Комерційні автомобілі Ford Transit – справжня легенда перевезень. І не лише перевезень. Цей фургон настільки культовий, що він неодноразово потрапляв навіть на знімальні майданчики. В одній із попередніх публікацій я розповідав про комерційні автомобілі меншої вантажопідйомності. Але цього разу покажу справжнього великоваговика. У лінійці Transit тільки такі версії мають потужніший 2,0-літровий дизель на 170 к. с. і 390 Нм. Хоча коробка така ж – 6-ступенева механіка. З легшими модифікаціями Transit цю версію об’єднують однаковий варіант довжини кузова з подовженим звісом і третій тип висоти. Спільний у них може бути й тип приводу – задній. Нижче подаю трохи детальніших технічних характеристик Ford Transit Van, що на фото:
Характеристики кузова
Марка і модель
Ford Transit Van
Комплектація
R470 L4H3 Trend 3 місця
Колір
Frozen White
Рік виробництва
2020
Країна виробник
Туреччина
Довжина/Ширина (без дзеркалець)/Висота, мм.
6704/2474/2781
Колісна база, мм.
3300
Споряджена маса, кг.
2233
Характеристики двигуна
Тип двигуна
Дизельний EcoBlue
Об’єм двигуна, л.
2,0
Потужність, к. с.
170
Характеристики трансмісії
Тип КП
Механічна 6-ступенева
Експлуатаційні характеристики
Гарантія, р./км.
3/100 000
Міжсервісний інтервал, р./км.
2/40 000
Комплектація Ford Transit Van
Антиблокувальна система гальм ABS
Електронна система стабілізації ESP
Система допомоги під час старту на схилі HLA
Обладнання для холодного пуску до -29 градусів
Центральний замок
Передня подушка безпеки для водія
Кондиціонер
Електропідсилювач керма
Система Start/Stop
Механічний коректор фар
Бортовий комп’ютер
Круїз-контроль з обмеженням швидкості
Електросклопідіймачі
Функція “Проведи мене додому” (затримка вимкнення світла фар)
Зсувні бокові вантажні двері з правого боку
Розпашні задні двері (кут відкривання 90/180 градусів)
Електропривід і обігрів дзеркалець заднього огляду
Захисна обшивка стінок і підлоги вантажного відсіку
Передні й задні датчики паркування
Електропідігрів лобового скла
Передній і задній бампери чорного кольору
Денні ходові LED-вогні
Галогенові фари
Передні протитуманні фари
Шини R16 на сталевих дисках
Тканинна обшивка сидінь
Шкіряне оздоблення керма
Радіо, 4 динаміка, керування аудіо на кермі, USB і bluetooth
Комерційні автомобілі Ford Transit Van показаної специфікації та з таким оснащенням коштують приблизно 1 187 865 грн.
Ford Transit Single Chassis Cab MCA
Крім класичних фургонів, не менш відомі комерційні автомобілі Ford Transit у версії шасі, на які можна встановити просто безліч різних варіантів надбудов. Мав змогу ближче ознайомитися з парочкою таких. Роль шасі виконували авто з одинарними кабінами. Конструктивно ці машини майже однакові. Щоправда, й однаково позбавлені вибору. Єдиний двигун – 2,0-літровий дизель на 170 к. с. і 405 Нм. Єдина КП – 6-ступенева механіка. Лише один тип приводу – задній. Зате цілих три варіанти колісної бази! Далі додаю технічні характеристики машини з найменшою із можливих колісних баз і надбудовою у вигляді тентованої бортової платформи Ford Transit Single Chassis Cab MCA:
Характеристики кузова
Марка
Ford
Модель
Transit Single Chassis Cab MCA
Комплектація
Ambiente
Тип кузова
Шасі з кабіною
Шасі
Ford Transit L3
Колір
Frozen White (білий акрил)
Варіант бази
LWB (L3 – довга)
Повна маса, кг.
4700 (категорія “C”)
Вантажопідйомність (без надбудови/з надбудовою), кг.
2195/2715
Максимально допустиме навантаження на передню/задню вісь, кг.
1850/3300
Тип надбудови
Бортова платформа з тентом Алюмолюкс
Кріплення надбудови до шасі
Болтове з’єднання з демпферними елементами
Конструкція платформи
Зі спеціальних алюмінієвих профілів
Борти
Складаються з оригінальних анодованих алюмінієвих профілів; стикове з’єднання алюмінієвих профілів за допомогою пазів; висота – 400 мм.
Каркас-тент
Зі спеціальних алюмінієвих профілів; обладнаний системою зсувних даху і боковин; тент німецького виробництва зі щільністю 650 г./кв. м.; з люверсами, петлями і митним тросом; бокові й передня стінка обшиті алюмінієвим профілем
Підлога
Зовнішнє покриття з бакелітової вологостійкої фанери
Двері
Задні, двостулкові, з анодованого алюмінію, кут відкривання – 270 градусів
Внутрішні розміри надбудови (довжина/ширина/висота), мм.
3570/2130/1925
Внутрішній об’єм надбудови, куб. м.
14,64
Вага надбудови, кг.
520
Гарантія на надбудову
36 місяців
Характеристики двигуна
Тип, об’єм двигуна, л. (куб. см.)
Дизельний, 2,0 (1995)
Потужність, к. с.
170
Крутний момент, Нм
405
Характеристики трансмісії
Тип приводу
Задній
Тип КП
Механічна 6-ступенева
Експлуатаційні характеристики
Витрати пального (місто/за містом/змішаний цикл), л./100 км.
9,6/7,4/8,3
Екологічний стандарт
Euro VI
Далі список основних пунктів оснащення, яким комплектуються комерційні автомобілі Ford Transit Single Chassis Cab MCA:
Комплектація Ford transit Single Chassis Cab MCA
Дискові гальма на всіх колесах
Антиблокувальна система гальм ABS
Система електронного контролю стійкості ESP
Система контролю тяги Traction Control
Система допомоги під час екстреного гальмування EBA
Система запобігання перекиданню ROM
Система допомоги під час старту на схилі HLA
Система попередження про виїзд зі смуги руху LKW
Подушка безпеки водія
Іммобілайзер
Центральний замок з дистанційним керуванням
Механічний коректор фар
Галогенні лампи ближнього світла
Денні ходові вогні
Датчик світла
Подвійне заднє ошинування
Посилена передня підвіска
Підсилювач керма
Кондиціонер кабіни
Обігрівач кабіни (4 швидкості)
Електросклопідіймачі
Електричний підігрів лобового скла
Дзеркальця заднього огляду з механічним регулюванням
Бортовий комп’ютер з керуванням на кермі
Аудіосистема з 4-дюймовим TFT-дисплеєм, радіо, USB й Bluetooth, а також їхнім керуванням на кермі
Регулювання керма у чотирьох напрямках
Сидіння водія з підлокітником, регулюванням у чотирьох напрямках, зокрема, кута нахилу спинки та глибини посадки
Подвійне пасажирське сидіння з відкидним столиком і відсіком під подушкою для зберігання речей
Комерційні автомобілі з таким шасі та надбудовою коштують орієнтовно 1 160 878 грн.
Водночас тентована бортова платформа підходить далеко не всім. Наприклад, вона не дуже безпечна, якщо завантажений автомобіль доводиться залишати на вулиці. У такому випадку комерційні автомобілі Ford Transit з одинарною кабіною пропонуються і з цільною будкою. Нижче подаю технічні характеристики такої, а також її комплектацію:
Технічні характеристики надбудови
Тип надбудови
Промтоварний “Алюмолюкс”
Шасі
Ford Transit L2
Платформа
Зі спеціальних алюмінієвих профілів
Кріплення до шасі
Болтове з’єднання з демпферними елементами
Каркас
Панелі з’єднані за допомогою спеціального анодованого алюмінієвого профілю
Стінки
Сендвіч-панелі товщиною 17 мм.
Наповнювач панелей
Екструдований пінополістирол
Зовнішня і внутрішня обшивка
Плаский, армований ровинговою тканиною склопластик з додатковим гелькоутовим покриттям
Комерційні автомобілі Ford Transit з такою надбудовою мають орієнтовну ціну 1 124 072 грн. Так, дається взнаки простіша конструкція.
Ford Transit MCA Double Chassis Cab (L4)
Крім вантажівок з одинарною кабіною, у модельній лінійці Ford Transit є ще комерційні автомобілі у вигляді шасі з подвійною кабіною. Така модифікація називається Ford Transit MCA Double Chassis Cab (L4). Під капотом встановлюється той же таки 2,0-літровий двигун на 170 к. с. і 405 Нм. Так само не передбачено вибору і для коробок передач – встановлюється лише 6-ступенева механіка. Та й типів приводу також – виключно задній. Зате є дещо важливіше: три варіанти довжини рами, доповнені двома версіями колісної бази. Нижче трохи детальніше про технічні характеристики шасі, зображеного на фото. А це середній варіант довжини з коротшою базою:
Характеристики кузова
Марка
Ford
Модель
Transit MCA Double Chassis Cab (L4)
Колір
Frozen White (білий акрил)
Комплектація
Ambiente
Тип кузова
Шасі з подвійною кабіною
Кількість місць
3+4
Довжина/Ширина (без дзеркалець/з дзеркальцями)/Висота, мм.
6404/(2111/2474)/2220
Колісна база, мм.
3954
Довжина рами позаду кабіни, мм.
3159
Повна маса, кг.
4700
Вантажопідйомність (без надбудови), кг.
2536-2559
Максимальне навантаження на передню/задню вісь, кг.
1850/3300
Характеристики двигуна
Тип і об’єм двигуна, л.
Дизельний, 2,0
Потужність, к. с.
170
Крутний момент, Нм
405
Стандарт токсичності
Euro-VI
Характеристики трансмісії
Тип приводу
Задній
Тип КП
Механічна 6-ступенева
Експлуатаційні характеристики
Витрати пального (місто/за містом/змішаний цикл), л./100 км.
9,7/7,5/8,4
Нижче подаю короткий список основних опцій, що мають такі комерційні автомобілі:
Комплектація
Дискові гальма на всіх колесах
Антиблокувальна система гальм ABS
Система електронного контролю стійкості ESP
Система контролю тяги Traction Control
Система допомоги під час екстреного гальмування EBA
Система запобігання перекиданню ROM
Система допомоги під час старту на схилі HSA
Система попередження про виїзд зі смуги руху LKW
Подушка безпеки водія
Іммобілайзер
Центральний замок з дистанційним керуванням
Механічний коректор фар
Галогенні лампи ближнього світла
Денні ходові вогні
Датчик світла
Подвійне заднє ошинування
Посилена передня підвіска
Передні протитуманні фари
Бортовий комп’ютер з керуванням на кермі
Система “Старт/Стоп”
Підсилювач керма
Механічний кондиціонер кабіни
Обігрівач передньої частини кабіни (4 швидкості)
Комерційні автомобілі JAC
Комерційні автомобілі JAC N56
Одні з найцікавіших, але поки що не дуже популярних вантажівок – комерційні автомобілі JAC. Звернув увагу, що маркетологи наголошують на коренях авто, які йдуть з інженерних центрів у Турині та Японії. Загалом тут немає нічого дивного. Так роблять ледь не всі китайські автовиробники. Просто Турин – це місто, а Японія – країна. Немов маркетологи не знають, у якій саме країні розташований їхній європейський центр. Та це неважливо. Попри свій не надто великий розмір такі вантажівки здатні брати на горба більше вантажу, ніж популярний Ford Transit. Наприклад, модель N56 має повну масу 5600 кг., але лише її вантажопідйомність становить 3450 кг. Розмаїття варіантів для моделі не передбачено. Один дизельний двигун об’ємом 2,7 л. на 156 к. с. і 355 Нм стандарту Євро-V, одна механічна 6-ступенева КП і тільки монопривід на задні колеса.
Характеристики кузова
Габаритні розміри (довжина/ширина/висота), мм.
5840/1861/2215
Колісна база, мм.
3360
Колія передніх/задніх коліс, мм.
1440/1425
Зовнішній радіус повороту, м.
7,5
Максимальний дорожній просвіт, мм.
205
Допустима довжина надбудови, мм.
4000-4500
Споряджена/Повна маса, кг.
2150/5600
Вантажопідйомність, кг.
3450
Допустиме навантаження на передню/задню вісь, кг.
2400/4000
Об’єм паливного бака, л.
100
Об’єм бака AdBlue, л.
20
Максимальний кут підйому, %
30
Напруга бортової мережі / Ємність АКБ
12 В / 2х100 А/год.
Характеристики двигуна
Тип/Модель двигуна
Дизельний/JAC HFC4DE1-1D
Об’єм двигуна, куб. см.
2746
Потужність, кВт/к. с.
115/156
Максимальний крутний момент, Нм / об./хв.
355 / 1800-2600
Характеристики трансмісії
Колісна формула
4х2
Тип/Модель КП
Механічна/ML642A
Кількість передач
6+1
Характеристики ходової
Тип гальмівної системи
Гідравлічна з ABS
Додаткова гальмівна система
Декомпресійного типу
Передні/Задні гальма
Дискові/Барабанні
Шини
7.00 R16 або 205/75 R17.5
Експлуатаційні характеристики
Максимальна швидкість, км./год.
100
Підсилювач керма
Гідро
Екологічний стандарт
Євро-V
Гарантія, р./км.
3/100 000
Нижче можна побачити стандартну комплектацію вантажівок моделі N56:
Комплектація JAC N56
Тримісна кабіна з додатковим утепленням
Механічний привід підіймача кабіни
Сидіння водія, що регулюється в трьох напрямках
Сидіння пасажира, що регулюється у двох напряках
Центральне сидіння, що розкладається у столик
Паски безпеки
Центральний замок з дистанційним керуванням із ключа
Імобілайзер
Підніжки з антиковзким покриттям
Додаткові поручні для доступу в кабіну
Електрокоректор фар
Протитуманні фари
Підігрів дзеркалець заднього огляду
Кондиціонер
Автономний рідинний підігрівач Webasto
Бортовий комп’ютер
Електросклопідйомники з автоматичним режимом
Автомагнітола з цифровим радіо + USB/MP3
Мультифункціональне кермо
Регулювання керма за висотою і кутом нахилу
Полички під стелею
Сонцезахисні козирки
Підсклянники
Прикурювач
Попільнички в картах дверей
Паливний фільтр із сепаратором і підігрівом
Паливний бак із замком
Звуковий сигнал заднього ходу
Передній енергопоглинаючий бампер
Москітна сітка захисту радіатора
Морозостійкі гумові деталі
Аеродинамічний спойлер
Закритий відсік АКБ
Ящик для інструментів у задній частині рами
Набір інструментів
Знак аварійної зупинки
Комерційні автомобілі JAC N75
Важчі комерційні автомобілі JAC N75 також не можуть потішити розмаїттям модифікацій. Однак технічне оснащення в них трохи інше. Двигуном слугує дизель Cummins об’ємом 3,8 л. і потужністю 156 к. с. та 491 Нм. Кумедно, що потужність така ж, як і в легших N56. Але крутний момент тішить. Коробка не відрізняється – 6-ступенева механіка з додатковою передачею. Само собою, це також розробка італійських та японських інженерів. Чи то дослідницьких центрів, що там розташовані. Та й двигун, попри більший об’єм, також відповідає еконормам Euro V.
Характеристики кузова
Габарити (Довжина/Ширина/Висота), мм.
6945/1995/2222
Колісна база, мм.
3845
Передня/Задня колія, мм.
1665/1525
Споряджена/Повна маса, кг.
3020/7490
Вантажопідйомність, кг.
4470
Допустиме навантаження на передню/задню вісь, кг.
3000/5280
Допустима довжина надбудови, мм.
5000-5500
Об’єм паливного бака, л.
100
Об’єм бака AdBlue, л.
20
Мінімальний дорожній просвіт, мм.
173
Зовнішній габаритний радіус повороту, м.
8,7
Кут підйому, який долає вантажівка, %
30
Характеристики двигуна
Тип/Модель двигуна
Дизельний/Cummins ISF3.8S5154
Об’єм, куб. см.
3760
Потужність, кВт/к. с.
115/156
Максимальний крутний момент, Нм / об./хв.
491 / 1200-1900
Характеристики КП
Тип/Модель КП
Механічна/LC6T540
Кількість передач
6+1
Характеристики ходової
Колісна формула
4х2
Основна гальмівна система
Пневматична з ABS
Додаткова гальмівна система
Декомпресійного типу
Передні/Задні гальма
Дискові/Барабанні
Експлуатаційні характеристики
Максимальна швидкість, км./год.
100
Напруга в бортовій мережі / Ємність АКБ
24 В / 2*120 А/год.
Підсилювач керма
Гідро
Відповідність еконормам
Euro V
Шини
215/75 R17.5
Гарантія, р./км.
3/100 000
Комплектація JAC N75
Тримісна кабіна з додатковим утепленням
Механічний привід підйомника кабіни
Сидіння водія, що регулюється у трьох напрямках
Сидіння пасажира, що регулюється у двох напрямках
Центральне сидіння, що розкладається у столик
Паски безпеки
Центральний замок з дистанційним керуванням із ключа
Іммобілайзер
Підніжки з антиковзким покриттям
Додаткові поручні для доступу в кабіну
Електрокоректор фар
Протитуманні фари
Підігрів дзеркалець заднього огляду
Кондиціонер
Круїз-контроль
Бортовий комп’ютер
Електросклопідіймачі з автоматичним режимом
Магнітола з цифровим радіо + USB/MP3
Мультифункціональне кермо
Регулювання керма за висотою і кутом нахилу
Полички під стелею
Підсклянники
Сонцезахисні козирки
Прикурювач
Попільнички у картах дверей
Паливний фільтр із сепаратором і підігрівом
Паливний бак із замком
Свічки розжарювання
Звуковий сигнал заднього ходу
Передній енергопоглинаючий бампер
Москітна сітка захисту радіатора
Морозостійкі гумові деталі
Аеродинамічний спойлер
Закритий відсік АКБ
Ящик для інструментів у задній частині рами
Набір інструментів
Знак аварійної зупинки
Швидка допомога на шасі Renault Master
Одна справа – звичайні комерційні автомобілі з різноманіттям кузовів, призначені лише для одного – перевезення вантажів. Зовсім інша – спецавтомобілі. Вони викликають значно більший інтерес, оскільки універсальне шасі доводять під якісь дуже вузькі нішові завдання. Свого часу мені пощастило ознайомитися зі спеціалізованим автомобілем швидкої екстреної допомоги типу “В”. Це означає, що Renault Master на фото дозволяє не лише транспортувати людину з одного місця в інше, але й здійснювати основний медичний догляд за нею в процесі поїздки. Грубо кажучи, якщо тип “А” – це більше таксі в уніформі швидкої, то тип “В” – це справжня швидка. На жаль, мені невідомо, чи здійснювалися десь закупівлі авто саме на шасі Master, але його конструкція відповідає ДСТУ 7032:2009. Тобто виробник цілком міг орієнтуватися на державного замовника. До речі, по суті це вже не Renault, адже згідно сертифіката відповідності така машина має марку і модель KrASZ-RMZ20B. Тобто схоже на те, що авто виготовляють там же, де колись збирали китайські Geely та багато інших не наших авто. Хоча в прес-релізі йшлося про те, що машину створило таке собі виробниче підприємство Авто-Холдинг, яке працює лише з 2008 року. Це підприємство спеціалізується не лише на випуску медичних автомобілів, але й іншої спеціалізованої вантажної і пасажирської техніки, зокрема, самоскидів, фургонів і комунальних машин. І якщо по безпосередньо Master я не можу точно сказати, чи його хтось замовляв, то стосовно іншої продукції заводу відомо, що її постачали для Укрпошти, Міністерств інфраструктури, освіти, внутрішніх справ і, звичайно, охорони здоров’я. Водночас, попри те, що по суті перед нами Renault, у будь-якому брендовому автосалоні таку швидку допомогу не замовити. Насправді існує лише дві точки, де це можна зробити. Та й то одна у Чернігові, а друга в Запоріжжі. Імовірно, лише вони пов’язані з Авто-Холдингом.
Основою послугували комерційні автомобілі Renault Master у другому варіанті довжини та висоти. Під капотом встановлюється абсолютно стандартний турбодизельний двигун на 125 к. с., що відповідає еконормам Euro-V та компонується з механічною 6-ступеневою КП. Як і базовий автомобіль, така швидка комплектується антиблокувальною системою гальм ABS, системою курсовою стійкості ESP, системою допомоги під час старту на схилі HAC. Завдяки гідропідсилювачу керма, електросклопідіймачам, електроприводу дзеркалець заднього огляду з підігрівом, регульованому сидінню водія з підлокітником і адаптації до поганих доріг водій повинен почуватися за кермом цілком комфортно.
Салон оснащено кондиціонером, а за безпеку відповідає кілька подушок безпеки. З боку задніх дверей додатково встановлюється підніжка зі спеціальною протиковзкою поверхнею. З іншого боку, комерційні автомобілі Renault Master частину вказаного мають лише у вигляді опції. Нижче подаю повний список оснащення, яким може комплектуватися авто:
Опційне оснащення Renault Master
ABS з антибуксувальною системою ASR
Система курсової стійкості ESP
Система допомоги під час старту на схилі Hill Start Assist
Адаптація до поганих доріг: сталевий захист піддону картера двигуна, захист гальмівних дисків
Гідропідсилювач керма
Подушки безпеки
Одинарне сидіння водія з підлокітником і регулюванням за висотою
Подвійне переднє пасажирське сидіння
Передні електросклопідіймачі
Дзеркальця заднього огляду з підігрівом
Ліва цільнометалева панель кузова
Праві зсувні засклені двері
Засклена перегородка салону і вантажного відсіку
Задні засклені двері, що відкриваються на 180 градусів і фіксуються
Кріпильні кільця на підлозі вантажного відсіку
Механічний коректор фар
Паливний бак на 100 л.
Сталеві 16-дюймові диски з ковпаками
Встановлене під підлогою запасне колесо
Пофарбований у білий колір кузов
Кондиціонер
Бортовий комп’ютер
Денні ходові вогні
Дві акумуляторні батареї
Дистанційний центральний замок
Підігрів та вентиляція
У варіанті швидкої допомоги комерційні автомобілі Renault Master здобули чимало вдосконалень і доопрацювань. Наприклад, зсередини кузов утеплили ізоляційним матеріалом, а вздовж бортів встановили пластикові панелі, що відповідають санітарно-гігієнічним нормам. Всередині цих панелей передбачено ніші для встановлення різного медичного обладнання. Ніші можуть закриватися дверцятами або ж взагалі мати замок. Дверцята, які відкриваються вгору, оснащені фіксаторами положення. Підлогу машини встелено спеціальним антиковзким лінолеумом, а стики між підлогою і панелями ущільнено та герметизовано. Це дозволяє мити підлогу, буквально виливаючи всередину авто відро води.
Комерційні автомобілі Renault Master мають люк у даху. Він виконаний із прозорого матеріалу, тож вдень це додаткове джерело освітлення, а у випадку ДТП його можна використовувати як аварійний вихід. Крім цього, у спеку це ще й джерело зайвої вентиляції. Робоче місце водія від медичної частини відділене перегородкою з розсувним вікном. На вікні закріплена шторка. З боку вантажного відсіку на перегородку можна кріпити дозатор із рідким милом, тримачі паперових серветок, медичних рукавичок та іншого підручного спорядження медиків. Вікна в дверях медичної частини салону тоновані, але бокове має зсувну конструкцію. Для лікаря передбачене поворотне сидіння біля перегородки або ж відкидне і також поворотне крісло з правого борту.
Комерційні автомобілі Master з цими двома нестоковими сидіннями мають відповідні нормам ДСТУ UN/ECE R 14-03, а також ДСТУ UN/ECE R 16-04 ремені безпеки. Натомість розміри сидінь робили з огляду на стандарти ДСТУ UN/ECE R 52-01. Крім цього, ці крісла також відповідають вимогам Директиви 74/408/EEC, а кріплення їхніх трьохточкових пасків безпеки – 76/115/EEC. Самі ремені типу Ar4m також підпадають під норми іншої Директиви – 77/541/EEC. Навіть підголівники сидінь стандартизовані – 78/932/EEC. Що стосується вимог ДСТУ, то сидіння відповідають UN/ECE R 25-03, а їхні підголівники – UN/ECE R 17-07.
Завантажувальний пристрій PB-410/3, до якого кріпляться ноші-каталка PC-658/2H з вакуумною фіксацією PA-50 (усі – виробництва іспанської компанії Promeba), дозволяє регулювати їхнє положення у поперековій площині, повздовжній, а також кут їхнього нахилу. Від Promeba тут і рятувальний інструмент та медичні ножиці PA-12. Крім цього, у комерційні автомобілі Master у форматі швидкої мають пристосування для перенесення (м’які ноші) MS-95208, спинну дошку Delux MS-93000-G16 оснащену одноразовим імобілізатором голови MS-91010, ноші, які складаються вчетверо MS-PST124, мішечок для блювотних мас MS-17360 і два нестерильних сечоприймачі на 2000 мл. MS-3008 та на 500 мл. MS-3004 американського виробника Medsource International LLC, а також ноші-крісло S-119 іспанського Kartsana S. L. Від Medsource в машині також діагностичний ліхтарик MS-PEL 100 і кровоспинний джгут MS-17301. На стелі, навпроти нош, закріплені поручні. Одна з ніш, оснащених дверцятами, знаходиться під дахом, де передбачено кріплення для двох вертикальних інфузійних систем з можливістю фіксації ємностей із розчинами. Відповідно до ДСТУ 3675 салон автомобіля укомплектований двома порошковими вогнегасниками ВП-2, один з яких знаходиться у кабіні водія, а другий – у медичній частині салону.
Такі комерційні автомобілі Renault комплектуються системою вентиляції легень, яка складається з кількох балонів, кисневих редукторів, трубопроводів і розеток типу швидке з’єднання. Трубопроводи вентильовані та прокладені таким чином, щоб не проходити через жодну нішу чи шафку. Комплект із двох кисневих масок для обличчя (на дорослого і дитину), ковдри, ножиць, розширювача ротової порожнини та прилада для витягування язика виготовлений іспанською компанією Hersill. Від цього ж виробника в комплектацію додано маску з небулайзером.
Цікаво, що для медичного відсіку передбачено одразу дві системи опалення, але незалежні одна від одної. Перша з них – рідинний опалювач, що працює від системи охолодження двигуна. Друга – автономний обігрівач під’єднаний безпосередньо до паливного бака авто. Але обидві з них встановлюються у комерційні автомобілі Master безпосередньо в кабіні під пасажирським сидінням.
Також такі комерційні автомобілі оснащені незалежним кондиціонером у медичному відсіку. Він корисний не лише тоді, коли треба охолодити повітря, але й коли потрібно зменшити рівень відносної вологості. Та крім кондиціонера передбачено й вентиляційну систему, яка працює і у витяжному (базовому), і в приточному режимах. До того ж така система захищає відсік від потрапляння всередину пилу з вулиці.
Всі електронні системи, якими оснащено медичний відсік Renault Master, керуються з “Автомобільного пульта керування споживачами”. Кнопки, а також датчик заряду акумуляторних батарей мають графічну або світлову індикацію. Останній ще й дублюється звуковою, а також окремим TFT-дисплеєм у кабіні водія, щоб той також міг стежити за рівнем заряду. До перегородки між кабіною і медичним відсіком на ці комерційні автомобілі встановлюється рація, щоб водій і медичні працівники могли за потреби перемовлятися між собою.
Окрема тема – електрична мережа медичного відсіку. Вона тут абсолютно автономна, щоб не впливати на роботу двигуна та інших штатних систем, які мають комерційні автомобілі Renault Master. Для цього використали додатковий акумулятор, який разом із генератором відповідають вимогам ДСТУ 7032. Електромережа відсіку має потужність 500 Вт, а по салону розкидано чотири розетки на 12 В і дві на 220 В. Крім цього, деяке медичне оснащення здатне працювати як від розеток на 12 В, так/або і від розеток на 220 В. А під час тривалої стоянки можна під’єднатися до зовнішньої електромережі напругою 220 В і не використовувати заряд стаціонарного акумулятора.
Стандартні комерційні автомобілі Master отримали перелік додаткового оснащення в кабіні, яке може знадобитися у практиці машини швидкої допомоги. Зокрема, це подовжувач для підключення до мережі 220 В, зарядний пристрій АКБ й інвертор, переносний акумуляторний ліхтар, зовнішній гучномовець, пульт керування спеціальними світловими і звуковими сигналами, розподільчий щиток з вимикачем маси, а також пристрій безперебійної комутації.
Комерційні автомобілі Renault Master не лише розфарбовують під машину швидкої, але також додають оснащення. Це, зокрема, блок сигнально-гучномовних пристроїв на передній частині даху авто, проблискові ліхтарі на задній частині даху, по чотири стробоскопи на боковинах кузова і чотири вмонтовані в решітку радіатора, а також ліхтарі бокового та заднього освітлення, що розташовані над відповідними дверима. Світловими сигналами і гучномовцем керує водій зі спеціального пульту, про який я вже казав. Ліхтарі над дверима здатні освітлювати площу біля машини на відстані 2 м. і забезпечувати освітленість на рівні 30 лк.
До суто медичної комплектації такого Renault Master входять комплект із шести шин для кінцівок, евакуаційна шина з фіксацією хребта EFS-102 і вакуумна шина для імобілізації шиї VS-101 (N), хрестоподібна VS-101 (PA), а також кровоспинний турнікет для військових MT-100/2 від чеського виробника Vacuform, пристрій для кисневої терапії H-550, регулятор тиску P300-F15-DNS, кисневий циліндр DIN, кейс Oxivac 4210502, комплект ручного пристрою штучної вентиляції легенів для дорослих Revivator Res-Q 5200600, портативний електричний аспіратор V7 Plus b та механічний аспіратор VacUp PRO 5300200 іспанського Hersill S. L., балон GCM 140-10-20 українського ТОВ “Джісіем груп” і акушерський операційний комплект одягу та покриттів №20 “Славна” від іншого українського постачальника ТОВ “Фірма “Технокомплекс”, електрокардіограф “Юкард 100” з модулем передачі даних від – також українського – ТОВ “ЮТАС”, вимірювач артеріального тиску LD-71, манжети LD-Cuff C2N, LD-Cuff C2I, LD-Cuff N2LR і LD-Cuff C2T й цифровий термометр LD-300 китайського Little Doctor Electronic (Nantong) Co. Ltd., пульсовий оксиметр H100B також китайського Edan Instrumenys Inc., автохолодильник Thermo TR-19A ще одного китайського виробника Yuyao Beila Electric Industrial Co., Ltd, система визначення рівня глюкози в крові GlucoDr auto AGM 4000 корейського All Medicus Co, Ltd, дефібрилятор Reanibex 500 разом із настінним кронштейном для дефібрилятора 10G (EN 1789) іспанського Osatu, S. Coop., ниркоподібний лоток на 200 мм. британського Surgimax, контейнер для використаних матеріалів 7015 на 1,5 л. і мішок для автоклавування до 134 градусів С розміром 400х660 мм. від італійського Nuova Aptaca S. r. l.
Безпосередньо під час замовлення швидкої на базі Renault Master є можливість опційно доукомплектувати авто ендотрахеальною ротовою/носовою трубкою VetntiSeal з манжетою та отвором і апаратом підігріву крові, кровозамінників та розчинів при інфузійній терапії, а також шприцевим інфузійним насосом. Кріплення ж для такого апарату Авто-Холдинг встановлює стандартно під час модернізації стокового фургона разом із манжетою на 1000 мл. PCI-101 для інфузій під тиском від чеської компанії Vacuform.
Нижче можна переглянути детальніші технічні характеристики Renault Master у форматі машини швидкої допомоги:
Характеристики кузова
Тип довжини/висоти
L2/H2
Довжина/Ширина/Висота, мм.
5658/2070/2630
Колісна база, мм.
3682
Довжина/Ширина вантажного відсіку по підлозі, мм.
3083/1765/
Висота/Ширина бічних дверей, мм.
1780/1270
Висота/Ширина задніх дверей на висоті 169 мм. від рівня підлоги, мм.
1820/1580
Споряджена/Повна (GVW) маса, кг.
3000/3500
Максимально допустиме навантаження на передню/задню вісь, кг.
1850/2100
Кліренс, мм.
186
Об’єм бака, л.
100
Задні колеса
Одинарні
Характеристики двигуна
Кількість циліндрів/клапанів, тип двигуна і впорскування
4/16, дизельний Common Rail турбо
Об’єм, куб. см.
2299
Потужність, к. с.
125
Крутний момент, Нм / об./хв.
310 / 1500
Характеристики трансмісії
Тип приводу
Передній
Тип КП
Механічна 6-ступенева
Експлуатаційні характеристики
Розмір коліс
225/65 R16
Відповідність еконормам
Euro-V
Гарантія, р./км.
3/100 000
Комерційні автомобілі Ford Ranger Wildtrak
Ford Ranger наче й не зовсім комерційний автомобіль, проте не дуже він і легковий. Мені вдалося поїздити на ньому в дорестайлінговому варіанті. І нехай це не F-150, проте відчуття, наче їдеш саме у вантажівці, а не в легковій машині. Для пікапа пропонується два дизельних мотора на вибір, проте вони обидва 2,0-літрові та жорстко прив’язані до однієї з чотирьох комплектацій. На базових XL+ та XLT стоїть 170-сильна версія двигуна, тоді як на топових Limited і Wildtrak – 213-сильна. Так само й КП. На простіших авто стоїть 6-ступенева механіка, а на дорожчих – 10-ступеневий автомат. Кабіна може бути виключно подвійною, та й привід лише повний. Хоча це скоріше перевага, ніж недолік. Між іншим, на фото показана якраз найдорожча версія Wildtrak. Нижче додаю її технічні характеристики та комплектацію:
Характеристики кузова
Марка і модель автомобіля
Ford Ranger Wildtrak
Колір
Frozen White
Рік виробництва
2020
Країна виробник
ПАР
Довжина/Ширина (без дзеркалець)/Висота, мм.
5359/1867/1821
Колісна база, мм.
3220
Кліренс, мм.
237
Вантажопідйомність, кг.
1068
Характеристики двигуна
Тип двигуна
Дизельний
Об’єм двигуна, л.
2,0
Потужність, к. с.
213
Характеристики трансмісії
Тип приводу
4WD
Тип КП
10-ступенева автоматична
Експлуатаційні характеристики
Міжсервісний інтервал, р./км.
1/20 000
Гарантія, р./км.
3/100 000
Комплектація Ford Ranger Wildtrak
Антиблокувальна система гальм ABS
Електронна система стабілізації ESP
Антипробуксовувальна система TC
Система екстреного гальмування EBA
Система запобігання перекиданню ROM
Електромеханічний підсилювач керма EPAS
Система запобігання розхитуванню причепа TSC
Система допомоги під час спуску HDC
Система допомоги під час старту на схилі HLA
6 подушок безпеки
Система попередження фронтальних зіткнень
Імобілайзер
Центральний замок з дистанційним керуванням
Сигналізація
Датчики тиску в шинах
Двозонний клімат-контроль
Адаптивний круїз-контроль
Датчик світла
Датчик дощу
Система Start/Stop
Система безключового запуску двигуна Keyless Start і доступу Keyless Entry
Інтелектуальна система дотримання дозволеної швидкості Intelligent Speed Assist
Асистент активного контролю смуги руху Lane Keeping Aid
Система автоматичного екстреного гальмування Autonomous Emergency Breaking
Система попередження зіткнень з пішоходами Pre-Collision Assist Pedestrian
Допоміжна система уникнення зіткнень Collision Mitigation System
Система розпізнавання дорожніх знаків Speed Sign Recognition
Система попередження про наближення до іншого ТЗ Distance Alert
Система попередження про небезпеку спереду Forward Collision Warning
Передній і задній парктроніки
Камера заднього огляду
Автоматичне дальнє світло Auto Highbeam
Напівавтоматична система паркування SAPP
Блокування заднього диференціала
Електрорегулювання сидіння водія у восьми напрямках, враховуючи поперекову підтримку
Підігрів передніх сидінь
Електропідігрів лобового і заднього скла
Передні й задні електросклопідіймачі
Ксенонові фари головного світла
Денні ходові вогні
Захисна пластикова обшивка кузова
Захист двигуна
Бокові підніжки
Шини 265/65 R17 на легкосплавних дисках
Шкіряна обшивка сидінь
Оздоблене шкірою кермо
Двосекційний підлокітник між передніми сидіннями з охолодженням нижнього відсіку
CD-, MP3-, AM-/FM-магнітола з шістьма динаміками, 8-дюймовим дисплеєм touchscreen, USB, bluetooth, голосовим управлінням, а також керуванням на кермі
Усе це щастя коштує орієнтовно 1 349 693 грн. Недешево, але машина до всього здатна підкреслити статус. Тож, напевно, вона того варта.