Сьогодні у моду повертаються маленькі автомобільчики, які нормально експлуатувати можна хіба що у містах. Що зрозуміло, зважаючи на їхні маленькі розміри, а відповідно верткість у вузьких місцях і змога швидко припаркуватися там, де середньостатистична машина ледь-ледь вміститься. Також плюсом є економія пального, оскільки найчастіше під капотом у них стоїть сучасний, технологічний, малолітражний мотор (1,0-1,5 л.). Та клас мікромобілів було започтаковано давно. Давайте зануримося у історію створення авто, які у Франції, наприклад, називають “вуатюретками”.
Мабуть, однією з найвідоміших була BMW Isetta. Усі сучасні фанати BMW на цьому втратять мову і витріщать очі, мовляв, яким це чином виробник, що займається випуском спортивно спрямованих, гарячих тачок міг робити дещо гидкіше самого “Запорожця”?! Але сама назва моделі підказує, що родом Isetta з Італії, а в Німеччині її виробляли протягом 1955-1957 років, щоб збідніле населення могло отримати доступ до наддешевого приватного транспортного засобу.
Ще одна несподіванка – компанія Messerscmitt. Усі ми знаємо це слово за ненавистю і водночас повагою наших батьків і дідів, що вийшли з СРСР, до бойових літаків, які збили не одного радянського пілота за часів Другої Світової війни. Після побоїща ні за що середини XX століття компанії заборонили випускати літаки, тому там перепрофілювалися на… мікромобільчики. Вони допомогли не лише безлічі сімей здобути перший транспортний засіб, але й самій фірмі уникнути банкротства. Найсмішніше те, що нині зловісний Messerscmitt знову виробляє літаки.
Автівка, що дуже нагадує німецький Trabant, насправді була надзвичайно популярним мікромобільчиком в Італії і називалася Autobianchi Bianchina 500. Машинка виготовлялася протягом тривалого періоду – з 1957 до 1970 року і навіть мала кілька варіантів кузовів та комплектації.
Ця машина називається Goggomobil, але її також виробляла дуже “спортивна” BMW з 1955 до 1969 року, яка однак спорядила свій автомобільчик кількома типами кузовів, серед яких були міні-вантажівка, універсал та кабріолет. Випускали автівку в славетній Баварії.
Якоїсь серйозної мети FIAT не переслідував, будуючи цей автомобіль-амфібію у 1958 році. Машина була типовим розважальним засобом у кузові кабріолет, обробленим зсередини деревом. До того ж плюсом була низька витрата пального.
Fiat 600 Multipla напевно був одним з перших мінівенів, адже на відміну від попередньо описаних мікромобілів, він міг прийняти на борт 5 членів екіпажу, а також усі їхні клумаки та сумки. Подейкують, що бездоріжжя також не було проблемою для цього першого мікроавтобуса.
Хоч і обмеженою серією, але тривалий період часу – з 1958 до 1966 року – випускався прогулянковий варіант (фактично це була 600 модель) Fiat Jolly. Машина навіть не мала дверей, тому не була призначені для дуже далеких подорожей.
The Mini Mini. Якщо вам здалося, що у назві наявна помилка, або ж фото машини – результат “фотошопу”, мушу зазначити, що це не так. Це дійсно справжній, серійний автомобіль, а не жарт. Тобто це дуже серйозний жарт. Машина була розрахована на двох людей і також позиціонувалася як прогулянкова. Пізніше було випущено модель на три людини і навіть пікап! Вважається одним з найменших авто у світі.
Volkswagen Nano Series – далеко не один, а ціла серія кумедних мікроавтівок, з якими експериментувала німецька компанія аж до 1980-х рр., надаючи їм круглого, дещо пузатого вигляду.
Завдяки простоті конструкції італійський гібрид мотоцикла і автомобіля – Piaggio Ape Calessino – почали виробляти у 1948 році та… не закінчили досі. Машина може похизуватися також надзвичайною надійністю.