Renault Sandero Stepway: І драйвовий, і спокійний

Ізюминкою Renault Sandero Stepway є його двигун – це бензиновий мотор об’ємом усього 0,9 л., однак з гідною потужністю: 90 к. с., що дорівнює дизельному турбованому мотору об’ємом 1,5 л. Тож не дивно, що спершу я чекав від авто слабкої тяги. І частково мої очікування справдилися. Дійсно, мотор складно тягне машинку на підйоми. Однак це лише доти, доки увімкнено режим Eco, а можливість набрати хорошу швидкість у місті обмежена. Щойно дорога звільняється від інших авто, Sandero Stepway показує себе як машина з азартним характером. І повірте, 0,9 л. цілком вистачає. Дійшло до того, що мій пасажир, який не знав про реальний об’єм мотора, але бачив, наскільки швидко автомобіль може рухатися, припустив, що під капотом встановлено 2,0-літровий двигун! Та мотору доводиться нелегко. Спершу мені здавалося, що він легко справляється з вагою авто, однак вимкнувши музику, зрозумів, що вся справа у якісній шумоізоляції. Десь далеко під капотом моторчик сумовито стогне, пришпорений педаллю газу. Можливо, саме це зумовило витрату пального у 7,5 л./100 км. Але тепер я можу з упевненістю сказати, що двигун 0,9 л. – універсальний. Він придатний як для швидкої їзди, так і для розміреної, повільної.

Renault Sandero Stepway, тест-драйв

Важіль відмикання капота розташований під передньою панеллю з лівого боку

Renault Sandero Stepway,тест-драйв

Підвозячи пасажирів на Renault Sandero Stepway, лише й чув міркування про те, що “непогано тягне, 2,0 літра?” Ні, лише 0,9, просто турбовані

Дійсно дуже здивувала система автоматичної зупинки і запуску двигуна Stop and start, яка, вочевидь, дозволяє мінімізувати апетит мотора, спареного з роботизованою коробкою. Під час нетривалих зупинок вона вимикає двигун, таким чином він не працює зайве. Але найбільше дивує те, що ця система стоїть вже в базовій комплектації Renault Sandero Stepway.

Renault Sandero Stepway, тест-драйв

Ще випробовуючи у 2016 році Citroen DS4, менеджер цієї марки дивувався, чому на решті авто немає такої корисної системи, як Start/Stop. А тепер вона є і на Renault Sandero Stepway, який займає ще бюджетнішу нішу. Цю систему можна вимкнути кнопкою на центральному тунелі під ручником. Поряд зручна кишенька для зовсім дрібних речей

Небагато хороших відгуків здобула роботизована коробка, спарена з цим двигуном. У деяких випадках вона навіть нівелює його бадьорий характер, адже перемикання іноді триває секунди 2, що дорівнює вічності для коробок. Особливо незручно стає на старті зі світлофора, коли машина розганяється до 10 км./год., а потім починає довгий процес перемикання. Причому це супроводжується здриганнями кузова. Та в умовах міста робот все одно буде оптимальнішим за механіку.

Renault Sandero Stepway, тест-драйв

Роботизована коробка не тішить швидкістю роботи, але в місті це саме те, що треба

Щоб актуально перемикати передачі на Renault Sandero Stepway у ручному режимі, можна користуватися тахометром. Так, для максимально економічної їзди, необхідно перемикатися вже на 2000 об./хв.

Renault Sandero Stepway, тест-драйв

Змінюючи передачу до 2000 об./хв., можна досягнути економнішої їзди. Допомагає цьому великий колодязь тахометра зліва панелі приладів

Як автомобіль, пристосований до українських реалій, Renault Sandero Stepway вже із салону оснащений захистом картера двигуна, що допомагає безпечніше долати нерівні грунтові місця.

Renault Sandero Stepway, тест-драйв

Захист картера двигуна Renault Sandero Stepway стоїть на авто вже в базі, оскільки наші дороги залишають бажати кращого!

Кермо залишило приємні враження як від своєї форми з товстим обідком і зручними напливами для пальців, так і від зв’язку з дорогою. Їдучи на Renault Sandero Stepway, постійно відчуваєш, наскільки потрібно повернути кермо, до того ж зусилля на ньому приємне – є як не занадто сильна протидія, так і не дуже слабка. Однак в умовах паркування це радше буде заважати, оскільки зусилля протидії не змінюється, і одним пальцем обід вже не прокрутиш. Дещо здивував бачок для рідини гідропідсилювача, а, точніше, його заливна горловина. Вона знаходиться позаду лівої фари, однак засунута надто глибоко, тож залити рідину можна буде хіба що за допомогою лійки.

Renault Sandero Stepway, тест-драйв

Заливна горловина гідропідсилювача керма розташована далеко не так зручно, як того хотілося б – у заглибленні за лівою фарою

Надзвичайно приємні враження залишає підвіска Renault Sandero Stepway, адже вона практично нівелює усі нерівності дорожнього покриття. Точніше б сказати, проїзд навіть глибокої ями не залишає неприємного враження, адже реакція максимально м’яка. У той же час підвіска дозволяє настільки точно відчувати дорогу, що складається враження, буцімто торкаєшся її власними ногами. При цьому зайвого акустичного ефекту немає.

Гальмування настільки ефективне, що може здатися буцімто гальма Renault Sandero Stepway повністю дискові, однак навіть кинувши погляд на задні колеса, видно, що насправді ззаду стоять класичні барабани. Ефективності та безпеці процесу гальмування сприяє стандартна система ABS. Між іншим її блок заховано у підкапотному просторі за шаром теплоізоляційного матеріалу, що водночас виконує захисну роль для її блоку.

Renault Sandero Stepway, тест-драйв

За якість роботи ABS можна не перейматися, блок системи захований за шаром шумоізоляції

Renault Sandero Stepway пристосований до наших доріг в плані безпечного гальмування і безпосередньо на рівні гальмівних дисків, які заховані за спеціальними щитками – їх приладнали впритул до диска.

Renault Sandero Stepway, тест-драйв

У базі Renault Sandero Stepway пристосований до українських доріг за рахунок щитків на гальмівних дисках

Похвально, що вже в базі Renault Sandero Stepway оснащується системою ESP, яка не дозволить високому хетчбеку на високопрофільних покришках піти в занос. Доповнює електронні помічники й система допомоги при старті на підйомі HSA, однак її робота специфічна. Коли мотор глушиться за допомогою функції Start/Stop, а потім знову заводиться, автомобіль встигає податися трохи назад, доки не спрацює система HSA і двигун не потягне автомобіль вперед. На мою думку, у цьому випадку вона скоріше здорожчує конструкцію і буде доречнішою у комплектації з механікою.

Renault Sandero Stepway, тест-драйв

У базі Renault Sandero Stepway оснащено ESP

Сторінка 4 з 6123456