Престиж може бути економним

На тестовому Nissan X-Trail встановлено 1,6-літровий турбодизель потужністю 130 к. с. На перший погляд зовсім небагато для такого автомобіля, однак крутний момент складає цілих 320 Нм, що перевищує аналогічний показник бензинового 2,5-літрового двигуна. Причому він доступний вже з 1750 об./хв.! Погодьтесь, це вагома причина, щоб придбати саме дизельну модифікацію. До речі, щоб завести двигун, потрібно одночасно натиснути на педаль гальм і кнопку Start/Stop, про цей алгоритм вам повідомить автомобіль на щитку приладів. В режимі їзди траса-населений пункт вдалося добитися дуже непоганих показників економічності – лише 3,8 л./100 км. І це дешевший дизель! Такого результату стало можливим досягнути завдяки системі Start-Stop, яка на короткотривалих зупинках відключає двигун, і пальне не спалюється дарма. Але щойно ви відпускаєте педаль гальм, мотор автоматично запускається, і можна спокійно їхати далі. Спеціальною кнопкою на панелі, зліва від керма, система відключається. Не буде вона спрацьовувати також у тому випадку, якщо знято режим Eco. Також двигун цього Nissan вже в базі оснастили системою активного гальмування мотором AEB, однак, по правді, вона не дуже ефективна, хоча підозрюю, що без неї взагалі би не відчувалося жодного сповільнення.

Nissan X-Trail

За допомогою кнопки Start/Stop engine вмикаємо двигун

Мотор поєднаний з варіатором CVT, який знайомий нам ще з тестового Qashqai. Так, він любить подумати, однак не заважає процесу керування. Адже двигун не спонукає до активної їзди, у цьому його підтримують налаштування підвіски. Вона максимально гасить усі нерівності дороги, по мінімуму передаючи на кузов. Очевидно, що це результат роботи базової системи активного погашення коливань кузова ARC, яка регулює їх, сповільнюючи машину за рахунок зменшення обертів двигуна. Щоправда, якщо зловиш кілька справді глибоких ям, то тут уже здригається вся машина, тож задля комфорту треба їздити акуратно. У підвіски лише один недолік – її робота як на такий дорогий автомобіль відрізняється підвищеним шумом. Також я помітив, що на високих швидкостях під час руху по дорозі з безліччю заплаток або колією, машина схильна надто розкачуватися, до того ж задок переставляє. Однак система стабілізації ESP жодного разу не спрацювала, отже усе це було в межах норми. Зробити їзду цікавішою покликаний ручний режим варіатора. Він не буде переходити на вищу передачу, якщо ви не штовхнете важіль вперед, однак при сповільненні самостійно понижувати не доведеться – варіатор зробить це сам.

Nissan X-Trail

Варіатор CVT має незначні затримки в перемиканні передач, та на них не надто звертаєш увагу. Коробку оснащено ручним режимом перемикання

Тестова машина оснащена переднім приводом, тож сподіватися на хорошу прохідність не доводилося навіть попри зимові шини та високий кліренс в 210 мм. Тим не менше, жодного разу в снігу автомобіль не здався, хоча й буксував. Поставити Nissan X-Trail з моноприводом «у ступор» я зміг, лише нахабно вирішивши подолати справжній карпатський схил – вузеньку глиняну доріжку, де було перемішано бруд зі снігом. Автомобіль майже повністю подолав усю дистанцію, однак на фінальній ділянці спасував – почав рити колесами грунт. На жаль, іншого виходу як скотитися назад не було. В іншому випадку доречно було би розігнатися або з’їхати з колії. Та місця для розгону не було, оскільки різкий підйом починався одразу після крутого повороту, а з’їхавши з колії був ризик подряпати борт об гілки дерев з однієї сторони або звалитися іншим бортом з обриву з другої. Тим не менше, я готовий аплодувати X-Trail за його мужність, оскільки пізніше місцеві мешканці пояснили, що насправді цією дорогою не піднімаються навіть на старих повнопривідниках, а лише спускаються. За негласними правилами підйом організовано з іншого боку, однак це крюк в 2 км. Тому браво, Nissan, браво! Кермо машини завжди залишалося досить легким, хоча у швидкісних поворотах відчувалася незначна зворотня протидія. На парковці та у тісних місцях я зміг оцінити роботу електричного підсилювача керма, який дозволяв активно повертати кермо на будь-який кут. Ще одна система у базовій комплектації – активного контролю траєкторії руху ATC – за рахунок регулювання крутного моменту на кожному колесі дозволяє впевненіше проходити повороти. Мушу зазначити, що спортивної різкості вона, звісно, не додає, але й немає відчуття, що машина володіє недостатньою поворотністю.

Nissan X-Trail

Хоч на перший погляд 1,6-літрового дизеля потужністю 130 к. с. малувато для такого великого авто, однак за увесь час тест-драйву мені не довелося думати про нестачу потужності, а особливо крутного моменту

Nissan X-Trail

Фірмову систему контролю траекторії руху ATC можна відключити

Гальма автомобіля не назвеш спортивними, однак вони й не повинні такими бути. X-Trail не любить швидкої, активної їзди, тож і різкі сповільнення він також недолюблює. Однак зробити процес зупинки різкішим можна, знявши режим Eco. У будь-якому разі проблем не буде, оскільки за процесом слідкують одразу три системи – стандартні для усіх модифікацій ABS, Nissan Brake Assist і EBD. Привід ручного гальма в автомобіля електричний, кнопка розміщена одразу перед важелем КП – вона така ж, як на Qashqai.

Nissan X-Trail

Стоянкове гальмо тут електронне: потягнувши вгору – ставимо на ручник, натиснувши вниз – знімаємо

Дуже допомагає у будь-яких умовах система кругового огляду AVM. Камери у ній розташовані так само, як і на Qashqai: в емблемі марки спереду, під декоративною планкою ззаду та в торцях бокових дзеркалець заднього огляду. Однак є кілька особливостей її використання за несприятливих погодніх умов та на запилених дорогах. Наприклад, камера заднього огляду занадто швидко замащується і через неї нічого не видно, тож доводиться приблизно раз на день її протирати – про таку необхідність сповістить і сама машина на інформативному екрані посеред панелі приладів. В той же час бокові камери люблять збирати на собі краплини, які стікають по корпусах дзеркалець і зображення на екрані хитається в такт рухам крапель.

Nissan X-Trail

Парктроніки на задньому бампері чудово доповнюють систему кругового огляду AVM

Хоч система AVM виявляється надзвичайно корисною у повсякденному житті, але її чудово підстраховують звуковим попереджувальним сигналом задні паркувальні датчики, оскільки зображення на камерах дуже деформоване, хіба що можна збільшити огляд із правої камери – тоді досить чітко видно увесь простір біля машини.

Nissan X-Trail

Передні камера системи AVM розташована в центрі емблеми

Nissan X-Trail

Камери бокового огляду в нижньому торці дзеркалець заднього огляду

Nissan X-Trail

Завдяки чотирьом камерам по периметру Nissan X-Trail на автомобіль дивишся ніби зверху

Подібно до Qashqai на машині встановлюється і система моніторингу сліпих зон BSW, яка вчасно і зручно попереджає про авто у мертвій зоні дзеркалець. Індикатори так само розміщені з внутрішнього боку кріплень дзеркалець заднього огляду. Та на заміських трасах помітив кілька «фейкових» сповіщень, коли авто позаду не було.

Nissan X-Trail

Сигналізатори системи BSW знаходяться з внутрішнього боку кріплень дзеркалець заднього огляду

Також аналогічно до Qashqai працює і система виявлення рухомих об’єктів MOD. Якщо ви, наприклад, виїжджаєте задом і не бачите чи хтось йде або їде на перетин, то система повідомить вас про це звуковим сигналом, а картинка на камері приверне увагу жовтою рамочкою.

Nissan X-Trail

Коли позаду автомобіля фіксується який-небудь рухомий об’єкт, на зображенні з камери заднього огляду з’являється жовта рамка, а також лунає звуковий сигнал

Протягом тест-драйву довелося проїхатися кілька сотень кілометрів нічними заміськими дорогами. І саме у цьому випадку в нагоді стала система автоматичного перемикання дальнього світла на ближнє HBA, яку я не встиг випробувати на Qashqai. Так, на ближньому світлі неможливо їхати швидко (банально не видно, у який бік повертає дорога), а займатися перемиканням світла вручну незручно, оскільки українські дороги після зими у вкрай поганому стані, й можна відволіктися та пропустити яму. В той же час дальнє світло дає чудову, майже денну видимість на сотню метрів уперед. Тож виставивши підкермовий перемикач на Auto і ввімкнувши дальнє світло, їдеш, не турбуючись, що засліпиш зустрічне авто. Більше того, система не дасть вам засліпити і попутній автомобіль перед X-Trail. Ця опція доповнює датчик світла, за допомогою якого автомобіль сам знає, коли увімкнути ближнє світло фар, причому робить це без запізнень.

Nissan X-Trail

Під час роботи системи автоматичної зміни світла з дальнього на ближнє, на панелі приладів світиться така зелена піктограмка

Ще одна система – контролю рядності руху LDW – допомагає, якщо на дорозі більш-менш нанесена розмітка. Коли машина перетинає лінію, то на панелі приладів піктограма системи засвітиться жовтим і пролунає звуковий сигнал.

Nissan X-Trail

Якщо перетнути розмітку, не увімкнувши поворотник, автомобіль попередить вас про це звуковим сигналом, а на екрані бортового комп’ютера відповідна піктограмка загориться помаранчевим світлом

Під час їзди центральною частиною Києва та у регіоні з перепадами висот я оцінив роботу системи допомоги при старті вгору HSA, яка кілька секунд тримає машину нерухомою після того, як ви зняли ногу з педалі гальм. Така система корисна і зручна навіть з варіатором, де немає третьої педалі зчеплення. На противагу HSA система допомоги при спуску з гори HDC надає водію можливість спокійно і безпечно спуститися навіть із крутих схилів. Причому обидві системи стоять уже в базовій комплектації.

Nissan X-Trail

Акумулятор автомобіля заховано у спеціальний чохол

Під час тесту Qashqai не вдалося випробувати роботу круїз-контролю, тож тим цікавіше було перевірити її на X-Trail. Щоб увімкнути систему, необхідно натиснути кнопку «On/Off» на правій спиці керма. Активується круїз переведенням важеля на тій же правій спиці вниз – «Coast/Set», що дозволяє встановити підтримку наявної крейсерської швидкості. Далі все зрозуміло – щоб розігнатися, потрібно клацнути перемикач вгору, щоб їхати повільніше – вниз. Крок дорівнює 1 км./год., активувати круїз можна, досягнувши 40 км./год. Деактивується круїз-контроль кнопкою «Cancel» або натисканням на педаль гальм. Круїз також запам’ятовує останнє вказане значення, тож піднявши перемикач вгору (Accel/Res) один раз, автомобіль почне розганятися до попередньо встановленого показника. Та якщо клацнути два рази, то автомобіль розпочне відлік заданої швидкості з тої, на якій ви будете наразі рухатися.

Nissan X-Trail

Гальма Nissan X-Trail відрізняються максимальною ефективністю

Сторінка 4 з 6123456