Я тут розкопав у мережі фотографії деяких концептуальних досліджень, які не пішли у виробництво, але стояли на шляху легенди. За останні п’ять десятиліть, дизайнери та інженери корпорації Ford придумали безліч варіацій “Мустангів”, які з тієї чи іншої причини ніколи не отримували шансів на виробництво. Тим не менш деякі з прототипів вижили і Ford демонструє їх у музеї, що б ми могли задуматися про те, якими могли би бути “поні-кари”… Отже, без подальших церемоній, давайте подивимося фото і ознайомимося з концептами минулого.
1961 р. Avventura, Avanti, Allegro
З кінця 1961 до середини 1962 дизайнери Ford експериментували з широким колом форм для спортивного купе на базі платформи нового компактного автомобіля Falcon. Кожній конструкції було надане внутрішнє ім’я, але один з фастбеків насправді мав не менше трьох імен: Avventura перш, ніж перейти до Avanti і, нарешті, Allegro. У скетчах дизайн фастбека був спочатку призначений для хетчбека з задніми посадковими місцями, розташованими проти руху (складна конструкція). Хоча він жодним чином не втрачав стилістики фастбека – прототип зрештою був прийнятий в якості третього варіанту кузова Mustang.
Avanti/Allegro Concept
При переході від стану ескізу до фізичної моделі хетчбек Avventura втратив свою нетрадиційну посадкову формулу і був перейменований в Avanti, але назва була змінена на Allegro, бо Studebaker ввів своє купе з ім’ям Avanti приблизно в той же час.
1961-1962 роки. Двомісна компоновка
У своєму пошуку дизайнери Ford розглянули і ряд двомісних досліджень, які сприймалися як більш дешева і дещо зменшена альтернатива Thunderbird, який до цього часу став чотиримісним. Цікаво, що суворо двомісний Mustang так і не з’явився у виробництві, за винятком деяких трек-орієнтованих моделей, в яких були видалені задні сидіння, щоб зекономити вагу.
1962 р. Allegro Design
У 1962 році з’явився новий погляд на загальний дизайн Allegro, він став плодом роботи проектної групи на чолі з Джином Бордінатом. Це дослідження відповідало за основні пропорції, які визначили більшість Мустангів протягом наступних п’яти десятиліть: довгий капот, коротка корма і компактна кабіна стали фамільними рисами “Мустангів” донині.
1962 р. Mustang 1 Roadster Concept Car
Цей концепт ще іменують “Мустангом Шиноди”, саме він взяв верх у противазі з концепцією Allegro, першим отримав легендарне ім’я і ознаменував кілька фамільних в майбутньому елементів стилю всього сімейства Mustang.
1963 р. Двомісний, средньомоторний Mustang
Це ніщо інше, як Mustang січня 1962 з жорстким верхом. Ймовірно, цю ідею ніколи серйозно не розглядали для виробництва в якості Mustang, але це цілком могло забезпечити деяке натхнення для створення в майбутньому GT40 Mk1, який успішно перемагав у Ле-Мані з 1964 року.
1963 р. Mustang Concept II
Кінцевий прототип Джо Ороса, який можна вважати передсерійним. Саме він вже базувався на платформі Falcon / Comet / Fairlane, мав усі ті пропорції і елементи, що стали опісля серійними. Лі Якокка особисто затвердив цю розробку, але переконав Ороса і Форда в імені Mustang (сам же Орос планував автомобіль як “Кугуар”). Про концепцію Allegro більше ніхто не думав.
1964 р. Двомісний прототип
Це глиняна модель початку 1964 року представляє двомісну версію Mustang. Цей прототип вже включає в себе деякі характерні риси першого покоління Mustang, а конкретніше моделі 1965 року, включаючи бічні проштамповки.
1965 р. Чотиридверний Mustang
Успіх першого покоління Mustang змусив правління Ford задуматися про можливу появу нових типів кузова, щоб отримати ще більше клієнтів. Так як Mustang був заснований на базі седана Falcon, ідея додати ще двоє дверей “поні-кару” здавалася нормальною. На щастя, конструкція не отримала затвердження і легендарний Mustang не став пересічним седаном.
1965 р. Mustang by Bertone
Натхненний приголомшуючим успіхом моделі Ford Mustang, провідний італійський автодизайнер Нуччіо Бертоне захотів показати свій погляд на автомобіль. У 1965 році на щорічному New York International Auto Show було представлене витончене купе з посадковою формулою 2+2, потайними фарами в широкій решітці радіатора, дутим заднім склом і більш “європейськими” пропорціями. Керівництво Ford було зворушене настількищирим вчинком іменитого дизайнера, але про серійне виробництво і мови не йшло… автомобіль залишився в приватному володінні Джузеппе Бертоне, який успішно катався на ньому по Італії.
1966р . Mustang Station Wagon
Інший тип кузова, який серйозно розглядався в середині 1960-х був універсал. Принаймні один ходовий прототип на базі купе 1966 був побудований, так само підготовлений концепт, що включає в себе елементи рестайлінгу оновленої моделі, які освіжали кузов 1968-го модельного року. Всі відомі Mustang Wagon мали троє дверей, чим більше нагадували модний в Європі кузов “Shooting Brake”, ніж традиційний американський універсал для сім’ї.
1966р. Mach 1 Concept
Створений як передсерійний показовий прототип моделі 1968, Mach 1 Concept спочатку отримав ніс, який черпав натхнення з концепції Mustang II 1963 року. Пізніше Mach 1 отримав нове обличчя, яке було ближче за стилем до того, за яким вироблявся “Мустанг” того часу. Хоча занижена лінія даху і паливний бак гоночного типу так ніколи і не зустрічалися на серійних моделях, новий тип кузова “хетчбек-фастбек” дійсно прибув в серію і став найбільш популярним.
1967 р. Allegro II Concept
У 1967 році дизайнери Ford взяли одну з концепцій 1962 року і перетворили її в родстер. Speedster-стиль лобового скла, дуги, оновлена корма – все це відрізняло новий прототип, який був виготовлений з невідомих причин.
1967 р. Mach 2 Concept
Mach 2 Concept був оснащений новеньким мотором Hi-Po V8 об’ємом 289 кубічних дюйми (4,73-літровий мотор). Концепт отримав так само середньомоторну двомісну компоновку і розцінювався як можливий наступника Shelby Cobra. Незважаючи на средньомоторність, Mach 2 зберіг основні пропорції Mustang. На жаль, він так і залишився концептом.
1970 р. Mustang Milano Concept
Представлений на Chicago Auto Show 1970, Mustang Milano Concept отримав абсолютно новий кузов, саме на ньому вперше був представлений розширений ніс, який буде прийнятий на серійній моделі 1971 року. Тим не менш в іншому концепт абсолютно не нагадував Mustang, але профіль Milano був прийнятий австралійським ринком у вигляді Falcon XB в середині 1970-х років.
1980 р. Mustang RSX Concept
Підготовлений італійською дизайн-студією Ghia, RSX повинен був стати спеціальною версією на базі Fox-платформи третього покоління Mustang, який дебютував в 1979 модельному році. Прототип отримав розширену на один дюйм колію і вкорочену на 5,6 дюйми колісну базу, плюс додатковий дорожній просвіт, щоб з легкістю впоратися з бездоріжжям на Європейських раллійних чемпіонатах.
1990 р. “Bruce Jenner” и “Rambo”
У 1990 році команда дизайнерів Ford розглянула ряд можливих варіантів заміни третього покоління Mustang. Найбільш вдалими спробами стали два концепти. “Брюс Дженнер” за участю таких елементів, як скакаюче поні на решітці радіатора, характерні бічні виштамповки (“хокейна паличка”) і трискладові задні ліхтарі, визначили недостатньо агресивним, щоб бути Mustang. З іншого боку, концепт “Рембо” був визнаний занадто екстремальним для виробництва.
1992 Mach III Concept
Mach III Concept презентував перші публічні натяки на новий напрямок дизайну для четвертого покоління Mustang. Безумовно модель 1994 не мала нічого спільного з цим двомісним спайдером, але й концепт і серійний четвертий Mustang на всі сто ідентифікувалися саме як Mustang завдяки незмінним фірмовим пропорціям, рішенням і деталям.
Подальша історія може назватися новітньою, в 2003-му році Ford відродив Мустанг за допомогою ретро-стилю і сьогодні ми раді бачити його таким, яким він був задуманий Якоккою.