Mercedes-Benz C-Klasse W203 почали випускати у липні 2000 року і це було лише друге покоління моделі C-Class за всю її історію. Виробництво продовжувалося до грудня 2006 року. Однак саме проектування моделі розпочали з виходом у світ ще першої генерації C-Class, докладаючи особливих зусиль для створення нового дизайну машини. І хоч роботу над новим кузовом було почато в середині 1994, а його зразок затверджено керівництвом компанії вже у грудні 1995 року, дослідження стилю провадилося далі й було завершене аж 20 квітня 1998, коли було видано відповідний патент, що означало остаточне завершення роботи над дизайном і швидкий вихід наступного покоління C-Class.

Дійсно, у березні 2000 року вже представили перші зразки нового Mercedes-Benz C-klasse з кузовом W203. Конструктивно автомобіль успадкував більшість рядних 4-циліндрових і V-подібних 6-циліндрових бензинових силових установок, а також дизельні рядні «четвірки» та «п’ятірки» від свого попередника в кузові W202. Виняток становила потужна модифікація C320, що видавала 160 кВт або 218 к. с.. Відрізнялася від своїх побратимів ця модифікація і коробкою передач, яка на решті стандартних версій була механічною 6-ступеневою, а на С320 – автоматична 5-швидкісна.

Нижче наведені технічні характеристики моделі Mercedes-Benz C320:

Загальні відомості про Mercedes-Benz C-klasse

Роки випуску: 2000-2004

Тип кузову: седан

Кількість місць/дверей: 4/5

Споряджена маса, кг.: 1565

Повна маса, кг.: 2045

Коефіцієнт аеродинамічного спротиву, Сх: 0,26

Максимальна швидкість, км./год.: 245

Час розгону з 0-100 км./год., с.: 7,8

Мінімальний радіус повороту, м.: 5,4

Об’єм багажного відсіку, л.: 455

Розміри, мм

Довжина: 4526

Ширина: 1728

Висота: 1427

Колісна база: 2715

Колія передня/задня: 1505/1475

Кліренс: 150

Двигун

Тип двигуна: бензиновий з розподіленим впорском палива

Розташування: попереду повздовжньо

Робочий об’єм, куб. см.: 3199

Ступінь стиснення: 10

Число і розташування циліндрів: V6

Діаметр циліндра х хід поршня, мм.: 89,9 х 84,0

Кількість клапанів: 18

Потужність, к. с. при об./хв.: 218/5700

Максимальний обертовий момент, Нм при об./хв.: 310/3000-4600

Трансмісія

Тип трансмісії: автоматична 5-ступенева

Привід: задній

Підвіска

Передніх коліс: типу McPherson зі стабілізатором поперекової стійкості

Задніх коліс: незалежна багато важільна зі стабілізатором поперекової стійкості

Розмір шин: 195/65R15

Гальма

Передні: дискові вентильовані

Задні: дискові

Витрати палива

Міський цикл, л./100 км.: 16,6

Заміський цикл, л./100 км.: 7,8

Змішаний цикл, л./100 км.: 10,9

Тип палива: бензин А-95

Об’єм паливного баку, л.: 62.

 

Історія моделі Mercedes-Benz C-Klasse

До початку випуску С-Class у кузові W203 з 1993 року вироблявся W202, який зарекомендував себе надійною машиною і повторив успіх свого попередника – легендарного Mercedes 190 . Саме завдяки Mercedes-Benz C-Klasse W202 змінили індексацію машин. Замість числового індексу було вирішено створити літерний. Таким чином сьогодні ми маємо теперішню лінійку так званих «класів» Mercedes, які однак не завжди збігаються з офіційною європейською класифікацією автомобілів: наприклад, модель C-Class насправді є машиною D-класу, тоді як Е-Class дійсно належить до відповідного класу автомобілів, так званого «бізнес» Е-класу.

Mercedes-Benz C-klasse, W202

Масштабна модель Mercedes-Benz C-Klasse

Модифікація Mercedes-Benz C320 цікава ще й тому, що модель в масштабі 1/43 цього автомобіля свого часу виробляла китайська фірма Cararama, тому цікаво буде порівняти реальний прототип машини і його зменшену версію, дізнатися, які деталі дизайну та елементи було спрощено, а які нюанси все ж спробували відтворити.

Екстерєр Mercedes-Benz C-Klasse

Оригінал передок

 

Mercedes-Benz C320, comparison, порівняння

 

Передок реального Mercedes-Benz C-Klasse і моделі повністю відповідають одне одному. В масштабній копії враховано і специфіку форм передніх фар, і протитуманки, розташовані по боках переднього бамперу, і навіть характерні вигини самого бамперу, зокрема аеродинамічні елементи під протитуманними фарами. Кількість хромованих прутиків на решітці радіатора відповідає дійсності, хоч сама решітка і не виконана окремим елементом, а просто намальована на поверхні кузову моделі.

До плюсів можна віднести й спробу відобразити 4 датчики парктроніка на поверхні молдингу переднього бамперу, який також частково пофарбовано у срібний колір, імітуючи хромовану поверхню деталі на справжній машині. На масштабній моделі наявні також виштамповування під фарами, що мали наслідувати їхні омивачі. Однак ці виштамповування майже повністю залиті фарбою і їх ледь видно. До недоліків слід також зарахувати неточний нахил передніх фар, які на реальному зразку скошені по діагоналі, а на моделі більш прямі, що видно з фотографій. Протитуманні фари не скляні і не зроблені окремою деталлю, а просто профарбовані біля повітрозабірника, як і решітка радіатора. Врешті-решт на моделі відсутній мерседесівський значок на капоті, хоча його компенсували цілком пристойною для такого масштабу емблемою.

Mercedes-Benz, C320

Не можна оминути увагою і те, що колісні диски на моделі повністю відповідають наведеному вище зразку: так само промені загнуті при стику з обідком, а кількість отворів для гвинтів така ж, як і насправді. При цьому мінімальним чином профарбовано дискові гальмівні механізми, що проглядають за широкими спицями колісних дисків. На справжньому C320, відповідно до технічних характеристик, гальма дійсно дискові, а передні до того ж вентильовані.

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

В боковому дзеркальці заднього виду Mercedes-Benz C-Klasse наявне проштамповування, покликане відображати повторювач поворотників, однак воно навіть не профарбоване в інший колір і зливається з кузовом. Ручки дверей щедро залиті срібною фарбою, імітуючи хромоване покриття, однак фактично на значній кількості реальних зразків ручки були або просто не пофарбовані, або ж пофарбовані в колір кузову. Зрідка зустрічалися варіанти з тонкою хромованою смужкою на верхній частині ручки. Отже, зі срібними ручками китайці перестаралися.

Однак безумовним плюсом є пофарбовані матовою чорною фарбою бокові стійки кузова Mercedes-Benz C-Klasse, хоча якби вони були хоч трохи полаковані, складалося би більш реалістичне враження, оскільки на моделі чорний матовий колір сприймається як певний бруд.

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

При цьому досить точно відобразили аеродинамічні вигини на порогах боковин кузову Mercedes-Benz C-Klasse.

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Лючок бензобаку Mercedes-Benz C-Klasse також чітко окреслений.

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Якщо поглянути на модель ззаду, впадає у вічі неправильна розбивка задніх ліхтарів по секторах. Якщо на реальному зразку білий сектор є V-подібним і огинає червоний елемент, то на моделі він суцільний, хоча загалом розташування його правильне. Наочно це демонструють фото:

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Mercedes-Benz, C320

 

Цілком адекватне розташування і стоп-сигналу та значка Mercedes-Benz на кормі. Єдине що вони не зроблені окремими деталями, але для моделі такого масштабу з її цінової категорії до 100 грн. це абсолютно нормально. Заглушка буксирного крюка виділена відповідним виштамповуванням, а її розташування також не викликає запитань. Оригінальним чином оформлені номерні знаки – як спереду, так і ззаду. На них нанесено абревіатуру від Mercedes-Benz (MB) і відповідно модель автомобіля – С320.

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Салон Mercedes-Benz C-Klasse

Салон зроблений простувато, віддалено імітуючи оснащення машини, тому доводиться лише здогадуватися, яку саме аудіосистему чи систему мікроклімату намагалися відобразити творці моделі, адже на справжній Mercedes ставилося кілька видів таких «девайсів».

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Теоретично світле пофарбування інтер’єру покликане наслідувати обшивку салону кремовою шкірою і таким само пластиком на панелі приладів. Хоч повного відповідника серед реальних прообразів не було знайдено, однак знову ж таки зважаючи на бюджетність моделі, проробку салону можна вважати скоріше плюсом. Впадає в око правильна форма серцевини керма, що відповідає справжньому, яке ставилося на седани C320, однак місця по боках, де на реальному зразку розташовані функціональні кнопки, оздоблені якимось незрозумілим орнаментом, який вочевидь заміщає собою ці кнопки. Вочевидь краще ці місця було залишити гладкими. На кермі відсутній мерседесівський значок, хоча так само як на колісних дисках можна було постаратися і вигравіювати його й на кермі. Панель приладів абсолютно пуста, немає навіть умовного виштамповування циферблатів, лише гладкий світлий пластик.

При цьому органи керування електричним приводом дзеркалець заднього виду, регулювання фар і паркувальним гальмом зліва від керма в моделі взагалі вирішили прибрати. Як і лівий дефлектор обдуву, при тому, що з правого боку салону він є.

Також з фотографії представленої вище видно лише дві педалі під кермом. Це відповідає дійсності, оскільки на С320 стояв 5-ступеневий автомат.

Позитивним елементом є профарбовування срібним кольором внутрішньої поверхні дзеркалець заднього виду. Це хоч якимось чином додає реалістичності та детальності до загального вигляду моделі.

 

Mercedes-Benz, C320

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Більше питань виникає до центральної консолі і приладів, що на ній розміщені, в цьому випадку це аудіосистема та клімат-контроль. Однак що перше, що друге не відповідає навіть приблизно жодному зі знайдених зразків оригінальної консолі, що продемонстровано на наступних фото.

Mercedes-Benz, C320

Mercedes-Benz, C320

Правду кажучи, навіть ручка і замок бардачка відображені краще. Реальному Mercedes-Benz C-Klasse відповідає лише поличка, що знаходиться на середньому рівні між аудіо системою, що теоретично має розташовуватися вище і двозонним клімат-контролем, що знаходиться нижче. Та все одно на моделі поличка нагадує скорше якийсь величезний екран, а не безпосередньо саму поличку.

Цікавим елементом, а також плюсом є спроба відобразити по центру передньої панелі маленький екранчик парктроніка.

Доречно зазначити й про те, що панель з різними функціональними кнопками, зокрема і аварійного сигналу, що видно на фото зверху, також вирішили проігнорувати. При цьому не забули зробити рифлену поверхню справа від важеля коробки передач. Ця поверхня ніби повинна створювати враження кнопок, які в реальному зразку дійсно там розташовані.

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Також творці моделі Mercedes-Benz C-Klasse спробували відтворити речовий відсік зі шторкою, що знаходиться між важелем КП та підлокітником. Сам підлокітник наявний… можна сказати, більш, ніж наявний. Якби підлокітник моделі робили в таких самих пропорціях на реальному зразку, в ньому, мабуть, можна було би перевозити собаку…

З рештою елементів проблем немає: правильно відформовані профілі передніх сидінь, з усіма лініями прошивки; те ж стосується і дверних карт. Насправді сама ручка відкривання дверей не позначена, але решта ліній, в тому числі і кишенька відформовані правильно і на відповідному місці.

Задні карти дверей взагалі ніяк не зпрофільовані, але так само, як і передні, задні сидіння мають правильну форму та лінії прошивки. Також на фото не вдалося передати і відформовані в пластику дефлектори обдуву задніх пасажирів, що розташовані на центральному тонелі, одразу за підлокітником.

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Mercedes-Benz, C320

Дно моделі Mercedes-Benz C-Klasse

Mercedes-Benz C320, колекційні моделі

Зі сторони дна моделі автомобіля Mercedes-Benz C320 є більше позитивних моментів, ніж негативних. По-перше, воно є! На відміну від того варіанту, де його могло би взагалі не бути, а стояла би пласка пластмасова кришка, що більш поширене серед бюджетних моделей. Досить чітко можна простежити два поперечних важелі передньої підвіски, що відповідають оригінальному зразку.

Mercedes-Benz, C320

Так само добре і чітко вирізняються коробка передач, що розташована між двома трубами вихлопної системи, елементи фірмового заднього приводу на задній вісі, а також ніша запасного колеса, яке має бути розташоване в підпіллі багажного відсіку на реальному прототипі машини.

Окремих слів заслуговує профарбована срібним кольором випускна система, яка також є правильної форми, оскільки на сам C-Class встановлювалося два типи випуску: для 4-циліндрових двигунів та 6-циліндрових. Оскільки С320 був однією з найпотужніших версій, а відповідно 6-циліндровим, така у нього і випускна система, що має два виходи, відповідно від двох половин V-подібного, повздовжньо розташованого двигуна.

Mercedes-Benz, C320

Підсумок

Слід визнати, як на бюджетну, масштабна модель Mercedes-Benz C-Klasse чудово відтворює загальні обриси справжнього автомобіля: це стосується як екстер’єру, так і інтер’єру. Однак через цю ж бюджетність виробник втратив багато нюансів та мілких деталей, що сприяли б набагато більш реалістичному сприйняттю моделі автомобіля. Але більшого вимагати від досить дешевого зразка немає сенсу.

+

Якісно відтворені колісні диски з логотипом марки, аеродинамічний обвіс по периметру кузова, дно моделі, зокрема, випускна система.

Нечітко відформовані омивачі передніх фар, неправильна форма самих фар і сегментація задніх ліхтарів, недоліки в проробці салону моделі.

А поки ми розглядаємо приклади відображення старої моделі Mercedes-Benz C-Klasse у масштабній моделі, хтось в Україні купує собі реальний автомобіль за 140 000 доларів, але… на литовських номерах.