Універсальний двигун

Дизельний двигун Renault Captur працює досить ліниво на низьких обертах. Він ледь-ледь тягне автомобіль, а точніше вперто суне її вперед. Та не варто дурити себе – він так поводиться, доки його не навантажити. Щойно тиснеш педаль газу в підлогу (навіть в економічному режимі), машина витримує паузу, добряче гаркнувши на підвищених обертах. Потім, ніби прийшовши в себе, мотор майже замовкає, але надає шалену динаміку, яка особливо добре допомагає в міському потоці. Спершу це створює певні незручності, бо тут здається буцімто Renault Captur спить, аж раптом вибухає невластивою раніше динамікою, причому не супроводжуючи це зайвим стрекотом дизеля. До речі, їдучи повільно, дуже добре чуєш звуки мотора – вочевидь дається взнаки недостатня шумоізоляція моторного відсіку. Та я навмисне запитав свою супутницю, яка далека від світу авто, чи дуже їй заважає таке звучання. Вона відповіла, що з такими низькими витратами пального ці звуки себе виправдовують і зовсім не давлять на психіку, тож економним дівчатам такий автомобільчик також підійде. Власне, проїхавшись лише пару кілометрів на тестовому авто, ця ж супутниця почала мріяти про купівлю такого «красунчика». До речі, стандартна економічність дизельного двигуна добре доповнюється спеціальним ECO-режимом (кнопка увімкнення знаходиться під ручником, біля активації круїз-контролю). На ньому мій рекорд переважної їзди по місту склав 6,2 л./100 км.

Renault Captur

Тестове авто було оснащене 1,5-літровим дизельним двигуном на 90 к. с., якого більше, ніж вистачало для доволі активної їзди по місту

Renault Captur

Незвично бачити амортизатори капота на машині такого класу

Робота коробки не принесла суттєвих позитивних вражень, однак і поганою її не назвеш. Це чудовий робот з «правильним» ручним режимом. Так, він не перемикається ні вгору, ні вниз, доки не переведеш коробку в Drive. Хороший крутний момент дизеля змусив замислитися про спеціальний зимовий режим робота, хоч тут і можна обмежити мотор однією з передач в ручному. Так кілька разів ледь не зарився передніми колесами в снігу (а Renault Captur все ж монопривідний). Між іншим було би добре мати про запас і версію з повним приводом – є поціновувачі, які би взяли таку модифікацію. В останній день тест-драйву випала надзвичайна кількість снігу, і основне, чим я займався на дорозі – це боровся з керованістю і буксуванням. Хоч Captur таки не підвів, повільно, але впевнено долаючи глибокий сніг на пагорбі, та я почувався би впевненіше із системою 4х4.

Renault Captur

Фірмова автоматична коробка передач із подвійним зчепленням принесла тільки позитивні враження. Важіль має стильну рукоятку

На перший погляд, підвіска видалася жорсткою, що в комплекті з доволі різкими гальмами створювало враження деякої грубості. Однак пізніше, коли вже трохи призвичаївся до машини, я з’ясував, що вона не настільки тверда й груба, як спочатку здалося. Більше того, налаштування підвіски дозволяють з великим комфортом проходити глибокі ями. Це добре відчутно на швидкості, коли чекаєш сильного стуку і удару, а отримуєш незначний поштовх у спину.

Renault Captur

Камера заднього огляду розташована під декоративною планкою на кришці багажного відділення

Renault Captur

Камера заднього огляду дуже інформативна, траекторні лінії зрозумілі

Під час руху, навіть по кризі, за гальма надто не переживаєш, адже разом з тим, що вони ефективні для такого компактного кросовера, їх доповнює антиблокувальна система ABS, яка працює в парі з AFU – допомогою при екстреному гальмуванні. В конструкції автомобіля також передбачено захист від українських умов експлуатації. Так, щоб гальма завжди були чистими від грязюки на кожному диску встановлено захисні щітки. Імовірно, це забезпечує ефективнішу роботу гальм у наших умовах, що доведено протягом тест-драйву.

На зимовому покритті постійно рятувала ESP, вирівнюючи машину в заносах і зносах. З точки зору безпеки ESP працює відмінно. Я декілька разів намагався зірвати Renault Captur із заданої траекторії, однак ледь-ледь вильнувши задком, машина продовжувала впевнений і прямолінійний рух уперед. Навряд якісь із сучасних автомобілів, наприклад, нова Hyundai Creta, здатні похизуватися настільки ж впевненим рухом на зимовому покритті. Однак драйвери, які люблять повправлятися у дріфті на стадіонах, будуть розчаровані, дізнавшись, що ESP тут відключити не можна. Однак не виключаю й того, що такій чудовій стійкості сприяла і система Efficient Grip. Разом із тим наш автомобіль взули у стильні й ефективні шини Michelin Alpin 5. Та у глибокому снігу ESP все ж важко справляється з машиною, тому без адекватного водія за кермом буде складно утримати її на прямій лінії. Інтелігентно і навіть непомітно тут працює система допомоги при старті вгору, адже її роботи майже не помічаєш. Більшою мірою це зумовлено хорошою тягою дизельного мотора, який здатен навіть на підйомі утримувати машину і штовхати її вперед без додавання газу.

Зручності додає круїз-контроль. На це я вже звертав увагу, коли писав про Renault Espace – на мою думку, ці кнопки мають також бути на кермі, як і решта кнопок керування круїзом. Натиснувши передню, вмикаємо простий обмежувач швидкості, назад – сам круїз-контроль. Щоб активувати його роботу, необхідно натиснути «+» на кермі, якщо ж потрібно їхати з меншою швидкістю – тиснемо «-». Крок – 2 км./год. Діє система з 30 км./год. У міському режимі часто доводиться деактивовувати круїз, що можна зробити простим дотиком до педалей газу або гальм. Кнопкою «R» повертаємося до попередньо встановленої швидкості круїз-контролю, а «O» тимчасово деактивує роботу системи, якщо Renault Captur повинен проїхати завантажену ділянку або світлофор.

Renault Captur

Кермо багатофункціональне, в основному тут кнопки керування круїзом. На лівій спиці – збільшення (+)/зменшення (-) встановлюваної швидкості. На правій, ближче до центру, увімкнення гучномовця під час дзвінка, а також: R – відновити встановлену раніше швидкість, O – тимчасово призупинити роботу круїзу

Renault Captur

Кнопки збільшення/зменшення швидкості круїз-контролю. Крок системи – 2 км./год.

Renault Captur

Кнопка R дозволяє відновити попередньо задане значення швидкості, а O – тимчасово призупинити дію круїза. Поряд – кнопка прийому та відхилення дзвінків

Сторінка 4 з 6123456