Електромобілізація крокує планетою. Навіть у нашій відсталій країні регулярно, щоправда, лише в столиці, можна побачити електромобілі, переважно Nissan Leaf. А на Фестивалі нових автомобілів, який проходив півтора місяці тому, навіть пропонували усім бажаючим проїхатися на Tesla Model S, поки що лише пасажиром. До того ж, якщо відкрити карту електрозаправок по Україні, можна побачити, що вони вже розміщені ледь не на усій території, тому з одного пункту в інший вже можна доїхати, дозарядивши автомобіль у дорозі. Однак все одно усі ці елементи – це хвіст цивілізаційного розвитку Європи, адже частіше за електромобіль у тому ж Києві можна натрапити на чорний дим з вихлопної труби МАЗа чи КаМАЗа 1970-х рр. випуску. Як один зі взірців процесу переходу на чисте пальне хочу звернути увагу на Нідерланди. Там давно зрозуміли актуальність достатньої кількості електрозарядок з огляду на дійсно зростаючу кількість електромобілів.
Так, загальнонаціональна кількість електрозаправок у Голандії досягла 51 по всій країні. Здавалося б, нічого оригінального, але зарядка батарей відбувається за рахунок відновлюваних джерел енергії.
До того ж це не поодинокі “патички” зарядок, а справжні зарядні станції під назвою Fastned. За рахунок розташування на їхньому даху сонячних батарей, а також використовуючи енергію вітру, водночас на такій “АЗС” може заряджатися три автомобілі.
Однак подібні інвестиції потребують і відповідної платні. На станціях Fastned не зможе зарядитися будь-хто – для цього потрібно заздалегідь зареєструватися. Зокрема, на зарядку діятиме підписка на місяць.
Схема оплати продумана хитромудро. Так, можна бути як постійним клієнтом, так і зареєструватися для разової заправки. Перевагою постійних зарядок є те, що щомісяця доведеться вносити лише невеликий внесок. У той же час ставка для разових користувачів матиме більший і невигідніший розмір. Щоправда, у цьому випадку автовласник позбавленй необхідності сплачувати щомісячні внески. Відомо, що наразі в Амстердамі вже відкрито таку станцію від Fastned з тарифом 19 центів за кВт*год., не враховуючи щомісячний платіж. З одного боку, чергова спроба витягти гроші з автовласників, а з іншого боку – це порівняно невеликі суми, якщо зіставити з витратами на бензиновий і навіть дизельний мотор. Ми ж чекаємо на інтенсивну електрифікацію українського авторинку, та, головне, розвиток інфраструктури. Важливо тільки, щоб держава, як завжди, не заважала це робити підприємцям і просто різноманітним громадським ініціативам.