Цього разу, як і на всіх минулих фестивалях OldCarLand, були ресторанні зони. Звісно, це занадто гучна назва для фуд-кортів, однак тут їх було практично ціле містечко. Окремі розваги продумали і для дітей, якщо дорослі приходили на автошоу з ними. Що ж можна було побачити на осінньому OldCarLand-2018 з-поміж техніки від ЛАЗ?

Що відбувається зараз із заводом ЛАЗ – можна прочитати у нашій публікації!

ЛАЗ А152 на OldCarLand-2018

На осінньому фестивалі OldCarLand-2018 по-своєму хотіли реабілітувати автобусну техніку ЛАЗ. Наприклад, сюди привезли далеко не старий і зовсім не новий ЛАЗ А152 2012 року випуску з дизельним двигуном об’ємом 4764 куб. см., що й досі виконує регулярні рейси 7 днів на тиждень. ЛАЗ А152 (інша назва – CityLAZ 10 ЛЕ) – це 10-метрова модель міського автобуса, який виготовляється на Львівському автобусному заводі з 2007 року. Це не зовсім ті ЛАЗи, які ми звикли бачити на маршрутах міст, найближчі конкуренти машини – Богдан А601 і тролейбус Богдан Т601.10. Власне, довжина – це найбільше, що відрізняє машину від моделей у Київпастрансі. У той же час за шириною (2,55 м.) і висотою (3,06 м.) цей ЛАЗ не відрізняється від братів. Автобус має низьку підлогу, без сходинок, тож відстань від землі до підлоги складає всього 35 см. Вздовж кузова машини розміщено 22 лампочки:

  • 10 вздовж бортів;
  • по 6 ламп у фарах і ліхтарях.

Формула дверей – 1-2-1, що означає одинарні двері спереду та ззаду і подвійні посередині. Із пасажиромісткістю ЛАЗ А152 ситуація цікавіша: зовсім не дивно, що кількість сидячих місць довелося зменшити до 24, але загальна пасажиромісткість збільшена до 100 людей. Автобус обладнано спеціальним пандусом для інвалідних візків, але максимальна вага якась не надто переконлива – всього 70 кг. Вікна машини безпечного вклеєного типу, тоновані. Освітлення салону яскраве, на поручнях змонтовано додаткові тримачі. Ця модель автобуса також передбачала встановлення маршрутовказівників за допомогою вогників або ж цифрових вказівників. На ЛАЗ А152 встановлювали два двигуна – Deutz BF6M1013 і MAN DO836, потужність якого складала 140-190 кВт. Повний автобус може досягати швидкості 85 км./год., а от із пустим салоном – до 120 км./год. А от витрата пального порівняно з братом А183 менша і складає 19 л./100 км. за швидкості 60 км./год. А тепер найсумніше – всього таких машин лише 4. Щодо однієї з них точно відомо, що вона працювала на маршруті №2 у Львові:

OldCarLand-2018, ЛАЗ

ЛАЗ А152 2012 року випуску, дизельний двигун об’ємом 4764 куб. см.

ЛАЗ-699Р на OldCarLand-2018

1978 року в ролі наступника малосерійної моделі 699Н прийшов новий великий туристичний автобус ЛАЗ-699Р. Але до 1983 року представлена на фото модель також по суті являлася малосерійною, адже більше виробничих потужностей віддавалося під 697Р. Машина вироблялася до 2002 року, тож не дивно, що вона пройшла за час виробництва через перелік модернізацій, які, однак, не зачепили кузов і основні агрегати. До 1981 року випуску автобуси, на мою особисту думку. були максимально красиві, адже комплектувалися прямокутними фарами, щоправда, емблема була простенькою прямокутною з маленькою літерою “Л” усередині. Пізніший варіант, після 1981, все ж був у цьому плані кращий з великою літерою “Л”, обведеною колом, та фари стали звичайними круглими. Є в переліку “грішних” модифікацій автобуса і так звана версія “люкс”, зорієнтована виключно на перевезення тогочасних державних чиновників. Візуально відрізнити подібні автобуси можна було за чорними пластиковими фальшрешіткою на передку, такими ж ковпаками коліс і повітрозабірнику на даху. Крім цього, в передньому бампері було вбудовано протитуманні фари. 1989 року почалася економія у виробництві – з лівого борту щезли водійські двері, а 1993 року така ж доля спіткала і фальшрешітку. ЛАЗ-699Р останніх років випуску могли оснащуватися мостами з дисковими колесами. Навряд зараз знайдеш багато таких автобусів, ще менше впевненості в тому, що знайдеш оригінальні модифікації, адже машини служили довго, їх капіталили як могли, позбуваючи відмінностей у версіях: фальшрешітки могли встановлюватися з інших модифікацій, водійські двері заварювали, ставили хаотично протитуманні фари, а кузов часто обростав колгоспним декором. Деякі відкапіталені ЛАЗи взагалі важко впізнати, адже їм взагалі могли змінювати стилістику передка. Само собою, майже “маст-хевом” було переоснащення під роботу двигуна на метані. Причому останнє – явна ознака “колгоспного тюнінгу”, адже заводської версії на метані не існувало:

OldCarLand-2018, ЛАЗ

ЛАЗ-699Р

ЛАЗ-5208 на OldCarLand-2018

Цей ЛАЗ-5208 – унікальна розробка Львівського автобусного заводу 1994 року випуску. Півтораповерховий автобус повинен був використовуватися на дальніх маршрутах, перевозячи пасажирів з особливим комфортом. Попри те, що модель подібного дизайну була доволі новаторською для ЛАЗа, насправді з 1976 до 1990 року Всесоюзний конструкторсько-експериментальний інститут автобусобудування уже намагався створити щось схоже, зокрема, ЛАЗ-5255 “Карпати” на 43 місця і багажниками об’ємом 6,7 куб. м. Машина на фото була представлена на виставці “Український автобус-94”, коли ще не до кінця померла романтика нового майбутнього у незалежній державі. ЛАЗ укомплектували двигуном Renault на 302 к. с. і коробкою передач від MAN. У технічному плані ЛАЗ-5208 оснастили системами ABS і ПБС від відомого виробника Bosch, на даху розміщувався кондиціонер Thermo King, а сидіння замовляли з тодішньої Югославії. У салоні розмістили телевізор і кавоварку. Бокові вікна встановили за вклеювальною технологією, а під підлогою розташували приміщення туалету. Завдяки високому кузову об’єм багажників автобуса складав 10 куб. м., однак за усього цього розвою раннього українського “капіталізму” передок машини виглядав якимось придуркуватим. Справа в тому, що модель стала жертвою уніфікації з іншим автобусом – 5207, тож низьке лобове скло поставили від нього. На той момент за машину попросили суттєву ціну – 94 000 доларів! 2000 року на заводі побудували другий зразок цієї моделі з іншим двигуном, однак продовження серії не відбулося. 2004 року в серійне виробництво запустили абсолютно інший автобус – ЛАЗ-52081 (який став широковідомим під назвою NeoLAZ-12):

OldCarLand-2018, ЛАЗ

ЛАЗ-5208 1994 року випуску

ЛАЗ NeoLAZ 10 на OldCarLand-2018

А це вже набагато сучасніший спадкоємець унікального ЛАЗ-5208 – ЛАЗ NeoLaz 10 2018 року випуску. Модифікація ЛАЗ-4207DM “НеоЛАЗ” – 10-метрова туристична розробка 2012 року на Львівському автобусному заводі для міжнародних перевезень. Прямим “братом” цієї модифікації є комфортабельніша 12-метрова версія 5208. 2012 року поки що виготовлено єдиний екземпляр короткого варіанту. Крім довжини в 10 м., презентована модель за комфортністю не поступається довгій: кузов вагонного компонування оцинкований, а всі 34 вікна тоновані. Автобус здатен вмістити 41 сидячого пасажира. Як можете побачити на фото, сидіння вільні, м’які, ортопедичного типу і можуть відкидатися назад на кут до 55 градусів. Вони розташовані біля вікон парно, ззаду сидінь 5 у ряд. Під кріслами розміщено важіль, за допомогою якого вони відкидаються, а також кнопка, що уможливлює переміщення сидінь по спеціальних рейках. Майже кожне місце обладнане столиком із підсклянником, а також попільничкою Vogel-Sitze. За потреби бокові вікна можна зашторити. Кожне місце обладнане кондиціонером, обдув якого регулюється пасажирами, а вмикається він на швидкості більше 30 км./год. Синя лампа-підсвітка над кожним місцем вмикається як пасажиром, так і водієм. Розважальна система доволі застаріла – це 2 DVD-телевізори зі спеціальним пультом вмиканням і відсіком для касет/дисків у передній частині салону. Також подорожуючі можуть скористатися холодильником, туалетом і міні-кухнею, розташованою перед середніми дверима. Система обігріву салону потужністю 30 кВт. Місце водія відокремлене від салону, а панель приладів, порівняно з міськими моделями, оновили. Не дивує панорамне лобове скло, тому склоочисники тут видовжені, розташовані одні над одним. ЛАЗ-4207 має високу підлогу, підвіска пневматична, що дозволило надати автобусу комфортний і плавний хід. На машину встановлюється двигун MAN DO836 з якісним глушником, а випускна система має дві труби. На швидкості 60 км./год. автобус їсть 25 л./100 км. дизеля. Паливний бак дорівнює 800 л., без урахування додаткового баку такої ж ємності (для порівняння – Mercedes-Benz монтує на своє моделі баки ємністю 400-500 л., хоча машини орієнтовані на цивілізовані країни з розвиненою інфраструктурою, тож перевага відносна). Максимальна швидкість машини – 125 км./год. ЛАЗ-4207 має європейську сертифікацію, тож може вільно експлуатуватися і там:

OldCarLand-2018, ЛАЗ

ЛАЗ NeoLAZ 10 2018 року випуску, місце водія

OldCarLand-2018, ЛАЗ

ЛАЗ NeoLaz 10 2018 року випуску, передня частина салону

OldCarLand-2018, ЛАЗ

ЛАЗ NeoLaz 10 2018 року випуску, задня частина салону