Схоже, що назріває великий міжнародний скандал: французький концерн PSA заявив, що не дуже задоволений угодою із General Motors щодо купівлі марки Opel. Європейці вважають, що американці їх обдурили!

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

Корпорація PSA Peugeot-Citroen вважає, що GM обдурили їх, продавши напівмертвий Opel

Передумови угоди про продаж Opel

Зайдемо здалеку. Загальновідомо, що 2021 року, а це вже доволі скоро, набирають чинності нові вимоги Євросоюзу щодо норм викидів шкідливих речовин, які будуть складати 95 г./км. замість нинішніх 130 г./км. А Opel наразі не дотягує до нових норм мінімум 10 г., а протягом кількох років штрафування за перевищення норми може назбиратися штраф у розмірі близько 1 млрд. євро. Водночас перед підписанням угоди 2016 року аналітичне агентство PA Consulting стверджувало, що Opel не дотягував хіба 3,7 г. Штраф же складає 95 євро за кожен грам, який перевищує норму.

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

Opel не дотягує до нинішніх норм близко 10 г., а штраф за кожен зайвий грам викиду кожного виробленого автомобіля складає 95 євро!

Коментарі сторін з приводу продажу Opel

Карлос Таварес, який виконує роль генерального директора PSA прокоментував угоду таким чином: “Ми дізналися про це через кілька тижнів після закриття угоди з купівлі Opel. Спочатку нам надали одні цифри, однак, власноруч розібравшися детальніше, виявилося, що ці цифри насправді втроє більші. Ми дали вказівку нашим спеціалістам повністю перебудувати стратегію продуктів і технологій. Адже якщо ви не дотримуєтеся правил ЄС, суми штрафів, які вам виписують, можуть взагалі навіть поставити питання виживання компанії”.

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

Карлос Таварес, генеральний директор PSA, стверджує, що GM надало хибну інформацію про рівень викидів автомобілів Opel

У свою чергу очільник консалтингової компанії PA Consulting Group Томас Геттл повідомив: “Ми щороку повідомляли про те, що Opel, яким володіла GM, зіштовхнеться із серйозними проблемами в плані відповідності нормам викидів CO2 в Європі. Наразі двигуни Opel відстають в середньому на 5-7 років від більшості двигунів основних європейських марок автомобілів. Ми не спостерігали з боку GM якихось суттєвих вливань в Opel щодо розробки гібридних і електричних автомобілів, що знизило би показники викидів”.

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

Томас Геттл із PA Consulting Group зауважив, що вони попереджали про не надто хороший стан справ у Opel

Не забарилися з коментарем і з боку GM: “PSA провели оцінку підприємства, використовуючи своїх співробітників, сторонніх експертів і юристів. Ми ж надали всю необхідну інформацію”. Таким чином американці натякнули на безвідповідальність французів у створенні угоди.

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

GM каже, що французи самі винні – треба було уважніше перевіряти Opel

Автоконцерн PSA уже вимагає в GM повернення частини коштів із загальної суми в 1,3 млрд. євро угоди за Opel, а саме близько 600-800 млн. євро. Жоден із юристів не в змозі передбачити кінець цієї суперечки, адже на перший погляд кожна зі сторін правомірно оцінює свої претензії. Що буде далі – покаже історія…

Примітно, що раніше ми вже писали про позитивні відгуки державного французького органу про екологічність автомобілів Opel. Можливо, налажали сторонні експерти?