Нині поговоримо не про якийсь певний автомобіль і не про події, що відбуваються у світі та в Україні. Хочеться торкнутися теми, яка показує нам автомобіль як транспортний засіб у всій його багатогранності та інженерній вигадливості. Тому розповім про деякі незвичайні творіння світових майстрів. Першим у цьому списку напевно доречно стоїть південноафриканський Marauder виробництва Paramount Group, що міг усім запам’ятатися по одному з випусків британського автомобільного шоу Top Gear, у якому Річард Хаммонд, так би мовити, тестував гігантський позашляховик. Збоку він скорше нагадує Hummer H2, який об’ївся стероїдів.
Автомобіль має вагу 15 тон, довжину 6,12 м. і висоту 2,66 м.! Але ці показники не найцікавіше, що його відрізняє від інших. Найцікавішим є протимінний захист, яким оснащена машина. У тому ж таки тест-драйві від Хаммонда Marauder просто їздив по автомобілях без будь-яких пошкоджень самого позашляховика, витримував обстріли з автоматів, та найголовніше – його підірвали тією ж міною, після чого Marauder завівся і поїхав далі!
Логічною протилежністю Marauder-a являється найнижчий світі автомобіль, що так і назвали – Flatmobile. Розробив цю машину британський конструктор Перрі Уоткінс на базі реально існуючого Hillman Imp 1963 року випуску. Висота цієї машини – всього 48 сантиметрів, тому навіть попри лежачу посадку водія, добряча частина його тіла виситься над автомобілем. Кумедно, що прообразом послугував “геройський” кар з коміксів про Бетмена.
Та хоч Flatmobile і був найнижчим автомобілем, однак він не був найменшим. Найменшим був Peel P50, який можна було буквально везти за собою, настільки невеликим він був. У нього не було задньої передачі, тому водій просто виходив, брав його за бампер і розвертав у потрібному напрямку, якщо машина була вперта у стіну (вага – усього 59 кг., люди бувають важчі). Довжина машини становила 134 см., ширина 99 см., висота – 120 см. Мікромобіль мав лише одне місце для водія і три колеса: два спереду і одне ззаду.
Найбільш розкішною і ексклюзивною сучасною цікавинкою виявився Lamborghini Aventador LP700-4. Кузов преміального суперкара виготовлений з чистого золота і платини, а також інкрустований діамантами. Автомобіль визнано найдорожчим і найрозкішнішим у світі. До такого висновку дійшли, зважаючи на ціну у 7,3 млн. доларів.
Останній учасник нашого огляду з першого погляду простакуватий VW Touareg TDI Clean Diesel SUV. Особливість цієї машини полягає в тому, що на ній було здійснено пробіг у 23 000 км. з Мельбурна до Санкт-Петербургу усього за 17 днів. Машиною керував відомий гонщик по бездоріжжю і мандрівник Райнер Цитлоу, якому допомагала його власна команда. Враховуючи території, по яких пролягав маршрут (зокрема, та ж дика Російська імперія, дороги для якої, схоже, будувалися щез а римських часів), дивно, що машина з дизельним двигуном взагалі доїхала до кінця. Цим було показано, що дизелі так само успішно можна експлуатувати і в таких занедбаних після Радянського Союзу країнах, як і Україна, де якість пального на надзвичайно низькому рівні. Відтак, сучасні дизелі, укомплектовані системою впорскування Common Rail, зокрема, від Bosch, довели, що можуть бути не лише потужні, динамічні, екологічні та менш шумні, а також і довговічні, адже експеримент не показав жодної проблеми з двигуном протягом усього пробігу.