Привіт, друзі, сьогодні розглянемо питання доцільності використання в автомобілі газобалонного обладнання як альтернативу бензиновому живленню. Але спочатку необхідно розібратися, який саме газ використовується в сучасних автівках.
Автомобілі можуть працювати на різних видах “блакитного” палива: метан, пропан, бутан. Але з усього цього списку метан слід відразу ж виключити, оскільки його використання вимагає спеціального дозволу та відповідного досить дорогого обладнання. До того ж у ДВЗ автомобіля, експлуатованого на метані, різко скорочується робочий ресурс у зв’язку з прискореним зносом деталей поршневої групи. А найоптимальнішим видом газового пального сьогодні вважається пропан, використання якого більш економне,зважаючи на його різницю в щільності порівняно з бутаном. Застосування цього газу як пального в автомобілі дозволяє отримати досить високий відсоток економії, приблизно 15%, порівняно з бензином. До того ж вартість і установка газового обладнання може себе окупити після того, як автомобіль проїде 20 тис. кілометрів.
Проблем із заправними станціями виникнути не повинно через надзвичайну популярність цього виду пального – вони сьогодні розташовані не лише у великих містах, а й на трасах та дорогах регіонального значення. Один із плюсів використання газу є висока ступінь його екологічності. Пропан виділяє набагато менше вуглекислого газу, і цей продукт не містить у собі шкідливих сполук свинцю.
Крім цього, застосування газу може збільшити робочий ресурс силового агрегату автомобіля, скоротити витрати мастила і обмежити утворення нагару і шкідливих відкладень на стінках циліндрів. Пропан має більш високе октанове число, ніж бензин – це виключає виникнення в двигуні детонації, він працює тихіше і рівномірніше.
Але є й мінуси у цій системі. І давайте розберемося, які це мінуси. Одним з вагомих доводів проти переведення автомобіля на газ є громіздкість самої установки, яка займає іноді добрячу половину багажного відсіку, і необхідність обов’язкового дотримання графіку технічного обслуговування обладнання, оскільки газ є більш вибухонебезпечним, ніж бензин. Також багато автомобілістів дотримуються думки, що використання газу в автомобілі негативно позначається на його потужності, швидкості і динаміці при розгоні. Це трапляється через те, що температура в камері згоряння ДВЗ при роботі на газі набагато вища, ніж на бензині, а це означає, що скорочується термін технічної придатності клапанів. Отже, можна вкотре визнати, що за дотримання певних експлуатаційних умов їзда на газі дуже позитивно впливає на мотор і на гаманець.