Renault Espace: витончений комфорт

Оскільки Renault Espace вважається кросовером (на що натякають його 160 мм. кліренсу), то всередину скоріше заходиш, а не сідаєш. Під час посадки, особливо у нічний час, вражає яскравість підсвітки салону, що досягається світлодіодними лампочками у стелі. Сидіння доволі тверді, обшиті дорогою шкірою nappa, власне, так само, як і елементи передньої панелі. Самою обшивкою не обмежилися і додали цікавого візерунку, особливістю якого є викарбуване слово Initialе на кожному сидінні. До послуг водія повний набір сервоприводів: крім стандартних вперед-назад і нахилу спинки, також є висоти сидіння, нахилу подушки, а також привід валика поперекової підтримки – всього 10 напрямків регулювань. І це не враховуючи підколінної підтримки, що висувається вручну і розблоковується важелем у торці подушки сидіння. В цілому зручно їздити як із висунутою підтримкою, так і без неї, лишень додається відчуття «диванності» посадки. Передні підголівники складаються з трьох частин, і крайні можна відрегулювати під свою голову. Передній пасажир має абсолютно ідентичний спектр регулювань. До цього додається також функція масажу, який здійснює той самий валик поперекової підтримки, і двоступеневий підігрів сидінь. Щодо масажу, то його є три види, однак суттєвої різниці особисто я не помітив. Мої пасажири помічали більше – напевно справа смаку. А от за підігрів можна похвалити. Першу хвилину здається, що він взагалі не працює, однак потім крісла нагріваються так швидко, що вже буквально за кілька наступних хвилин підігрів відключаєш повністю і решту дороги їдеш без нього. До речі, можна одразу натискати на перший рівень, оскільки гріє він так само добре. В боковинах спинок зашиті бокові подушки безпеки.

Тест-драйв Renault Espace

Завдяки високим переднім дверям сідати в Renault Espace дуже зручно

Тест-драйв Renault Espace

Двері в місцях дотику рук обшиті шкірою

Тест-драйв Renault Espace

Збоку, на подушках передніх сидінь Renault Espace розташовані кнопки регулювань. Якщо натиснути нижню вперед чи назад, можна буде відрегулювати крісло в повздовжній площині. Якщо ж підняти чи опустити передню частину кнопки, то зміниться кут нахилу подушки. Щоб відрегулювати сидіння по висоті необхідно зробити те ж саме із задньою частиною кнопки. Спинка регулюється штовханням верхньої кнопки вперед чи назад. Валик бокової підтримки має окремий регулятор, розташований позаду основних двох

Тест-драйв Renault Espace

Потягнувши вгору ручку в торці сидіння, можна витягнути вперед підколінну подушку

Тест-драйв Renault Espace

У висунутому стані підколінна підтримка приємно впирається в ноги

Тест-драйв Renault Espace

У складеному стані підколінної підтримки сидіння все одно зберігають свій надзвичайний комфорт

Тест-драйв Renault Espace

Підголівники перших двох рядів складаються з трьох частин, і крайні регулюються по охопленню голови

Тест-драйв Renault Espace

У спинці передніх сидінь зашиті бокові подушки безпеки

Перед водієм обшите шкірою кермо (nappa) з трохи зрізаною нижньою частиною і зручними напливами під великі пальці. На нижній спиці металева пластинка з фірмовим надписом Initiale. На лівій спиці керування круїз-контролем. Так, перемикачем «+/-» можна встановлювати потрібну крейсерську швидкість. Якщо з тієї чи іншої причини довелося перехопити керування газом, то потім можна швидко встановити останнє значення кнопкою «R». В той же час кнопка «О» дозволяє перейти у так званий режим очікування круїз-контролю. А от між ними розміщена кнопка, яка дозволяє увімкнути режим регулювання відстані до переднього авто. Права спиця містить керування прийомом дзвінків. Перемикачем можна гортати меню бортового комп’ютера, що показує середні витрати пального, середню швидкість, одометр, тиск у шинах та іншу інформацію. Кнопкою ж, що розташована зліва від кнопки прийому/відхилення дзвінків, гортається інформація на екрані справа від центрального екрану на панелі приладів. Зокрема, туди зручно встановити підказки навігатора (показуватиме напрямок наступного повороту, а також відстань, що до нього залишилася; також він показує і напрямок руху по колових розв’язках, а також номер  повороту, на якому треба з нього звернути). Кнопкою «ОК» можна дати автомобілю знати, що сервісне повідомлення прочитане. Єдине, чого мені не вистачило – це можливості змінювати з керма треки в аудіосистемі. Всередині керма також заховано водійську подушку безпеки, пасажирська в передній панелі, відключається вона перемикачем, який видно між панеллю і пасажирськими дверима, повністю їх відчинивши. Збоку, на центральних стійках розташувалися і бокові шторки.

Тест-драйв Renault Espace

Кермо Renault Espace повністю обшите шкірою і містить керування функціями круїз-контролю та іншими інформаційними бортовими системами

Під кермом розташовано блок керування звуком. Особливо стали в нагоді клавіші збільшення (зверху) та зменшення (знизу) звуку, а також кнопка Mute посередині. На підкермових перемикачах традиційно розташоване керування освітленням і очищенням скла. На кожному з них є режим Auto, що відповідає за функції датчиків світла і дощу.

Тест-драйв Renault Espace

Підкермовим пультом зручно регулювати гучність музики

Зручності посадки додає не лише можливість широких електрорегулювань сидіння, а й підлаштовування під себе керма по висоті й глибині. Це можна зробити, розблокувавши його важелем з лівого боку кожуху колонки.

Тест-драйв Renault Espace

Щоб відрегулювати кермо по висоті й глибині, його необхідно розблокувати, потягнувши вниз важіль з лівого боку кожуху

Панель приладів повністю електронна, складається з трьох моніторів. На головному, центральному, розмістили цифровий спідометр, а також, залежно від обраного режиму Multi-Sense, тахометр, шкалу еко-режиму або ж традиційний спідометр у вигляді аналогового показника. Додатково сюди виводиться інформація від адаптивного круїз-контролю і системи дотримання дистанції до переднього авто. Навколо цього монітора розміщено різноманітні піктограми (зокрема, вказівник відкритих дверей), під ним – екранчик бортового комп’ютера, а з правого боку – ще один інформаційний екран (саме його інформацію можна гортати кнопкою на кермі: тут можна побачити, зокрема, підказки навігації). Під цим екранчиком – відображення обраного режиму Renault Multi-Sense. З лівого боку можна стежити за економністю своєї їзди, слідкуючи за умовним деревцем. Якщо воно повністю біле, то ви їдете доволі економно. Якщо ж пелюстки зникають, то навики вашого економного керування під питанням. Вище деревця – підказка схеми перемикання автоматичної коробки передач. Тут же відображається обраний наразі режим. Центральний екран має вигляд такого собі колодязя зі стильними хромованими смужками на краях. До речі, цікавою особливістю тут є те, що наявна як піктограма датчика відкритих дверей, так і картинка, на якій показано, які саме двері відкриті. Розташовані вони один навпроти одного з різних боків центрального дисплея.

Тест-драйв Renault Espace

Панель приладів повністю цифрова, як на останньому поколінні Mercedes-Benz S-класу. Судячи з інших нових моделей Renault панель буде спільна для усіх, зокрема, для Megane i Kadjar

Тест-драйв Renault Espace

Щиток приладів максимально інформативний. На фото варіант з аналоговим тахометром по центру і цифровим спідометром всередині кола. Під спідометром зелена піктограмка, яка вказує на увімкнений круїз-контроль. Ще нижче – вказівник наближення до переднього автомобіля. В основі усього цього – екранчик бортового комп’ютера. З лівого боку, крім звичної червоної піктограми активованого стоянкового гальма зверху вниз розмістили вказівники схеми перемикання режимів АКП разом з підказкою наразі увімкненого (на фото – біле “P”, паркінг), табла економної їзди у вигляді деревця, а також датчика відкритих дверей. З правого боку зверху вниз показники навігатора (на фото – показує поворот наліво), деталізована інформація від датчика відкритих дверей (відкриті передні водійські) і обраного режиму Multi-Sense (Personal). Фіолетовий колір підсвітки передвстановлений для обраного режиму.

Тест-драйв Renault Espace

У режимі Comfort залишається шкала тахометра, однак вона видозмінюється. Тут немає цифрових позначок, є тільки шкала Eco, яка показує, чи економно ви витрачаєте пальне. Синій колір підсвітки відповідає режиму Comfort

Тест-драйв Renault Espace

В режимі Sport щиток стає червоним і повертається звична шкала тахометра. Бортовий комп’ютер зможе попередити вас про розрядження карти-ключа

Тест-драйв Renault Espace

В Eco-режимі з’являється і еко-шкала тахометра, а підсвітка стає зеленою. Щоб дізнатися про тиск у шинах доведеться їх нагріти, проїхавши кілька кілометрів. Доти система писатиме “Положення шин з’ясовується”

Тест-драйв Renault Espace

Борткомп’ютер також може показати середню швидкість. Крім вказаних кольорів підсвітки, є ще жовтий

З лівого боку від «колодязя» вказівник температури мотора, а з правого – рівень пального в паливному баку. Сам щиток огороджений пластиковою панеллю, яка на вигляд нагадує лаковані меблі. Тут з обох боків також розташовано хромовані смужки. Над усім цим нависає наплив панелі приладів, що рятує огляд показників від сонячних променів, оскільки, наприклад, екран мультимедійки на центральній консолі має сильні бліки.

Тест-драйв Renault Espace

Світлодіодна підсвітка, яка вмикається щоразу, коли сідаєш у салон, створює всередині майже денну видимість За необхідності кожну лампочку можна відключити окремою кнопкою

Дефлектори обдуву тут оригінальної форми – особливо це стосується крайніх, які також оздоблені «лакованим» пластиком. З країв усі дефлектори «наряджені» сріблястим обідком. До речі, такий самий обідок мають на своїх торцях підкермові перемикачі. Діапазони регулювань напрямку потоку повітря достатній, щоб охолодити або нагріти тіло чи голову. У Renault завбачливо потурбувалися про здоров’я своїх клієнтів, тож автомобіль оснащено протисажевим фільтром салону.

 

Зліва, нижче на панелі, розмістили кнопку дистанційного відкриття кришки багажника. До цієї панелі маю певне зауваження. Якщо тестовий автомобіль у комплектації Initiale Paris вважається найдорожчим, то дещо дивно бачити тут ще дві заглушки. Варто було би їх взагалі позбутися. Також, із незрозумілих причин, кришка багажника не завжди реагувала на натискання кнопки й закривалася лише після кількох натискань. Причини такої особливості роботи я не зрозумів. Але заради справедливості додам, що відкривається завжди добре, тим паче, що саме функція відкривання використовується найчастіше. А закрити кришку можна і кнопкою біля підсвітки номерного знаку. Нижче кнопки розмістили невеличку закривну кишеньку, куди спокійно входить телефон. На традиційному ж місці, біля ніг водія, розташувався важіль відмикання капота.

Тест-драйв Renault Espace

Зліва, на панелі під кермом розташована кнопка дистанційного відкриття багажника

Тест-драйв Renault Espace

В кишеньці під кнопкою відмикання кришки багажника вміщається навіть смартфон з 5-дюймовим екраном. Як і в решті відсіків, його дно вкрите матеріалом, що нагадує ковролін

На усіх вікнах у цій машині встановлено імпульсні електричні склопідйомники, тож закрити або відкрити вікно можна одним натисканням кнопки на дверному підлокітнику. Крім цього, тут також розмістили кнопки блокування замків і склопідйомників від дітей, та електропривід дзеркалець заднього огляду разом з можливістю їхнього автоматичного складання. Карти дверей у Renault Espace також обшиті шкірою у місцях дотику з руками пасажирів. Під підлокітником є кишенька, куди можна покласти півлітрову пляшку. Літрова також поміститься, але недостатньо щільно. Профіль кишеньки ніби огинає посадкове місце штатного динаміка аудіосистеми.

Тест-драйв Renault Espace

Крім стандартного електроприводу дзеркалець, їх можна також, кожне окремо, скласти. Усі склопідйомники оснащені автоматичним режимом, до того ж є кнопка для блокування від дітей

Тест-драйв Renault Espace

Кишенька у дверях не зовсім вільно, але вмістить літрову пляшку, щоправда, під кутом. Тут же вмонтовано динаміки аудіосистеми

З правого боку від керма замість традиційного замка запалювання – кнопка «Start/Stop» запуску двигуна. Щоправда, за кермом її не видно, тож я б, наприклад, переставив її ближче до центральної консолі. Поясну лінію салону в Renault Espace Initiale Paris обрамлює елегантне оздоблення з того ж таки «лакованого» пластику із хромованою смужкою зверху. Це доволі стримане, але правильне і респектабельне рішення для такого авто. До речі, сам пластик також незвичайного кольору. Його відтінок збігається з кольором шкіри в оздобленні салону (темно-коричневий) і називається «Коричневе дерево». Вище поясної лінії розмістили м’який пластик, нижче – твердий, але якісний.

 

На відміну від решти салону елегантна центральна консоль має інше оздоблення – «Silver wood» під дерево. Однак мені хотілося його трохи більше і в інших частинах салону, оскільки склалося враження, що трохи не вистачає подібної краси в дизайні інтер’єру.

 

Центральна консоль, яка плавно переходить у центральний тунель, має сріблясте оздоблення. Чільною ізюминкою автомобіля є його футуристичний екран. Однак одразу вкажу і недолік – надзвичайна схильність до запиленості (див. фото). Він починає працювати разом із запалюванням двигуна авто. Однак екран можна увімкнути, доторкнувшись пальцем сенсорної кнопки з правого боку угорі. Тоді вмикається домашня сторінка, на якій показано усю основну інформацію з допоміжних систем (конфігурування якої ви можете встановити й самі у відповідному розділі). У мене стояв аналоговий годинник, в межах якого висвічувалася дата. У лівому нижньому кутку позначка обраної комірки пам’яті. Внизу розташовані кнопки меню і додаткового  висувного віконця. Угорі дублюються показники часу в цифровому вигляді, а з правого боку інформація про температуру надворі. Додатково вказується, чи активована функція дублювання телефона. Мені було трохи незвично зменшувати і збільшувати гучність аудіосистеми тими ж сенсорними кнопками, що розташовані під датчиком увімкнення екрану, оскільки я все ж звик до крутилки. Та це загалом і не так важливо, якщо є підкермовий пульт. Є й окремий сенсор для повернення на домашню сторінку, у якому б розділі меню ви не знаходилися. Насправді, я би із задоволенням переніс блок сенсорних кнопок монітора на лівий бік, ближче до водія.

Тест-драйв Renault Espace

На домашній сторінці можна встановити аналоговий годинник зі вказівкою дати в його межах. У лівому нижньому кутку висвічуватиметься одна з обраних комірок пам’яті налаштувань. Внизу кнопки входу в головне меню і додаткове випадне вікно. Смужкою внизу розмістили інформацію клімат-контролю зліва-направо: температура водійської зони, напрям обдуву повітря, швидкість вентилятора, увімкненості кондиціонера, рециркуляції повітря, температури в пасажирській зоні

Система дозволяє окремо змінити налаштування центрального дисплея і дисплея водія (читай – панелі приладів), і відображення сповіщень.

 

При переході в розділ «Меню» водій отримує можливість далі перейти в підрозділи «Навігація», «Мультимедіа», «Телефон», «Програми», «Автомобіль» і «Система». Смужкою внизу розташувались сенсорні кнопки повернення на попередню сторінку, швидкого підключення телефону і допоміжного меню.

Тест-драйв Renault Espace

Головне меню дозволяє швидко дістатися усіх головних систем Renault Espace. За допомогою кнопок внизу можна, зокрема, повернутися на домашню сторінку, а також викликати меню підключення телефону. А от потягнувши вгору за зелений язичок під показаннями швидкості вентилятора, можна “витягнути” меню клімат-контролю

Зупинимося детальніше на функціях бортової системи. Так, у розділі «Навколишнє освітлення» можна як вимкнути його взагалі, так і примусово обрати один з 5 кольорів підсвітки незалежно від обраного режиму Multi-Sense. Однак при зміні режимів підсвітка таки зміниться, тому спершу налаштовуйте роботу вузлів машини, а вже потім думайте про стильність салону. Є можливість налаштувати й чутливість світіння за допомогою сенсорного повзунка. Нижче розташовано кнопки ввімкнення/вимкнення підсвітки окремо для передньої та задньої зони. Окремо, у підрозділі «Яскравість», можна змінити силу підсвітки панелі приладів, так само відрегулювати відображення сповіщень як у денному, так і в нічному режимі, а як бонус, налаштувати декоративну підсвітку салону.

Тест-драйв Renault Espace

Декоративну підсвітку можна й повністю вимкнути або ж змінити її інтенсивність. Якщо пасажирам переднього чи заднього ряду вона не подобається, то є можливість часткового відключення по зонам

Тест-драйв Renault Espace

У розділі “Яскравість” можна сенсорним слайдером змінити відповідно яскравість “Дисплея у кабіні” (центральний монітор мультимедійки), окремо “Відображення сповіщень у денному режимі” і “Відображення сповіщень у нічному режимі” (сервісні повідомлення на щитку приладів), а також “Навколишнього освітлення” (декоративна підсвітка з кольорових ламп)

У розділі «Крісла» знаходяться три підменю: «Масаж» (саме в цьому меню можна здійснити всі налаштування пов’язані з активацією режиму масажу), «Гортання одним дотиком» (тут хиба українського «транслейту» – машина має на увазі, що задні сидіння можна скласти за допомогою сенсорного меню), «Налаштування» (тут можна керувати іншими позиціями, які стосуються функцій приводів сидіння).

Тест-драйв Renault Espace

Якщо ви бажаєте змінити режим масажування, слід натиснути кнопку “Масаж” у розділі “Крісла”. Скласти спинки другого і третього ряду можна і з мультимедійки – для цього потрібно зайти у розділ під дивною назвою “Гортання одним дотиком”. Налаштувати передні сидіння можна і не торкаючись кнопок електроприводу, а скористатися мультимедійкою

Розділ «Допомога водію» передбачає керування системами, які сприяють безпечнішому керуванню машиною. Так, можна увімкнути або відключити сигнал про вихід зі смуги, а також окремо здійснити необхідні налаштування самого сигналу (можна обрати навіть звук). Нижче розміщене увімкнення сигналу системи про зменшення дистанції до переднього автомобіля. У підрозділі під цією кнопкою налаштування функції активного гальмування. Ще нижче кнопка увімкнення сигналу попередження про сліпі зони і підрозділ керування оповіщенням про перевищення швидкості. Також є кнопка керування контролем зчеплення: «Авто» або «Експерт». Щоправда, я так і не зміг зрозуміти, як вона допомагає на машині з автоматом.

Тест-драйв Renault Espace

У розділі “Допомога водію” можна регулювати роботу деяких допоміжних систем. Наприклад, допускається детальне налаштовування під себе сигналу про виїзд за межі своєї смуги або ж взагалі його відключити. Сигнал про зменшення дистанції до переднього автомобіля можна повністю відключити. Процес активного гальмування також налаштовується з екрану мультимедійки. Щоб машина зайве не сигналила про інші авто у мертвій зоні, сам сигнал відключається. Так само регулюється і сигнал про перевищення швидкості. Renault Espace також пропонує поставити зчеплення на авторежим, або ж прибрати комп’ютерний контроль повністю

У розділі «Допомога при паркуванні» можна налаштувати роботу системи виявлення перешкоди за допомогою паркувальних датчиків, роботу камери заднього огляду, а також обрати потрібний режим допомоги з паркуванням.

Тест-драйв Renault Espace

У розділі “Допомога при паркуванні” кнопкою “Виявлення перешкоди” можна перейти до меню налаштувань датчиків парктроніку. Так само налаштовується камера заднього огляду у відповідному меню. Щоб увімкнути режим допомоги при паркуванні, треба скористатися третьою кнопкою

Машина також пропонує спеціальне інформаційне меню, де можна ознайомитися з показниками екологічності свого керування. Зокрема, комп’ютер вираховує відстань, яку ви подолали, середню швидкість та витрату пального. Залежно від раціональності натискання на педаль газу та передбачення зупинок і подальших прискорень автомобіль нагороджуватиме вас зеленими зірочками. Як видно на фото, за частоту дотиків до педалі газу я отримав двійку, а от за передбачення зупинок і прискорень майже витягнув на четвірку. Схематично, за допомогою нашарувань на умовному листочку, Renault Espace також нагородить вас загальною оцінкою за ваше кермування, а також покаже, який відсоток подоланих кілометрів ви не використовували жодної краплини пального.

Тест-драйв Renault Espace

На сторінці Driving eco2 у вкладці “Додаткові” можна дізнатися загальний пробіг (у нашому випадку 1776,7 км.), середню швидкість (41,7 км./год.), а також середні витрати пального (6,9 л./100 км. на момент зйомки). Renault Espace також запропонує оцінку екологічності ваших прискорень та передбачень зупинки. За перше я отримав двійку, а за друге – 3,5. Спеціальною доступною інфографікою машина надає загальну оцінку екологічності вашого керування, а також відносну кількість км. без споживання пального

У розділі «Конфігурування домашніх сторінок» можна обрати вигляд тієї сторінки, яка відкривається при натисканні клавіші «Ηome». Наприклад, двома основними вкладками у мене були навігація і мультимедійка, а серед другорядних керування Multi-Sense, табличка Driving eco2 та інші показники.

Тест-драйв Renault Espace

У розділі “Конфігурування домашніх сторінок” можна організувати свою домашню сторінку. Так, переносячи піктограмки з нижньої частини екрану у верхню можна вказати, які кнопки будуть там розташовані. Зі своє домашньої сторінки я міг, зокрема, увімкнути навігацію, аудіосистему, меню Driving eco2, Multi-Sense, а також налаштування профілю користувача

Щоб здійснити налаштування кожної комірки пам’яті налаштувань, слід зайти в розділ «Профіль користувача». Тут система запропонує вам 6 варіантів на вибір, причому для кожного з них можна обрати свою аватарку, яка світитиметься потім на домашній сторінці. Додатково можна надати власне ім’я кожній комірці або ж змінити зображення для неї. Машина також може запропонувати вам скинути налаштування для конкретного водія або ж продублювати налаштування іншої комірки.

Тест-драйв Renault Espace

У розділі “Профіль користувача” знаходиться 6 комірок пам’яті. Натискаючи на кожну, Renault Espace одразу підлаштовує сидіння і дзеркальця за напередвстановленими налаштуваннями. Натиснувши на випадне меню з’являються кнопки “Перейменувати” (надати назву кожній із комірок), “Змінити фотографію” (свою не поставиш, але в машину забито кілька яскравих зображень), “Дублювати” (надати налаштування однієї з комірок іншій) і “Скинути поточний профіль” (зняти усі встановлені налаштування з обраної комірки)

Настільки ж точно можна відрегулювати і гучність різних систем у відповідному розділі «Гучність». Так, повзунками регулюється «Основна гучність» (загальна гучність динаміків), «Мелодія телефону» (якщо він підключений по bluetooth), окремо функцію «Телефон вільні руки», «Навігація» (звуки системи навігації), а також сигнали попереджень від систем безпеки «Сигнал попередження».

Тест-драйв Renault Espace

Renault Espace дозволяє тонко налаштувати гучність усіх допоміжних систем автомобіля: усіх звуків, що видає автомобіль зі своїх динаміків, мелодії телефону (коли на нього телефонують, з динаміків авто лунає дзвінок, поставлений на вхідні виклики), телефону вільні руки (інші повідомлення, що передаються з телефону), навігації (голосові вказівки напрямку руху), сигналів попередження (звуки, за допомогою яких Renault Espace попереджає водія про небезпеку, перевищення швидкості та інше)

Жирний плюс хотів би поставити машині за вибір мови. Нагадаю, що Renault Espace в Україну завозиться лише під замовлення, машина не представлена навіть на офіційному сайті. Однак зверніть увагу на перелік доступних мов, серед яких можна помітити, крім української, доволі екзотичні сербську, словенську, словацьку, а також турецьку, шведську й іспанську. Хоч український переклад подекуди дає хиби, однак в цілому він досить грамотний.

Тест-драйв Renault Espace

Справді здивував набір доступних мов мультимедійки. Крім більш-менш звичайних, було багато доволі екзотичних. Наприклад, поряд із іспанською, шведською, турецькою була можливість встановити словенську, словацьку і сербську мови на цьому перелік не завершувався. Особливо потішила наявність української мови, хоч переклад в деяких місцях був плутаним

На цій машині також встановлено двозонний клімат-контроль. Є два регулятора, що відповідають за температуру для кожної із зон (під головним монітором), між ними кнопки увімкнення максимального обдуву вітрового скла (до речі, ця опція доступна в пакеті з обігрівом двох крайніх сидінь заднього ряду), режиму рециркуляції повітря, автоматичного регулювання температури, а також обігріву заднього скла. Знизу великого екрана майже завжди транслюється інформація про температуру в кожній із зон, напрям обдуву, швидкість вентилятора, увімкнення рециркуляції та авторежиму. Однак більше регулювань знаходиться в меню, яке можна розгорнути, потягнувши знизу догори екрана за «гапличок», що видніється внизу. У цьому ж меню можна обрати один з трьох режимів кліматичної системи – Soft, Normal, Fast. Тут же встановлюється і швидкість вентилятора з 8 позицій, яка керується слайдером, перенаправлення потоків повітря сенсорними кнопками, і ними ж увімкнення кондиціонера, рециркуляції і розподілення на дві зони. Кнопкою Rear Auto можна окремо увімкнути режим автоматичного регулювання температури на задньому ряді. В той же час пасажири другого ряду мають змогу самостійно керувати мікрокліматом за допомогою крутилки позаду боксу між передніми сидіннями.

Тест-драйв Renault Espace

Керування кліматичною системою відбувається за допомогою мультимедійної системи або ж механічно, за допомогою двох крутилок (відповідають за регулювання температури у водійській і пасажирській зоні). Між ними розмістили кнопки (зліва-направо) швидкого розігріву лобового скла, увімкнення рециркуляції повітря, режиму автоматичного регулювання температури, та обігріву заднього скла. Про активацію відповідного режиму підкаже сигнальна лампочка вмонтована в кожну з кнопок. Під ними – “аварійка” й блокування центрального замка

Тест-драйв Renault Espace

У висувній панелі клімат-контроля є можливість обрати один з трьох режимів обдуву: Soft (м’який, “фоновий” режим обудуву), Normal (стандартні налаштування) і Fast (швидкий обігрів або охолодження салону). Нижче панель регулювання швидкості вентилятора, яка керується кнопками “+” і “-“. Посередині кнопка “On”, якою він взагалі відключається. Нижче блок кнопок, який відповідає за такі функції: ліві (зверху вниз) відповідають за увімкнення кондиціонера, режиму рециркуляції, двозонного обдуву. Праві – за нарпямок потоку повітря (в обличчя, тіло, ноги). Кнопка “Rear Auto” включає режим автоматичного регулювання температури для задніх рядів

Під панеллю керування кліматом на центральній консолі розміщено кнопки увімкнення аварійної сигналізації та активації центрального замка. Ще нижче, в ряд, у посрібленому обідку, встановили кнопки підігріву сидінь, між якими (зліва направо) активації спеціального Eco-режиму, відключення системи Start-Stop та активації електронного паркувального помічника.

Тест-драйв Renault Espace

Під блоком керування кліматичною системою у сріблястому обідку розмістили кнопки увімкнення двоступеневого підігріву сидінь (з правого боку – пасажирського сидіння), швидкої активації Eco-режиму, відключення системи Start/Stop і підключення допомоги при паркуванні

Аудіосистема преміум-класу Bose дозволяє відтворювати звук абсолютно непоганої якості. Надзвичайно зручною виявилася система навігації, яка показувала навіть лінії деяких провінційних доріг, щоправда, зі значним відхиленням від них. Цікаво також те, що піктограму автомобіля на карті можна обрати, замінивши звичайну стрілочку образом однієї з моделей Renault. Я обрав собі Espace Initiale, хоча окремо можна встановити і Renault Espace, що зайве нагадує про преміальність тестованого авто. На моніторі 8,7 дюймів зображення карти дуже зручно зчитується. Мені окремо сподобалося, що кінцеву точку на карті можна вказати навіть не знаючи адреси, просто тицьнувши у потрібне місце пальцем. Це дуже часто допомагало. Карта дозволяє переглядати шлях і в режимі 3D. Якщо ж ви вирушите в подорож по Європі, то в нагоді стане й карта західних країн, що не дивно, адже машина в першу чергу призначена для європейського ринку. Крім зазначених функцій, мультимедійка може стати фактично замінником вашого смартфона, перебравши на себе усі його функції. Щоправда, із сірими китайськими телефонами вона не працює, але дзвінки справно приймає і телефонує. Вздовж даху розташовано кілька мікрофонів, які добре працюють, і співрозмовник чує вас без будь-яких перепон.

 

Передні пасажири серед додаткових зручностей мають розетку на 12 В, яка розташована у не дуже зручному місці – під аркою центральної консолі. Якщо саме для пасажира це не має скласти суттєвих проблем, то водій під час руху розеткою вже не скористається. Певну проблему складає і розміщення двох підсклянників у цій же ніші під аркою. Є тут і невелика поличка, куди можна складати предмети, що точно не знадобляться під рукою. А от 2 USB-входи розташовані максимально зручно – біля важеля КП у невеличкому відсіку зі шторкою. Зважаючи на те, що багато сучасних приладів працює саме через USB, імовірно, так навіть краще, зокрема, це змогли оцінити мої пасажири, сказавши «Я вже люблю цю машину» і поставивши смартфон на зарядку. Між USB-входами розміщено також по одному роз’єму mini-jack і SD-картки. Поряд з ними заховано невеликий відсік, куди особливо зручно класти карту-ключ у дорозі. Невеликі за розміром мобільні телефони сюди також увійдуть, але мій, маючи екран діагоналлю 5 дюймів вже не вліз. Перекочуватись предмети всередині відсіку не будуть, оскільки його дно вкрите ворсистим покриттям.

Тест-драйв Renault Espace

Під аркою центральної консолі знаходяться два підсклянника разом з додатковою поличкою. Тут же розмістили розетку на 12 В

Тест-драйв Renault Espace

Відкрити відсік на центральній консолі можна зсунувши вгору зручну ручку на кришці

Тест-драйв Renault Espace

З правого боку від важеля КП розташована зручна ніша із зсувною кришкою. Дно відсіку вкрили матеріалом, завдяки якому дрібні речі не розлітаються під час руху. Тут же розмістили два входи USB, слот для SD-картки і AUX-вхід

Трохи нижче важеля КП розташували селектор навігації по мультимедійній системі. Він виконаний у вигляді джойстика, оточеного півколом кнопками повернення назад, швидкого переходу на домашню сторінку і виклику додаткового меню. За джойстиком розміщено ще одну сріблясту кнопку, за допомогою якої можна одразу перейти до вибору налаштувань Multi-Sense Drive. Хоч керування джойстиком інтуїтивно зрозуміле, однак я все ж надавав перевагу сенсорному екрану – як на мене так зручніше і швидше. За усім цим – кнопка електронного ручного гальма, зкомпонованого в один блок з кнопками увімкнення обмежувача швидкості (справа) і активного круїз-контроля (зліва). З одного боку вони розміщені на видному місці, а з іншого виникає логічне запитання – чому не на кермі серед інших регулювань круїзу. Закінчує цю надбудову на центральному тунелі великий бокс між передніми сидіннями, який накритий велетенським підлокітником. Хоч він не регулюється по довжині, однак його цілком вистачає, щоб рука як водія, так і переднього пасажира зручно на ньому лежала. Бокс не має рівного дна, однак це компенсує його велетенський об’єм.

Тест-драйв Renault Espace

У сріблястих дужках розмістили джойстик, за допомогою якого можна здійснювати навігацію по меню мультимедійки. Перед ним розмістили кнопки зліва-направо повернення до попереднього меню, переходу на домашню сторінку, а також виклику додаткового віконця. Срібляста кнопка відповідає за швидке перекидання до розділу налаштувань Multi-Sense Drive

Тест-драйв Renault Espace

На широкий підлокітник вільно ляжуть руки як водія, так і переднього пасажира

Тест-драйв Renault Espace

Бокс між сидіннями відрізняється великим об’ємом, а його дно вкрите матеріалом, завдяки якому речі будуть спокійно лежати на місці

Renault Espace також має дзеркальце заднього огляду з електрохромним покриттям, що дозволяє не боятися засліплення заднім авто. Зі зворотнього боку протисонячного козирка, під кришечкою, знаходиться косметичне дзеркальце з приємною підсвіткою.

Тест-драйв Renault Espace

На протисонячних козирках, під кришечкою, розмістили косметичні дзеркальця з приємною світлодіодною підсвіткою

Тест-драйв Renault Espace

На стелі розмістили мікрофони гучного зв’язку, які працюють доволі добре

Паски безпеки водія і переднього пасажира можуть регулюватися по висоті. Для цього потрібно в місці, де пасок виходить зі стійки, натиснути на верхній наплив, таким чином розблокувавши механізм регулювання. Тоді кріплення можна пересувати вгору чи вниз. При цьому паски мають переднатягувачі. Цікаво, що про престижність Renault Espace нагадує навіть звуковий сигналізатор про непристібнуті паски безпеки. Його звук не пронизливий, а деякою мірою навіть елегантний. Задні паски безпеки не мають регулювання по висоті, однак тут вони усі повноцінні, триточкові. На середніх стійках розмістили ще один стилістичний елемент – невеличкі лампочки, які світяться в тон підсвітки центрального монітора.

Тест-драйв Renault Espace

Паски безпеки водія і переднього пасажира можна відрегулювати по висоті, натиснувши на верхній сегмент

Тест-драйв Renault Espace

Обдув пасажирської зони другого ряду здійснюється за допомогою дефлекторів у центральних стійках

Тест-драйв Renault Espace

На стійках всередині салону розмістили декоративні лампочки, що світяться в тон загальної підсвітки. Тут же влаштовано бокові шторки безпеки

В ногах пасажирів лежать фірмові для цього Renault Espace килимки під назвою «Initiale Paris», що безпосередньо на них і відображено. Серед практичних недоліків вказав би на матеріал, з якого вони зроблені, адже тканинні килимки навряд добре перенесуть експлуатацію на дуже брудних українських дорогах. Щоправда, за тиждень їзди по справді не найкращих шляхах не можу сказати, що вони дійсно аж так сильно забруднилися – на мийці по них просто пройшлися пилосмоком, і якихось слідів бруду я на них уже не знайшов. Прикріплені килимки на липучках. На другому ряді, в ногах правого пасажира під килимком знаходиться відсік, де розмістили балонний ключ і домкрат.

Тест-драйв Renault Espace

Під правим пасажиром другого ряду, в ніші у підлозі, заховано домкрат і балонний ключ. Килимки зі зворотнього боку мають гумову поверхню

Речовий відсік у Renault Espace також оригінальний, виконаний висувним. Потрібно просто доторкнутися до піктограми з лівого верхнього боку його кришки. Тягнути за нього не потрібно, він виїде сам. Цей відсік зроблено максимально практичним, оскільки в ньому є і підсвітка, і навіть функція охолодження. Хоча мені би хотілося за аналогією до салонної – світлодіодної підсвітки. Над речовим відсіком, на декоративній панелі ближче до центральної консолі, розмістили бейджик «4Control», який нагадує про повнокероване шасі, про що розповімо нижче. Об’єм речового відсіку великий: так, я міг розмістити там навіть фотоапарат, щоправда, якщо витягував решту документів та речей.

Тест-драйв Renault Espace

Речовий відсік відмикається після дотику до спеціального сенсора

Тест-драйв Renault Espace

Бокс дуже місткий, виконаний висувним

На задньому ряді розміщено також кріплення ISOfix для встановлення дитячих сидінь. Отвори для кріплень передбачені між спинкою і подушкою, під зображенням дитини в дитячому кріслі. Також задні сидіння можна зсунути вперед, потягнувши вгору чорну ручку під сидінням, наприклад, якщо на третьому ряді потрібно перевезти ще двох людей. Тоді можна навіть створити оптимальний для усіх рівень комфорту в дорозі. А от 2 положення спинки навряд сильно спростять комусь життя, адже в одному із положень вона буквально вертикальна і сидіти так довгий час нереально. Регулюється спинка за допомогою м’якої сірої ручки біля отворів кріплень ISOfix. Відкинути вперед крайні сидіння другого ряду можна, потягнувши за ручку біля кнопки підігріву. Пасок безпеки середнього пасажира розміщено в ніші на даху, де він надійно утримується. Що стосується комфорту посадки, то в машину буквально заходиш, а от крайні сидіння здивували близькістю стелі, хоча мій зріст не такий великий – 1,79. Набагато зручніше я почувався на середньому сидінні, адже підлога у цьому Renault Espace рівна.

Тест-драйв Renault Espace

Кріплення ISOfix позначені відповідною позначкою і заховані між спинкою і подушкою заднього сидіння

Тест-драйв Renault Espace

Потягнувши вгору чорний важіль під сидінням, можна відрегулювати його у повздовжньому напрямку

Тест-драйв Renault Espace

Крайні сидіння другого ряду мають двоступеневий підігрів. Щоб відкинути їх уперед, потрібно потягнути на себе ручку поряд

Тест-драйв Renault Espace

Потягнувши вгору цю ручку, можна змінити кут нахилу спинки сидінь заднього ряду

Тест-драйв Renault Espace

Пасок безпеки середнього пасажира підвішано на стелі. З кріплення він не випадає

На задній панелі боксу між передніми сидіннями розміщено ще одну розетку на 12 В, а також два додаткових USB-входи з виходом mini-jack. Під цим блоком є місткий ящик, наприклад, для телефону, який заряджатиметься через USB. Дно цього ящика має спеціальне покриття, за рахунок чого речі не будуть літати по відсіку під час руху. Традиційно, спинки передніх сидінь оснащені кишеньками, куди можна складати, наприклад, документи або інші невеликі пласкі речі. Підголівник сидіння з боку задніх пасажирів зроблено з полакованого пластику, який оздоблений сріблястою планкою з тим же надписом Initiale.

Тест-драйв Renault Espace

Другий ряд максимально комфортний і має три окремих сидіння. Щоправда, людям високого зросту просторіше буде на середньому

Тест-драйв Renault Espace

На задній панелі боксу між передніми сидіннями розмістили регулятор кліматичної системи для заднього ряду. Нижче в ряд розмістили розетку на 12 В, 2 USB-входи, а також вхід на 3,5 мм.

Тест-драйв Renault Espace

Для задніх пасажирів доступний також невеликий речовий відсік з покриттям для утримання предметів під час їзди

Тест-драйв Renault Espace

Кишеньки на спинках передніх сидінь традиційно глибокі й зручні

Тест-драйв Renault Espace

З боку задніх пасажирів підголівники оздоблені полакованим пластиком і сріблястою смужкою з надписом Initiale

Процес складання задніх сидінь у Renault Espace доведено до розваги на дозвіллі: вони мають електропривід, який можна задіяти не лише з багажника зі спеціального пульту в сріблястому оздобленні на лівій колісній арці (окрема кнопка для кожного крісла, а також «ALL», щоб скласти обидва задніх ряди), але й з центрального монітора, навіть під час їзди. Кілька разів піджартовував над своїми пасажирами, несподівано складаючи те чи інше сидіння. Щоправда, в такому випадку я би хотів і електропривід розкладання. Та й розміщення пульта в багажнику несе у собі певні недоліки. Наприклад, потрібно бути обережним, щоб у процесі їзди на кнопку не впав якийсь вантаж і не натиснув її.

Тест-драйв Renault Espace

В багажнику на лівій арці розмістили пульт керування складанням задніх сидінь. Так, для кожного передбачена своя кнопка. Якщо ж необхідно скласти обидва ряди разом, то для цього необхідно натиснути кнопку “ALL”

На середніх стійках розташовані повітроводи, які підводять повітря від кліматичної системи для задніх пасажирів. Карти задніх дверей у своїй функціональності майже не поступаються переднім, зокрема, тут також є місце під пляшку.

Тест-драйв Renault Espace

Задні двері Renault Espace вражають своєю шириною, завдяки якій можна буквально заходити на другий ряд

Пасажири третього ряду мають у своєму розпорядженні лише одну розетку на 12 В, щоправда, вона скоріше для того, щоб підключати пилосос для чистки багажника. Бо розміщена вона прямо біля плеча пасажира зліва. Щоб самостійно скласти другий ряд сидінь із третього ряду потрібно потягнути за червону ручку – тоді одне з крайніх сидінь відкинеться вперед. Здивувала наявність доволі зручних підлокітників, які до того ж обшиті такою самою шкірою, як і решта салону. Дефлектори розташовані на підвіконні, потік повітря легко спрямувати на себе. Сидіння тут простіші, підголівники також мають лише одну секцію і виконують свою функцію лише у повністю піднятому стані. Зате будучи опущеними вони не заважають огляду через дзеркальце заднього огляду з водійського місця. Разом із тим про розташування крісел фактично в багажнику нагадують провушини для кріплення вантажу в ногах пасажирів. Сама посадка на третій ряд захоплення не викликає. Однак дітям там має сподобатися, для них не складе жодних проблем пролізти у щілину між сидіннями. Примітно, що паски безпеки мають свої пази на стінці багажника для фіксації у неробочому стані.

Тест-драйв Renault Espace

Третій ряд дозволяє комфортно всістися навіть дорослому пасажиру, однак за умови, що другий ряд зсунуто вперед. До того ж залазити назад не дуже зручно

Тест-драйв Renault Espace

Третій ряд пропонує зовсім небагато місця. Більш-менш комфортно тут можна сісти, якщо пасажири другого ряду відсунуться максимально вперед. Однак тут є навіть обшитий шкірою підлокітник і розетка на 12 В з лівого боку. Однак про багажне відділення нагадують вантажні провушини

Тест-драйв Renault Espace

Щоб відкинути вперед сидіння другого ряду з третього, потрібно підняти вгору червону ручку

Слід визнати, що з розкладеним третім рядом сидінь місця для багажу стає дуже мало, особливо, якщо розраховувати на 7 пасажирів. Та все одно близько 4 сумок середнього розміру сюди поміститься. Та й висувну поличку доведеться зняти й  покласти десь у гаражі або дома, бо в машині для неї місця не передбачено, а пасажирам третього ряду вона буде відверто заважати. В нішах за арками задніх коліс є паски, за допомогою яких вочевидь можна закріпити невеликі предмети. Вже склавши третій ряд сидінь, отримуємо розкішний об’єм вантажного відділення з рівною підлогою. Причому навіть накривши відсік висувною шторкою, розміри зменшуються несуттєво, адже навряд цю машину вантажитимуть до стелі. Тим не менше полицю можна зняти, а другий ряд сидінь скласти врівень з підлогою. Таким чином отримуємо великий простір, який можна використати, наприклад, для ночівлі. Що стосується підсвітки багажника, то тут я би закинув нестачу лампочок освітлення – вона всього одна. Якщо не враховувати ще одну на кришці багажника, однак вона занадто високо і не дуже допомагає вночі. Разом з тим, закривати кришку зручно, навіть якби не було електроприводу, про запас є ручка з внутрішнього боку.

Тест-драйв Renault Espace

З розкладеним третім рядом об’єм багажника досить маленький, хоча все одно залишається простір для кількох середніх сумок

Тест-драйв Renault Espace

Якщо ж скласти третій ряд, то отримуємо вже дуже багато простору, який не сильно обмежує навіть розкладена шторка багажника

Тест-драйв Renault Espace

Якщо зсунути поличку, то отримуємо надзвичайно багато місця аж до стелі

Тест-драйв Renault Espace

Зі складеним третім рядом отримуємо буквально вантажний багажний відсік

Тест-драйв Renault Espace

На лівій стінці багажника розмістили лампочку, якої не вистачає на весь відсік

Тест-драйв Renault Espace

Так само не вистачає лампочки на кришці багажника. Врятувало б ситуацію використання світлодіодних лампочок

Тест-драйв Renault Espace

Із внутрішньої частини кришки багажника розміщена ручка для закривання, хоча нею навряд часто користуватимешся за наявності електроприводу кришки

Запасне колесо в Renault Espace представлене докаткою. Підвішана вона знизу багажного відсіку. Щоб її зняти, на сабвуфері, розташованому під підлогою багажника, навіть спеціально намалювали алгоритм дій.

Тест-драйв Renault Espace

На корпусі сабвуфера під дном багажника вказано алгоритм відкручування запасного колеса, підвішаного знизу

Сторінка 4 з 6123456