- Авангардист Citroen Grand C4 Picasso
- Свіжий подих від Citroen
- Космічний корабель Grand Picasso
- Citroen C4 у ролі океанського лайнера
- Паралельна реальність Citroen
- Технічні характеристики Citroen Grand C4 Picasso
Космічний корабель Grand Picasso
Citroen Grand C4 Picasso, як і решта сучасних авто, оснащений імобілайзером, який допоможе хоч на базовому рівні вберегти авто від злодіїв. Автомобіль укомплектовано центральним замком, керування яким відбувається за допомогою так званого пульту PLIP, який не лише має вишуканий дизайн, але й приємний на дотик та зручний у використанні. З нього ж можна відкривати двері багажного відсіку. Також на цій машині зустрів систему, яку більшість інших виробників чомусь обходять стороною – замикання дверей під час руху. Крім цього, у випадку удару центральний замок розблокується теж автоматично, щоб потерпілих можна було витягнути з авто.
Салон Citroen Grand C4 Picasso дарує більше простору і повітря, ніж будь-який інший автомобіль. Парадоксально, але передні двері досить вузькі, та посадка у салон не викликає якихось незручностей, адже це компенсується значною висотою дверного отвору. Підлокітники карт дверей та обшивка сидіння з боків мають не надто приємну на дотик тканину, однак центральна частина сидінь виготовлена з сірого, надзвичайно ніжного і приємного матеріалу. А чого тільки вартий пластик, який буквально проминається під руками, настільки він м’який і якісний. Особливо гарне враження справляє світла вставка на торпедо. Передні сидіння мають значний діапазон регулювань у будь-якому напрямку (по висоті, нахилу спинки, по довжині), тому не надто напружує відсутність електроприводів. Та й колонка керма має регулювання по висоті та вильоту. Сидіння переднього пасажира має абсолютно аналогічний спектр регулювань, до того ж натиснувши на важіль з лівого боку спинки, її можна скласти вперед. Таким чином легко перевезти речі нестандартної довжини.
Панель приладів отримала надзвичайну стилістику, яку можна порівняти хіба що із салонами космічних кораблів з фантастичних фільмів чи комп’ютерних ігор. Її утворює великий 7-дюймовий екран, на якому, зокрема, відображаються усі дані бортового комп’ютера, зокрема, температури зовні й час. Разом із тим відчувається вплив класики. Принаймні, мені здалося, що дизайнери авто черпали натхнення саме зі старих авто, створюючи химерні обриси повітроводів, а також створюючи навмисно тонкий профіль передньої панелі. Останнє додає не візуального, а реального простору. Ці ж повітроводи поділені хромованим оздобленням їхньої верхньої частини. Також я звернув увагу на крутилку перед панеллю приладів. Здогадуюся, що це регулятор ароматизатора, однак до мене на автомобілі їздило багато інших журналістів, тож сам ароматизатор, вочевидь, повністю вичерпали.
Місце розташування водійської (колонка керма) та пасажирської (панель над речовим відсіком) подушок безпеки в Citroen Grand C4 Picasso – традиційне.
У боковинах спинок сидінь зашито бокові подушки для передніх пасажирів, а шторки, вмонтовані у стелю над дверними отворами, у Citroen Grand C4 Picasso передбачено і для задніх пасажирів.
Привід електричних склопідйомників Citroen Grand C4 Picasso розташовано на похилому поручні, за рахунок чого користуватися ними надзвичайно зручно.
Кермо Citroen Grand C4 Picasso регулюється по висоті й глибині. Для цього потрібно намацати важіль під колонкою керма і потягнути його на себе, внаслідок чого розблокується механізм регулювань. Після комфортного налаштування потрібно просто повернути важіль у попереднє положення, щоб зафіксувати кермо. Сам обідок обшитий моїм улюбленим типом гладкої шкіри. Зрізана нижня частина і химерні вставки під алюміній додають салону ще більшої космічності. Тут же на кермі розмістили керування аудіосистемою Citroen Grand C4 Picasso: кнопками + і – на правій спиці керма можна регулювати рівень звуку, а прокруткою змінювати треки або радіостанції. Кнопка з піктограмою телефона відповідає за прийняття дзвінків зі смартфона, приєднаного за допомогою Bluetoоth. Звук дуже якісний і, я би сказав, ніжний. Цьому сприяють 6 динаміків, розміщених у дверях і на панелі приладів.
Керування двозонним клімат-контролем тут повністю сенсорне, відбувається за допомогою велетенського 12-дюймового екрана на центральній консолі, який відповідає і за інші функції й відрізняє дорожчу комплектацію. Обравши меню клімата, отримуємо гранично зрозумілий пульт, де є сенсорні регулятори температури для кожної з двох зон, між ними – регулятор швидкості вентилятора. Над ним можна вказати зону обдуву – обличчя, тіло чи ноги. Смужкою внизу розмістили випадне вікно опцій, а також кнопки рециркуляції повітря, кондиціонера і автоматичного режиму регулювання температури. За допомогою цього ж екрана можна керувати навігаційною системою, яка є опційною для нижчого рівня оснащення. Як і багато сучасних автомобілів, Citroen Grand C4 Picasso обладнаний функцією Mirror Screen, яка дозволяє фактично відзеркалити інтерфейс смартфона на екрані мультимедійної системи авто. І саме ця опція також відрізняє рівень оснащення Shine.
У додатковому відсіку на центральній консолі знаходиться повноцінна розетка, до якої, зокрема, можна підключити ту ж зарядку до мобільного телефона. Такого рішення я ще не зустрічав у жодному з автомобілів, крім Citroen Grand C4 Picasso. Тут же входи USB i AUX. Citroen Grand C4 Picasso стандартно укомплектовано навігаційною системою, яка непогано розпізнавала навіть місцеві вулички у селах навколо Києва. Для базової комплектації вона вже буде йти за доплату.
Те, що паски безпеки переднього ряду в Citroen Grand C4 Picasso мають піротехнічні переднатягувачі напевно дивує не так сильно, як те, що навіть для заднього ряду тут передбачений індикатор про непричеплений ремінь. Інформація про це виводиться на великий екран невеликою піктограмкою з червоними позначками сидінь, де умовно позначені усі місця в салоні з незадіяними пасками. Крім цього, паски задніх рядів обладнані обмежувачами навантаження.
Обидва передніх сидіння Citroen C4 Grand Picasso обладнані окремими підлокітниками, що дозволяє не штовхатися ліктями водію і передньому пасажиру. У випадку якщо в них немає потреби, підлокітники можна підняти у вертикальне положення. У той же час не забули і про бокс між передніми сидіннями, який, з огляду на компонування автомобіля, простягнувся аж до центральної консолі. Бокс має два відділення, розташованих на двох рівнях. Дно вкрите килимком, завдяки якому речі будуть лежати нерухомо, а кришка боксу зсувна, тож навіть у відкритому положенні не буде заважати. Бокс можна взагалі зняти й залишити вдома. До речі, такий функціонал – це ще одна річ, чим відрізняється найдорожча комплектація мінівена. Інший пакет опцій стосується використаного оздоблення салону, а також деяких додаткових деталей. Наприклад, наш екземпляр було обшито тканиною Yatago, а кольорова гама пластикових деталей поєднувала в собі бежевий і сірий колір. На ручках дверей розмістили накладки з химерним візерунком коричневого кольору. Підголівники мають регулювання (їх можна вигнути вперед, щоб вони краще підтримували голову), а подушка являє собою поверхню з трьох секцій, завдяки чому підтримка просто шикарна. Передні сидіння оснащені регулюванням підтримки попереку, яка до того ж виконує функцію масажу (вмикається з пульта на корпусі подушки сидіння). Сидіння пасажира до того ж обладнане спеціальною підтримкою під ноги, яка висувається вперед за допомогою електроприводу і дозволяє повністю розслабитися у дорозі (до речі, функція так і називається – Relax). Під сидінням водія розташували додаткове відділення, яке закривається кришкою, куди можна заховати цінні речі. Такий комплект опцій коштуватиме 24820 грн.
З правого боку подушки сидіння розмістили регулятор дворівневого підігріву сидінь, який працює дуже ефективно. Пасажирське сидіння Citroen Grand C4 Picasso також має підігрів на приливі з лівого боку. На такій машині, як Citroen Grand C4 Picasso, не варто заїжджати на грунтові дороги, адже килимки у нього тканинні, тож у цьому випадку доведеться потурбуватися про гумові.
Citroen Grand C4 Picasso як турботлива сімейна машина опосередковано потурбується за безпеку пасажирів, попередивши водія про його надмірну втому, яка не дозволяє надалі правильно кермувати автомобілем. Додатковий пакет Children за 4960 грн. включає в себе стандартне блокування склопідйомників задніх дверей. Крім того, на вікнах облаштували висувні сонцезахисні шторки, а слідкувати за малечею можна за допомогою додаткового невеликого внутрішньосалонного дзеркальця.
Посадка на задній ряд буквально автобусна. Хоч усі три сидіння повністю розділили, однак нестачі місця в ширину тут не відчуваєш. По простору для колін складається враження, що сидиш у лімузині. При цьому кожен пасажир має можливість налаштувати сидіння під себе (наприклад, піднявши важіль під сидінням, подушку можна відрегулювати по глибині). На відміну від більшості інших автомобілів центральному пасажиру тут найбільше пощастить, адже на другому ряді немає навіть натяку на центральний тунель, а над головою простягається широкий скляний дах. Враження від перебування на центральному сидінні можна порівняти хіба що з відпочинком на борту розкішної яхти. Тим паче, що це один з небагатьох автомобілів, які не їздять – вони швидше гойдаються на хвилях, настільки невимушені похитування кузова на нерівностях наших доріг.
Спинки передніх сидінь Citroen Grand C4 Picasso мають вмонтовані відкидні столики із м’якою підсвіткою, яка вмикається кнопкою поряд із лампочкою. Трохи нижче є натягне кріплення для невеликих речей, щоб знерухомити їх під час їзди. Столик обладнаний підсклянником, щоправда, він неглибокий, тож стане в нагоді лише під час зупинки.
Функціональність спинок сидінь другого ряду Citroen Grand C4 Picasso доповнює можливість їхнього складання за допомогою тканинної петлі збоку.
Кожне із трьох окремих сидінь другого ряду Citroen Grand C4 Picasso обладнане кріпленнями ISOfix для перевезення дітей у спеціальних дитячих сидіннях.
Підголівники Citroen Grand C4 Picasso на другому і третьому ряді у складеному стані не заважають огляду назад.
Якщо вас не влаштує суто блокування склопідйомників з водійських дверей, можна також блокувати задні двері, просто провернувши ключ у спеціальному замку, який розташований з їхнього торця.
На відміну від однокласника Renault Espace, у Citroen Grand C4 Picasso мене потішив доступ на третій ряд сидінь. Потрібно лише потягнути за пластиковий важіль на спинці, й піднімається подушка крісла, а саме сидіння можна зсунути ледь не впритул до переднього ряду. У такому випадку, безумовно, прохід на третій ряд не стає вільним, однак все порівняно, і я би поставив за зручність посадки тверду четвірку. Третій ряд здивував своїм простором для колін. З іншого боку, люди зростом від 1,75 м. відчуватимуть близькість стелі.
Третій ряд сидінь Citroen Grand C4 Picasso не буде заважати, якщо потрібно більше простору для багажу. Для цього крісла можна скласти, потягнувши за червону петлю між спинкою і подушкою з боку багажника. При цьому сидіння складаються в один рівень з підлогою. Щоб між ними і спинками другого ряду не утворювалася ямка, на останніх є випадна підлога, що фіксується у похідному стані спеціальним язичком. Щоб поставити сидіння третього ряду в робоче положення, тягнемо за петлю чорного кольору на спинці крісел.