаранчевий Пустеля.
тест-драйв, презентація, Renault Duster

Задня оптика Renault Duster чимось нагадує інший кросовер – Jeep Renegade

тест-драйв, презентація, Renault Duster

На мою суб’єктивну думку – синій найбільше личить новому Renault Duster

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Renault Duster у базовій комплектації Life. До речі, на фото автомобіль в одному з двох нових кольорів – бежевому Дюна

тест-драйв, презентація, Renault Duster

А це дорожча комплектація Zen, вочевидь для тих, хто, власне, й хоче його спіймати. Відрізняється сріблястими накладками на передньому бампері, рейлінгах і зовнішніх дзеркальцях заднього огляду. Також тут з’являються протитуманні фари

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Топчик Renault Duster спереду виглядає набагато солідніше

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Не в останню чергу надзвичайна зовнішня спорідненість з минулим поколінням Renault Duster досягається за рахунок фронтальної оптики подібної форми. До речі, тепер денні ходові вогні представлені світлодіодною смужкою

тест-драйв, презентація, Renault Duster

На передніх крилах нового Renault Duster з’явилася пластикова накладка, яка імітує повітрозабірник. Кумедно, що під час презентації одного журналіста почало плющити і він почав домагатися, чому все-таки встановили цю накладку. Як на мене, то вона лише додає певної зрілості автомобілю і лише доповнює дизайн. У повнопривідних версіях на ній буде розміщено шильдик 4WD

тест-драйв, презентація, Renault Duster

На монопривідних Renault Duster надпису 4WD на фальшжабрах не буде

тест-драйв, презентація, Renault Duster

У базовій комплектації Life Renault Duster матиме такі колісні диски

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Легкосплавні диски дорожчої версії Renault Duster Zen

Абсолютно змінений салон Renault Duster

Представники Renault робили особливий акцент на змінених передніх сидіннях. Сівши ж в автомобіль, я справді відчув кращу бокову підтримку крісел нового авто. Як і раніше, простору як спереду, так і ззаду цілком вистачає. Якщо не брати до уваги повністю перелопачене компонування панелі приладів і модні кнопки-тумблери, які дуже легко перемикати, було ліквідовано кілька відверто бюджетних недоліків старої машини. Зокрема, екран мультимедійки перенесли вище і розмістили під правильним для огляду кутом. Блок електрорегулювань дзеркалець заднього огляду знаходиться тепер не під ручником, а зліва від керма. Також у мене було запитання, чому в старого Дастера під сидінням водія знаходилося два майже однакових важеля для різних регулювань – висоти сидіння і в повздовжньому напрямку. Напевно, ця претензія була не в одного мене, тому замість металевого важеля для висоти сидіння тепер встановлено довгий пластиковий з лівого боку сидіння. Однак це змусило заховати важіль регулювання кута нахилу спинки глибше за саму спинку, тож руку доводиться просовувати між нею і центральною стійкою даху. Є у мене й претензії до якості пластикових деталей в інтер’єрі – мені здалося, що в старій машині вони були товщі й не так проминалися під натиском пальців, що створювало ілюзію дорожчої машини. Нова позбавлена цієї позитивної риси. З іншого боку, залишилися на місці зручні ручки на дверцятах, які при цьому отримали химерну й стильну дизайнерську вставку – виглядає круто. Багажник не розчарував – він досі має великий об’єм і полицю, що складається з двох частин. Між іншим, представники Renault стверджують, що загальний об’єм речових відсіків у салоні складає 29 л. Це враховуючи новий кошик під переднім пасажирським сидінням. Певну цікавість являє собою й ніша над рукавичним ящиком. Сюди можна покласти мобільний телефон і під’єднати його до USB-роз’єму мультимедійки навіть із коротким дротом, адже ніша знаходиться дуже близько до нього.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

У новому Renault Duster передня панель повністю перероблена. Вона стала набагато дорослішою, а легковажні круглі дефлектори поступилися місцем прямокутним складної форми. Блок електроприводу дзеркалець тепер на правильному місці – зліва від керма. Також бачимо новий блок тумблерів-перемикачів, а також новий блок кліматичної системи

тест-драйв, презентація, Renault Duster

На водійському сидінні Renault Duster з’явився підлокітник, подібний до того, що ми бачили в Sandero Stepway. Перед переднім пасажиром гордий надпис Duster, а також ніша, у яку можна покласти мобільний телефон, легко під’єднавши його через USB до мультимедійки

тест-драйв, презентація, Renault Duster

На задніх дверних картах Renault Duster додалася містка кишеня, однак зникла зручна ручка, за яку можна було закривати двері та триматися

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Порівняно з попередником схоже, що довжина подушки дивана нового Renault Duster для крайніх пасажирів збільшилася, однак за рахунко цього стало менше простору для колін

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Об’єм багажного відділення моноприводної версії складає 445 л. Його функціональність порівняно з попереднім поколінням повністю збережена

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Техніка Renault Duster

В Україні Renault Duster пропонуватиметься з двома двигунами на вибір: це старий добрий 1,5-літровий турбодизель на 110 к. с., який ми вже тричі випробовували на двох моделях – Renault Duster, Renault Megane Sedan і Renault Kadjar, а також новий бензиновий мотор на 1,6 л. і 115 к. с. Бензинку вдалося випробувати на треку 4х4 з повним приводом і враження склалося не найкраще. Звісно, потужності автомобілю вистачає, однак крутного моменту для бездоріжжя таки недостатньо, тому я би рекомендував дизель для тих, кому потрібно долати складні ділянки дороги. А от на шосейному тест-драйві взяв турбодизель. Машина впевнено розганяється, жодних змін порівняно з минулим поколінням не помітив. Єдине що здивувало – дивне шипіння з-під моторного відсіку під час активного розгону. Причому, це не через шумоізоляцію – вона в новому авто краща. Систему Stop/Start ми раніше бачили навіть на бюджетних Renault, однак у новому Duster до неї долучився і Eco-режим. Що ж, давно пора, адже комерційний Trafic його має вже кілька років.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Ванна з піском, яка перетворилася на снігову колію, у якій починалися випробування Renault Duster

До коробок передач якихось суттєвих претензій немає. Точніше, взагалі нема. Механічну коробку передач Renault Duster я випробував на трасі 4х4, нижче поясню чому. Робота коробки хороша, приємно, що хід важеля досить короткий. Ще більше сподобалася голівка важеля: вона має правильну круглу форму. Можливо, лягає неідеально в долоню, однак мілкі зазубринки з боків, неначе в шестерні, створюють ілюзію спортивного авто й іще більшої чіткості увімкнення передачі. А от автомат випробовував уже раніше, причому одразу на кількох автомобілях цієї марки: і на минулому Duster, і на цивільній яхті для середнього класу Renault Megane Sedan, і на молодіжному розбишаці Renault Captur, щоправда, на останньому він компонувався з 1,5-літровим, але 90-сильним турбодизелем. Нещодавно аналогічну коробку потестив на тому ж Renault Kadjar. Коробка з двома зчепленнями EDC працює стабільно добре, моментів перемикання не відчутно, що зумовлює зручну швидкісну їзду, а також їзду по місту.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Калюжа з брилами каміння, де Renault Duster можна було й на пузо посадити

Щодо типу приводу треба усвідомлювати кілька нюансів: якщо ви бажаєте отримати Renault Duster з повним приводом, то це буде машина з механічною коробкою передач, однак двигун можна буде таки вибрати. Особливості конструкції вочевидь не дозволяють встановити автомат з 4х4, однак механіка для справжнього бездоріжжя таки пріоритетніше. У решті випадків і монопривід справиться чудово.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Проїзд Renault Duster по серії дерев’яних колод

Мушу визнати, що налаштування підвіски нового Renault Duster мені не дуже сподобалися. Ні, під час проїзду ям чи горбів різної величини вона так само максимально ковтає їх, однак зникло відчуття якоїсь пружності підвіски, її міцності. Щоправда, це дуже суб’єктивне враження, яке не впливає на справжні характеристики ходової. А от що не суб’єктивно – рухаючись по бездоріжжю, задня частина машини починає розгойдуватися в поперековому напрямку, прямо як у старих Жигулів. Особисто мені таке дуже не подобається.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Renault Duster на роликовому стенді, де ролики розташовані по діагоналі, імітуючи діагональне проковзування одного колеса з кожної вісі

Після таких налаштувань підвіски я мав побоювання, що керувати новим Reno Duster буде вже не так цікаво. Десь мої побоювання справдилися. На відміну від попередника, нова машина має електропідсилювач керма, а не гідро-, тож кермо видається доволі пустим, зокрема, на швидкості. Між іншим, саме кермо залишилося від попередника, а там воно мені дуже подобалося – його форма одна з найергономічніших, аналогічна до такого на Рено Меган. Незрозумілим рішенням, щоправда, залишилася перестановка кнопок круїз-контролю, оскільки причин для цього немає, додаткових перемикачів на кермі не з’явилося.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Renault Duster проїжджає по серії бугрів – лежачих поліцейських

Задні гальма Renault Duster залишили барабанними, хоча вони зайвих проблем на дорозі не підносять – почуваєшся себе впевнено.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Імітація діагонального вивішування для Renault Duster

На тесті трасами загального призначення Renault Duster показує себе як риба у воді. Його не лякає ні швидкісна їзда, ані тим більше незліченна кількість вибоїн, ям та горбів на дорозі після весняного снігу. Тому він, як і раніше, залишився універсальним автомобілем, який буквально спроектований для українського ринку.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Заїзд на конструкцію з 30-градусним боковим нахилом Renault Duster витримав на диво спокійно і врівноважено… на відміну від його водіїв

Нарешті ми підійшли до ключового моменту – випробувань на майданчику «Оффроад». Передусім було запропоновано проїхатися по «ванній» з піском. На жаль, вона була засипана снігом, тож це випробування полягало по суті в перевірці кліренсу і здатності машини їздити по колії, адже з’їзд у «ванну» – це висока бровка, з якої машина буквально падала вниз. Та днищем автомобіль землю чи бровку не зачепив. Далі була розташована ще страшніша перешкода – «брід» з величезними валунами. Тут доводилося не просто вперто сунути вперед, а обирати правильну траекторію. Адже тестер переді мною якраз посадив машину захистом картера на найвищий валун. Та Duster це пережив і поїхав далі. Імітація лежачих поперек дерев’яних колод взагалі не сприймалася як перешкода. На розташованій в півметрі одне від одного серії лежачих поліцейських можна було випробувати те, як машина долає виступи на дорожньому покритті. Звісно, це були не реакції преміум-седана, але й жорсткою машину назвати також складно. Було запропоновано вивісити діагонально колеса автомобіля на спеціальному стенді, але й тут наш маленький кросовер ні на мить не зупинився. Так само просто він розправився і з роликовим стендом. Самі ролики були розміщені по діагоналі, що дозволило перевірити те, як Duster вибирається з умов, коли два колеса обидвох вісей по діагоналі застрягли в багнюці й снігові. Висновок один – хоч колеса й застрягли, та машина не застрягла. Бонусом до майданчика офроуд був спеціально змайстрований стенд, який імітував високий земляний пагорб, на який спершу треба задертися, а потім безпечно спуститися. Тут у нагоді стали дві системи: противідкочувальна HSA, коли випадково зупиняєшся на підйомі (вона тимчасово стримуватиме скочування авто назад), і допомоги спуску з гори HDC. Остання, на швидкості до 10 км./год., дозволяє водію відволіктися від керування гальмами й педаллю газу, фіксуючи максимальну швидкість. Залишається лише об’їжджати небезпечні нерівності. Цікаво, що працює ця система не лише під час спуску вперед, але й назад також! Ну й вершками випробувань і вражень можна назвати нахил в 30 градусів. Автомобіль забирався на окремий стенд, а потім ставав боком до спуску. І хоч пасажири в машинах висіли на пасках безпеки, а враження було таке, що лиш трохи поворухнешся і авто звалиться на бік, Duster стійко стояв. Причому інструктор пропонував навіть зупинитися в такому положенні й перевірити наочно кут поперекового нахилу – авто відтепер має інфорозділ з різними цікавими позашляховими показниками. Одним із них і є вказівка згаданого кута нахилу.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

На цьому стенді перевірялися нові для Renault Duster системи допомоги під час старту вгору, а також під час спуску з гори

Renault Duster додали технологічного обладнання для подолання бездоріжжя. ESP тепер доступна з базової комплектації. Замовити можна й монітор 4х4, який дозволяє побачити розташування машини в просторі в плані кута нахилу, а також сторін світу. Додалися і камери кругового огляду в решітці радіатора, задньому бампері й дзеркальцях заднього огляду. Активуються вони або автоматично, або примусово – кнопкою на центральній консолі. Одна із новинок – система TPMS або контролю тиску в шинах, яку ми вже бачили на інших моделях марки.

тест-драйв, презентація, Renault Duster

Наразі Renault Duster комплектується двома двигунами на вибір: 1,5-літровим турбодизелем на 110 к. с. і 1,6-літровим бензиновим мотором на 115 к. с. На фото дизель.

Мінімальна ціна на новий Duster складає 424810 грн. А от максимальна дорівнює близько 648000 грн. Це дорожче, ніж старий Duster, однак все одно досі привабливо.

Якщо бажаєте порівняти нову машину зі старою, можете скористатися нашим грунтовним тест-драйвом попереднього покоління Renault Duster!