Літо закінчилося рівно місяць тому і багато автомобільних проблема, які воно провокувало відійшли разом з ним. Та ми вирішили з’ясувати як боротися з однією з них, щоб до наступного літа ви, наші читачі, вже були готові заздалегідь. Цією проблемою є перегрів двигуна, проблема насправді актуальна не лише для теплої пори року, а й загалом, якщо зважити на основні її причини. Але почнемо, либонь, з того, чому настільки поганим є таке явище. Справа в тому, що навіть у нормальному режимі роботи деталі мотора розігріваються, відповідно розширюючись. Після вимкнення двигуна вони повертаються у вихідне положення. При занадто сильних температурах подібного повернення може не відбутися, а окремі частини здатні деформуватися. Більше того, силовий агрегат містить у своїй конструкції багато гумових деталей, які також мають свою температурну межу і можуть банально згоріти. У найкращому випадку після перегріву ваш мотор буде збагачений безліччю брудних відкладень на каналах випуску і в камері згоряння.

Розглянемо тепер самі причини виникнення проблеми перегрівань двигуна. Передусім зверніть увагу на рівень охолоджувальної рідини в бачку. За будь-якого нещільного стику, тосол може просто витекти і не виконувати своїх прямих функцій у моторі.

Може бути проблема і з вентилятором за решіткою радіатора, який неналежним чином працює, а то й взагалі не  працює. В останньому випадку варто поглянути чи не зламався важіль, який його вмикає (за механічної системи увімкнення), або продіагностувати датчик, що визначає температуру мотора (за автоматичної системи).

Свої неполадки може мати й термостат, який особливо боїться жорсткої води або води з солями чи мінералами.

Неправильно відрегульована система впорскування і запалення призводить до того, що згоряння суміші відбувається наприкінці циклу згоряння, і головка блоку циліндрів починає надмірно нагріватися, а її охолодження складніше, ніж самого блоку.

Подовжена робота двигуна в режимі детонації має наслідком швидше зношування деталей.

Рух зі швидкістю, яка занадто мала для надходження достатнього потоку повітря на охолодження мотора, зумовлює перегрівання, те ж стосується і тягнучок та пробок.

Надлишковий осад на поверхні випускного клапана не дозволяє силовому агрегату нормально охолоджуватись.

Відкладення на вентиляторі не дозволяють йому розвинути нормальні оберти, щоб адекватно подавати повітря на розігріті деталі. Якщо мотор працює занадто довго, то в його каналах можуть утворитися відкладення солей, які іноді закупорюють магістралі. Крім цього, відкладення сприяють явищу так званої кавітації, коли двигун зношується “до дірок”.

Інша проблема – це відклади у камері згоряння, які ніби теплоізолюють її від решти частин мотора, тож ззовні важко визначити перегрів. Що більше нагрівання, то більше відкладень у ній.

Присадки, які не підходять для вашого двигуна також утворюють металокерамічний шар, що має наслідком той самий ефект, як і в попередньому випадку.