Щойно з’явившись на ринку, Kia Sportage одразу зацікавив мене своїм дизайном і неповторним стилем. Трохи пізніше у відповідь на моє захоплення від цього кросовера один знайомий сказав так: «Корейці малювати машини навчились, але їздити їх ще не навчили». Мене зачепила така думка і з того моменту хотів перевірити, наскільки вона правдива. Нарешті мені випав такий шанс і, забігаючи наперед, мушу зазначити, що результатом тест-драйву я особисто задоволений.

фото Kia Sportage, тест-драйв

Свого часу автомобіль мав сміливий дизайн, актуальність якого не зникла й дотепер

Тигреня

Цей Kia за рахунок специфічного дизайну решітки радіатора, хромоване обрамлення якої нагадує ніздрі хижака, і оригінального малюнку її сітки я би назвав «тигреням». Це такий собі чотирилапий друг, з яким можна погратися, виїхавши на лісову галявину, чи здійснити ранкову пробіжку по незаасфальтованій сільській дорозі. При цьому цей друг все ж хижий, оскільки в доволі екстремальних режимах буде готовий показати усю міць і силу свого мотора, яка передається на його чотири великі «лапи».

фото Kia Sportage, тест-драйв

Протитуманні фари випинають гострими кутами вниз немов зуби хижака, а решітка радіатора схожа на ніздрі тигра

Одразу кидається у вічі висока віконна лінія, через що спочатку виникали побоювання щодо огляду зсередини авто. Тим не менше, як пізніше з’ясувалося, посадка також висока, тому нестачі віконної площі не відчуваєш.

фото Kia Sportage, тест-драйв

Хоч візуально бокові вікна невеликі, однак огляду із салону це не заважає

Приємно, що по периметру Kia Sportage розташовані хромовані елементи, які додають машині розкішності: крім уже звичного хрому дверних ручок, решітки радіатора і рамок вікон на багатьох авто тут ним оздоблено також передній бампер.

фото Kia Sportage, тест-драйв

Диски гарно вписуються у загальний стиль кросовера

Інакше кажучи образ автомобіля збитий, спортивний і в той же час не позбавлений елементів розкішності.

фото Kia Sportage, тест-драйв

Корейцям вдалося створити гарний стрімкий профіль автомобіля

Компактно, але просторо

Посадка в авто висока і немає незручного відчуття, ніби чогось не бачиш за високим капотом. Навпаки – все добре проглядається з водійського місця, а пропорції машини такі, що надзвичайно чітко відчуваєш габарити Kia Sportage. Цікаво, що усі кнопки, органи керування та інформаційні екрани знаходяться досить високо, ніби повторюючи і вливаючись у загальну течію високої віконної лінії і такої ж високої посадки. Відтак не доведеться надто сильно тягнутися до якоїсь із кнопок.

фото Kia Sportage, тест-драйв

Усі органи керування зкомпоновані вдало, недалеко один від одного

За високо розташованих сидінь простору в салоні абсолютно достатньо, дах ніде не тисне на голову, а місця для ніг багато як спереду, так і ззаду. На задньому сидінні можна вільно пересунутися з правого краю на лівий, не зачепивши ногою передніх сидінь, а центральний тунель невисокий, майже не випинає з підлоги, тому третій пасажир буде почувати себе ледь не так само комфортно, як ті, хто сидітиме скраю. Відтак, насправді це один з небагатьох автомобілів, про який можна сказати, що він справді на 5 місць.

фото Kia Sportage, тест-драйв

На задньому ряду просторо, центральний тунель невисокий, а складання спинок не створює жодних труднощів

Багажник великий, правильної форми, тому буде нескладно розмістити в ньому вантаж великих розмірів. Скласти й розкласти задній ряд сидінь легко – на спинках є довгі язички, потягнувши за які, можна швидко повернутися до похідного положення.

фото Kia Sportage, тест-драйв

Багажник великий, хоча зважаючи на тип кузова, підіймати вантаж доведеться трошки високо

Впевнено і плавно

Попри свою зовнішньо удавану агресію Kia Sportage не поспішає когось переконувати у тому, що він ладен на світлофорі порвати будь-кого на шматочки. Дійсно, не дуже об’ємний, але й не маленький двигун об’ємом 2,0 л. та потужністю у 174 к. с. дозволяє спокійно і без напруги стартувати, причому навіть у щільному потоці серед прокачаних німецьких та японських автівок Kia не губитиметься. Коробка не дає того ж відчуття безперервності тяги, як, скажімо, «фольксвагенівська» DSG, але надто довгими затримками не дратує. Вона більше налаштована на розмірений стиль кермування, власне, як і кермо. Вже трохи проїхавши на кросовері, раптово зрозумів, що від початку тримаю на кермі лише одну руку, а друга відпочиває. Це стосувалося навіть поворотів, у які автомобіль завдяки чутливому, але спокійно м’якому механізму повороту коліс, заходив плавно і впевнено. Гальма відповідно довершують гармонію такого спокою та врівноваженості, якої спершу не чекаєш від агресивно стилізованого кросовера. Габарити Kia Sportage чудово відчуваються завдяки його компактності й тому, що високо сидиш у зручному сидінні. Підвіска максимально приховує від пасажирів реальний розмір нерівностей, які долають колеса. Її пружний хід буде приємним для тих, хто часто виїжджає на погані дороги або й, можливо, на наші ґрунтовки.

фото Kia Sportage, тест-драйв

Дизайн передньої панелі досить молодіжний, з модними, дещо рубаними кутами

 

 

Загалом машина чудово підходить для міста, де часом необхідно штурмувати міські бордюри і при цьому керувати достатньо компактним кросовером. Так само чудово машина підійде і для далекої дороги, де кермо надасть адекватну протидійну силу в поворотах і дозволить насолодитися подорожжю. Якщо ж ви часто виїжджаєте за межі твердих доріг, то ця машина також стане вам в нагоді.

 

Загальні дані
Тип кузова універсал
Дверей/місць 5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм 4440/1885/1630
База, мм 2640
Колія передн./задн., мм 1607/1608
Кліренс, мм 172
Маса споряджена/повна, кг. 1601/2140
Об’єм багажника, л. 564/1353
Об’єм бака, л. н. д.
Двигун
Тип дизельний
Розт. і к-сть цил./кл. на цил. R4/4
Об’єм, см. куб. 1995
Потужність, к. с./об./хв. 184/4000
Макс. об. мом., Нм/об./хв. 390/1800-2500
Трансмісія
Тип приводу повний
КП 6-ст. авт.
Ходова частина
Гальма передні/задні диск./диск.
Підвіска передня/задня незал. типу McPherson, з газовими амортизаторами/незал. Багатоважільна з газовими амортизаторами
Підсилювач електро
Шини 235/55 R18
Експлуатаційні показники
Максимальна швидкість, км./год. 195
Розгін 0-100 км./год., с. 9,8
Витрата траса-місто/ комб., л./100 км. 5,7-8,8/6,9
Гарантія, років/км. 5/150000