Щиро кажучи, особливого азарту відвідати цей ретро-автобус у мене не було, хоча як професіонала цікавило, що зробили з чергового ЛАЗ-695М. Але для мене питання стояло саме в тому, наскільки відрізняється цей бус від Кофейбусу-1, оскільки це також “Емка”, а стаття про нього викладена тут; це найперший Кофейбус з усіх, які потім доєдналися до проекту, в тому числі тепер вже і в Дніпропетровську (також ЛАЗ-695М, відомий під назвою Кофейбус-4). З іншого боку, машина, яка донедавна стояла на Солом’янській площі, а тепер уже на проспекті Перемоги, суттєво відрізняється від першої. Хоча б тим, що вона на ходу, а крім цього її змістовним малюнком, що обрамляє по борту увесь кузов. Розглядаючи його, ви зможете на кілька хвилин поринути у найвизначніші місця столиці України, відображені художником специфічно, але впізнавано. Тож я дуже зрадів, коли таки приїхав у Кофейбус-8 і, випиваючи прохолодного фраппе (в той день було +35 С), сидів на вулиці та захоплювався роботою майстра.
Кілька слів про сам автобус. На відміну від багатьох інших старих машин, які часто перебувають у зовсім паршивому стані, ця була живіша. Справа в тому, що із самого свого народження – у 1971 році – машина потрапила не в АТП, а на завод в руки турботливого водія, який справно доглядав за “ЛАЗиком”. На маршруті він ніколи не працював (згадаймо, що роблять зараз пасажири з набагато новішими Богданами, і все стане зрозуміло), тому вандали не встигли з ним нічого зробити. Не встигли з 695 нічого зробити і на металобазі, куди його відправили в металолом, оскільки керівник підприємства виявився людиною з душею. Тож наткнувшись у новинах на інформацію про решту кофейбусів проекту, він зв’язався через інтернет з власником – Вадимом Навроцьким – і запропонував викупити машину фактично в ідеальному стані. У настільки ідеальному, що Навроцький прийшов до висновку – ця машина може їздити сама ще багато років, до того ж має алюмінієві борти (корозія не скоро ще торкнеться їх), а також багато запчастин.
По малюнку. З лівого боку на автобусі зображено Золоті Ворота, розташовані прямо на водійських дверях. По центру видно елементи Пішохідного мосту через Дніпро, а за заднім колесом розмістився червоний корпус Київського Національного Університету ім. Тараса Шевченка. З правого можна побачити засновників Києва – легендарних братів Кия, Щека та Хорива і їхню сестру Либідь, які на автобусі знаходяться поряд з одним із павільйонів ВДНГ. Біля заднього колеса причаїлися годинник на даху колишнього будинку профспілок (цікаво, що годинник показує неіснуючий час – 25.60) і приміщення київського фунікулера. Усе водночас і схоже, і несхоже на себе, оскільки намальоване досить абстрактно. При цьому фоном слугує яскравий та приємний бежевий колір кузова автобуса.
Всередині ЛАЗа все традиційно для Кофейбусів. Обстановка в день моїх відвідин була тьмяна, оскільки надворі пекло сонце, і шторки були закриті. Атмосферу “лаунджу” створювала також коричнева оббивка сидінь і ті самі штори такого ж кольору. Попід дахом розвісили фото Києва – старого та сучасного. Трапляються і фото, де показано, як було у минулому столітті, і як тепер виглядає одна й та ж вулиця. Потішило місце водія – панель приладів не оздоблювалася додатково, тож там зберігся червонуватий матеріал схожий на шкірзамінник. Крісло також оригінальне, від часу місцями потріскане. Приємно було бачити лампочку “Дверь”, яка хай хоч і з розбитим індикатором, однак горіла, оскільки усі двері були справді відчинені. Загалом машина справляє надзвичайно позитивне враження, враховуючи ще й те, що на додачу до приємного дизайну вам запропонують справжню італійську каву.