Привіт, друзі, хочу вам презентувати новий компактний хетчбек Mazda CX-3. Його японці представили на автосалоні в Лос-Анджелесі. Як не дивно, їм вдалося утримати все в таємниці, і тому на автосалоні він всіх вразив.

Головний шеф-дизайнер Ікуо Маєда зазначив, що зовнішність компактного кросовера вирішено у фірмовому стилі KODO. Якщо відкинути вигадливі міркування про філософію марки і єднання з природою, зрештою отримали очевидне: вигляд CX-3 витканий з тих же клаптів, що йшли на крій інших автомобілів Mazda останніх років. Нічого принципово нового. І це чудово! На відміну від брутального Ecosport, солодкої Mokka и гротескного Juke, маздівський кросовер вийшов у міру грайливим, трохи спортивним і загалом вдало збалансованим — без перекосів і сумнівних рішень.

Друзі, ви можете повірити,що CX-3 на платформі хетчбека Mazda 2?  А кросовер видається суттєво більшим! Подивився я на мізерний перелік технічних характеристик і лише переконався, що окомір мене не підвів: колісна база 2570 мм, але довжина автомобіля аж 4275 мм. Стилісти під керівництвом Mazda подовжили передній звіс, прикрасили його геральдичним щитом, і візуально автомобіль тягне на клас вище!

На американському ринку CX-3 з’явиться лише влітку, а два представлених автомобіля виявилися з дослідної передсерійної партії.

Двигунів поки що заявлено два. Це дволітрова атмосферна «четвірка» Skyactiv-G з безпосереднім впорском на 150 к.с., а другий півторалітровий турбодизельSkyactiv-D. Дивно, але на цього “малюка” ставляться далеко не найдешевші шестиступеневі коробки— механічна та автоматична.

Обидва CX-3, що були показані на виставці, «гребуть» лише передніми колесами, ззаду у них напівзалежна підвіска зі зв’язаними важелями. Інакше кажучи, ззаду стоїть проста торсіонна балка. Кліренс у крихітки всього 150 мм і це черговий міський кросовер. Але не поспішайте кривитися, повнопривідні версії теж з’являться!

На CX-3 з повним приводом буде працювати та ж міжосьова багатодискова муфта, що використана на старшій моделі CX-5, але з іншими налаштуваннями. Задня підвіска теж напівзалежна, як і на передньопривідній версії.

У кулуарах люди з Mazda перш визнавали, що темно-спокійні інтер’єри їхніх автомобілів явно не дотягують до помітного зовнішнього вигляду. А при роботі над CX-3 дизайнерам вдалося досягти гармонії, інтер’єр не дисонує з яскравою зовнішністю, а навпаки доповнює ансамбль. Проте інтер’єр цей не новий, передня панель цілком запозичена у Mazda 2.

Mazda CX-3

Пластик всюди жорсткий, але виглядає майже як м’який, а білі вставки на передній панелі і шкіра з акуратною прострочкою додають машині шарму.

Багажник – приблизно як у ніссанівського Juke. В козирок панелі приладів вбудований складаний проекційний дисплей. А стереокамера на вітровому склі підказує, що CX-3 оснащений активним круїз-контролем.

CX-3 буде випускатися тільки в Японії на заводі Хіросіма. Маздівці хочуть продавати до 150 тисяч автомобілів на рік, третину яких мають намір відправляти в Америку, ще 10% залишиться на місцевому ринку, менше 20% повинні реалізовуватися у Європі та СНД, а все інше буде розподілено по менш містких ринках.

Як би там не було, CX-3 виходить на світовий ринок, як ніколи вчасно. Адже з першими своїми кросоверами Mazda, якщо пам’ятаєте, відверто запізнилася і ввела їх в модельну гаму, коли від ласого пирога залишилися лише крихти. А ось CX-3 встигає включитися в боротьбу ще до того, як сегмент кросоверів В-класу буде остаточно розділений між зубрами ринку, отже, є можливість надійно на ньому закріпитися. У будь-якому разі Toyota, Kia і Hyundai увійдуть в цю нішу пізніше.