Mazda CX-5 з бензиновою ізюминкою

Вона блимає вогнями… Я сідаю всередину і закриваю двері… Опиняюся в повністю ізольованому просторі… Залишаюся сам на сам із нею… Mazda CX-5.

тест-драйв, Mazda CX-5

Решітка радіатора Mazda CX-5 нагадує ряд чорних лакованих акулячих зубів

Я не збрешу, якщо скажу, що давно чекав зустрічі з цією крихіткою. І безумовно в першу чергу мене вабив її дизайн. Водночас я зовсім не розумів, чому конструктори з Mazda не бажають злазити з голки бензинових моторів і так вперто за них тримаються. І хоч Mazda CX-5 2019 року вже презентували, кардинально вона не змінилася, тому для мене це була ще й можливість зрозуміти, у чому ж ізюминка такої стратегії ось уже протягом кількох років?!..

Mazda готує абсолютно новий двигун, який назве SkyActiv-X. Що він собою являє – читайте у нашій публікації!

До речі, пишіть у коментарях, як вам машина, що думаєте про неї, а також, що би ви хотіли бачити у наших майбутніх випробуваннях?
тест-драйв, Mazda CX-5

Mazda CX-5 має просто велетенську решітку радіатора

тест-драйв, Mazda CX-5

Хромоване оздоблення решітки радіатора умовно повторює “крильця” фірмової емблеми Mazda CX-5

Хто ти, Mazda CX-5?

Машину було презентовано 15 листопада 2016 року на автошоу в Лос-Анджелесі, і тоді японці зчинили певний фурор своїм новим дизайном. Пересуваючись вулицями Києва, Mazda CX-5 не могла не привертати уваги. Де б я не припаркувався, всюди чулося слово Mazda. Люди говорять про неї, люди нею милуються… людям вона подобається. І це безумовно. Не в останню чергу машина завдячує цим вдосконаленому кольору Soul Red Crystal, який, запозичивши з машини першого покоління, довели до ще більшої глибини фарби. Непогано впливають на загальну стилістику й чорно-сріблясті колісні диски з гумою розміром 225/55 R19. Саме з їхньою допомогою найлегше відрізнити топову комплектацію кросовера.

тест-драйв, Mazda CX-5

Mazda CX-5 має надзвичайно тонку оптику – усе завдяки компактним розмірам світлодіодів, хоча базові комплектації йдуть зі звичайними лампочками

Автомобіль виглядає як звір, що, прищурившись, готовий атакувати будь-кого. І той, хто його приручив, може дійсно гордо позирати на всіх інших, адже Mazda CX-5 здатна багато що протиставити своїм конкурентам, і скажу відверто – виглядає вона надзвичайно виграшно! На минулому поколінні авто кришку багажного відділення ще доводилося відкривати вручну, а от на нинішньому (на тесті була Mazda CX-5 2017 року випуску) за вас це зробить електропривід, що зручно і вже не є чимось дивним з огляду на однокласників.

тест-драйв, Mazda CX-5

Mazda CX-5 дуже непогано справляється зі складними дорожніми умовами. Практика експлуатації авто на справді складних ділянках показала, що навіть краще, ніж серйозніші позашляховики, хоча не варто забувати про глянцеві борти кросовера

Та, мушу зізнатися, був час, коли автомобілі Mazda асоціювалися в мене з машинками для дівчаток та метросексуальних хлопчиків. Тим не менше, авто цього японського виробника змінилися. У модельній лінійці з’явилося кілька кросоверів, які відтепер займають левову частку всіх продажів марки. А з-поміж кросоверів найпопулярнішим безумовно є середньорозмірний CX-5. І недарма. Він має всі атрибути, що приваблюють покупців до сучасних моделей Mazda – велетенська решітка радіатора з чорного глянцевого пластику, соти якої нагадують численні ряди зубів акули, широченна хромована планка, яка підтримує передню оптику й решітку, високий прямовисний бампер, а також неймовірно чуттєві «м’язи» боковин кузова. Ззаду ж кузов видається дещо короткуватим, однак таке враження складається виключно через довжелезний капот. У цьому плані органічніше виглядатиме старша CX-9, та й ціна там вже буде зовсім інша. Щоправда, рівень комфорту та статусу також зростають до захмарних.

тест-драйв, Mazda CX-5

Вражає своїми розмірами велетенська решітка радіатора Mazda CX-5

З-поміж недоліків оздоблення кузова вкажу на його… переваги?! Наприклад, зовнішні рамки дверей, зроблені зазвичай з чорного пластику, на CX-5 мають глянцеве оздоблення! Виглядає дуже круто і виграшно порівняно з конкурентами, однак… це поки не виїдеш із салону. Тестова машина має майже 33000 км. пробігу і рамки всіяні мікроподряпинами. Крім цього, пластикові накладки по низу порогів заходять аж за дно, захищаючи їх від бруду. Та в умовах тісної парковки, утворений таким чином виступ накладки зачіпаєш ногою під час висадки, тож доводиться бути акуратним. Якщо вже зовсім придиратися, то арки задніх коліс сильно виступають в отвір задніх дверей, тож всідаючись в салон, іноді сідаєш спершу на ущільнювач вздовж арки, а потім, вовтузячись, пересовуєшся на сидіння.

тест-драйв, Mazda CX-5

Глянцеве оздоблення центральних стійок дверей Mazda CX-5 легко дряпається, тож до пробігу в 33 000 км. вони вкриті павутиною

тест-драйв, Mazda CX-5

До жорсткості кузова Mazda CX-5 взагалі немає жодних питань!

Нову Mazda CX-5 цілком можна назвати сімейним автомобілем. Наприклад, задній ряд являє собою доволі затишне місце, що досягається також за рахунок тонування скла задніх дверей, причому достатньо щільного тонування!

тест-драйв, Mazda CX-5

Mazda CX-5 має доволі щільне тонування заднього скла

Зовнішні дзеркальця заднього огляду Mazda CX-5 оснащені електроприводом (стильний грибочок регулювання на водійському підлокітнику). Крім цього, вони також підігріваються в холодну пору року, а окремим перемикачем позаду джойстика регулювання можна «примусити» дзеркальця завжди бути складеними, розкладеними або ж автоматично відкриватися і закриватися під час відмикання/замикання дверей.

тест-драйв, Mazda CX-5

Зовнішні дзеркальця заднього огляду Mazda CX-5 регулюються за допомогою “грибочка” зі сріблястим обладунком на дверному підлокітнику

Між іншим, саме можливість автоматичного складання зовнішніх дзеркалець заднього огляду, зокрема, відрізняє топову комплектацію Mazda CX-5.

тест-драйв, Mazda CX-5

Перемикачем позаду тумблера регулювання зовнішніх дзеркалець Mazda CX-5 змінюється режим їхнього автоматичного складання. Усього їх три: завжди складені, складені, якщо замикається замок дверей, завжди відкриті

тест-драйв, Mazda CX-5

Зовнішні дзеркальця заднього огляду Mazda CX-5 оснащені функцією автоматичного складання

Бампери Mazda CX-5 умисно високі, додають авто певної візуальної міцності та сили, до того ж колір Soul Red Crystal на їхніх вертикальних поверхнях у будь-якій комплектації буде ефектно відбивати навколишні об’єкти. Як і на великого розміру дзеркальцях заднього огляду, що дозволяють бачити позаду машини все і навіть більше.

тест-драйв, Mazda CX-5

Високі бампери Mazda CX-5, забарвлені в колір кузова (у нашому випадку Soul Red Crystal) додають машині візуальної сили й потужності

тест-драйв, Mazda CX-5

Так само високий задній бампер Mazda CX-5 створює належне міцне враження, буцімто автомобіль має шар броні

тест-драйв, Mazda CX-5

Стійка зовнішнього дзеркальця заднього огляду Mazda CX-5 і чорного непрофарбованого пластику, натомість верхня частина забарвлена у колір кузова

Між профарбованою частиною зовнішнього дзеркальця заднього огляду і його чорною, пластиковою, частиною розмістили тонку смугу повторювача поворотників, яка на фоні червоного кузова дещо губиться, однак, я певен, додаватиме ізюминки Mazda CX-5 в інших кольорах.

тест-драйв, Mazda CX-5

У зовнішні дзеркальця заднього огляду Mazda CX-5 вмонтовані повторювачі поворотників

Незалежно від комплектації, будь-який власник Mazda CX-5 отримає LED-фари головного світла, які вночі надають просто неймовірний огляд як уперед, так і з боків, оскільки кут освітлення надзвичайний.

тест-драйв, Mazda CX-5

Передня LED-оптика не лише неймовірно красива, але й функціональна вночі

тест-драйв, Mazda CX-5

Грізний погляд ближнього світла фар Mazda CX-5

Так само виконані й ліхтарі денного світла – LED-лампочки дозволили створити цікавий візерунок всередині блок-фари Mazda CX-5.

тест-драйв, Mazda CX-5

Денні ходові вогні Mazda CX-5 мають неповторний візерунок і світять навіть краще за ближнє світло галогенок

тест-драйв, Mazda CX-5

Уночі особливо вражає функціональність денного ходового світла Mazda CX-5

Незалежно від типу оптики на Mazda CX-5 буде встановлено омивач фар, який допоможе тримати їх у чистоті та сприятиме кращій якості освітлення.

тест-драйв, Mazda CX-5

Омивач допомагає утримувати фари Mazda CX-5 в чистоті

Не останню роль у цілісності вигляду Mazda CX-5 відіграють незвично маленькі протитуманні фари. Такий розмір, який ніяк не впливає на силу світла, став можливим знову ж таки за рахунок використання світлодіодних технологій.

тест-драйв, Mazda CX-5

Попри невеликий розмір протитуманні фари Mazda CX-5 чудово освітлюють дорогу

тест-драйв, Mazda CX-5

Бокові вигини кузова Mazda CX-5 візуально ділять профіль на три частини

тест-драйв, Mazda CX-5

Під час висадки в тісному просторі, коли двері Mazda CX-5 відкриваються недостатньо широко, ногою зачіпаєш пластиковий низ дверей, загнутий всередину

тест-драйв, Mazda CX-5

Найефектніший елемент Mazda CX-5 – довгий капот, що закінчується широченною решіткою радіатора

Задня оптика Mazda CX-5 відповідає передній «світлодіодній тенденції» і має не менш цікавий, ніж спереду, візерунок LED-лампочок.

тест-драйв, Mazda CX-5

LED-візерунок задньої оптики Mazda CX-5 повторює передню

тест-драйв, Mazda CX-5

Ефектно на Mazda CX-5 виглядає дві “банки” вихлопних труб

У списку базової комплектації Mazda CX-5 значиться також система супровідного освітлення «Проведи мене додому», однак насправді на нашій топовій машині вона чомусь не працювала. Імовірно, через те, що тестовий екземпляр був 2017 року випуску, на ньому вона ще не встановлена.

тест-драйв, Mazda CX-5

Нинішні Mazda CX-5 оснащені системою супровідного освітлення “Проведи мене додому”. Однак тестовий автомобіль ще її не мав

тест-драйв, Mazda CX-5

На пластиковій арці задніх коліс Mazda CX-5 – аеродинамічні напливи

 Якість і комфорт Mazda CX-5

Само собою, з базової комплектації Mazda CX-5 обладнана центральним замком, який зсередини можна задіяти, перемкнувши «прапорець» біля дверної ручки. Дистанційно замок керується з ключа-брелка, який водночас є й карткою–міткою системи безключового доступу (з’являється в топі), двома кнопками – замкнути і відімкнути. Також є кнопка і для відмикання кришки багажника. У плані сигналізації японець також відрізнився, оскільки вона в нього не проста, а одразу йде із датчиком вторгнення.

тест-драйв, Mazda CX-5

За допомогою ключа-брелока Mazda CX-5 можна замкнути/відікнути машину або ж відкрити багажний відсік

тест-драйв, Mazda CX-5

Карти передніх дверей Mazda CX-5 зверху й посередині обшиті шкірою з прострочуванням. Є й елементи оздоблення у вигляді пластикової планки під дерево і алюміній. Ніша для речей широка, для пляшки спрофільоване окреме місце

тест-драйв, Mazda CX-5

Передній ряд Mazda CX-5 надає неймовірний простір. Зокрема, вражає відстань від голови до стелі навіть у найвищому положенні крісла

тест-драйв, Mazda CX-5

Панель приладів Mazda CX-5 приваблює своїм класичним компонуванням. По центру знаходиться спідометр з контрольними лампами всередині, зліва – тахометр з індикатором режиму КП і ще кількома контрольними лампочками, а справа – екран бортового комп’ютера з електронним показником рівня пального внизу. По центру знаходиться вказівник температури за бортом, показники одометра, а також інформація круїз-контролю. Під ними – інформація про залишок ходу. Штирем між центральним і правим “колодязем” панелі приладів змінюється інтенсивність її підсвітки

тест-драйв, Mazda CX-5

Кришка косметичного дзеркальця в протисонячному козирку Mazda CX-5 зсувається вбік, відкриваючи також додаткову лампочку підсвітки. На козирку є ремінець для кріплення документів

тест-драйв, Mazda CX-5

Mazda CX-5 обладнана вітровим люком над переднім рядом

тест-драйв, Mazda CX-5

Коли люк Mazda CX-5 закритий, його можна прикрити шторкою

тест-драйв, Mazda CX-5

Над лобовим склом Mazda CX-5 знаходиться блок освітлення переднього ряду. Примусово увімкнути лампи можна або натиснувши на кожен плафон окремо, або ж перевести перемикач між ними у положення On. У проміжному положенні між On і Off – режим спрацьовування освітлення, коли відкриваються двері. Безпосередньо між лампами знаходиться слайдер керування вітровим люком – злегка зсунувши його назад, можна відкрити люк на провітрювання, а зсунувши перемикач до кінця назад – повністю відкриваємо його. За лампами – мікрофони системи гучного зв’язку

тест-драйв, Mazda CX-5

Перед блоком освітлення переднього ряду Mazda CX-5 знаходиться відсік для окулярів, оббитий всередині ворсом

тест-драйв, Mazda CX-5

Карта передніх пасажирських дверей Mazda CX-5 така ж, як і водійська, але на ній лише одна кнопка склопідйомника

тест-драйв, Mazda CX-5

Mazda CX-5 має дефлектори обдуву химерної форми, які дуже личать спортивно-класичному інтер’єру кросовера. Між ними – кнопка аварійної сигналізації. Передня панель частково обшита шкірою – цього у конкурентів ми поки що не бачили

тест-драйв, Mazda CX-5

Уздовж поясної лінії в салоні Mazda CX-5 тягнеться декоративна пластикова панель з візерунком під дерево і алюміній

Між іншим, про салон. Місце, присвячене його величності комфорту, де зустрічаються тиша і спокій, де водій здатен піймати фірмовий дзен, чи то КОДО, Mazda. Сидіння буквально приймають тебе в свої обійми, і ти в них розчиняєшся. Але якщо у вашій сім’ї два водія, тоді, щоб ви не розчинилися одне в одному, Mazda пропонує память налаштувань сидінь на дві комірки.

тест-драйв, Mazda CX-5

Салон Mazda CX-5 обшито якісною шкірою з прострочуванням ниткою

Вражає якість виконання інтер’єру. Про пробіг у 33000 км. нагадують лише подряпини глянцевої поверхні біля важеля КП. Решта обшивки і оздоблення виглядає бездоганно. Це чудова рекомендація як новому, так і потриманому авто. Салон у топовому виконанні, як у нас, обшито шкірою. Причому шкіру ви знайдете як на передній панелі, так і на центральному тунелі біля колін і на дверних карт. Причому шкіра з прострочуванням. Напевно зайве уточнювати, що кермо й важіль КП також обшиті нею, причому важіль обшитий трьома різними відрізками шкіри, а не суцільним, з огляду на його складний дизайн і вставки зі сріблястого пластику. І це не говорячи про комплектацію, яка також вигідно відрізняє автомобіль: триступеневий підігрів сидінь, підігрів керма, два USB-входи (стоять вже у базовій комплектації) з SD-слотом і двома розетками спереду, набір кнопок і перемикачів, за допомогою яких дійсно зручно керувати швидкодіючою мультимедійкою.

тест-драйв, Mazda CX-5

На лівій спиці керма Mazda CX-5 знаходиться керування розважальними та інформаційними системами авто. Крайніми кнопками зліва збільшується або зменшується гучність. Між ними – увімкнення системи голосового керування, яка, до речі, непогано сприймає команди, щоправда, переважно англомовні. Правіше – кнопки зміни треків або радіостанції, між якими зміна меню бортового комп’ютера на панелі приладів. Під спицею – керування прийманням і відхиленням дзвінків

тест-драйв, Mazda CX-5

Опустивши важіль під колонкою керма Mazda CX-5, можна відрегулювати її за висотою, а кермо – за глибиною

З бази Mazda CX-5 укомплектована електроприводом усіх склопідйомників, однак, на відміну від деяких інших японців і європейців, автоматичний режим є на всіх чотирьох дверцятах. До речі, підлокітник, на якому знаходяться кнопки, знаходиться у своєрідній ніші в карті дверей, тож у дощову погоду за відкритих дверцят на них буде потрапляти менше води.

тест-драйв, Mazda CX-5

Усі чотири електросклопідйомники Mazda CX-5 мають автоматичний режим. На це, зокрема, натякають білі піктограмки на кнопках, а самі кнопочки мають сріблястий краєчок

тест-драйв, Mazda CX-5

Підлокітник дверцят Mazda CX-5 оздоблений глянцевим пластиком

Салонне дзеркальце заднього огляду Mazda CX-5 уночі не доведеться вручну переводити в нічний режим, адже воно затемнюється автоматично, й попутні авто не сліплять водія. З огляду на доволі прогресивне оснащення кросовера я очікував, що й подушок безпеки буде мінімум сім, як і в конкурентів. Однак їх на одну менше – шість: в серцевині керма, передній панелі, у боковинах передніх сидінь і шторки в стійках.

тест-драйв, Mazda CX-5

Салонне дзеркальце заднього огляду Mazda CX-5 автоматично переходить в нічний режим у сутінках, щоб попутні автомобілі не сліпили водія

Панель приладів у топовій комплектації Mazda CX-5 відрізняє наявність кольорового дисплея, куди, зокрема, виводиться інформація з борткомп’ютера, а також інші актуальні сповіщення від автомобіля, наприклад, підказка, що треба зробити, аби запустити двигун. Щоб переглядати різноманітну інформацію борткомп’ютера, потрібно почергово натискати кнопку Info на лівій спиці керма.

тест-драйв, Mazda CX-5

Екран мультимедійної системи Mazda CX-5 транслює якісну картинку з навігаційної системи, зокрема. Нижнє висувне меню можна заховати лівою нижньою сенсорною кнопкою, і площа карти дещо збільшиться. Карту можна переглянути як у 2D, так і 3D-режимах. Також система може запропонувати цікаві місця поблизу розташування машини. Тут же у будь-якому меню є швидка сенсорна кнопка повернення в домашнє меню, а також годинник

Так само лише в топі покупець Mazda CX-5 отримає проекційний дисплей на лобове скло (ADD), за допомогою якого в дорозі легше зчитувати різноманітні показники, наприклад, швидкість, а також інформацію круїз-контролю. Кермо Mazda CX-5 дещо перевантажене кнопками, хоча за їхньою допомогою дуже зручно керувати, наприклад, аудіосистемою. Цей блок розміщено на лівій спиці. Всередині неї знаходиться два перемикача, які відповідають кожен за три команди. Крайній зліва – збільшення/зменшення гучності, посередині ж кнопка гучного зв’язку. Правіше – зміна треку (назад або вперед), а також кнопка Info. Під спицею додатково розмістили кнопки прийняття і відхилення дзвінків по з’єднанню Bluetooth. Така опція є на всіх кросоверах.

тест-драйв, Mazda CX-5

Проекційний дисплей на лобове скло (ADD) вміщує в собі не лише показники спідометра, але й круїз-контроля та вказівки навігації Mazda CX-5

тест-драйв, Mazda CX-5

Контроллер мультимедійної системи MZDConnect в Mazda CX-5 знаходиться під рукою за важелем КП. Обертаючи його, рухаємося по інтерфейсу, натискаючи – обираємо пункт меню. Перед ним кнопки швидкого доступу в меню розваг (музика), домашнього і навігації. Кнопкою зліва повертаємося на крок назад в інтерфейсі, а справа – відкриваємо меню своїх вподобань, зокрема, тут зберігаються обрані композиції. Поряд же знаходиться і крутилка гучності аудіосистеми

Передній ряд сидінь Mazda CX-5 оснащений електрорегулюваннями. Причому мова й про пасажирське крісло. Звісно, на відміну від водійського, там є лише повздовжнє регулювання, куту нахилу спинки, а також висоти. У водія ж додатково є кнопки управління валиком поперекової підтримки, а також можливість запам’ятовувати положення під двох водіїв. Це на випадок, якщо, скажімо, крім вас, на машині їздить і ваша дружина або дорослі діти. Доволі зручно, до того ж мінус істерика в родині, що хтось збив налаштування сидіння.

тест-драйв, Mazda CX-5

У водійського сидіння Mazda CX-5 цілий набір електрорегулювань: глибина, висота, кут нахилу спинки, поперекова підтримка. Крім цього, є можливість запам’ятати положення крісла на дві комірки: натиснувши кнопку Set, задаємо налаштування, а потім тиснемо кнопку 1 або 2

тест-драйв, Mazda CX-5

Переднє пасажирське сидіння Mazda CX-5 має електрорегулювання за глибиною, висотою і кутом нахилу спинки

Та для мене набагато значущіший той факт, що вже з базової комплектації Mazda CX-5 має триступеневий підігрів переднього ряду сидінь. Кнопки його увімкнення знаходяться над блоком кліматичної системи, й після першого ж натискання, вмикають «найпекельніший» режим обігріву. Послідовними натисканнями можна збавити нагрів.

тест-драйв, Mazda CX-5

Обидва передніх сидіння Mazda CX-5 обладнані триступеневим підігрівом. Підігрівається й кермо, щоправда, одним режимом. Між кнопками – піктограми, що попереджаються про непричеплений пасок безпеки

тест-драйв, Mazda CX-5

Під центральною консоллю Mazda CX-5 – містка ніша, де вільно вміщається сучасний смартфон. Дно ніші вкрите гумовим покриттям. Тут же є розетка на 12 В, яка закривається кришечкою

Такий же триступеневий підігрів сидінь є й на задньому ряді(!) для крайніх сидінь, однак така опція з’являється лише з топової комплектації Mazda CX-5. З іншого боку, не кожен конкурент навіть у топі може таке запропонувати. До того ж кнопки знаходяться не десь в ногах чи між дверима і диваном, а на видному і зручному місці – на підлокітнику за підсклянниками. Біля кнопок підігріву сидінь Mazda CX-5 знаходиться й кнопка увімкнення підігріву керма. На жаль, з огляду на спекотну погоду під час тест-драйву, ці опції не вдалося випробувати. Можливо, найцікавішим елементом в базовому оснащенні Mazda CX-5 є, на мій погляд, унікальна мультимедійна система MZD Connect, яка вирізняється 7-дюймовим планшетоподібним кольоровим екраном, який оснащено функцією тач-скрін. Причому цікаво те, що під час руху остання функція відключається, завдяки чому водій менше відволікається від керування автівкою. Хоча можливість впливати на внутрішні системи авто у нього залишається за рахунок неймовірно зручного інтерфейсу HMI. І суть зручності полягає навіть не в тому, що його кнопки й регулятори втілюють собою основні й найзапотребованіші функції, а в тому, що саме меню системи до біса просте! При цьому всьому вона оснащена усім, чим потрібно, і навіть більше. Не останню роль у цьому відіграє і правильне розміщення екрану системи – він височіє над центральною консоллю, а значки на ньому достатньо великі. Відтак, надовго відволікатися від дороги не доводиться. Особливо сильно різниця помітна у порівнянні з деякими іншими мультимедійками інших марок. У топовому оснащенні аудіосистема має вже 10 динаміків, причому від Bose, які звучать справді добре – особливо це відчутно на фоні конкурентів (відчуваються якісніші баси). Крім цього, стає можливим програвання MP3-треків з USB-носіїв, причому слотів два – вони розміщені в центральному боксі. Ну й, звісно, аудіосистема авто здатна ловити FM- та AM-хвилі з підтримкою функції RDS, хоча в сучасному світі це вже «маст-хев», на який рідко звертають увагу. Надзвичайно імпонує мені й навігація, якою мультимедійка оснащується в топовій комплектації. Так, пробиваючись крізь зарослі на київських берегах Дніпра, шукаючи місце для фотозйомки, карта бачила цю, скоріше не доріжку, а стежинку, і могла навіть вивести з неї на нормальну дорогу.

тест-драйв, Mazda CX-5

Передні підсклянники Mazda CX-5 мають пластикові фіксатори стаканчиків

тест-драйв, Mazda CX-5

Підлокітник між передніми сидіннями приємно здивував своєю шириною. Його теж обшито шкірою

тест-драйв, Mazda CX-5

Під кришкою боксу між передніми сидіннями Mazda CX-5 знаходиться поличка з ворсовим покриттям. У передній частині стінки боксу є дві ніші для дротів

тест-драйв, Mazda CX-5

Усередині боксу між передніми сидіннями Mazda CX-5 знаходиться набір входів – розетка на 12 В, AUX-, 2 USB-, а також слот для SD-картки з кришечкою

тест-драйв, Mazda CX-5

Речовий відсік Mazda CX-5 всередині оббитий м’яким матеріалом

тест-драйв, Mazda CX-5

У центральному підлокітнику заднього ряду Mazda CX-5 знаходяться підсклянники, причому вони мають гумові ущільнювачі, які не дозволяють стаканчику чи пляшці розхитуватися. За підсклянниками – справжня фішка моделі – триступеневий підігрів крайніх сидінь!

тест-драйв, Mazda CX-5

Крайні місця заднього ряду Mazda CX-5 мають триступеневий підігрів. Однак, як не дивно, мої пасажири скаржилися на розташування кнопок, адже їх постійно випадково вмикали ліктем, що лежав на підлокітнику

Mazda CX-5 може бути оснащена двозонним клімат-контролем, як у нашому випадку. Температура обидвох зон регулюється ручками, що крутяться, з боків блоку кліматичної системи. Посередині лівої вмонтована кнопка увімкнення режиму клімат-контролю, а в центрі правої – увімкнення другої зони. Монохромний екранчик «клімату» розділяє блок кнопок на верхній і нижній ярус. На верхньому двома кнопками зліва представлений режим вимкнення/увімкнення рециркуляції повітря в салоні. Правіше – кнопка увімкнення кондиціонера. З правого боку увімкнення обігріву лобового і заднього скла. На нижньому ярусі зліва-направо знаходяться дві кнопки регулювання швидкості вентилятора, вимкнення системи мікроклімату взагалі, а також дві кнопки регулювання напрямку обдуву. Між іншим, лобове скло Mazda CX-5 підігрівається не повністю, а лише в місці спокою склоочисників. З одного боку, прикро, а з іншого – нівелюється ризик випадкового пошкодження їхніх щіток узимку.

тест-драйв, Mazda CX-5

Mazda CX-5 оснащена двозонним клімат-контролем, температура в яких регулюється “крутилками” з боків блоку мікроклімату. Всередині лівої вмонтовано кнопку активації режиму клімат-контроля, лівої – другої зони. Між ними розміщено монохромний екран системи. Над екраном в ряд розташовані кнопки забору повітря зовні, рециркуляції повітря, кондиціонера, посиленого обігріву лобового скла і обігрів заднього. На нижньому ярусі – зменшення/збільшення швидкості вентилятора, вимкнення системи мікроклімату і дві кнопки зміни напрямку обдуву

тест-драйв, Mazda CX-5

Лобове скло Mazda CX-5 має обігрів його поверхні в зоні спокою склоочисників

тест-драйв, Mazda CX-5

Карти задніх дверей Mazda CX-5 не відстають від передніх – оздоблення на тому ж рівні. Хоч ніша тут набагато менша, однак для пляшки посадкове місце знайшлося

Ззаду ж справжній царський простір. Ноги легко підсунути під переднє сидіння, практично повністю витягнувши їх вперед. Комфорту додає й спинка заднього сидіння, яка регулюється в двох положеннях – від нормального до напівлежачого. У підлокітнику дивана заховано не лише підсклянники, але й кнопки триступеневого підігріву крайніх задніх сидінь і речовий відсік, наприклад, для смартфона, адже тут же знаходиться ще два USBпорти, через які можна зарядитися.

тест-драйв, Mazda CX-5

Претензій до простору на задньому ряді Mazda CX-5 взагалі немає – як у ногах, так і над головою місця більш, ніж достатньо

тест-драйв, Mazda CX-5

Освітлення заднього ряду Mazda CX-5 складається з двох плафонів. Лампочки вмикаються, якщо натиснути на корпус плафона

тест-драйв, Mazda CX-5

У спинках передніх сидінь Mazda CX-5 – кишеньки

тест-драйв, Mazda CX-5

Між передніми сидіннями Mazda CX-5 знаходяться дефлектори обдуву задніх пасажирів

тест-драйв, Mazda CX-5

У задньому підлокітнику Mazda CX-5 є й окреме відділення для речей, встелене ворсом. Кришечка відділення обшита зверху шкірою. Здивувала наявність двох портів USB, однак з їхньою допомогою можна лише зарядити девайси задніх пасажирів

Мені сподобалося, що з базової комплектації спинку заднього сидіння Mazda CX-5 можна відрегулювати. З іншого боку, є й кілька незручних моментів. По-перше, положень лише 2, хоч вони й охоплюють як вертикальне, так і лежаче положення, по-друге, ручка регулювання знаходиться в торці спинки, і, сидячи, регулювати спинку надзвичайно незручно.

тест-драйв, Mazda CX-5

Спинка заднього ряду Mazda CX-5 регулюється у двох положеннях за допомогою важеля в торці кожної з роздільних спинок. За допомогою цього ж важеля спинка складається

Натиснувши гумову кнопку над номерним знаком Mazda CX-5, можна відкрити кришку багажника. Щоб закрити її, з тильного боку також є кнопка. Це можна зробити і з ключа, дистанційно. Кришка запамятовує положення, тож може відкриватися не на повну, а лише в половину, хоча навіщо це потрібно я не зрозумів.

Візуально багажне відділення вражає, хоча його об’єм середній в класі – 442 л. Тим не менше, ми зміряли його людьми і з’ясували, що його місткість складає два компактних людино-місця. Задній ряд можна скласти з багажника, причому в співвідношенні 40/20/40, адже спинка центрального заднього місця складається окремо, надаючи можливість перевозити довгомірні вантажі.

тест-драйв, Mazda CX-5

Спинку центрального заднього місця в Mazda CX-5 можна скласти, потягнувши за петлю біля підголівника. З тильного боку вона покрита ворсом. Таким чином отримуємо швидкий і легкий доступ в багажне відділення

тест-драйв, Mazda CX-5

Об’єм багажного відсіку Mazda CX-5 складає 442 л., тож його вистачає для щоденних поїздок по місту і навіть за місто. Над ним натягнута м’яка поличка, однак при відкритій кришці багажного відсіку речі, що на ній лежать, попадають на голови заднім пасажирам

тест-драйв, Mazda CX-5

Полицю багажного відсіку Mazda CX-5 можна відчепити від кришки, однак тоді вона не буде натягнута

тест-драйв, Mazda CX-5

Кріплення полиці багажника Mazda CX-5 можна зняти. Воно вміщується поперек відсіку, тож немає потреби залишати його дома чи в гаражі

тест-драйв, Mazda CX-5

Спинку заднього ряду Mazda CX-5 можна скласти по частинах, причому і з багажного відсіку також

тест-драйв, Mazda CX-5

Об’єм багажного відсіку Mazda CX-5 зі складеними сидіннями складає 1377 л.

тест-драйв, Mazda CX-5

Петлі для кріплення вантажу в багажному відсіку Mazda CX-5, на жаль, пластикові

тест-драйв, Mazda CX-5

Праву спинку заднього ряду Mazda CX-5 можна скласти з багажного відсіку, потягнувши за спеціальний важіль на правій боковині

тест-драйв, Mazda CX-5

Такі ж два важелі находяться на лівій боковині багажника Mazda CX-5 для складання лівої і центральної частини спинки заднього ряду

тест-драйв, Mazda CX-5

У багажнику Mazda CX-5 з правого борту знаходиться розетка на 12 В, захована під кришечкою

тест-драйв, Mazda CX-5

З обидвох сторін багажника Mazda CX-5 знаходяться невеликі ящички, які закриваються кришечками зі шкіряними петлями

тест-драйв, Mazda CX-5

Під підлогою багажника Mazda CX-5 розміщена докатка, про що свідчить надпис Temporary use. Всередині неї – сабвуфер аудіосистеми. У органайзері навколо запаски – домкрат, буксирувальний гак і балонний ключ

тест-драйв, Mazda CX-5

Відкриту кришку багажного відсіку Mazda CX-5 можна закрити за допомогою електроприводу (кнопка в її торці) або ж вручну, потягнувши за ручку

тест-драйв, Mazda CX-5

Спеціальний датчик в торці кришки багажного відсіку Mazda CX-5 відстежує наявність людей по траекторії її закривання. Однак на практиці, перед тим, як зупинитися, кришка встигає добряче вдарити по голові – це ми перевірили особисто. Так би мовити, набили шишки)

тест-драйв, Mazda CX-5

Освітлення багажного відсіку Mazda CX-5 розташоване безпосередньо на кришці. Причому тут же знаходиться вимикач лампочки – раніше такого рішення не зустрічав. Однак у темну пору помітив беззаперечну перевагу такого розташування – відсік освітлюється значно краще, ніж у випадку, коли лампа знаходиться всередині. З іншого боку, якщо неправильно стати, своєю тінню можна закрити світло

Запальне серце Mazda CX-5

У топовому виконанні Mazda CX-5 оснащується 2,5-літровим бензиновим двигуном серії Skyactiv-G на 194 к. с. і 257 Нм. Та, крім доволі серйозного показника потужності, автомобіль оснащено перемикачем «вулична магія». Він знаходиться біля важеля КП. За його допомогою вмикається режим Sport, який здатен вбити людину з регулярними мігренями і слабким серцем. Натиснувши педаль газу, пасажирів буквально втискає в сидіння, а серце починає битися частіше. І двигун, що у звичайному режимі навіть не нагадує про своє існування зайвими шумами, починає ревіти як навіжений. Цьому сприяє пара вихлопних труб ззаду.

тест-драйв, Mazda CX-5

У топовій комплектації Mazda CX-5 оснащена 2,5-літровим двигуном потужністю 194 к. с.

тест-драйв, Mazda CX-5

Як на мене, то важелі відмикання лючка паливного баку і капоту в Mazda CX-5 розміщено дуже зручно

тест-драйв, Mazda CX-5

На кришці лючка паливного бака Mazda CX-5 попередження про тип пального, яке треба заливати

Двигун Mazda CX-5 запускається кнопкою справа від керма, причому вже з базової комплектації, що вдвічі приємніше! Є в кожній CX-5 і ще одна приємна фішка для тих, кому 2,5 л. об’єму двигуна може здатися забагато. Ця фішка називається iStop, що означає функцію короткочасної зупинки роботи двигуна, наприклад, на світлофорі. Це допомагає економити якісь краплі бензину, що потім виливаються в економію у бюджеті. Ще одна цікава система, яка є лише в бензиновій машині й виключно в дорожчій комплектації – i-Eloop. Це система рекуперації енергії, яка дозволяє в процесі гальмування накопичувати певну кількість електроенергії, що пізніше використовуватиметься для живлення різних бортових систем автомобіля, а це означає, що навантаження на двигун буде менше, відповідно й пального на якісь частки відсотка машина їстиме менше.

тест-драйв, Mazda CX-5

Двигун Mazda CX-5 запускається і глушиться за допомогою кнопки Start/Stop engine справа від керма

Коробка являє собою 6-ступеневий автомат з ручним режимом перемикання – штовхаючи назад, підвищуєш передачу, вперед – знижуєш. Хоча ним користуєшся нечасто – автомат досить швидко перебирає передачі, а завдяки відносно великому об’єму двигуна непогано гальмує мотором під час спуску. Увімкнення задньої передачі супроводжується активацією камери заднього огляду, яка має прошивку з траекторними динамічними лініями і доступна в базі. Дивно, та в базі не буде передніх і задніх паркувальних датчиків – вони є лише в топі. Навіть більше – особисто я би додав і бокові датчики, адже буде дуже шкода на парковці подряпати такий красивий кузов.

тест-драйв, Mazda CX-5

На Mazda CX-5 встановлюється звичайний 6-ступеневий автомат з ручним режимом перемикання передач. Поряд із важелем – перемикач Drive Selection, який надає відгукам мотору спортивніших реакцій. Привертає увагу й обшивка панелей центрального тунелю шкірою

Кермо обладнане системою GVectoring Control (GVC), яка під час повороту на швидкості, дещо зменшує тягу, водночас збільшуючи навантаження на передню вісь. Завдяки цьому високий кросовер з кліренсом в 200 мм. проходить повороти чіткіше, а суб’єктивно – приємніше. І це з новітнім електропідсилювачем, а не гідроприводом, хоч бувалі водії й кажуть, що гідропривід надає кращі реакції. Щоб кермувати було зручніше, з базової комплектації Mazda CX-5 кермо можна відрегулювати за висотою і глибиною, розблокувавши механізм важелем під валом керма. Крім G-Vectoring Control, за безпеку руху по прямій і в швидкісних поворотах відповідає й система динамічної стабілізації (DSC).

З таким запальним характером мені не вистачило реакції на натискання педалі гальм. Вони працюють тут занадто чесно, як колишні гальмівні системи без підсилювачів – наскільки натиснув, стільки гальмівного зусилля й отримав. Комусь це сподобається, а комусь, може, й ні. З базової комплектації власник Mazda CX-5 отримає електронне стоянкове гальмо. Мені також імпонує й те, що з бази власник матиме й функцію автоматичного ручного гальма Auto Hold. Це дозволяє взагалі забути про затяжку ручника. Хоча на зиму, щоб не примерзали колодки, функцію можна відключити кнопкою позаду перемикача ручних гальм. Як усі сучасні автомобілі, кросовер з бази оснащено антиблокувальною системою гальм (ABS), системою підвищення ефективності під час екстреного гальмування (EBA), системою розподілу гальмівних зусиль (EBD), протибуксувальною системою (TCS), системою запобігання скочуванню під час старту вгору (HLA), а також системою світлової сигналізації під час екстреного гальмування (ESS). А от топ має й систему безпечного гальмування в місті (SCBS). Тобто незалежно від того, чи їде машина вперед або назад, система розпізнаватиме перешкоди (враховуючи пішоходів) і самостійно гальмуватиме!

тест-драйв, Mazda CX-5

Зліва від керма Mazda CX-5 знаходиться блок кнопок допоміжних функцій. Зліва – дистанційне відкривання багажного відсіку за допомогою електроприводу. Правіше, на верхньому ярусі йдуть кнопки відключення протибуксувальної системи TCS, системи стеження за дорожньою розміткою, а також відключення системи автоматичної зупинки і запуску двигуна. Нижче ж увімкнення/вимкнення роботи парктроніків

Спершу я дещо переживав за те, як буде справлятися підвіска з нашими дорогами. І мене в першу чергу турбувало не стільки питання комфорту, скільки шум від неї. Особисто я залишився задоволений. Так, без належного завантаження машина дещо жорстка, однак удари підвіски чуються так далеко, що цю жорсткість можна цілком вибачити. Якщо ж під час подорожі влітаєш в яму і починаєш сумніватися в цілості покришок, на допомогу приходить система контролю тиску в шинах (TPMS), яка стоїть з бази.

тест-драйв, Mazda CX-5

Ручні гальма Mazda CX-5 обладнані електроприводом, а також функцією автоматичної активації

На системі адаптивного освітлення ALH у Mazda CX-5 варто зупинитися детальніше. Ця фірмова система, що з’явилася 2014 року, монтується лише на авто зі світлодіодним освітленням, оскільки, залежно від близькості зустрічного автомобіля вночі, здатна відключати один із чотирьох блоків світлодіодів, аби уникнути його засліплення. Та що набагато важливіше для власника цього японця – це не можливість уникнути зайвого перемикання з дальнього на ближнє світло, а можливість постійно мати пучок дальнього без небезпеки для колег по дорозі.

Усі Mazda CX-5 мають датчики дощу та світла, які дозволяють не відволікатися на вмикання/вимикання фар або склоочисників.

Щоб скористатися круїз-контролем, яким оснащується Mazda CX-5 зі стандартної комплектації, треба всього лише натиснути кнопку On на правій спиці керма. Під нею кнопка вимикання системи – Off/Can. Зміна встановленого значення швидкості відбувається з кнопки правіше – Res/+ і Set/-. Якщо водій перетне смугу руху із вимкненим поворотником, у топі автомобіль попередить його про це «порушення» візуальним сигналом системи LDWS. Система зкомбінована з LKA – системою контролю положення машини відносно розмітки. Чудово себе показала система попередження про поперечний рух ззаду (RCTA), яка завчасно сигналізувала про автомобіль або пішохода, які рухалися перпендикулярно моєї машини, коли я здавав назад. У топовій комплектації є й система контролю сліпих зон BSM, яка за допомогою візуального сигналу в дзеркальцях заднього огляду попереджає про автомобіль, що рухається в мертвій зоні. Однак така система, на мою думку, була би доречна і в простішій комплектації.

тест-драйв, Mazda CX-5

Керування круїз-контролем повністю зосереджене на правій спиці керма Mazda CX-5. Кнопкою On він активується, а Off/Can – деактивується. Щоб зафіксувати наявну швидкість, натискаємо Set-, щоб підняти планку – Res+. Кілька невеличких нюансів: ви не зможете одразу виставити потрібний поріг швидкості, поки розганяєтеся. “Наперед” можна встановити швидкість лише на 10 км./год. більшу за ту, на якій ви рухаєтеся наразі. Другий нюанс: якщо під час встановлення швидкості перемикачем Res+ ви помилилися і перестрибнули бажане значення та хочете повернутися на кілька кілометрів назад – зробити цього не зможете. Натискання Set- наново встановлює обмеження тією швидкістю, з якою ви наразі рухаєтеся. Тому доведеться дочекатися поки автомобіль набере потрібне значення і вже потім натиснути Set-

Чи можна закохатися в Mazda CX-5?

Отже, що ми маємо в результаті? Автомобіль з неймовірною зовнішністю, надзвичайно комфортним і якісним салоном, а також із запальним двигуном. Чи достатньо цього для того, щоб звернути увагу на Mazda CX-5? Як на мене, то більш, ніж достатньо. Та чи достатньо цього, щоб закохатися в Mazda CX-5? Чи будете ви готові заробляти трохи більше, щоб заливати в машину якісний бензин, якого вона споживає в місті, ну, мінімум 9,5 л./100 км.? Чи будете ви готові тримати свою красуню в повній чистоті, оскільки вже ніяк не личить цьому кросоверу брутальність і бруд. Чи готові ви до того, що ваша друга половинка замість вас обере ваш автомобіль?! Кожен обирає сам, адже, врешті, є й дизельна модифікація цієї моделі. Я знаю одне – машина точно варта того, щоб познайомитися з нею в автосалоні. Хто зна, можливо, ці відносини матимуть успіх, і якось ви запросите CX-5 на каву?..

тест-драйв, Mazda CX-5

Форма задніх ліхтарів Mazda CX-5 дуже нагадує передню оптику

Mazda CX-5, характеристики

Характеристики кузова
Довжина/Ширина (з дзеркальцями)/Висота (диски R19), мм. 4550/1840(2115)/1680
Колісна база, мм. 2700
Передня/задня колія, мм. 1595/1595
Передній/задній звіс, мм. 950/900
Дорожній просвіт (R19), мм. 200
Ширина переднього/заднього ряду на рівні ліктів, мм. 1451/1391
Відстань від подушки переднього/заднього сидіння до даху, мм. 1007/991
Глибина(з розкладеною/складеною спинкою заднього ряду)/ширина (між арками/отвору) багажного відділення/висота до даху(до шторки), мм. (965/1696)/(1050/1125)/824(505)
Об’єм багажного відсіку похідний(до шторки/до даху)/зі складеною спинкою заднього ряду(до шторки/до даху), л. (442/580)/(919/1377)
Споряджена/повна маса, кг. 1588/2140
Навантаження на передню/задню вісь,кг. 1125/1120
Максимальна маса причепа з гальмами (при максимальному куті нахилу дороги 12%)/без, кг. 2000/750
Об’єм паливного баку, л. 58
Характеристики двигуна
Тип, к-сть циліндрів/клапанів на циліндр бензиновий, 4/4
Об’єм, куб. см. 2488
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв. 143(194)/6000
Крутний момент, Нм / об./хв. 258/4000
Ступінь стиснення 13:01
Впорскування пряме
Тип пального А95
Клас токсичності Euro VI dTemp
Характеристики трансмісії
Привід 4WD
Коробка передач автоматична, 6-ступенева
Ходові характеристики
Передня/задня підвіска МакФерсон/незалежна багатоважільна
Гальма передні/задні дискові вентильовані/дискові
Діаметр передніх/задніх гальмівних дисків, мм. 297/303
Максимальна швидкість, км./год. 195
Розгін 0-100 км./год., с. 9,2
Викиди CO2 у комбінованому циклі (NEDC), г./км. 164
Витрати пального місто/траса/середні, NEDC(на середній швидкості за методикою WLTP), л./100 км. 9,3/6,4/7,4(8,8)
Запасне колесо відсутнє (замість нього електрокомпресор, герметик) у нових автомобілях

Mazda CX-5, ціна станом на 25.10.2018 р. з 2,5-літровим двигуном – 1 137 700 грн.