Автоновини з США: NHTSA додає автоматичне гальмування до рекомендованих засобів безпеки.

Для тих, хто не знає: NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) – Адміністрація Безпеки Дорожнього Транспорту, ця структура підпорядковується Департаменту Транспорту США і відповідає за безпеку транспортних засобів. Їхня основна функція – забезпечення дорожнього руху, причому, важелів впливу вони мають більш, ніж достатньо: розроблення стандартів з вимогами безпеки, проведення ліцензування виробників транспортних засобів й імпортерів, надання дозволів чи блокування імпорту транспортних засобів і складових частин цих засобів, безпека яких відноситься до законодавчо регульованої сфери. Тому вже рекомендація цих систем, у випадку їхньої стабільної роботи, може через деякий час досягти примусового характеру.

Два типи автоматичних гальмівних систем отримали схвальний відгук від NHTSA:  “crash-imminent braking (CIB)” і “dynamic brake support (DBS)”, що по нашому означає: гальмівна система запобігання неминучого зіткнення та система динамічної гальмівної підтримки. Вже з самих назв цих систем з’являються припущення відносно механізму їхньої дії, тому, щоб не мучати Вас, коротко розкажу.

CIB, базуючись на даних бортових систем у вигляді радарів, камер та датчиків,  вирішує гальмувати автоматично чи ні в разі виявлення небезпечної ситуації на дорозі, яка може призвести до зіткнення. DBS же працює у тому випадку, коли виявляє, що автомобіль сповільнюється недостатньо швидко, і підвищує зусилля гальмування.

Система автоматичного гальмування

NHTSA каже, що більш ніж в 30% всіх аварій, про які повідомлялося в поліцію у 2013 році було встановлено: велика кількість водіїв або не повністю застосовували гальма до аварії, або ж взагалі їх не використали. Зважаючи на цю інформацію, NHTSA вважає, що системи автоматичного екстреного гальмування дуже перспективні, коли мова йде про запобігання аварій автомобілів та пом’якшення їх тяжкості. З іншого боку автоматичне спрацювання (вже на мою думку) може призвести до певного числа аварій у випадку неправильного спрацювання електроніки.

Міністр транспорту США Ентоні Фокс заявив: “Cьогодні відбувається величезний стрибок в еволюції автомобільної безпеки шляхом заохочення впровадження нових технологій, що дозволить зберегти водіїв та пасажирів на наших дорогах”

NCAP на цей час включає три рекомендовані технології: попередження переднього зіткнення, камера заднього виду, та попередження про з’їзд зі смуги руху. Можливо і європейці введуть системи автоматичного гальмування до списку рекомендованих технологій у випадку їх виправдання в США.

В свою чергу сподіваюсь, що на наших дорогах будуть з’являтися… дороги, ну а потім вже авто з системами автоматичного гальмування.