Осінній OldCarLand-2018 нарешті перейшов ту межу, коли він був виключно українським фестивалем, адже мало того, що на нього завітали експонати з інших країн, так кілька майстерень привезло й легендарні у світі авто, що позалишалися в поодиноких екземплярах, наприклад, Ford T в оригінальному стані. Такі автомобілі вперше пустили на конвеєр, і машина протрималася у виробництві з 1908 до 1927 року. Символ американської успішності – Packard Eight – також був присутній на виставці у вигляді моделі 1935 року випуску. Не дивно, що такі автомобілі свого часу користувалися попитом у підприємців. Інший символ Америки, а точніше американської мрії – Chevrolet Bel Air 1955 року. Цей автомобіль був одним із перших, який на собі приміряв так званий аеростиль. Недарма він був у гаражі й радянських чиновничків. Власне, презентований автомобіль саме таким і був – належав свого часу Брежнєву (навряд потребує зайвої презентації). Єдиний в Україні Chevrolet Chevelle 1967 року випуску в нестандартному кузові 4-дверний седан також привезли на фестиваль. На територію країни автомобіль потрапив лише 1985 року у європейській версії. Як і весною, показали велетенський Oldsmobile Delta 88 1971 року й дводверну Chevrolet Impala 1973 року з мотором 7,4 л. на 390 к. с.
Харизматична експозиція була в майстерні кастомних мотоциклів Ex Cycles!
Мотоцикл Premier
Зміст
Та про все це пізніше, у наступних публікаціях:) Поки що ж поговоримо про екзотичні мотоцикли і мотоцикли спортивні, представлені на виставці. Справжній фурор серед відвідувачів виставки спричинив справжній класичний мотоцикл Premier 1925 року випуску ще австро-угорського виготовлення! Першопочатково компанія розташовувалася в Німеччині, однак через загальний спад виробництва 1913 року активи компанії вивели в Австро-Угорщину, місто Егер. За процесами на заводі слідкував британець Джофрі Розерхем. Навіть більша частина комплектуючих привозилася з Британії. З огляду на близькість тематики, крім мотоциклів, тодішній завод виробляв і велосипеди та дитячі педальні машинки. Саме 1925 року розпочалося виготовлення мотоциклів з нижньоклапанними одноциліндровими (на 348 і 499 куб. см.) і двоциліндровими V-подібними (на 744 куб. см.) двигунами ДжАП. Покупцям пропонували й спортивний верхньоклапанний варіант на 498 куб. см. з мотором тієї ж фірми. Передня вилка була паралелограмного типу. Кожен мотоцикл можна було й дещо індивідуалізувати. Зокрема, за бажанням замовника машину комплектували однією або двома випускними трубами, що в наш час називається “сільським тюнінгом”. Важча модель на 744 куб. см. навіть мала воєнний варіант, який потрапив на службу до тодішньої чехословацької армії, причому в кількох варіантах – з боковою каляскою та без. Модель, виставлена на осінньому OldCarLand-2018, стала призером іншого фестивалю – “Запорізькі ворота” – у номінації “Вінтаж”. Також цей Premier брав участь у фестивалі Leopolis Grand Prix-2018:
Мотоцикли Дніпро
Якщо говорити про українські мотоцикли, Київ згадується в першу чергу. Одна одеська майстерня показала Дніпро К750 1961 року випуску в повністю відновленому стані. Такі машини почали вироблятися з 1958 року. Модель була логічним продовженням модельного ряду М-72Н: ходова частина відтепер була на гідравлічних амортизаторах, а кузов каляски встановлювався на гумових ресорах і гідравлічній же підвісці, за рахунок чого м’якість ходу було суттєво підвищено. Потужність нової модифікації збільшили до 26 к. с., водночас витрати зменшилися на 1 л./100 км. Однією з найвпливовіших змін був привід на колесо каляски, що робило з мотоцикла позашляховик, а внаслідок інших змін комфортність та швидкість пересування також збільшилися:
Одеська майстерня MCC Motor-life Odessa показала харизматичний ретромотоцикл КМЗ Дніпро МВ750 1970 року випуску. Враховуючи тривалий строк виробництва подібних мотоциклів, цей екземпляр один із перших, адже виготовляти цей транспортний засіб для військових почали 1964 року. Його маса дорівнює 345 кг., потужність двигуна – 26 к. с., крутний момент 4,2 кгс.*м., напруга в електромережі КМЗ – 6 В. На цій моделі встановлювалася коробка передач 6204, паливний бак на 21 л., куди заливався бензин марок АІ-66/72, а сидіння ще було розділене. Особливістю мотоцикла для військових був так званий повний привід з окремим валом на колесо каляски і блокуванням диференціала. Під час реставрації не забули про стійки спереду та ззаду для кулемета системи Дегтярьова, окремо встановлено ящик ЗІП. Колеса МВ750 зроблені легкоз’ємними і взаємозамінними, а гальма зарекомендували себе надійними. Ця машина була буквально незамінна на легкому бездоріжжі завдяки приводу на колесо каляски:
Уже звичними стали різні варіації на мотоцикли МТ перероблені, зокрема, КМЗ Дніпро-11 1990 року випуску з двигуном об’ємом 650 куб. см. Його щойно відреставрували у 2018 році в майстерні Boroda customs й одразу відправили на виставку.
Мотоцикл Honda
Мотоцикли Хонда завжди славилися своєю спортивною складовою. А цю Honda GB400 Mk-2 1989 року випуску з одноциліндровим двигуном на 400 куб. см. можна було навіть придбати за ціною бюджетного потриманого авто – 5000 доларів:
Мотоцикл Jawa
Та ж MCC Motor-life Odessa показала й кілька закордонних зразків, наприклад, цю Jawa 360 1965 року випуску з причепом Veloreks 561. Широкого поширення мотоцикли Ява здобули за рахунок своєї двотактної одноциліндрової моделі 1931 року з об’ємом двигуна всього 175 куб. см. Але вже 1934 року у виробництво пішов чотиритактний мотоцикл на 350 куб. см., а ще пізніше – двотактна модель на 250 куб. см. Післявоєнна Jawa 250 навіть зуміла 1946 року завоювати золоту медаль на Паризькому автосалоні! А 1953 року нарешті опанували виробництво сімейства мотоциклів на 250 і 350 куб. см. з двотактними моторами і маятниковою задньою підвіскою. Лише за 1980-і роки кількість випущених Jawa склала близько 3 млн. одиниць:
Мотоцикл Valenti
Мотоцикл Yamaha
Мотоцикли Ямаха – не менш спортивні, ніж продукція Honda. Ще один шедевр від тої ж одеської майстерні – Yamaha 650XJ Maxim 1980 року випуску. Цей японський чоппер випускався з 1980 до 1983 року компанією Yamaha Motor Company. Мотоцикл став логічним продовженням модельного ряду після Yamaha XS 650 Special 1978 року. Двигун на машині дорослий – чотиритактний чотирициліндровий з повітряним охолодженням. На той час це був дуже потужний мотоцикл з продуктивною гальмівною системою. 2018 року його повністю переробили, внаслідок чого Yamaha повністю змінила свій зовнішній вигляд і… назву, ставши Cafe Racer:
Більше техніки з осіннього фестивалю OldCarLand-2018 очікуйте в наступних публікаціях!