Електромобіль – економічний і екологічний засіб пересування, який, на жаль, в Україні має вкрай низьке розповсюдження. І все через те, що, на відміну від майже всіх країн світу, в Україні електромобілі оподатковуються на рівні своїх побратимів з двигунами внутрішнього згоряння.
На теперішній момент електромобілі оподатковуються загалом таким чином: ПДВ (20%), ввізне мито (10%), пенсійний збір (3%), реєстраційний збір (6%) та інші податки (побори) в т. ч. 109 євро акциз на електромобіль, що загалом становлять близько 40-42% від вартості автозасобу. І саме ці мита, зважаючи на високу вартість електромобілів, формують нереально високу вартість в нашій країні, що значно перевищує купівельну спроможність громадян. Хоча експлуатація електромобілів в нашій країні вкрай вигідна – у нас одні з найнижчих цін на електрику в Європі, та й у світі в цілому.
У випадку використання електромобіля- вартість 100 км складає 2.8 гривні, а у випадку авто з ДВЗ (з витратою 10л палива) – 170 грн. Приведу простий розрахунок використання звичайного автомобіля в порівнянні з електромобілем протягом, наприклад, 5-8 років і 300 тис. км пробігу:
Для розрахунків візьмемо базову вартість авто – 300 тис. грн, електромобіля – 600 тис. грн.
За період використання авто з ДВЗ використає 510 тис. грн, електромобіль 8400 грн.. Загалом витрати на авто з ДВЗ (без врахування ТО, замін мастила і т.п., в першому наближенні) буде складати 810 тис. грн, а на електромобіль (так само, без врахування певних витрат) 609 тис. грн.. Розрахунок не претендує на істину в першій інстанції, а лише показує орієнтовну гіпотетичну вигоду від володіння електромобілем.
За внутрішньою інформацією наданою “НІКО-Україна”, ми знали що це питання хвилює також і автодилерів, які зацікавленні в представленні якісних нових автомобілів, що все частіше є електромобілями. При чому – за привабливою ціною, а не за ціною палацу у центрі Києва.
Тож цей момент скоро може наступити – до розгляду Верховної Ради подані проекти законопроектів: №1912 від 02 лютого 2015 року і №1913 від 02 лютого 2015 року. В цих законопроектах поданих депутатами партії Народний фронт, Блоку Петра Порошенка і ВО “Батьківщина” пропонується зняти основну податкову вагу на електромобілі, а саме – ПДВ, мито і маленький бонус – акциз на електромобіль.
Що ж, сподіваємося, що хоч одна з ініціатив буде прийнята, і ми побачимо в своїй країні більше ніж теперішню сотню електромобілів.