За останній рік багато українських автомобільних видань зачіпало проблеми військових машин різного типу: їхні характеристики, оснащення, озброєння та ін. Ми також вирішили трохи надолужити згаяне і відійти від сучасних комфортних автівок, про які найчастіше пишемо. Йтиметься про так званий “Об’єкт-477”, бойову машину, фактично танк. Немає нічого дивного, що “Об’єкт” залишився об’єктом, адже розроблявся він в останні роки існування Радянського Союзу, який вже був у глибокій кризі. А після нього була ще криза 1990-х рр. з тотальною бідністю населення, власне, як і зараз. Сам прототип створили у Харківському конструкторському бюро машинобудування. Вочевидь, для майбутнього виробництва на заводі, що знаходився у тому ж таки Харкові.

Інше ім’я основного бойового танка, що проходив як “Об’єкт-477” – “Молот”. Щоправда йому не вистачило ударної поверхні, щоб пробитися у виробництво. Танк мав лафетне компонування, що деякою мірою робить його близьким до кацапського Т-14 “Армата”, але екіпажі розміщуються по-різному. Наприклад, у “Молоті” механік-водій розміщувався спереду ліворуч. А от решта екіпажу – командир і навідник – сиділи у низькопрофільній вежі. В “Арматі” ж усі тісняться в передній бронекапсулі.

Існує припущення, що українська бойова машина могла би мати 152-мм. гармату, а в рух її би приводив мотор на 2039 к. с. Нині танк досі живий і знаходиться на випробувальній базі Харківського конструкторського бюро машинобудування неподалік від Харкова. Поки що просто знаходиться…