Спокій та мякість

Щоб потрапити всередину Nissan X-Trail, необхідно просто мати при собі брелок від системи безключового доступу. Натискаєш кнопку на водійських дверцятах, і вони розблоковуються. Якщо ж натиснути вдруге, то розблоковується і решта дверей авто. Така ж кнопка є й на передніх пасажирських дверях. На самому брелку їх три:

  • замикання автомобіля;
  • відмикання;
  • відкриття багажника.

Роботою центрального замка відповідно можна керувати дистанційно. В салоні, на підлокітнику водійських дверей перед блоком склопідйомників, продубльовано кнопки центрального замка, щоб можна було закритися зсередини. До склопідйомників така ж претензія, як і в Qashqai – на мою думку, можна було би нанести якусь мінімальну інфографіку на кнопки, що відповідають за скло в пасажирських дверях. Разом із тим, переглядаючи онлайн відео по оновленому Qashqai, помітно, що у нього це вже є, тож підозрюю і нове покоління X-Trail матиме піктограмки на кнопках. Як і будь-який сучасний автомобіль, X-Trail має заводський іммобілайзер, який допоможе уникнути несанкціонованого заволодіння вашим кросовером.

Nissan X-Trail

За допомогою ключа-брелока можна замкнути/відімкнути автомобіль, а також підняти кришку багажного відсіку

Nissan X-Trail

Якщо у Вашій кишені ключ-брелок, то натиснувши кнопку на дверях, можна розблокувати машину

Салон Nissan X-Trail дивує простором, а також повним повтором стилістики того ж таки Nissan Qashqai. Деякий час я навіть вважав, що ці моделі мають аналогічні передні панелі, однак представник імпортера запевнив, що насправді геометричні розміри відрізняються. І я цьому охоче вірю, оскільки навіть відстань від ліктя до панелі дверей надзвичайно велика. Недарма цей автомобіль наразі займає чільне місце в ряді кросоверів цієї марки, адже він дарує справді VIP-простір. Враховуючи далеку від ідеальної чистоту повітря в нашій країні, а особливо у великих містах, доречним виглядає і внутрішньосалонний фільтр, який встановлено в базі.

Nissan X-Trail

На передньому ряді сидінь надзвичайно просторо, візуального простору додає й світла обшивка

Nissan X-Trail

Салон тестового авто було обтягнуто розкішною на вигляд бежевою шкірою

Кермо та важіль КП обшиті приємною на дотик бежевою шкірою, хоча мені здалося, що чорна шкіра на тестованому раніше Qashqai була якіснішою, однак це дуже суб’єктивне враження. Кермо обладнане управлінням системою hands free за посередництвом двох кнопок на правій спиці – прийому та відхилення дзвінків. До речі, про саму систему. Вона з’єднується з телефоном по протоколу Bluetooth, однак доведеться деякий час почекати, поки авто знайде мобільний. Та потім, щойно смартфон опиняється в зоні дії Bluetooth Nissan, він підключатиметься до автомобіля дуже швидко. На лівій спиці керма розмістили керування меню бортового комп’ютера та звуком (див. фото). Усі кнопочки облаштовані на сріблястих планках, які ніби повільно стікають вниз, перетворюючись у третю, нижню спицю керма.

Nissan X-Trail

Шкіра, якою обшите кермо, якісна, однак мені більше сподобалася чорна на кермі Qashqai

Nissan X-Trail

Важіль КП також обшито шкірою

Nissan-X-Trail

Кермо мультифункціональне. На лівій спиці розмістили керування меню бортовим комп’ютером: верхня кнопка дозволяє повернутися у попереднє меню, перемикач нижче – гортати його. Натиснувши на нього (Enter) – обираємо ту чи іншу функцію. Нижче керування аудіосистемою: кнопки зміни треків та зменшення/збільшення гучності. На правій спиці керування круїз-контролем: кнопкою Cancel його можна деактивувати, перемикачем нижче збільшуємо швидкість на 1 км./год. (Accel/Res) і зменшуємо її (Coast/Set). Відповідно кнопкою On/Off активуємо систему. Під нею розташовані кнопки прийняття і відхилення дзвінків на телефон

Колонка має регулювання не лише по висоті, але й по вильоту, тож мені було легко зручно влаштуватися за кермом. На ній розташовані підкермові перемикачі, за допомогою яких вмикається освітлення з поворотниками (обладнаними системою «один дотик»), а також регулюється робота омивачів та склоочисників. На обидвох є режим Auto, який дозволяє автоматично регулювати роботу цих приладів за допомогою датчиків дощу та світла.

Nissan X-Trail

Опустивши вниз важіль з лівого боку колонки керма, останнє можна відрегулювати за висотою і глибиною

Nissan X-Trail

На третій позиції після увімкнення габаритів і ближнього світла – режим Auto, який самостійно вмикає та вимикає світло фар. Він виявився корисним на пустих трасах, де мало машин, адже автоматично змінював дальнє на ближнє, щоб не сліпити зустрічні машини

Nissan X-Trail

Перевівши правий підкермовий перемикач униз, активуємо датчик дощу, за допомогою якого склоочисники автоматично розчищають лобове скло від вологи

Зліва від колонки розташували кнопки зміни яскравості підсвітки панелі приладів, яка вночі світиться приємним білим світлом. Тут же розташували і кнопку скидання налаштувань тріп-комп’ютера, хоча, на мою думку, це доволі ризиковане розміщення – можна ненароком натиснути.

Nissan X-Trail

Під лівим дефлектором знаходяться кнопки зменшення/збільшення яскравості підсвітки панелі приладів і скидання показників одометра

Nissan X-Trail

Нижче ряд кнопок, що відповідає за: деактивацію системи курсової стійкості ESP, активацію омивача фар, електроприводу відкриття/закриття кришки багажного відділення, деактивації електроприводу кришки багажника

Nissan X-Trail

Ще нижче кнопки активації Eco-режиму та відключення системи Start/Stop, яка тимчасово глушить двигун на нетривалих зупинках

Nissan X-Trail

Блок електросклопідйомників розташований традиційно на дверному підлокітнику. Автоматичний режим має лише водійський, решта кнопок навіть без піктограм. Перед ними кнопки блокування/розблокування центрального замка, а також блокування електросклопідйомників від дітей

Nissan X-Trail

На дверній ручці розташовані кнопки регулювання електроприводу дзеркалець заднього огляду. Тут же кнопка складання дзеркалець

Nissan X-Trail

Одне натискання на кнопку, і дзеркальця заднього огляду складені

В самому низу розмістили важелі відмикання капота й лючка паливного бака. Останнє особливо корисно в українських реаліях – на жаль, до європейських стандартів наше вуличне життя ще не доросло, тож заблокований лючок убезпечить від потрапляння в бак сторонніх предметів.

Nissan X-Trail

Внизу передньої панелі, біля дверей, поряд знаходяться два важелі: відкриття лючка паливного баку і капота

Панель приладів являє собою традиційний набір з двох колодязів та екрану посередині. На 5-дюймовому екрані можна дізнатися, зокрема, актуальну температуру за бортом автомобіля, а також час.

Nissan X-Trail

У двох колодязях панелі приладів розташовано тахометр і спідометр. В їхніх межах заховано стрілкові показники температури двигуна і рівня пального в баку. По центру екран бортового комп’ютера, де вказано час і температуру за бортом. При цьому, якщо вона дуже низька, то поряд буде також зображення сніжинки, що зайвий раз нагадає про обережність. У нижньому рядку піктограми, що вказуватимуть про активацію тієї чи іншої системи. На фото видно, що працює система BSW (повідомлення про авто в мертвій зоні). На екран можна вивести компас. Автомобіль також підкаже обраний режим варіатора, залишок пробігу до заправки, загальний пробіг авто на електронному одометрі, а також сповістить про увімкнення Eco-режиму

Високу оцінку я би поставив творцям X-Trail за те, що вже в базі авто має 6 подушок безпеки, тобто їхній максимум для цієї моделі: фронтальні у кермі для водія і в передній панелі для пасажира, дві бокових у спинках передніх сидінь, а також шторки безпеки в стійках. Таку ж високу оцінку я би поставив за інфографіку, розміщену скраю кришки бардачка, по відімкненню пасажирської подушки безпеки. Сам тумблер розташували на верхній стінці цього відсіку, і його справді не одразу можна помітити. Необхідність відімкнути подушку може виявитися, якщо перевозити дитину в дитячому кріслі на передньому сидінні, де є кріплення ISOfix. Однак я би рекомендував все ж задній ряд, де є аналогічні кріплення, до того ж диван зсовується вперед, тож дитину можна присунути максимально близько до себе, щоб дістати до неї з водійського місця. До речі, аби діти, граючись кнопками чи ручками, випадково не випали з авто, X-Trail має спеціальні замки із захистом від випадкового відкриття дітьми. Таким чином, очевидно, що машину проектували переважно для сімейного використання. Однак хочу зробити невелике зауваження сигналізатору про непричеплений пасок безпеки. Ні, він працює нормально – щойно починається рух, звуковий сигнал стає настільки набридливим, що будь-хто зачепить пасок. Однак через деякий час сигнал таки припиняється. Та й сигналізатор є лише у водія – на мою думку, така машина, як X-Trail, заслуговує подібну функцію і для переднього пасажира.

Nissan X-Trail

Задні пасажири можуть скористатися кишеньками в спинках передніх сидінь. У боковинах спинок зашито бокові подушки безпеки

Nissan X-Trail

Кріплення для дитячих сидінь між спинкою і подушкою заднього ряду мають спеціальне позначення

Самі паски традиційні, триточкові, з регулюванням по висоті для переднього ряду.

Nissan X-Trail

Потягнувши на себе за заглиблення на кріпленні пасків безпеки переднього ряду, розблоковуємо механізм їхнього регулювання по висоті

Особливої вишуканості салону надає велика двосекційна скляна стеля. Перша секція являє собою люк, який можна поставити на режим провітрювання або ж просто відкрити. Слайдер, яким керується люк, розміщено біля плафонів освітлення. Цим же слайдером можна відкрити або закрити шторку даху, якщо є бажання прибрати сонячне проміння.

Nissan X-Trail

Освітлення переднього ряду виконане не у вигляді традиційних плафонів, а у вигляді невеликих крапель, у яких заховані світлодіодні лампочки, за рахунок чого всередині дуже світло. Між лампочками розмістили динаміки гучного зв’язку, а також слайдер, який керується люк. Дещо незручно, що ним керуєш одночасно і самим люком і його шторкою, адже слайдер має дві позиції – натиснеш слабше – відкриєш шторку, сильніше – люк. Кнопками з обидвох боків вмикається ліва або права лампочка. Другою кнопкою зліва вмикаємо одночасно все освітлення переднього ряду, а друга справа – вмикає освітлення лише за відкритих дверей. А от невелике видовжене заглиблення – одне з найкращих рішень, що я зустрічав у авто. Це так зване нічне освітлення, яке не б’є в очі, але в центральній частині салону добре видно усі речі. За необхідності, штурман навіть зможе прочитати карту

Nissan X-Trail

У гарну погоду люк в даху зможе принести в салон більше сонячного проміння та відчуття свободи

Nissan X-Trail

Лампа нічного світла зовсім не б’є в очі, хоча дає гарне освітлення

Перед блоком освітлення салону переднього ряду розмістили відділення для окулярів із внутрішнім покриттям, завдяки чому скло на них не подряпається.

Nissan X-Trail

Під стелею розташували відсік для окулярів

Внутрішньосалонне дзеркальце має вдалу форму і розміри, завдяки чому я повністю бачив заднє скло та дорогу за машиною. До того ж за умов нічної їзди завдяки функції автозатемнення жодного разу мене не засліпив попутній автомобіль.

Nissan X-Trail

Дзеркальце заднього огляду має функцію автозатемнення

Nissan X-Trail

Речовий відсік легко вмістить набір з документів формату А4

В обидвох протисонячних козирках встановлені дзеркальця з кришечкою, які мають підсвітку. На водійському козирку є м’яка дужка, за якою зручно тримати необхідні в дорозі документи або папери.

Nissan X-Trail

Як пасажирський, так і водійський протисонячний козирок мають косметичне дзеркальце з підсвіткою і кришкою

До роботи датчика дощу є певні претензії, які полягають у несвоєчасному розчищенні скла від великої кількості малих краплин, що буває за невеликого дощу. Вочевидь, проблема в тому, що на датчик потрапляє недостатня кількість вологи, тож він не встигає вчасно зреагувати – цю проблему ще належить вирішити не лише інженерам Nissan, а й багатьом іншим автовиробникам.

Nissan X-Trail

Датчик дощу працював, можливо, неідеально, однак все одно він звільняє водія від зайвих дій, що відволікають від дороги

Неприємно здивував люк у даху. Виявилося, що на швидкостях близько 90 км./год. там свище вітер. Спершу я навіть подумав, що свистить з боку коліс. Закриття шторки також нічого не дало, свист було добре чути. Однак потім на суху погоду дивний звук таки припинявся. Вочевидь під час дощу такий акустичний ефект дає вода на даху.

 

На всю ширину передньої панелі та частково на дверях є вставки під карбон. Центральна консоль оздоблена глянцевим чорним пластиком, який однак здатен затримувати на собі відбитки пальців та пилюку. В межах консолі облаштовано панелі керування мультимедійкою та кліматичною системою. Мультимедійна система NissanConnect 2.0 дає змогу:

  • прослуховувати радіохвилі як в FM-, так і в AM-діапазонах;
  • користуватися аудіозаписами на CD в MP3-форматі (повноцінно насолодитися музикою дозволять 4 стандартних динаміки у дверях, а також два в кутках передньої панелі);
  • забезпечує власника фірмовою картою навігаційної системи, яка, до речі, дуже непогано пророблена і знає багато грунтових шляхів, які подекуди просто ведуть до дворів окремих господарств у селах.

Що й казати, якщо вбиваючи нову адресу, система видає з пам’яті назви вулиць, а деколи й номери будинків у тій же таки сільській місцевості. Це гарантує власнику те, що з Nissan X-Trail ви точно не заблукаєте. Уся інформація виводиться на 7-дюймовий кольоровий сенсорний екран – зауваження таке ж, як і до такого ж на Qashqai – щоб система зреагувала на дотик пальця, доводиться дещо сильніше тиснути і акуратно проводити – на жаль, чутливість не найкраща, але функціонал нівелює цей маленький недолік. Щоб пустити музику із зовнішнього пристрою, його можна підключити через один USB-вхід або AUX, розташовані в ніші під центральною консоллю. Тут же можна під’єднати і новенький iPod чи iPhone. Мультимедійна система також має слот під SD-картку, де збережена заводська карта навігації, а усі налаштування відбуваються через меню, яке викликається кнопкою Setup.

Nissan X-Trail

Мультимедійна система дозволяє підключати смартфон і спілкуватися за допомогою гучного зв’язку

Nissan X-Trail

Завдяки 7-дюймовому екрану мультимедійної системи усіма функціями дуже зручно користуватися. Тут завжди висвічується годинник. У режимі радіостанції можна запам’ятати до 12 улюблених хвиль. Також можна викликати список наявних. Якщо бажаєте, ви зможете налаштувати радіомовлення, відшукавши потрібну хвилю вручну. Система показуватиме вам назву радіостанції

Nissan X-Trail

До звучання заводської аудіосистеми у мене немає жодних претензій – воно достатньо чисте і приємне. По одному динаміку встановлено у дверях, а два високочастотники розташували біля передніх стійок

На автомобілі встановлено двозонний клімат-контроль, який дозволяє м’яко налаштовувати мікроклімат у салоні. Можна натиснути кнопку Auto на лівому регуляторі, й система автоматично контролюватиме температуру в машині на свій розгляд. Однак у випадку необхідності швидкого нагріву чи охолодження, прокрутивши лівий або правий регулятор, можна встановити свою температуру, яка відображатиметься на вузькому екранчику над блоком кнопок клімата. Цей блок відповідає панелі клімат-контролю на моделі Qashqai. Єдина відмінність – справа від регулятора температури другої зони лише одна кнопка – підігріву заднього скла.

Nissan X-Trail

Блок двозонного клімат-контролю являє собою тонку смужку екрану й набір кнопок з крутилками, що огинають його знизу. Ближче до водія – увімкнення режиму швидкого розігріву лобового скла і кондиціонера. Усередині лівої крутилки – кнопка увімкнення автоматичного регулювання температури в салоні. Верхній ряд кнопок по центру відповідає за (зліва направо): активація режиму рециркуляції повітря, зменшення/збільшення швидкості вентилятора, увімкнення/вимкнення системи вентиляції та кондиціонування. По низу: спрямування потоків повітря на пасажирів і лобове скло, спрямування на обличчя, спрямування в ноги. Усередині правої крутилки, яка відповідає за температуру для пасажира – активація другої зони клімат-контролю. Правіше – кнопка обігріву скла дверей багажного відділення

Nissan X-Trail

У ніші під центральною консоллю – входи USB i AUX. Поряд – розетка на 12 В

Передні сидіння широкі та м’які, обшиті якісною бежевою шкірою. Сидіння водія оснащене електроприводом, причому в 6 напрямках, не враховуючи приводу валика поперекової підтримки. Натомість пасажирське сидіння оснащене приводом лише у 4 напрямках. Обидва передніх місця обладнані дворівневим підігрівом, що дуже рятує в холодну пору. Режим Hi дозволяє швидко прогріти крісло до відчутної теплоти, а Low – тримає поверхню сидіння ледь теплою, не створюючи дискомфорту через надмірний нагрів. Між ними – додатковий відсік, куди можна покласти дрібні речі. Задній ряд, також обшитий шкірою, розташовано високо. Сидіння тут мають трохи твердіше наповнення, за рахунок чого пасажирам буде легше перенести далеку дорогу. Разом із тим, сідаючи на задній ряд, складається враження, що вмощуєшся в домашній диван. Однак центральне місце не розраховане на високих людей. За рахунок люку в стелі, який спричинив низький рівень обшивки, б’єшся об неї головою. Але якщо відкинутись назад, то все стає на свої місця.

Nissan X-Trail

У передніх дверях є велика кишенька, де відформовано простір під пляшку. Ще випробовуючи Qashqai, я оцінив зручну ручку

Nissan X-Trail

Сидіння водія оснащене електрорегулюваннями нахилу спинки, у повздовжньому напрямі, а також висоти подушки

Nissan X-Trail

Також водій має електропривід валика поперекової підтримки

Nissan X-Trail

Пасажирське сидіння має усі ті ж електрорегулювання, крім валика поперекової підтримки

Nissan X-Trail

За важелем КП розташовано два підсклянники з підводом повітря від кліматичної установки. Там, де у Qashqai (та й усіх повнопривідних X-Trail) стояла крутилка режимів, облаштовано додаткову нішу, з боків якої кнопки дворівневого підігріву сидінь переднього ряду

Тим не менше, X-Trail останнього покоління зробив серйозний крок у бік престижності та комфорту. Умовно кажучи, якщо вам потрібна Toyota Camry для несприятливих дорожніх умов, то це X-Trail. Задній ряд пропонує багато вільного місця для ніг та у плечах. А затишнішу атмосферу допомагає створити легке тонування бічного скла задніх дверей та кришки багажника.

Nissan X-Trail

На дверях заднього ряду, крім кнопки електросклопідйомника, свій динамік, а також кишенька, куди можна закласти пляшку

Nissan X-Trail

Скло задніх дверей має заводське тонування…

Nissan X-Trail

… як і скло дверей багажного відсіку

Між передніми сидіннями встановлено глибокий бокс, кришка якого обшита шкірою і виконує роль підлокітника. У боксі є відокремлене відділення для невеликих предметів, а також додаткова розетка на 12 В. Задній ряд також має підлокітник, який зроблено зі зворотнього боку спинки сидіння центрального пасажира. Тут же вмонтовано два підсклянника. Опустивши підлокітник, також отримуємо лючок для довгих речей, які не вміщаються у багажник. Однак однією рукою підлокітник не опустиш – потрібно спочатку потягнути за петлю, щоб розблокувати його замок, а потім потягнути його вперед за підголівник. Приємно здивувала функція регулювання подушки заднього сидіння в довжину, оскільки для цього не потрібно сидіти на ньому – це робиться однією рукою, тим більше важіль під сидінням легкий і зручний у використанні.

Nissan X-Trail

Бокс під підлокітником між сидіннями переднього ряду доволі місткий, до того ж тут є окреме відділення, куди можна покласти невеликі речі. Тут же розмістили й розетку на 12 В

Nissan X-Trail

Щоб розкласти підлокітник заднього ряду, потрібно потягнути за петлю і одночасно відкинути вперед спинку середнього місця

Nissan X-Trail

Підлокітник заднього ряду широкий та зручний. У ньому два підсклянника

Nissan X-Trail

Подушки сидінь заднього ряду зсовуються майже впритул до передніх сидінь. Щоб це зробити, варто лише підняти важіль під ними, сидіти на кріслі не потрібно. Диван заднього ряду роздільний

Для створення кліматичного комфорту на задньому ряді повітроводи проведено в корпусі боксу між передніми сидіннями.

Nissan X-Trail

Повітроводи для заднього ряду розміщено між передніми сидіннями, позаду центрального боксу

Багажник вразив мене своєю продуманістю – з усіх авто, які доводилося тестувати, цей автомобіль за показником раціональності найкращий. Я вже мовчу про можливість складання спинок сидінь у пропорції 60/40 (для розблокування спинок зверху них слугують важелі з обидвох боків). Як на мене, багажному відділенню потрібно більше освітлення – однієї лампи внизу все ж не вистачає. Рятує ситуацію світла обшивка багажника, однак це зумовлює недостатню практичність, якщо потрібно перевезти щось брудне. Біля лампочки розміщено третю розетку на 12 В, що доречно – навіть уночі можна легко підключити зовнішній прилад. Підлога багажника складається з двох поличок, під якими заховано повнорозмірне запасне колесо, щоправда, на сталевому диску. Багажне відділення дуже зручне для різноманітних трансформацій (детальніше див. фото).

Nissan X-Trail

Сидіння заднього ряду складаються в пропорції 2:3, що дозволяє водночас розширити багажний відсік і посадити ще одного чи двох пасажирів назад

Nissan X-Trail

Складені спинки заднього ряду разом із поличкою багажника утворюють майже рівну поверхню

Nissan X-Trail

Провівши пальцем коло датчика, можна активувати безконтактну систему відкриття дверей багажного відсіку

Nissan X-Trail

У похідному положенні на м’яку полицю можна покласти неважкі речі

Nissan X-Trail

Щоб скласти полицю, необхідно потягнути її на себе, вивівши з пазів у стійках і відпустити, після чого вона автоматично сховається у барабан

Nissan X-Trail

Барабан полички багажного відсіку підпружинений між боковинами кузова. Щоб його зняти необхідно зсунути вліво праве кріплення і вивести його з пазів

Nissan X-Trail

Багажне відділення укомплектоване справжніми гаками для багажу. Також тут є додаткова розетка на 12 В. Освітлення відсіку відбувається за рахунок лише однієї лампочки

Nissan X-Trail

Підлога багажника складається з кількох рівнів. можна додати ще один, переклавши задню частину підлоги на спеціально відформовані ніші вздовж бортів. Таким чином можна оптимізувати простір

Nissan X-Trail

Щоб передні частина підлоги багажного відділення не заважала виймати запаску, її можна просто зняти. Запасне колесо прикрите додатковою планкою, яку можна зафіксувати у піднятому положенні. Запаска повнорозмірна, на сталевому диску

Nissan X-Trail

Якщо вийняти запасне колесо, то підлогу багажника можна опустити ще нижче. Щоб поверхня була рівною, ніші з обидвох боків від полиці прикрили спеціальними кришечками

Nissan X-Trail

Закрити багажний відсік можна за допомогою кнопки електроприводу в торці задніх дверей

Nissan X-Trail

Якщо система автоматичного закривання дверей багажного відсіку відключена, для їхнього закриття можна скористатися ручкою з протилежного боку від кнопки

Сторінка 3 з 6123456