Можливо, ви чули таке прислів’я: “Якщо хочеш продати частину Америки, купи японський автомобиль”. Свого часу подібна думка була вельми поширена серед мешканців Нового Світу. Проте серйозні наміри японців і їх грамотна політика захоплення американського ринку в кінці кінців подіяли.
Взагалі, відкривши будь-який пристойний європейський автомобільний каталог у пошуках Acura RSX, ви знайдете там такий автомобіль, от тільки називатися він буде Honda Integra. Тоді звідки взялася Acura? Справа в тому, що великі японські виробники у 80-х роках минулого століття спеціально для Сполучених Штатів створили нову торгову марку. Азіатські маркетологи цілком резонно вирішили, що простіше продати янкі, наприклад, який-небудь Lexus, ніж переконувати їх купити ненависну з дитинства Toyota. Втім, Lexus зараз відомий багатьом. Навіть ніссанівська Infiniti зустрічається частенько. А ось при слові «Acura» на обличчях у багатьох виникає питання. Тим не менше ця марка з’явилася ще у 1986 році – раніше, ніж згадані Lexus і Infiniti. Отже, наша сьогоднішня гостя – модель Acura RSX. На вигляд автомобіль подібний до справжнього спортивного купе, але насправді у Acura RSX кузов хетчбек. Однак ця обставина не заважає новинці бути стрімкою і елегантною. Особливо гарна Acura спереду – її хижий “дзьоб” та оригінальні фари виглядають дуже стильно і швидше за все викличуть захоплення у тих, хто їде спереду, глянувши у дзеркальце заднього огляду. Та й дизайн задньої частини з фарами Ferrari вийшов яскравим і незабутнім.
Раніше такі дивовижні спортивні “ковші” сидінь можна було побачити хіба що на Integra Type-R або S2000! Передня панель своєю архітектурою нагадала про гібридний Honda Insight. Вона немовби розвернута до водія, тому управління магнітолою або блоком клімат-контроля не складає труднощів. До речі, останній виконаний у вельми оригінальному і модному нині руслі – щось схоже доводилося зустрічати на сучасних Alfa Romeo і новому Mini. Взагалі, інтер’єр Acura RSX зроблений на рідкість нетривіально. Взяти хоча б комбінацію приладів: кожен циферблат являє собою якусь подобу блюдця титанового кольору, по якому рухаються червоні стрілки. Виглядає неймовірно, але в темний час доби читабельність показань помітно знижується.
Ще одним сюрпризом стало заднє сидіння. Виявляється Acura RSX повноцінний 4-місний автомобіль, рідкість для купе подібного розміру. Ну а для тих, хто все ж вважає, що спортивне купе може бути тільки для двох, пропонується дуже цікавий варіант трансформації салону. Можна скласти заднє сидіння (повністю або частинами!), і тоді вийде багажне відділення (та ще й з абсолютно рівною підлогою!), якому позаздрить будь-який сімейний хетчбек. Тому любителям активного відпочинку не доведеться гортати каталоги в пошуках додаткового багажника для велосипеда або лиж. Але ця машина займається іншим, не менш активним, спортом… Щоправда двигун Acura не найвисокофорсованіший (для Honda 160 «конячок» з 2 літрами робочого об’єму – не найбільший показник), але оснащений модернізованою системою i-VTEC.
Впевнений розгін практично з холостих обертів, супроводжуваний приємним звуком налаштованого випуску, після 4000 обертів продовжує м’яко набирати силу, обриваючись лише в районі 7000. Відбувається швидка зміна передачі – і все повторюється знову. Але так відбувається тільки в тому випадку, якщо педаль газу втискається в підлогу. В іншому випадку автомат занадто рано перемикається вгору, а при рівномірному русі постійно хоче увімкнути п’яту передачу, утримуючи її навіть на гальмуванні. Нічого не поробиш – позначається налаштування автомобіля під споживача із США. Тим часом сам по собі хондівський автомат заслуговує дуже високої оцінки. Перемикання швидкі та м’які, затримка при переході в режимі kick-down невелика. Незгодні ж із налаштуваннями любителі активної їзди можуть використовувати ручний режим. Тим більше що Acura RSX подібну їзду тільки заохочує. Жорстка підвіска неабияк трусить пасажирів, але різні «вади» наших доріг у вигляді стиків, аби-як покладених латок і просто ям, ковтає досить охоче. До того ж кліренс Acura (15 см.) дозволяє не боятися за “здоров’я” низько підвішених агрегатів.
Не скажеш, що автомобіль налаштований cуто під Америку і за характером керованості. Ніякої вати у передачі зворотнього зв’язку між водієм і дорогою! Інформативність керма на висоті. Реакції – швидкі й точні.Лише педаль гальма могла би бути трохи більш «прозорою». Що в результаті? Acura RSX – вельми цікавий автомобіль. Причому розрахований він, на мій погляд, на людей, які давно задивляються на ефектні спортивні дводверки, от тільки поставити таку до себе в гараж не наважаться з практичних міркувань. Мовляв, і багажника майже немає, і заднє сидіння – для спортивної сумки. Для таких людей саме Acura RSX може викласти свої козирі. Для тих, хто назавжди отруєний високооктановим бензином, японці зробили особливий подарунок – Acura RSX Type-S.