Не вщухають суперечки щодо легальності автомобілів, ввезених з-за кордону для постійного користування на території України. Автомобілістів можна зрозуміти – в автосалонах нам за божевільні гроші пропонують відверте дрантя, яке їхні ж сервіси не здатні нормально відремонтувати, надаючи перевагу цільній заміні вузлів. Тож людина, яка має честь і гідність, їде в Європу, купує там за набагато дешевші гроші майже новий, але якісний автомобіль, і везе його в Україну. Українська влада вирішила і сюди засунути свою “регулюючу” лапу й запропонувала нову норму щодо користування подібними автівками.
Так, подібні дії довелося застосувати, коли автовласники європейських номерів заблокували пункти пропуску. Інакше кажучи, українська влада вкотре довела, що вона нічим не відрізняється від тієї, що була за часів Януковича, а також від російської, і розуміє лише розмову з позицій сили. Щоб врегулювати конфлікт на пунктах пропуску в Закарпатті, Міністерство фінансів України надіслало спеціального листа одній кумедній особистості, яку називають Геннадій Москаль.
Цей лист не став несподіванкою для усіх учасників процесу. Так, ще 7 і 13 жовтня відбулися засідання у Комітеті з питань податкової та митної політики Верховної Ради України, на яких були присутні той самий Москаль і представники “пересічників”, про проблеми яких ми нещодавно писали. Результатом мають стати спецільні положення у Митному кодексі України, відповідно до яких громадяни-резиденти, тимчасово ввозячи автомобілі, будуть частково увільнені від податків (цікаво, що додано також слово “умовно” – частково умовно звільнені, ніби з тюрми). Проблема полягає насправді в тому, що самого законопроекта ще немає, очікується лише його реєстрація, тому розслабляти булки зарано – проекту може й не бути. До того ж навряд він стане черговою “перемогою”, адже варто домагатися не часткових звільнень, а повного звільнення, оскільки такі громадяни фактично займаються оновленням автопарку країни.
Таким чином, не дивно, що вже майбутній законопроект сприйнято неоднозначно, адже суттєво поліпшити життя українських автовласників він не зможе. Його створюють лише як запобіжник, щоб заспокоїти бунтівних активістів, які заблокували кордон.