З 14 квітня почали діяти нові, знижені ставки імпортного мита на легкові автомобілі з об’ємом двигуна від 1,0 л. до 2,2 л. На групу машин з “бензинками” від 1,0 л. до 1,5 л. ставка тепер складатиме 2,15%, а для моторів від 1,5 л. до 2,2 л. – 4,32%. Тобто ставки зменшили приблизно вдвічі, сподіваючись, що це призведе до відновлення конкурентоспроможності бензинового імпорту порівняно з дизельним. Приблизно така ж ситуація була до введення спецмита кілька років тому. Однак навряд слід очікувати оце передбачуване зниження цін на автомобілі, оскільки з 26 лютого було також введено 5% збір на імпорт, тому частка платежів за імпорт нового авто все одно складає гігантські 15-19,3% від загальної вартості залежно від об’єму двигуна. Також не слід забувати про нестабільну поведінку національної валюти, яка також впливає на ціни, оскільки усі вони прив’язані саме до гривні.

Окремо хочеться сказати і про провалену ініціативу подовження перебування нерозмитненого авто на території України до 30 днів, передбачену в законопроекті №1393. Провал відбувся не в останню чергу за рахунок фракції Самопомочі в парламенті. Тим не менше Олег Березюк, голова цієї фракції, висунув іншу, ще більш цікаву пропозицію: подовжити термін без оплати усіх зборів при митному оформленні до 90 днів. Мотивується така пропозиція тим, щоб водій міг спокійніше почуватися, не думаючи і не переймаючись за витрати часу і пального на повернення за кордон і назад.