Маю надію, ніхто з тих, хто читає цю статтю, не має сумнівів, що “піпл”, який протирає штани у будівлі Верховної Ради України, давно здобув почесне звання “гнида”. Якщо зануритися у наукове визначення, то цим словом позначають яйця вошей. Але оскільки ми автомобільний блог, а не політичний, то зосередимо свою увагу на зв’язку автомобілів з кастою “гнида” в українському суспільстві. Багато країн мають своїх героїв, а, головне, ці герої мають свої автомобілі, які не підводять їх у скрутну хвилину, наприклад, бетмобіль, бондмобіль та інші. Тож ми спробуємо розібратися, які автомобілі допомагають українським супергероям. До вашої уваги рейтинг гнидомобілів.
Найбільшим героїзмом вочевидь відрізняється депутат із суто українським прізвищем Сергій Алєксєєв, який походить… неймовірно, з партії діючого Президента України Петра Порошенка, хоча починав він як прихильник діяльності Віталія Кличка у його партії “УДАР”. Саме Алєксєєв з-поміж решти так званих народних обранців володіє найдорожчою машиною.
Так, журналісти визначили, що вартість автомобілія Ferrari 458 Italia 2011 року випуску у володінні Алєксєєва – близько 225 000 доларів. Невідомо для чого йому така машина. Їздити на подібних авто у нас немає де. Чи потурбувався цей депутат хоча б заради себе організувати якісний ремонт хоча б якоїсь ділянки байдуже якої дороги. Маю великі сумніви. Напевно, він її поставив у вітальні та дивиться на цю Ferrari, щоб вона підіймала йому настрій. Однак це ще не ліміт. У тому ж таки 2011 році депутатом було придбано Mercedes-Benz S, причому неабиякий, а модель 500L. Тобто машина подовжена, фактично лімузин, і має дуже великий мотор, близько 5,0 л. об’єму. За що людині така президентська честь – невідомо. Також у нього є Porsche Cayenne S 2007 року випуску, однак зважаючи на значну ненадійність цього автомобіля, припускаю, що машина також стоїть мертвим вантажем десь у гаражі… або у вітальні поряд із Ferrari. Любов до марки Mercedes-Benz у цього депутата розповсюджується і на позашляховики. Адже в гаражі стоїть і модель GL 450 2006 року. Що ж, напевно єдина корисна машина в гаражі – старенький і надійний “Мерседес”. Закінчує список скромна Toyota Corolla, однак все залежить від точки зору. Скільки людей можуть собі дозволити цей простий седан C-класу? Більшість не може назбирати навіть на беушного “совка”. А загальна вартість цього зооавтопарку складає 400 000 доларів. Можна було би порадіти за співвітчизника, якби такі, як він, не заважали заробляти подібні суми іншим людям.
Якщо хтось раптом почав переживати, що “регіонали” (“Опозиційний блок”) стали жити гірше, не посівши першого місця у цьому хіт-параді, то повідомляю, що друге місце вони посідають твердо, а саме це стосується сестри Юлії колишнього голови Адміністрації Президента Льовочкіна (також суто українське прізвище). У неї проявилася тваринна любов більшості осіб жіночої статі до марки Bentley. Причому не до статусних класичних моделей, а до автомобілів сімейства Continental, яке малював той самий дизайнер, що й Skoda Fabia. Що ж, від малолітражок нікуди не дітися, зв’язок відчувається навіть на відстані. Стосовно нашої героїні, то у неї Bentley Continental Flying sp W12 за 180 000 доларів. І це теж не все. Крім Bentley, у її гаражі стоять також Lexus LX570, Mercedes-Benz G500, Range Rover 5,0 s/c, а також… Skoda Octavia T 1,9 TDI. Питається, навіщо? Причому це стосується як заряджених позашляховиків, так і знову ж таки автівки C-класу. Навіщо жінці одні з найпотужніших версій вказаних автомобілів? І, врешті-решт, якщо у неї вони є, для чого їй Skoda. Парад безглуздя якийсь.
Бронзу цього параду займає ще один колишній представник “Партії регіонів”, яка зазнала “міжусобиць” і розпаду на окремі “князівства”. Йдеться про Валентина Нечипоренка з так званої партії “Відродження”. У свої найкращі часи, а саме у 2010 році він придбав британську майже класику – Morgan Aero – вартістю 170 000 доларів. Чому майже? Насправді Aero – це занадто осучаснений і не дуже “трушний” Morgan, який зберіг від старого лише стиль. Грубо кажучи, Morgan 4/4 і Morgan Aero це як Bentley Arnage і Bentley Continental. Але оскільки наші дороги потребують транспорту серйознішого, то депутат придбав собі й BMW X5, а також Mercedes 320. Однак і тут не обійшлося без безглуздого додатку. Нечипоренко володіє і вантажівкою ГАЗ-52! Залишимо осторонь риторичні питання, однак чи не краще було би віддати або продати за копійки “совкового” ваговоза якимось селянам, щоб вони його вже остаточно добили принаймні з користю для господарства?
Дмитро Андрієвський з того ж таки президентського блоку має автомобіль Bentley Continental GT V8, хоч він і не жінка. Машина не надто стара – 2012 року. Її приблизна вартість – 150 000 доларів. Для більш-менш нормальних поїздок у нього вочевидь Lexus LX570. Слід зазначити, що особисто у нього автомобілів більше не зафіксували, але члени його родини володіють Mercedes-Benz C280 і… автомобілем С-класу – Peugeot 307 XS 20E.
Справжнім поціновувачем екзотики показав себе Руслан Лук’янчук з “Народного фронту”. У його гаражі стоїть вже спорткар вже неіснуючої марки Wiesmann – MF3 2007 року. Його вартість складає 145 000 доларів. Крім цього, для цивільних виїздів він має пару Audi – седан A4 i Q5. Слід зазначити, автомобілі не найдорожчі в лінійці Audi, однак… і не найдешевші. Врешті, є А3 і Q3.
Загалом серед інших депутатів дуже популярними являються автомобілі марок Mercedes-Benz, Lexus, а також Toyota. Якщо говорити про депутата з найбільшою кількістю автівок, то це дружок Дмитра Фірташа – Іван Фурсин. У його володінні перебуває щонайменше 9 машин, з яких очікувано можна побачити Mercedes-Benz, Audi, Lexus i Land Rover. Крім нього, його колега з партії “Відродження” – Леонід Климов – має 8 автомобілів, але пікантності ситуації додає те, що половина з них Mercedes-Benz.
Шістьма автомобілями вирішили обмежитися (поки що!) кілька депутатів з абсолютно різних партій, в тому числі… з так званих демократичних: Юрій Дерев’янко, Віктор Балога, Михайло Добкін з “Опозиційного блоку” і Михайло Ланьо з “Відродження”.
Допитливі журналісти підрахували, що у випадку продажу всього депутатського автопарку вистачило б грошей на виплату пенсій усім пенсіонерам протягом кількох місяців. Щоправда, на мою думку питання поставили не тим боком. Навіть якби назріла подібна ситуація, то краще було би передати ці гроші на конкурси стартапів для молодих підприємців, які пізніше, за рахунок своїх прибутків, і утримували би цю армію пенсіонерів.