Ось минуло вже близько 10 років відтоді, як прогриміли на українському ринку китайські автомобілі зі своїми надзвичайно низькими цінами, надзвичайно хорошим оснащенням… і надзвичайно поганою якістю. Була ще одна причина насміхатися над ними – це копіювання, переважно невдале, відомих моделей світових виробників. За останній час китайці суттєво покращили своє вміння створювати машини. Однак досі вони не можуть відмовитися від копіювання, до того ж іноді дуже прямого. При цьому власники торгових марок юридично нічого не можуть із цим зробити, оскільки формально китайські копії не мають нічого спільного зі всесвітньо відомими автомобілями. Нижче хотілося б навести приклади десятьох найбільш кумедних і подібних випадків копіювання китайцями інших машин.
Одна з причин, чому в Україні прижилися китайські автомобілі, це не лише низька ціна, а й змога їздити на машині, що теоретично виглядає, як інше, більш престижне авто. При цьому часто були випадки, коли це авто насправді мало набагато гірші споживацькі якості, часом гірші за вітчизняні, зокрема, мова йде про критерій надійності. Також деякі з них відрізняються надзвичайно складною вимовою їхньої назви. Слід визнати, не усі прижилися у нас, однак існують на локальному, китайському, ринку.
Huanghai Plutus насправді ніщо інше, як американський Chevrolet Colorado. Ну, принаймні ззовні. З передком машини попрацювали добре, а от двері немовби вирубані з дерева і видають в автомобілі неоригінал.
Компактний китайський електромобіль Longer Yuelang X1, презентований на виставці Shandong EV Expo, виглядає дебільним дитям позашлюбних контактів Daewoo Matiz i Range Rover Evoque. Дивлячись на це авто, складається враження, що йому дуже сильно роздуло живота, але воно з останніх сил намагаєтсья стриматися 🙂
BAIC B80VJ – зразок легального копіювання, узгодженого із самим власником оригіналу, компанією Mercedes-Benz. Увагу відволікає хіба що решітка радіатора у стилі Jeep, однак тут 6 прорізів замість семи в американських авто. Таке поєднання не дивує, оскільки раніше Mercedes перебував у одній корпорації з Chrysler, який володів торговою маркою Jeep. Під одним дахом з китайським “Геліком” збирається також C-Klasse.
Розвізний фургончик із упізнаваною назвою DFSK Loadhopper Window Van отримав характерну решітку радіатора від автомобілів BMW, здалека нагадує старенький BMW E1.
Усім нам відомий Chery QQ настільки вдало зкопійований, що двері від Daewoo Matiz повністю взаємозамінні з “оригінальними” китайськими. Тим не менше є деякі відмінності в дизайні, передусім в оптиці.
Lifan 320 також реалізується на території нашої країни і являє чудову стильну заміну для бідних любителів дорогого Mini. Автомобіль не повторює дизайн британця, однак очевидно, у кого брали натхнення.
Автомобіль із простою назвою Bamin з 1980-х рр. зробив безліч копій німецького класика Mercedes-Benz W123. Цікаво, що компанія належить китайській армії – вочевидь солдати оцінили розкіш “Мерса” в умовах військових навчань.
Shuanghuan SCEO набув широкого розголосу завдяки позову від BMW, модель X5 якого нагадує задня частина і боковини кузова. Китайці при цьому заявляли, що хотіли створити ідеальний автомобіль. Що ж, небагато людей вирішило долучитися до ідеального.
Китайська компанія Dongfeng створила своє бачення легендарного американського Hummer H1 і назвала його Crazy Soldier. Здається, божевільні творці цієї копії.
Geely GE – результат “замаху” китайців на вищий сегмент в автомобілебудуванні. Ще б пак, адже авто віддалено нагадує британський Rolls-Royce.