На фестивалі OldCarLand-2016 було презентовано і декілька екзотичних вантажних автомобілів та… цікавий тролейбус. Про усе це нижче.
Спершу я дуже здивувався побачивши серед виставкових екземплярів цей цілком звичний тролейбус МАЗ. Однак лише підійшовши ближче, я зрозумів, чому його вирішили показати. Адже це один з найперших таких тролейбусів на вулицях Києва, на що недвозначно вказує значок на передній панелі – МАЗ-КЗЕТ. Так, цей тролейбус спершу дозбирався на київському заводі КЗЕТ. На його унікальність також вказує бортовий номер 1701, що означає найперший такий тролейбус в депо. Та й взагалі це перший масовий низькопідлоговий тролейбус у Києві. Далі його ТТХ:
Габарити – 12160/2500/3220 мм.
База – 6140 мм.
Колія коліс (передніх/задніх) – 2046/1825 мм.
Зовнішній радіус розвороту – 11500 мм.
Висота сходинки над рівнем дороги – 355 мм.
Висота майданчика на рівні середніх дверей – 360 мм.
Навантаження на передню/задню вісь – 6500/11500 кг.
Повна маса – 18000 кг.
Кількість місць для сидіння – 25.
Пасажиромісткість (максимальна) – 100 (135) людей.
Потужність двигуна – 170 кВт.
Підвіска – пневматична з телескопічними амортизаторами.
Задній міст – жорстка балка з подвійною рознесеною передачею.
Колеса – дискові, 8.25х22.5.
Шини – 11/70R22.5.
Максимальна швидкість – 70 км./год.
Вже традиційно на фестивалі OldCarLand-2016 свій куточок мала і Національна Гвардія України. Зокрема, презентували новенький автомобіль Козак 001. Автомобіль побудовано на основі Iveco Eurocargo. Машина повнопривідна, має повну вагу 15000 кг. Має два варіанти довжини – 6600 і 7050 мм., відповідно і колісна база відрізняється – 3240 і 3690 мм. Ширина складає 2500 мм., а висота 2650 мм. Кліренс – 392 мм. Автомобіль пристосовано для подолання водних перешкод глибиною близько 1,4 м., причому без будь-якої підготовки. Двигун тут стоїть турбодизельний об’ємом 5,9 л. на 279 к. с. і крутним моментом 950 Нм при 1250-2100 об./хв. Мотор зкомпонований з механічною 6-ступеневою коробкою передач ZF і 2-ступеневою роздавальною коробкою. Одночасно машина може перевозити від 5 до 11 чоловік:
Цю симпатичну вантажівку виробляли з 1953 року у тодішній ще Чехословаччині в Празі-Височанах, а пізніше і в Празі-Летнянах та Братиславі. Автомобіль першопочатково мав військове призначення, згодом його стали використовувати і в господарських потребах. Автомобіль мав рамну конструкцію кузова з поперечинами. На нього встановлювався дизельний чотиритактний рядний 6-циліндровий двигун з повітряним охолодженням. Певен, увагу одразу привертає куций і незрозумілий капот, однак у цьому був сенс, оскільки огляд двигуна відбувався за допомогою знімного кожуха, що знаходився в салоні між сидіннями водія і пасажира (подібно до мікроавтобуса РАФ-2203). Коробка передач мала 4 швидкості, роздатка – двоступенева з можливістю відключення переднього моста. Ведучі мости нерозрізні (балка) з бортовими редукторами, що допомогло створити достатній дорожній просвіт. Підвіска залежна, побудована на ресорах. Привід передніх ведучих коліс створений на здвоєних хрестовинах із голковими підшипниками. Робочі гальма – пневматичні:
1957 року на заводі LIAZ в Риновиці, де вже випускалися вантажні автомобілі Skoda 706R, почали випускати нову модель – Skoda 706RT. Власне, навіть з індексу зрозуміло, що модель просто була модернізованою, відрізняючись новим розташуванням кабіни над двигуном і самим мотором з безпосереднім впорскуванням пального на 160 к. с. Нове сімейство вантажівок мало багато модифікацій – базова модель 706RT, самоскиди 706RTS1 i 706RTS3 з одностороннім і тристороннім розвантаженням відповідно, сідловий тягач 706RTTN, шасі для автобусів Skoda 706RTO (про кофейбус на базі цього автобуса ви можете прочитати тут), а також низькорамна бортова вантажівка Skoda-706RTD. Крім перерахованих модифікацій було також безліч спеціальних автомобілів. 1966 року відбулися чергові зміни – поряд із запуском нового двигуна М630 на 180 к. с. запустили й нову модель 706MT, тепер випускалося одразу два автомобіля. З 1969 року почали виробляти й моделі Skoda-706MT4 i Skoda-706MT5, що відрізнялися мотором М634 на 210 к. с. і 5-ступеневою коробкою передач з двоступеневим демультиплікатором. З-за кордону ці машини приїхали на початку 1960-х рр. Очікувано, машини виявилися доволі непоганими. Крім кращої надійності та витривалості, вони відрізнялися набагато вивіренішим комфортом місця водія, що могло вітчизняному виробнику лише снитися. Чи варто й говорити, що багато цих машин працювали до середини 1990-х, а поодинокі з них досі перебувають в строю: