Розпочалися продажі вже другого покоління автомобіля Citroen DS4 Crossback. Разом із приставкою до назви машина здобула оновлену зовнішність. Що ж чекає на нас всередині, та які сюрпризи піднесе цей представник преміальної серії Citroen під час руху? Ми спробували це з’ясувати, провівши його випробування.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Як у престижних брендів – на центральній стійці красується емблема DS

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Звертає на себе увагу динамічний профіль автомобіля. Для цього задні двері зробили максимально вузькими, а ручки заховали в стійки

Французька екзотика

Перше, що кидається в очі у зовнішності Citroen DS4 Crossback – оновлений передок, не останню роль у якому відіграють нові фари DS LED Vision, які відтепер мають світлодіодний бумерангоподібний сегмент денних ходових вогнів, а також набір основних фар, що складається із 3 модулів. Блок протитуманок допоможе тепер не лише при густому тумані, а й у темну пору підсвітить поворот. Хоча працює цей режим на швидкостях до 40 км./год. Закінчують оформлення передка фірмова решітка радіатора DS Wings у поєднанні з витонченим значком марки на капоті й на самій решітці та чорний сегмент на передньому бампері, що додає зовнішності кросовера динаміки та спортивності.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Елементами нового стилю Citroen DS4 Crossback у першу чергу є фірмова решітка радіатора DS Wings і нові світлодіодні фари

Збоку автомобілю намагалися надати максимально купеподібного образу, тому задні двері трохи замаскували: по-перше, їх зробили значно меншими за передні, а ручку заховали в стійку за вікном. На передніх ручках встановили хромовані накладки, а на центральній стійці даху залишили значок DS, щоб підкреслити респектабельність бренду, однак чорні корпуси дзеркалець заднього огляду не дають забути про призначення моделі для активної їзди. Так само і базові для максимальної комплектації чорні диски радіусом 17 дюймів. На позашляхову спрямованість натякають чорні пластикові накладки на крила, хоча я би їх встановив також і на пороги та на нижню частину переднього бампера. Практичності машині додають функційні рейлінги на даху. У випадку необхідності встановлення іншого типу рейлінгів з внутрішнього боку дверного отвору пророблено монтажні отвори.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Для встановлення іншого типу рейлінгів у даху передбачені отвори для їхнього монтажу

Задок Citroen DS4 Crossback, на відміну від передка, демонструє дещо скруглені форми і здалека нагадує попереднє покоління C4 з 5-дверним кузовом хетчбек. Найяскравіша деталь – ліхтарі – в основному не змінилися, додалися, щоправда, дві смужки світлодіодів габаритних вогнів. Серед інших ефектних дизайнерських елементів – чорний спойлер на кришці багажника і хромована планка, яка ніби огортає псевдовихлопні труби. Насправді за нею глуха решітка. Своєрідної агресії додають вигини бампера, стилізовані під вентиляційні отвори з обох боків.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Ефектно виглядають смужки габаритів у задніх ліхтарях. У нічну пору можна навіть сплутати з BMW.

На честь стилю і комфорту

Салон Citroen DS4 Crossback з першого ж погляду справляє дуже гарне враження. Потрапляєш в автомобіль за допомогою системи безключового доступу. Варто лише мати при собі блок ключа в кишені й провести пальцем з тильного боку дверної ручки – замок відкриє машину. Закрити її можна торкнувшись спеціального датчика із зовнішнього боку ручки. Відчинивши дверцята, Citroen зустрічає приємною мелодією і запалює світлодіодні денні ходові вогні, а також смужки задніх світлодіодів, які виглядають особливо ефектно.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Місце водія ергономічне. Особливо зручне велике кермо, обшите приємною на дотик шкірою

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Підсвітку панелі приладів можна змінювати

При посадці в салон одразу відчуваєш один з основних недоліків автомобіля. Попри високий кузов, посадка тут також висока, і добре відчувається наявність стелі. Тим не менше, це не означає, що головою трешся об неї – незручності можуть бути лише у високих людей. З іншого боку створюється ідеологічно правильне враження спорткара, салон якого ніби огортає тіло водія, чому сприяють і передні сидіння з розвиненою боковою підтримкою. Кому здасться замало – повернувши ручку збоку на спинці, її можна збільшити. До засобів комфорту також додаються 3-рівневий підігрів передніх сидінь, а також повністю електричні регулювання водійського крісла. Одним із засобів безпеки в авто є активний підголівник, який покликаний вберігати голову й шию від удару ззаду. Сівши в салон, права рука одразу лягає на невеликий, але зручний підлокітник, який можна зсувати у горизонтальній площині (відкривши або прикривши підстаканник для водія), а також вибрати з трьох позицій у вертикальному положенні. Традиційно, підлокітник піднімається вгору, відкривши середніх розмірів бокс під ним. Існує кілька варіантів обшивки сидінь у Сitroen DS4 Crossback: з комбінованою шкіра/алькантара і повністю шкіряною. Особисто мені більше подобається другий варіант, тим більше, що шкіру легше чистити. На алькантарі залишаються сліди, та іноді складається враження, що крісло брудне. Для лівої ноги передбачене місце відпочинку, яке оздоблене, як і педалі, спортивними накладками.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Ручкою зі внутрішнього боку спинок сидінь можна додати поперекової підтримки

Однією з основних фішок DS4 Crossback є зсувна панель із сонцезахисними козирками. За її допомогою можна збільшити площу огляду через лобове скло настільки, що буде видно світлофор, навіть якщо під’їхати майже впритул. У випадку ж яскравого сонця, панель можна зсунути вниз плюс прикритися козирком. На їхній задній панелі розташоване дзеркальце як з водійського боку, так і з пасажирського. Придертися можна хіба до того, що хоча б у пасажира немає підсвітки.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

У стандартному положенні сонцезахисна панель на даху прикриває від занадто яскравих променів

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

У відкритому стані утворюється велика площа огляду для водія

Панель приладів відрізняється оригінальністю і елегантністю, запозиченими з хетчбека C4. Вона відрізняється функцією підсвітки, яку можна змінювати двома різними кнопками зліва під центральним колодцем спідометра. Відтінок може бути заспокійливим фіолетовим, або ж більш інформативним жовтувато-білим. Як на мене, то фіолетовий погано видно, тому його доречніше використовувати у нічний час. Центральна консоль і тунель оздоблені матеріалом, подібним до карбону. Так само і ручки дверей всередині. Перед водієм зручне, масивне кермо, яке приємно тримати в руках. Воно багатофункційне – на нього винесено управління аудіосистемою і круїз-контролем. Автомобіль оснащений системами, за допомогою яких можна виводити зображення з екранів своїх android-смартфонів або iPhone на 7-дюймовий монітор автомобільної мультимедійки. Діагональ не дуже велика, але все одно краще, ніж відволікатися на телефон. Задля кращого звучання по салону Citroen DS4 Crossback розкидано 6 динаміків hi-fi аудіосистеми Denon. Додатково використано центральний динамік у салоні плюс сабвуфер у багажнику. Нижче мультимедійки розташовано органи керування двозонним клімат-контролем, який, до того ж, володіє функцією Rest. Суть її полягає в тому, що на недовготривалих зупинках система мікроклімату ще деякий час працює, підтримуючи температуру в салоні. Це буде корисно, наприклад, на заправках або при виході ненадовго в магазин.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Функція двозонного клімат-контролю Rest дозволяє підтримувати мікроклімат у салоні протягом недовготривалих зупинок, наприклад, на заправці

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Двигун вмикається і вимикається кнопкою

Нижче, на тунелі, розташувалася кнопка запуску двигуна, а також електричне ручне гальмо. Цікаво, що при вимкненні двигуна воно автоматично активується, а от знімається вручну.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Коли глушиш мотор за допомогою кнопки Start/Stop, автомобіль автоматично ставиться на ручник. Розблокування ж гальм вже відбувається вручну

Зліва від керма знаходиться блок перемикачів, якими переважно відключаються допоміжні системи; виділяється лише кнопка відкривання лючка паливного бака у вигляді заправної колонки. Поряд з нею, на верхньому ярусі – відключення системи курсової стійкості ESP. На нижньому ярусі зліва направо розташувалися вимикачі парктроніка, системи Start&Stop (детальніше про неї у розділі Вишукана й технологічна потужність), а також система слідкування за мертвими зонами у зовнішніх дзеркальцях заднього огляду.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

У верхньому ряду кнопок зліва від керма знаходяться вимикач системи курсової стійкості ESP і кнопка відкриття лючка паливного бака. Внизу, справа наліво: відключення парктроніка, систем Start&Stop і стеження за мертвими зонами у дзеркальцях заднього огляду

Навпроти переднього пасажира знаходиться досить великий бардачок, який відрізняється приємною на дотик обшивкою всередині, а також зпрофільованими місцями на його кришці для стакана, ручки і ще чогось іншого (форма заглиблення незрозуміла, тим не менше туди поміститься різна дрібнота). Зверху відсіку розташований тримач, у який, судячи з розмірів має поміститися коробочка від компакт-диску, хоча якщо це так, то незрозуміло для чого, адже багато людей вже не возять із собою «компакти», тим паче, що до стаціонарної аудіосистеми можна підключити свій смартфон.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Бардачок зручний і глибокий. Зокрема, є кріплення під ручку і підстаканник. Червоним перемикачем відключається пасажирська подушка безпеки

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Підлокітник між водійськими сидіннями зручний

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Також підлокітник можна зсувати вперед-назад

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Можна відрегулювати підлокітник по висоті у 3 положеннях

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

У зсунутому назад положенні відкривається доступ до водійського підстаканника

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

За підстаканником бокс середніх розмірів із отвором для виводу проводу. Хоча виходить він на спинку пасажирського сидіння

Що ж до заднього ряду, то він максимально наближений до концепції купе. По-перше, двері. Вони відверто маленькі, а якщо пасажири спереду не готові поступитися простором на передньому ряді, то сідати буде особливо складно. Так само, як і вилазити. Як і завжди, до послуг задніх пасажирів стандартний набір засобів комфорту: підлокітники на дверях, які частково заходять на внутрішню пластикову панель через вузькість карт самих дверей. Ще один підлокітник відкидається зі спинки на місці середнього пасажира і може фіксуватися у двох положеннях: повністю горизонтальному і трохи піднятому (десь на 45º). Однак варто на нього сильніше натиснути і з напіввертикального положення він переміщується у горизонтальне, що у повсякденному використанні може виявитися незручно. Також для когось неприємністю може виявитися відсутність в принципі склопідйомників на задніх дверях. Це зумовлено їхньою специфічною формою, яка не дозволяє опустити скло у порожнину між металом і пластиковою панеллю, тому їх просто не ставили. На тильному боці боксу між передніми сидіннями знаходиться попільничка, щоправда, розташована вона незручно – в ногах: напевно для того, щоб відучувати від куріння. Над нею – розетка.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

На передніх пасажирських дверях ручка під зручний обхват і ємність для попутньої поклажі

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Задні двері вузькі, підлокітничок вузенький, а ручку і склопідйомники навіть не ставили. З іншого боку є додаткова кишенька знизу карти.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Сидіти ззаду зручно, однак відчувається, що його простором пожертвували задля передніх пасажирів і багажника

Як над переднім, так і над заднім рядом встановлений однаковий блок ламп освітлення салону. По одній на кожного пасажира (крім середнього заднього) і одна, яка світить ніжним світлом голубого відтінку. Оскільки автомобіль оглядався за дня, то важко було сказати, наскільки вона допомагає освітлювати простір, однак в автосалоні мене запевнили, що в темноті лампа достатньо ефективна.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Центральна лампочка має світло синюватого відтінку, тому здається, ніби вона створена не стільки для освітлення салону, скільки для додаткової аури преміальності автомобіля

Привертають увагу і два мініатюрних подіуми на передніх стійках. Їх наявність пояснили подіумами датчиків фірмової сигналізації, яка реагує на рух у салоні автомобіля.

 

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Задній підлокітник можна зафіксувати у припіднятій позиції…

На завершення огляду салону хочеться вказати на такий цікавий стилістичний прийом, як обшивка стелі темною тканиною. З одного боку вона додає відчуття спортивності та молодіжності, а з іншого візуально зменшує салон. Тому це вже на любителя і шанувальника.

 

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

… або опустити у горизонтальну

Багажник у Citroen DS4 Crossback середніх розмірів – 359 л., але це лише до полиці. До послуг майбутніх власників роздільно складані спинки заднього ряду в пропорції 2/3, а також практичний лючок за підлокітником, у який можна просунути лижі або інше тонке, але довге спорядження. Тим більше, що лючок правильної прямокутної форми, і розміщувати багаж буде зручно. Щоправда, не так зручно буде його закладати, переносячи через високий поріг, перед тим ще й піднявши на пристойну висоту. Що ж, наслідки стилістичних рішень задка не дозволили продовжити кришку багажника нижче. Як противага цьому недоліку, сама кришка піднімається майже на 45º над горизонтальною лінією, і навіть висока людина не зможе об неї вдаритися головою. Для закривання передбачено дві ручки з тильного боку. З обох сторін багажника, на пластикових стінках, передбачено по крючку для закріплення на них сумок, а освітлює простір одразу два ліхтарика. Причому один з них повноцінний. У штатному режимі він заряджається від бортової мережі авто, але у випадку необхідності його можна зняти і використовувати як переносний. Над його слотом розташована розетка на 12 В. З лівого боку прикріплений пасок, яким можна зафіксувати деякі предмети, а щоб знерухомити невелику поклажу, її можна вкласти у нішу за аркою правого заднього колеса, що прикрита сіткою. Поличка багажника не дуже велика, але різні невеликі речі туди все ж можна буде покласти. Під підлогою розташувалася докатка, максимальна швидкість їзди на якій становить 80 км./год. Щоб її було зручніше діставати, підйомне дно можна закріпити у відкритому стані, повісивши її петлю на спеціальний крючок знизу полички.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Багажник об’ємом 359 л. достатньо місткий для використання DS4 Crossback у місті. Недолік – високий поріг

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Під підлогою розташувалася докатка

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Багажник освітлюється двома ліхтариками

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

При цьому другий можна зняти…

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

…і використовувати автономно

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

Для довгомірів передбачено лючок у спинці заднього сидіння

Вишукана й технологічна потужність

На Citroen DS4 Crossback встановлюються на вибір три мотора: бензиновий об’ємом 1,6 л. (160 к. с.) і два дизельних BlueHDi на 1,6 л. (120 к. с.) і 2,0 л. (180 к. с.). У нас на тесті найпотужніший варіант на 2,0 л. Його 180 «конячок» віддаються на повну вже при 3750 об./хв., а шалений для машини таких розмірів крутний момент у 400 Нм підхоплює авто вже при 2000 об./хв. Особисто я відчув цю потугу одразу при виїзді з автосалону: складається таке враження, що колеса на мить відриваються від автомобіля і залишають кузов десь позаду – настільки сильно вдавлює в крісло. Хоча тут немає нічого дивного, адже розгін до 100 км./год. складає 8,6 с. Мотор являє собою агрегат нового покоління, яке вже відповідає екологічним нормам Євро VI. Досягається це за допомогою системи SCR. Речовина AdBlue, яка заливається в окремий бачок на 17 л. і змінюється раз на близько 25000 км., вступаючи в хімічну реакцію з викидами NOx, перетворює їх на водяну пару та азот (інертний газ). Її перезаливка коштує всього 300 грн., що не настільки багато для такого пробігу. В результаті цих технологічних хитрощів, зокрема, викиди CO2 складають 113 г./км., що є доволі таки непоганим результатом для 2,0-літрового дизеля. Ще одна хитрість полягає у системі Stop&Start, яка дозволяє у випадку повної зупинки автомобіля і натисненої педалі гальм вимикати двигун. Це корисно на недовготривалих зупинках у випадку очікування зеленого сигналу світлофору або навіть швидкої висадки пасажирів. Усе це дозволило добитися витрат пального всього лише в 4,3 л. у змішаному циклі, щоправда, під час тесту пального не шкодував, тож і витрати вилилися у 6,4-6,6 л./100 км. за бортовим комп’ютером. Але навіть у такому ритмі за наявності 60-літрового паливного бака пробіг складає майже 910 км.!

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

2,0-літровий турбодизель, створений в кооперації з Ford, дозволяє не лише комфортно рухатися у місті, але й буде динамічним на заміських дорогах завдяки потужності в 180 к. с. і крутному моменту 400 Нм!

Коробка тут спільна для дизелів – новий 6-ступеневий автомат від Aisin. Працює він досить таки непогано. Властиві усім автоматичним трансмісіям затримки при перемиканні наявні й тут. Хоча мушу визнати, якщо людина не знає, що таке «затримки при перемиканні», то вона їх і не помітить. Важіль коробки компактний і приємно лежить у руці. Кнопки розблокування на ньому немає, тож зміна положень КПП здійснюється за рахунок зсуву важеля вправо. Крім традиційного ручного режиму, який працює доволі непогано, наявні також спортивний і зимовий режими коробки передач.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

6-ступеневий автомат має затримки, але вони далеко не критичні. До послуг водія також спортивний і зимовий режими

Підвіска у Citroen DS4 Crossback традиційна: передня МакФерсон з нижніми трикутними важелями, задня – з поперековою деформованою балкою і стабілізатором стійкості. Тим не менше відпрацьовує вона добре – на київських післязимових дорогах із купою глибоких ям і тріщин вона часто їх просто ковтає. Дуже великі заглиблення віддаються на кузов незначними поштовхами, через що іноді навіть не страшно в’їхати у них. Разом з тим на серії незначних горбків підвіска спрацьовує жорсткіше, жваво підстрибуючи і трясучи кузов авто. Та робить вона це пружно і не набридливо, тож їздити по грунтових шляхах на DS4 Crossback  також приємно.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

1,6-літровий турбодизель розрахований на розважливіших водіїв, хоч і побудований спільно з BMW

Кермо заслуговує окремої розмови. Передусім сподобався його розмір: воно велике і ним приємно оперувати – складається враження, що сидиш у салоні набагато більшої машини, і це підкреслює і масивний край капоту, який видно із водійського місця. Попри повністю гладку шкіру, якою оббите кермо, воно не вислизає з рук при активному маневруванні. Більше того, на дотик матеріал дуже приємний. Хороше враження справляє і стильний зріз нижньої секції, покритої хромованою планкою. На лівій спиці розташоване управління круїз-контролем, який працює комфортно: наприклад, його легко ставити на так звану паузу за допомогою окремої кнопки із символом, подібним до значка паузи в аудіосистемах. Активувавши цей режим машина ігноруватиме поставлені вами раніше обмеження швидкості, що доречно у міському режимі. На заміській же дорозі виставляєш певний бар’єр і їдеш у стабільному ритмі. Ми під час тесту ставили на 50 і 60 км./год. За умови спокійного натискання на педаль газу автомобіль триматиме 49 і 59 км./год. відповідно. При цьому складається таке враження буцімто Citroen DS4 Crossback впирається у якусь повітряну подушку, продираючись крізь неї. Але заради цікавості продавили педаль до підлоги. Відчувся незначний поштовх і машина стала тримати вже 50 і 60 рівно.

тест-драйв Citroen DS4 Crossback, 1,6, 2,0 HDi, Start&Stop, DS Wings, DS LED

На кермі розташоване дистанційне керування мультимедійною системою і круїз-контролем

Сповільнюється Citroen DS4 Crossback також гідно. Традиційно спереду стоять дискові вентильовані, а ззаду дискові гальма. До їхньої потужності доводиться деякий час звикати, щоб не звисати на паску безпеки щоразу при під’їзді до світлофора, зупинившись від нього задовго до стоп-лінії. Оскільки педаль фактично невагома, можна припустити, що жінкам це авто буде до вподоби.

Зручно працює система допомоги при старті під гору. Хоч автомобіль і пропонується лише з автоматом, але під час перенесення ноги з гальм на газ може відбутися певне скочування назад. Щоб цього уникнути, автомобіль, коли відпускаєш гальма, подається на кілька сантиметрів назад, але одразу ж зупиняється. Тому можна спокійно рушати на доволі крутих підйомах, не переймаючись за те, що зачепиш когось ззаду.

Наостанок торкнуся інтелектуальної системи протибуксування коліс. Вона обладнана блоком контролю тяги, а також вмонтованими датчиками, що контролюють такі параметри, як кут нахилу дороги і тип покриття: лід, сніг або ін. На основі цього регулюються проковзування лівого чи правого колеса, що дозволяє не зариватися на рихлій поверхні, а рухатися прямо. Однак треба мати на увазі, що адекватно така система працюватиме лише за наявності відповідних зимових покришок.

 

Висновки

Те, що Citroen DS4 Crossback – стильний автомобіль, було зрозуміло із самого початку і не потребує зайвого наголошування. Що справді здивувало у цій машині – це її практичність. Звісно, автомобіль не для прагматиків: мало кому сподобається не надто просторий салон, тіснуватий задній ряд і високий поріжок багажника. Однак для людини, 80% життя якої складають пересування між домом, роботою і магазином з масою закупок, Citroen DS4 Crossback підійде ідеально.

 

+

  • неповторна зовнішність;
  • зручний передній ряд сидінь;
  • хороший огляд з місця водія через панорамне лобове скло;
  • гарна оснащеність як засобами комфорту, так і системами безпеки;
  • просторий, як для стильної машини, багажник;
  • надзвичайно потужний, але разом з тим економний двигун;
  • потужні гальма, легка педаль.

_

  • тіснуватий салон;
  • незручна посадка на задній ряд;
  • дещо замалий розмір екрана на центральній консолі;
  • високий поріг багажника.

 

Параметри кузова
Тип кузова хетчбек
Дверей/місць 5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм. 4284/1810/1535
База, мм. 2612
Колія передн./задн., мм. 1532/1527
Кліренс, мм 180
Маса споряджена/повна, кг. 1310/1890 1420/1976
Об’єм багажника, л. 359/невідомо
Об’єм бака, л. 60
Двигун
Тип турбодизельний з безпосереднім впорском пального під високим тиском, із системою Stop&Start
Розт. і к-сть цил. R4
Об’єм, см. куб. 1560 1997
Потужність, кВт(к. с.)/об./хв. 88(120)/3500 133(180)/3750
Макс. об. мом., Нм/об./хв. 300/1750 400/2000
Трансмісія
Привід передній
Тип коробки передач 6-ст. авт.
Ходова частина
Гальма передні/задні диск. вент./диск.
Підвіска передня/задня типу McPherson на трикутних нижніх важелях, пружинна з гідравлічними телескопічними амортизаторами/з поперековою деформованою балкою, стабілізатором поперекової стійкості, пружинна, з гідравлічними телескопічними амортизаторами
Підсилювач керма невідомо
Розмірність шин 215/60 R16 215/55 R17
Показники мотора
Максимальна швидкість, км./год. 190 205
Розгін 0-100 км./год., с. 11,4 8,6
Витрата місто/траса/комб., л./100 км. 4,4/3,5/3,8 5,2/3,8/4,3
Гарантійна інформація
Гарантія, років/км. 2/без обм. пробігу

 

Ціна, грн.                      832 800                                                                   896 100

Комплектація Citroen DS4 Crossback у версії Sport Chic*:

  • гідропідсилювач керма з варійованим зусиллям; кермо з регулюванням по висоті та вильоту; програмований круїз-контроль з обмежувачем швидкості; бортовий комп’ютер; регулювання кольору підсвітки приладів; електричне ручне гальмо;
  • антиблокувальна система гальм (ABS) + електронна система розподілу гальмівних зусиль + система допомоги при екстреному гальмуванні; електронна система стабілізації курсової стійкості (ESP); кріплення ISOFIX для дитячого крісла на задніх бокових сидіннях; передні подушки безпеки водія і пасажира; передні бокові подушки + шторки безпеки; система допомоги при старті під гору; електронний іммобілайзер + центральний замок + пульт PLIP + автоматичне блокування дверей на швидкості більше 10 км./год.; Stop&Start – система відключення двигуна при зупинці автомобіля і його запуск після зняття ноги з педалі гальм; сигналізація;
  • передні фари денного світла; протитуманні фари з функцією додаткового освітлення поворотів + світлодіодні ходові вогні (LED); дзеркальця заднього огляду з електроприводом і підігрівом; омивач фар; поворотні комбіновані LED&біксенонові фари з кутом повороту світлового пучка на 15º + LED протитуманні фари + омивачі фар;
  • спинки задніх сидінь, що складаються у співвідношенні 2/3; регулювання сидіння водія і переднього пасажира по висоті; регулювання поперекової підтримки водія і переднього пасажира; лючок для лиж + задній підлокітник; центральний передній підлокітник; підігрів передніх сидінь (3 рівні);
  • пакет ‘Auto’: двозонний клімат-контроль з вибором інтенсивності подачі повітря + датчик дощу + датчик світла + самозатемнюване салонне дзеркальце заднього огляду; система без ключового доступу в салон ‘Keyless Access’ і кнопка запуску двигуна ‘Start & Stop’ + хромовані вставки в ручки дверей; тачскрін 7 дюймів, навігація, Bluetooth, USB, радіо, 6 динаміків; датчик паркування в задньому бампері + складані за допомогою електроприводу дзеркальця заднього огляду;
  • панорамне вітрове скло з покращеною шумоізоляцією + 2 зсувних панелі проти сонця з боку водія і пасажира; передні електросклодійомники;
  • зовнішні дзеркальця заднього огляду чорного кольору; ручки дверей у колір кузова; хромоване обрамлення бокового скла; пакет ‘Декор’: хромовані накладки на педалі й на майданчик для відпочинку ноги + накладки на пороги; литі диски чорного кольору 17” Canberra + запасне колесо (докатка); кермо, обтягнуте шкірою; комбінована обшивка сидінь тканина-темна шкіра (коричнева шкіра – безкоштовна опція); пофарбування Blanc Banquise.

*за інформацією на сайті імпортера.

 

P.S.: оскільки Citroen DS4 Crossback продається у нас також із 1,6-літровим турбодизелем на 120 к. с., але на тест-драйв його не могли надати, то нам запропонували проїхатись на моделі C4 з аналогічним мотором і АКП. Очікуваної відсутності динаміки я не спостеріг – автомобіль так само жваво розганяється, як і 2,0-літровий DS4, і не дає засумніватися у своїй повноцінності. Звісно, мотор реве трошечки натужніше, однак можна їздити і спокійніше, економлячи пальне. Основне враження від такого силового агрегата – абсолютна збалансованість усіх характеристик. Відрізняються ці дизелі також, як би це дивно не звучало, виробниками. 2,0-літровий варіант створювався у кооперації з компанією Ford, а 1,6-літровий – той самий двигун, що допомагали розробити BMW. Другий силовий агрегат для тих, хто вже виріс із юнацького стану і є зваженою сімейною людиною, яка вміє рахувати гроші.