Renault Duster: позакласовий простір і зручність

Також у 2013 році модернізували передню панель в салоні, яка від початку виробництва була символом бюджетності й незручності в експлуатації.

тест-драйв, Renault Duster

Після рестайлінгу 2013 року Renault Duster став набагато практичнішим: зверху раніше абсолютно пласкої панелі з’явилося безліч розділених ніш різного об’єму

тест-драйв ,Renault Duster

Зараз, особливо з новою мультимедійною системою MediaNAV і пофарбованими під титан боковинами центральної консолі, Renault Duster уже складно звинуватити в якійсь візуальній бюджетності

Уже в базі Renault Duster оснащено заводським імобілайзером, який ускладнить роботу викрадачів і може вберегти автомобіль. Усередину ж потрапляємо за допомогою звичайного ключа або через центральний замок, який керується кнопками з того ж таки ключа. Старомодно, але подекуди ефективніше, ніж сучасні системи безключового доступу. Між іншим, форма ключа і зручність його використання мені дуже сподобалися. Сам він невеликий, з двома кнопками дистанційного керування центральним замком на голові – блокування і розблокування дверей. Ці кнопки достатньо великі, щоб їх було зручно натискати, але й достатньо компактні, щоб ви випадково не натиснули їх, коли ключ лежить в кишені. Покриття кнопок зроблене з приємного прогумованого пластику. Все-таки механічні ключі Renault у плані практичності мені подобаються більше за картки безключового доступу. Примітно, що позашляховий статус Duster намагалися акцентувати максимально, тож голова ключа мала гумовий чохол. Однак прокручуючи ключ у замку кришки багажника, цей чохол постійно намагався злізти – гумі не вистачає твердості, занадто м’яка. З іншого боку, ключ вона таки вбереже при його падінні.

Renault Duster, тест-драйв

Renault Duster відмикається за допомогою механічного ключа або ж кнопки на ньому. Сам ключ поміщений у гумовий чохол, однак до твердості цієї гуми є претензії

«А тобі що – тісно?» – одного разу запитала знайома, яка їхала зі мною в Renault Duster. Я здивувався, адже жодного такого відчуття в мене не було. Дійсно, цей кросовер далеко не тісний. Будучи в зимовій куртці я вочевидь занадто тучно виглядав, тож і склалося враження, буцімто я заледве вмістився в авто. Сидіння зручні, якраз під людину середнього зросту, хоч і справді менші за розміром, ніж у більшості інших машин.

Renault Duster, тест-драйв

Кумедно, але по дверній карті навіть не скажеш, що вона належить Renault Duster, який не претендує на лаври хоч трохи престижного автомобіля. Тут ми маємо ручку під зручне захоплення, обшивку карти тканиною, навіть ручка відмикання доволі стильна. Про бюджетність нагадує лише твердий пластик, нічим не покритий підлокітник, а також не надто ергономічне розміщення блоку склопідіймачів. Крім цього, тут є динамік, якому дали досить великий об’єм підставки, а в кишеньку вмістяться необхідні в дорозі речі

Renault Duster, тест-драйв

Передні пасажирські дверцята Renault Duster настільки ж гарно оздоблені, як і водійські, хіба що кнопка склопідйомника одна

Renault Duster, тест-драйв

Зовні може здатися, що передній ряд Renault Duster тісний, однак я зі зростом 1,79 м. жодного разу не відчув якихось незручностей. Сидіння м’які, однак дальню дорогу в них витримуєш абсолютно нормально

Renault Duster, тест-драйв

Освітлення переднього ряду Renault Duster має дві лампочки, які вмикаються стандартними “реношними” перемикачами: вимкнено, увімкнено, увімкнено за відкритих дверей. Поряд знаходиться мікрофон системи гучного зв’язку

На жаль, така звична штука як бортовий комп’ютер з’являється в Renault Duster лише у топовій комплектації – базові його позбавлені. Однак інформація з «компа» подається дуже зрозуміло і зручно, тож він вартий додаткових витрат.

Renault Duster, тест-драйв

Перемикання інформації на табло борткомп’ютера Renault Duster здійснюється за допомогою кнопки в торці правого підкермового перемикача

Renault Duster, тест-драйв

Тумблер відімкнення передньої пасажирської подушки безпеки Renault Duster має чітку і зрозумілу інфографіку, за що машині жирний плюс

Датчик зовнішньої температури, який прив’язаний до мізків бортового комп’ютера, також з’являється відповідно лише з топу. Щоправда, в інших авто інформація датчика доступна постійно в полі зору – тут же треба проклацати усі розділи перш, ніж до нього доберешся. Не найзручніше рішення, однак датчик таки додає інформативності панелі приладів.

Renault Duster, тест-драйв

Екран бортового комп’ютера Renault Duster знаходиться у правому “колодязі” панелі приладів. Змінювати його показники доводиться, почергово натискаючи кнопку в торці правого підкермового перемикача

У бюджетному класі не може не тішити відповідальне ставлення виробника до питання безпеки, адже навіть у базі в Renault Duster встановлено водійську подушку безпеки в серцевині керма, а також пасажирську подушку в передній панелі.

Renault Duster, тест-драйв

Renault Duster укомплектовано набором подушок безпеки, водійська фронтальна захована в серцевині керма

Наявність бокових подушок безпеки вже з другого рівня оснащення, а також датчика непристібнутого переднього пасажира, розміщеного прямо по центру консолі – беззаперечний плюс в актив безпеки Renault Duster.

Renault Duster, тест-драйв

Під екраном мультимедійної системи Renault Duster, у маленькому віконечку по центру знаходиться датчик непристібнутого переднього пасажира

Регулювання передніх пасків безпеки за висотою здійснюється за аналогією до Renault Sandero Stepway.

Renault Duster, тест-драйв

Регулювання пасків безпеки передніх пасажирів у Renault Duster відбувається так само, як у Renault Sandero Stepway, випробуваного нами минулого року. Тягнеш на себе “грибок” блокування і регулюєш пасок по висоті в доволі широкому діапазоні. Відпускаєш – пасок заблоковано

Наявність електросклопідіймачів у сучасному автомобілі вже давно не дивує, тож і я не здивувався, коли побачив їх і в нашому Renault Duster. А от коли я взяв листок з переліком комплектацій, то таки трохи здивувався. Виявляється, що передні склопідйомники мають імпульсний режим лише у водія. Хоча чому я дивуюся – такий хід ми бачили й на дорожчих моделях. Але відсутність такого режиму в оснащенні всього на рівень нижче мене таки точно здивувало – гадаю, це не так складно, і не настільки ця опція дорога й приваблива для споживача, щоб через неї бажали дорожчий варіант автомобіля. На мою думку, така економія зайва… Але сам блок кнопок склопідіймачів і його розташування я хочу похвалити, адже розміщені вони на спеціально розробленому приливі дверної карти під зручним кутом (раніше склопідйомники розташовувалися на центральній консолі, якщо взагалі передбачалися комплектацією). Однак на дверях є ручка під комфортний захват (наголошу на тому, що не у всіх дорожчих авто є такі ручки!!!), і вона, з іншого боку, грає не дуже приємну роль. Скажімо, неможливо покласти руку на дверний підлокітник, щоб пальці лягли якраз на кнопки склопідіймачів.

Renault Duster, тест-драйв

Приємно, що блок кнопок електросклопідіймачів Renault Duster володіє зрозумілою і чіткою інфографікою, чого немає на деяких набагато дорожчих авто. Імпульсний режим, щоправда, є лише у водія. Поряд з кнопками склопідіймачів усіх чотирьох вікон знаходиться кнопка їхнього блокування для решти пасажирів

Renault Duster обладнано регулюванням керма за висотою. Опустивши важіль під колонкою керма вниз, механізм розблокується. Щоб зафіксувати обране положення, повертаємо важіль у вихідний стан.

Renault Duster, тест-драйв

Ручка коректора фар Renault Duster знаходиться в незручному місці – під валом керма, з лівого боку. Та й сама ручка нагадує якийсь регулятор з радянського авто

На пластиковому приливі подушок передніх сидінь Reno Duster знаходиться перемикач увімкнення їхнього підігріву. Ця опція показала, що взимку вона робить життя водія Дастер значно комфортнішим, щоправда, базово ви її отримаєте лише з топової комплектації.

Renault Duster, тест-драйв

Renault Duster укомплектовано підігрівом сидінь переднього ряду. Кнопки його увімкнення знаходяться на пластиковому приливі між кріслом і картою дверей

Дещо бентежить важіль регулювання переднього сидіння за висотою. З одного боку, сама наявність такої опції – вже великий плюс, а, з іншого боку, власник, вперше сівши в авто, буде збентежений наявністю по обидві сторони сидіння аналогічних важелів (другий регулює сидіння за глибиною). Та недоліком це можна назвати з натяжкою, адже підлаштовуєш сидіння під себе один раз, а потім їздиш із фіксованими налаштуваннями.

Renault Duster, тест-драйв

Регулювання водійського сидіння Renault Duster за висотою здійснюється за допомогою металевого важеля під ним, розміщеного з лівого боку

Renault Duster, тест-драйв

Адже з правого боку водійського сидіння Renault Duster знаходиться тактильно подібний важіль, що відповідає за регулювання крісла за глибиною

Renault Duster, тест-драйв

Над центральною консоллю Renault Duster після рестайлінгу з’явилася зручна ніша з козирком, поділена на два відсіки

Renault Duster, тест-драйв

Практична ніша знаходиться над речовим відсіком Renault Duster. Вона поділена на три частини невисокими роздільними напівстінками

Renault Duster, тест-драйв

Речовий відсік Renault Duster дещо тіснуватий, однак оснащений освітленням і нішою для документів на кришці

Renault Duster, тест-драйв

Круглі дефлектори обдуву додають Renault Duster стильності й агресивності в дизайні. Під ними великі й зручні кнопки аварійної сигналізації та центрального замка

Renault Duster у топовій комплектації стандартно оснащують мультимедійною системою, яка мені особисто дуже до вподоби – це вже багатьом відома MediaNAV. Вона має лише 3 базових кнопки з приємного на дотик пластику: увімкнення системи і зменшення/збільшення гучності. Правіше кнопок виходи USB та AUX, однак дроти треба шукати довгі, бо підключений пристрій доведеться ховати або в бардачку, або внизу в підсклянниках. Щоправда, після рестайлінгу на передній панелі з’явилося багато містких ніш для різних речей, туди ж можна вкласти й смартфон, наприклад. На екрані пропонується 6 стандартних іконок, які відповідають за керування радіо, медіа, телефоном, картою, окремо навігацією, а також меню розширених налаштувань. Що стосується меню «Карта», то пропонується просто подивитися схематичне зображення місцевості з прив’язкою до розміщення авто. Звідси легко перейти до навігації. Окремо є сенсорна кнопка переходу в нічний режим, який затемнює екран мультимедійки, щоб не відволікати водія від дороги.

Renault Duster, тест-драйв

Під кінець життя на конвеєрі Renault Duster стали пропонувати зі зручною і функціональною мультимедійкою MediaNAV. Вона надає можливість прослуховувати аудіо з радіохвиль, приєднаних медіапристроїв, під’єднувати смартфон, переглядати вбудовану карту і користуватися штатною навігаційкою. Налаштування системи під водія відбувається через відповідне окреме меню. Механічних кнопок лише три: увімкнення системи, а також збільшення/зменшення гучності. Поряд отвори для під’єднання пристроїв через AUX і USB

Renault Duster, тест-драйв

Традиційно приємні враження залишилися від підкермового пульту аудіосистеми Renault Duster, який ми зустрічали на всіх раніше тестованих Renault. На ньому забагато кнопок, але до їхнього призначення швидко звикаєш. Наприклад, лівою верхньою кнопкою змінюємо джерело, з якого програються аудіотреки, правою – приймаємо або відхиляємо дзвінки. Двома тумблерами з торця збільшуємо або зменшуємо гучність. Незвично, що прокруткою з тильного боку змінюются або радіохвилі, або треки на носію музики

Наш Renault Duster було оснащено кондиціонером, керування яким виведено на традиційні три «крутилки» і дві кнопки. Крайня ліва «крутилка» допомагає змінити напрямок обдуву, середня – швидкість вентилятора, а права – температуру обдуву. Причому центральна має спеціальний прапорець унизу, яким можна перемикати режим циркуляції повітря. Кнопкою зліва вмикається кондиціонування повітря, а правою – обігрів заднього скла. Такий блок знайомий по Sandero Stepway і ще влітку минулого року зарекомендував себе зручним у повсякденному використанні. До того ж, якщо не приглядатися, то блок регулювання мікроклімату виглядає навіть достатньо нарядно.

Renault Duster, тест-драйв

Наш Renault Duster було оснащено заднім парктроніком, який можна відключити перемикачем на центральній консолі під екраном мультимедійки

Renault Duster, тест-драйв

Блок системи мікроклімату Renault Duster простий, але стильний. Лівим регулятором змінюється напрямок обдуву, центральним – швидкість вентилятора, а під ним – перемикач режиму рециркуляції повітря, правим же – температура. Лівою кнопкою вмикається кондиціонер, правою – обігрів заднього скла

З базової комплектації Renault Duster пропонує пакет курця зі стандартним прикурювачем (справа від важеля КП – таким чином прикурювати незручно, що, можливо, убезпечить когось від куріння за кермом) і оригінальною скляночкою для скидання попелу. Однак навіть некурець знайде в цьому оснащенні позитивні моменти. Наприклад, прикурювач використовується як розетка, а скляночка – як переносний контейнер для сміття або для дрібних речей.

Renault Duster, тест-драйв

Перед важелем КП знаходяться два підсклянника для передніх пасажирів, а в стінці центральної консолі – ніша для дуже дрібних речей – навіть старий кнопковий телефон туди не влізе. Наш автомобіль було оснащено системою Start/Stop, покликаною економити пальне. Однак її можна й відімкнути кнопкою поряд з нішою

Дається взнаки бюджетність кросовера у випадку електроприводу зовнішніх дзеркалець заднього огляду. У базовій і середній комплектації його не буде взагалі. Внаслідок цього навіть не передбачено адекватного місця під контроллер приводу дзеркалець, який з’являється лише в найбагатшій комплектації. А розмістили його під важелем ручних гальм. Звісно, часто ним не користуєшся, але вже є певне неприємне відчуття урізаності в правах і зручності. З іншого боку, всі операції здійснюються одним «грибом» регулювань: як вибір дзеркальця, так і його налаштування за напрямками. Обігрів дзеркалець ви також отримаєте лише в топчику.

Renault Duster, тест-драйв

Електрорегулювання дзеркалець Renault Duster знаходиться на центральному тунелі під ручником. Крутнувши “грибок” регулювань вліво або вправо, обираємо дзеркальце, а налаштування відбувається за рахунок нагинання ручки в один із чотирьох напрямків. Поряд є невеликий ящичок, куди влізуть дрібні речі

Renault Duster, тест-драйв

На карті задніх дверей Renault Duster… також є ручки під зручне охоплення! З іншого боку, обшивки тканиною немає, як і кишеньки, та й динамік уже немає того подіуму, що й спереду

Задній ряд не обмежує пасажирів у просторі. Ногу на ногу не закинеш, але й впиратися в спинки, як на тому ж Sandero Stepway, коліна не будуть. Мушу зазначити, що задня частина спинок передніх сидінь обшита матеріалом, який на око має дуже легко чиститися. Це практично і просто.

Renault Duster, тест-драйв

Задній ряд Renault Duster мене не розчарував. Тут достатньо місця як для ніг, так і для голови. Спинки передніх сидінь обшиті спеціальним матеріалом, який повинен легко чиститися

Renault Duster, тест-драйв

У спинках передніх сидінь Renault Duster є невеликі кишеньки для документів чи газет і журналів

Renault Duster, тест-драйв

До послуг задніх пасажирів Renault Duster – розетка на 12 В і один підсклянник. Регулювання кута нахилу спинок передніх сидінь відбувається за допомогою класичних обертальних ручок з внутрішнього боку сидінь

Renault Duster, тест-драйв

Плафон освітлення заднього ряду Renault Duster має одну лампочку і такі ж режими, що й для переднього

Минули часи, коли явною ознакою бюджетного авто вважалася наявність лише двох крайніх підголівників на задніх сидіннях, а то й повна їхня відсутність. Як зразок авто недорогого сегменту Renault Duster має усі три і показує, яким це авто має бути – безпечним, комфортним, а також укомплектованим нормальним набором опцій, які в розвинених країнах давно перейшли в розряд must have.

Renault Duster, тест-драйв

Задній ряд Renault Duster обладнаний одразу трьома підголівниками, причому середній можна опустити в один рівень зі спинкою сидіння, щоб він не заважав огляду назад

Як і будь-яке сучасне авто Renault Duster толерантний до сімей з маленькими дітьми, тож на задньому ряді передбачено кріплення для дитячих сидінь ISOfix.

Багажне відділення Renault Duster аніскільки не розчарувало. Як для недорогого кросовера, я би сказав, що воно навіть непогано зорганізоване. Щоправда, відсіків під підлогою немає – запасне колесо підвішане знизу, тож і місце навколо його ніші не використаєш під вантаж.

Renault Duster, тест-драйв

Попри здавалося б компактні розміри Renault Duster має дуже непоганий об’єм багажного відділення – 475 л. (щоправда, повнопривідний варіант має майже на сотню менше). Поличка складається з двох частин, крайня з яких піднімається вслід за кришкою багажника. Єдине зауваження – необшитий нічим голий метал порогу – там згодом можуть початися корозійні процеси. Сподіваюся, в новому поколінні цей недолік буде виправлено

Renault Duster, тест-драйв

Щоб поличка не підіймалася вслід за кришкою багажного відділення, тросик, за допомогою якої вона кріпиться до кришки, можна відчепити

Renault Duster, тест-драйв

Домкрат і балонний ключ мають своє стандартне місце в багажному відділенні Renault Duster – у закривному відсіку за правою аркою заднього колеса

Розширює можливості багажника Renault Duster опція складання спинок сидінь заднього ряду в співвідношенні 2/3. А в розкладеному стані ніщо не буде заважати огляду назад, адже центральний підголівник можна опустити майже в один рівень зі спинкою.

Renault Duster, тест-драйв

Спинка заднього ряду Renault Duster опускається за допомогою пластикового важеля в її торці. Однак з ним треба бути обережним, тому що він водночас виконує роль замка блокування спинки в розкладеному стані

Renault Duster, тест-драйв

Спинка заднього сидіння Renault Duster складається в пропорції 2/3

Renault Duster, тест-драйв

Зі складеною спинкою заднього ряду об’єм багажного відділення Renault Duster вже складає 1636 л.

Освітлення багажного відділення просте – один плафон з лівого боку за аркою колеса. Однак плафон захований у ніші, тож якщо багажник не надто завантажений, уночі освітлення вистачить, а от в заваленому речами відділенні вже можна чогось не помітити.

Renault Duster, тест-драйв

Освітлення багажного відділення Renault Duster просте – має лише один плафон з лівого боку. За пластикові гачки можна закріпити яку-небудь сітку для фіксації багажу

Renault Duster, тест-драйв

В обшивці кришки багажника Renault Duster є ручка, за допомогою якої зручно закривати багажне відділення

Непростий характер Renault Duster

Renault Duster укомплектовано одним із найвдаліших двигунів модельної лінійки Renault – турбодизельним агрегатом на 1,5 л. потужністю 110 к. с. Такий же мотор стояв під капотом тестового Renault Megane Sedan і ще тоді він вразив мене величезним запасом потужності. У маленькому кросовері ця потужність також відчувається, щоправда, й шуми з підкапотного відсіку також суттєвіші – так чи інакше, а машина позиціонується як бюджетніший варіант. Що стосується апетиту, то рекорд у міському режимі навіть з пробками й тягнучками склав близько 6 л./100 км., а от за містом вдалося знизити до 5,7 л./100 км. Це дуже непоганий показник для машини, яка пропонує багато місця в салоні й таку потужність, та ще й відрізняється ідеальними налаштуваннями підвіски.

Однією з фішок оновленого Renault Duster є фірмова автоматична коробка з двома зчепленнями EDC. Як і на інших представниках цього французького бренду, до цієї коробки претензій немає. Перемикання надзвичайно плавні й непомітні, ніби сидиш не в простому кросовері, а в машині класом вище. Маючи ручний режим, коробка на щитку приладів підказуватиме, коли краще піднятися на передачу вище – фішка, яка зачарувала мене ще з тест-драйву Renault Trafic із механікою. Униз коробка опускається самостійно. Та потреби в ручному режимі немає, хіба що в снігових заметах.

Я глибоко переконаний, що робота підвіски – один із головних факторів, за який покупці обирають Renault Duster. І справді – я знаю дуже мало автомобілів, які б долали паршиве покриття українських доріг з такою ж пружністю та безшумністю. Більше того, я дуже хотів би, щоб престижніші авто володіли такими ж характеристиками комфорту і м’якості підвіски.

Renault Duster, тест-драйв

Наш Renault Duster мав опційний круїз-контроль, який може працювати також і як обмежувач швидкості. Перемикання між режимами системи здійснюється кнопкою на центральній консолі під екраном мультимедійки

На Renault Duster встановлено доволі просту гальмівну систему з дисковими механізмами спереду і барабанними ззаду – схема, яку можна було зустріти ще в «Таврії». Однак виконання настільки якісне, що мені гріх скаржитися на їхню роботу – жодного разу вони не підвели. І хоч барабани надійно захищені у корпусі, диски можуть і забруднитися на наших далеко не найчистіших дорогах, та й обстріл камінням цілком реальна перспектива. Тож у базі, до речі, як уже протестований Renault Sandero Stepway, Duster має захисні щитки на гальмах. Певен, в ефективності роботи гальм свою роль відіграє і система ABS, яка не дозволяє гальмам заблокуватися за екстреного сповільнення.

Renault Duster, тест-драйв

Передні дискові гальма Renault Duster додатково захищені від бомбардування камінням щитками з внутрішнього боку

тест-драйв ,Renault Duster

Як і на деяких інших моделях Renault, у Duster блок системи ABS також захований за шаром тепло- і шумоізоляційного матеріалу

Renault Duster, тест-драйв

Під масивним капотом Renault Duster тісно. Але виймати акумулятор буде зручно: він знаходиться біля переднього краю

Кермо Renault Duster вдалося зробити достатньо інформативним, особливо якщо врахувати, що це високий кросовер. До того ж сама форма сучасного керма Renault являє собою надзвичайно ергономічний і зручний варіант! Систему рульового управління з бази укомплектовано старим добрим гідропідсилювачем керма – ніякої електроніки. І на швидкості, під час проходження поворотів, це відчуваєш: реакції максимально зрозумілі й чіткі. На дорозі та в заметах суттєво допомагає система контролю стійкості ESP, яка унеможливлює надмірні заноси.

Renault Duster, тест-драйв

Заливна горловина бачка гідропідсилювача керма Renault Duster захована досить глибоко – за передньою лівою фарою, збоку від акумулятора. Власноруч доливати рідину буде складнувато

Renault Duster, тест-драйв

Наш Renault Duster було оснащено системою курсової стійкості ESP

Конкретно наш екземпляр був не надто пристосований до подолання бездоріжжя, адже повний привід тут відсутній взагалі – машину тягнуть виключно передні колеса. Однак високий кліренс передбачає, що Renault Duster таки будуть заганяти у бруд, влаштовуючи йому болотяні ванни. А в розм’яклому грунті складно розгледіти гострий камінь поміж коліс. Тож перший удар прийме на себе його заводський захист, який встановлено вже з базової комплектації. Так само, усвідомлюючи, що цю машину не будуть тримати виключно в місті, представництво Renault в Україні наголошує на 6-річній гарантії проти наскрізної корозії. А перші джерела іржі зазвичай з’являються саме з випадкових місць сколів чи злущення фарби, що легко отримати, гасаючи десь по українських полях. З цих же міркувань дно автомобіля покрите спеціальним антигравійним покриттям! Що ж, Duster і справді підготували до наших жорстких реалій…

Renault Duster, тест-драйв

Кузов має покриття, яке повинне вберігати авто від корозії мінімум 6 років. Що ж, на око навіть лакофарбовий шар виглядає якісно нанесеним

Renault Duster, тест-драйв

Судячи з подряпин на дні Renault Duster, захист двигуна тут стоїть недарма

Renault Duster, тест-драйв

Оскільки експлуатація Renault Duster передбачає виїзди на бездоріжжя, його дно вкрили спеціальним антигравійним покриттям

Сторінка 2 з 3123