Citroen C4 у ролі океанського лайнера

На тестовому Citroen Grand C4 Picasso було встановлено турбодизельний двигун об’ємом 1,6 л. потужністю 120 к. с. Однак у випадку цієї сімейної машини показники мотора не мають значення, і французькі конструктори це розуміли. Звісно, у вас в запасі завжди буде достатній запас потужності, щоб швидко обігнати повільне авто або ж комфортно почуватися у міському потоці. Та цей запас вам буде видаватися надзвичайно рівно і м’яко, щоб машина ніде випадково не здригнулася під час зміни передачі або розгону.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Важіль відмикання капота знаходиться на панелі за дверною картою. Тобто із закритими дверима капот ви не відкриєте

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

1,6-літровий турбодизельний двигун Citroen Grand C4 Picasso потужністю 120 к. с. дозволяє почуватися себе комфортно у потоці машин, але швидко їздити на ньому не хочеться

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Під третім рядом сидінь знаходиться заливна горловина для AdBlue, який допомагає 1,6-літровому турбодизелю відповідати екологічним стандартам Євро 6

Запускається мотор Citroen Grand C4 Picasso за допомогою кнопки Stop&Start, розташованою справа від колонки керма. Однак є певна специфіка її роботи. Щоб двигун запустився, кнопку потрібно тримати натисненою кілька секунд.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Під час нетривалої зупинки після довгого часу в русі система Stop&Start заглушить двигун, а на панелі приладів буквально на кілька секунд з’явиться зелена піктограмка (зелена плямка посередині фото)))

Тут потурбувалися про безпеку не лише пасажирів, але й вузлів та агрегатів Citroen Grand C4 Picasso, що знаходяться у підкапотному просторі, тож встановили захист двигуна.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Українські власники отримують свій Citroen Grand C4 Picasso із захистом двигуна знизу

До речі, щодо автоматичної коробки, яка встановлена на цьому Citroen Grand C4 Picasso… Її роботу не можна назвати ідеальною, розриви тяги я відчував під час зміни передач добре. Однак це далеко не довгі паузи, протягом яких можна було би зробити перерву на каву. Справа у тому, що навіть перемикання швидкостей відбувається елегантно. Водія, що звик до традиційних важелів, здивує відсутність на центральному тунелі стандартної ручки. Натомість за кермом розташований перемикач за аналогією до класичних американських автомобілів з автоматами. В цілому все зрозуміло, адже одразу за кермом на колонці є схема перемикання, яка у нічний час підсвічується. Є, щоправда, певний небезпечний момент у цій схемі. Адже перехід у положення P відбувається як із нейтралі, так і з задньої передачі. Для цього потрібно штовхнути важіль вперед і вліво. Якщо помилитися, то машина залишиться на задній передачі, і, відпустивши педаль гальм, авто може покотитися назад. Якщо ж перевести важіль в крайнє праве положення, коробка переходить у ручний режим. Для того, щоб ним користуватися, потрібно штовхати підкермові перемикачі. Оскільки шум двигуна практично не пробивається в салон, на центральному моніторі поряд із вказівкою режиму коробки, є підказка для перемикання вгору. Униз автомат опускає передачі самостійно.

Citroen-Grand-C4-Picasso, тест-драйв

Важіль КП являє собою невеликий перемикач над колонкою керма

Хоч на машині встановлено турбодизель, економія може бути ще економнішою, тож на Citroen Grand C4 Picasso встановили систему автоматичної зупинки і запуску двигуна Stop&Start. Однак вона діє виключно у тих випадках, коли автомобіль певний час рухався з достатньою швидкістю. Якщо зрушити з місця і зупинитися десь посеред двору, машина не заглушить мотор. Оскільки турбодизель працює дуже м’яко і тихо, про його зупинку підкаже зелена піктограмка на щитку приладів.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Двигун Citroen Grand C4 Picasso запускається за допомогою кнопки Start/Stop. Особливістю її роботи являється дещо довший час натискання до спрацьовування порівняно з аналогічними системами на інших авто

Кермом на Citroen Grand C4 Picasso орудувати приємно, хоча воно далеко не володіє спортивними реакціями. Справа в тому, що на цій машині в принципі їздиш неквапно, тож на розумній швидкості авто повертає плавно і… приємно. Неквапність та розважливість – головні характеристики цього автомобіля. Імовірно, не останню роль у спокійних реакціях керма відіграє електрогідропідсилювач.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Якщо в далекій дорозі водій Citroen Grand C4 Picasso почне дрімати, автомобіль попередить його про необхідність зупинки

Те ж стосується і гальм. Навіть під час активного гальмування, ваше тіло не намагатиметься вилетіти через лобове скло, хоча Citroen Grand C4 Picasso зупиняється більш, ніж впевнено. Гальмівна система включає усі необхідні електронні помічники, які сьогодні ледь не на кожному авто стають базовими компонентами – антиблокувальну систему гальм ABS, електронну систему розподілу гальмівних зусиль EBD, а також систему допомоги при екстренному гальмуванні EBA. Стоянкове гальмо тут має електричний привід і активується кнопкою, розташованою на центральній консолі. Логіка стандартна: потягнув на себе – поставив на ручник, натиснув – відпустив.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Десь далеко за двигуном заховали блок системи ABS

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

На “підборідді” центральної консолі зосереджено кнопки допоміжних систем

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Потягнувши на себе кнопку електронного стоянкового гальма, можна поставити Citroen Grand C4 Picasso на ручник, а натиснувши – зняти

Я був дуже задоволений налаштуваннями підвіски, оскільки Citroen Grand C4 Picasso суттєво нівелює будь-які незначні нерівності. Навіть глибші ями він намагається пройти непомітно, хоча на наших дорогах це дуже складно. З огляду на це мене ще більше здивувало, що ззаду тут стоїть звичайна напівзалежна балка. От не перестану захоплюватися цією невмирущою конструкцією! До того ж надійнішій їзді сприяє й електронна система стабілізації ESP, а також антибуксувальна система ASR. Вони не будуть зайвими, адже навіть з ними у швидкісних поворотах відчувається, наскільки завалюється кузов великого мінівена.

Як і на багатьох попередніх тестових авто з варіаторами, робота електронного помічника під час старту під гору дещо змазується за рахунок хорошого крутного моменту двигуна. Тим не менше, я чітко відчував, коли Сitroen Grand C4 Picasso акуратно притримував гальмами колеса від скочування назад.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Система допомоги під час старту вгору працює дуже делікатно, як і все на цьому Citroen Grand C4 Picasso

На цьому Citroen Grand C4 Picasso як на жодній іншій машині хочеться їхати на круїз-контролі. Лише розганяєшся до 40 км./год. і штовхаєш лівий перемикач на кермі вгору (Limit) або вниз (Cruise). Щоб збільшити швидкість, потрібно натиснути кнопку + вгору, і авто змінює швидкість на 1 км./год. Якщо тримати її натисненою, крок збільшення складатиме 5 км./год. Для зменшення швидкості – та ж процедура, але з кнопкою -. Якщо була необхідність взяти керування педаллю газу на себе, то повернути попереднє обмеження, можна натиснувши кнопку паузи (дві вертикальних риски). Кнопка ж Mem дозволяє запам’ятати задане значення, щоб потім його відновити. Попри детальну продуманість керування круїз-контролем, мені все ж здалося, що його можна було би спростити, залишивши меншу кількість кнопок на кермі.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

На ліву спицю керма винесено керування круїз-контролем. Щоб його активувати, потрібно крутнути тумблер вниз (Cruise) або ж в режимі круїзу збільшуючи швидкість крутнути вгору (Limit). Проїжджаючи пост поліції, можна запам’ятати задане значення за допомогою кнопки пауза. Кнопкою Mem можна відновити задане раніше значення швидкості. Ясна річ, кнопки + і – слугують для збільшення або зменшення заданої швидкості з кроком в 1 км./год.

Різниця між комплектаціями Citroen Grand C4 Picasso незначна, а пакет City Camera є саме такою відмінністю. Наприклад, тут, крім базового парктроніка на задньому бампері, є ще й камера заднього огляду, яка дозволяє краще зорієнтуватися в маневруванні заднім ходом. Однак я, на жаль, не можу назвати картинку з камери достатньо якісною, щоправда, на інформативності це не відображається. Ці камери входять в опційний пакет «Park Assist 360», який додатково включає ще й камери у дзеркальцях заднього огляду, утворюючи таким чином круговий огляд. Коштує це 24820 грн. Дзеркальця заднього огляду тут обладнані не лише електроприводами та підігрівом, але й функцією автоматичного складання під час закриття автомобіля. Це економить час – вже не треба обходити машину, закриваючи дзеркальця, щоб їх не зачепив хтось незграбний.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

На жаль, на Citroen Grand C4 Picasso немає кнопки швидкого виклику камери огляду на 360 градусів. Тим не менше є сама система, яка дуже допомагає під час паркування. Викликається зображення з мультимедійки. Так само з мультимедійної системи можна деактивувати систему Start&Stop

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Камера заднього огляду Citroen Grand C4 Picasso розташована над заднім номерним знаком

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

По периметру автомобіль оснащено парктроніками

Задля того, щоб водій не турбувався про увімкнення таких базових елементів, як світло і очищувачі скла, у Citroen Grand C4 Picasso передбачено автоматичне увімкнення цих систем з настанням сутінків чи початку дощу.

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Датчик дощу в Citroen Grand C4 Picasso традиційно розміщений у кріпленні дзеркальця заднього огляду

Citroen Grand C4 Picasso, тест-драйв

Перевівши регулятор на лівому підкермовому перемикачі у положення Auto, на цьому Citroen Grand C4 Picasso вже не доведеться вручну вмикати світло фар

Сторінка 4 з 6123456