Ринок нових автомобілів усе більше зменшує свої об’єми, натомість потримані машини здобувають все більше популярності, будучи апріорно дешевшими за “нульові” із салону. Однак багато старих авто мають за плечима нечисту історію, зокрема, страждає в побутовій експлуатації найдорожча частина машини – її кузов. Отже, перед багатьма постає класичне питання – як визначити биту машину? Насправді кузові дефекти будуть на будь-якій старій машині, оскільки час робить своє, і мілкі подряпини на поверхні від щоденних поїздок та неакуратних маневрувань скоріше правило, ніж виняток. Однак часто причиною продажу автівки може бути безпосередньо ДТП, в якому вона побувала. Тоді слід очікувати не просто биту машину, а саме деформовану силову структуру кузова, яка матиме вже менший запас міцності. У таких випадках деякі власники уникають дорогого ремонту пошкоджень, зокрема, в умовах офіційного автосервісу і надають перевагу СТО, де часто не можна гарантувати якість.

Якщо ви покупець, то оглядати машину слід за денного світла, щоб виявити будь-які негаразди лакофарбового покриття, наприклад, відмінність у тоні фарби між різними кузовними панелями або неякісне її нанесення, що проявляється у так званій “шагрені” або “апельсиновій шкірці”. Перше зумовлене тим, що в умовах неофіційного сервісу важко підібрати правильний відтінок саме до вашого кольору авто. Друге пояснюється потраплянням на кузов у процесі пофарбування сміття, сторонніх вкраплень, патьоків, які можуть бути наслідком відсутності спеціальної камери і правильного температурного режиму. Врешті-решт слід звернути увагу на рівність зазорів між деталями, що може свідчити про неправильне їхнє встановлення після заміни.

Між іншим, щоб визначити, чи бита все ж таки машина, колись брали магніт, обернутий у тканину, і прикладали до кузова у різних місцях. Там, де притягування було слабшим можна було починати думати про наявність шару шпаклівки. Хоча нині існують прилади, за допомогою яких можна вирахувати товщину металу більш точно.

Якщо ж ви продаєте таку машину, то також треба з розумом підходити до передпродажної підготовки. Пошкодження кузова можуть бути й незначними, наприклад, без уражень фарби, лише вм’ятина або незначна подряпина. Друге можна виправити поліруванням кузова, що одразу підвищить привабливість вашого авто, а перше також ліквідується у майстернях за допомогою спеціальних засобів. Якщо ж ушкодження значніші, то слід зрозуміти ,чи не перевищить вартість ремонту найвищу ціну вашого авто, яка на цей момент існує на ринку. Якщо ціна вашої побитої машини плюс її ремонт значно більші, то, можливо, немає сенсу щось робити, а легше просто продати автівку такою, якою вона є.

У випадку здійснення кузовного ремонту плюсом офіційного сервісу часто є гарантія на роботу, оскільки там використовуються перевірені часом технології і постачальники. Неякісний ремонт може спричинити  втрату блиску покриття, погіршені антикорозійні властивості, розшарування фарби.