На які моделі Renault робила ставку в 2020?
Зазвичай на початок публікації різні автожурналісти додають максимально нудну і нецікаву пересічному читачу інформацію. У той же час цікавішу зміщують під кінець статті. І хоч я не можу назвати себе українським автожурналістом у класичному значенні цього слова, все-таки я зробив те саме. І якщо вас не цікавлять цифри, а лише автомобіль – одразу переходьте до другого розділу. Щоправда, без першого буде складно зрозуміти всю важливість появи оновленого, топового для Renault, преміального кросовера Koleos. При тому, що марка протягом більшості останніх років асоціюється скорше з бюджетним сегментом. Тож почнемо…
Треба визнати, що зараз Renault буквально розриває не лише український, але й світовий ринок. Про що можна говорити, якщо електромобілів марки, які досі перебувають в дуже нішовій категорії, за 2019 рік було продано на 23% більше порівняно з 2018 (мова про моделі Zoe та Kangoo). Непогані позиції виробник займає й поміж легких комерційних авто. Хоча збільшення рівня продажів незначне – лише 0,73%. В субсегменті «van» Рено взагалі беззаперечні лідери. Та й до останнього часу на світовому ринку Renault залишалася лідером у сегменті комерційного транспорту загалом. Віднедавна бренд став першим і в субсегменті пасажирського. Наразі особливі зусилля виробник прикладає для просування на ринках ЄС (хотілося би вірити, що й Україна сюди входить), Бразилії та Індії.
Протягом останніх років офіційному представництву Renault в Україні було чим похизуватися. Принаймні перед материнською компанією у Франції при тому, що історія підприємства на території нашої країни нараховує вже 20 років. Щоб розуміти причини для радості франко-українців, потрібно знати, що в першому півріччі 2019 наш ринок тупо стояв, особливо не падаючи, але й не зростаючи. Інша справа – друге півріччя 2019. З липня минулого року і до початку 2020 український авторинок зріс на 25%. В результаті загальне зростання за 2019 склало 13%. Але ці показники не дуже стосувалися Renault, яке збільшило продажі на 56%. І завдяки цьому ринкова частка нових авто французького виробника склала рекордні за історію представництва 17,4%. Звісно, мова не йде про рекордну кількість проданих авто, бо на лежачому ринку і рекорди доволі лежачі. Тож 17 000 нових “реношок” все ж здивувати складно. Тим більше, якщо порівняти з 2008 роком зі справді рекордним рівнем продажів у 20 000 автівок і часткою 3%. Тож із року в рік остання лише зростала. Ще один цікавий факт. Збільшення ринку нових авто в Україні за 2019 рік склало 11 000 екземплярів, тоді як кількісне збільшення проданих Renault за цей же рік дорівнювало 6000. Це, звісно, дало можливість представникам французького бренду говорити про покриття одними Renault 56% загального зростання українського авторинку. І це був п’ятий рік поспіль, коли марка стала лідером продажів в Україні.
Протягом останніх п’яти років Renault відзначається й на ринку авто для юросіб. І 25% частки цього ринку в 2019 – це вже не абищо. Інакше кажучи – кожне четверте продане для юрособи авто в Україні носить емблему Renault. На ринку фізосіб бренд здобув першість лише з другого півріччя 2019.
З топ-5 найпродаваніших моделей в Україні три – марки Renault. А саме машини з румунської лінійки Duster, Logan і Sandero. Непогано зайшов і оновлений Kadjar, для якого пророкували 300 проданих авто. Оптимістичний план складав 500 екземплярів, проте дилери в Україні продали навіть більше 500.
Звісно, такі результати стають можливими, якщо маєш добре розвинену дилерську мережу. А у Renault це 35 автоцентрів. Хоча партнерів лише 25. Виходить, що деякі з цих партнерів мають по кілька автосалонів. Ну, серйозна така віра в марку. Слід зауважити, що 26 із цих 35 салонів минулого року були модернізовані згідно концепції Renault Store. Її визначна особливість – чорний дашок із жовтою плашкою збоку. Цілком можливо, дехто з вас уже бачив подібне оформлення. А от усередині модернізовані вже майже всі будівлі. У деяких випадках в оновлення автосалону вкладалися самі власники автоцентрів. Один із найяскравіших прикладів – Автоцентр Голосіївський. Кияни, що проживають в Голосіївському районі вже можуть побачити результат. Інший приклад – невеличкий автосалон у Кременчуці. Місто маленьке, тож і центр незначних розмірів. Але на думку офіційного представника Renault більшого й не треба на ту кількість населення, яка є в цьому місті. Схожий приклад – салон на чотири авто й сервісний центр на чотири підйомника – в містечку Ізмаїл. Справа в тому, що потенційні клієнти з цієї місцевості просто не доїжджали до представника марки в Одесі. Тому Renault в Україні залучилося підтримкою локального партнера і відкрило брендоване підприємство безпосередньо в містечку. Більше того, з моменту відкриття власник підприємства вже надіслав проект розширення сервісного центру. Вочевидь рішення про відкриття таки було правильним.
Якщо зачіпати питання планів Renault на 2020 рік, то вони виходили з доволі успішного для українського ринку загалом другого півріччя 2019 і особливо успішного грудня минулого року (аж +40%). Попередньо для України пророкують загальний обсяг продажів у 110 000 – 120 000 машин. Конкретно французи задля найбільшої частки в цьому пирогу запустили Renault Koleos, різноманітні лімітовані серії вже існуючих моделей і частково замінили модельний ряд комерційної лінійки. Оскільки у 2019 блакитного палива використали більше, ніж бензину, запущено й модифікації популярних моделей з ГБО. Використовуються й такі маркетингові ходи, як опитування клієнтів або ж залучення «таємних покупців». І схоже, що в Renault не прогадали, бо навіть найдорожчий Koleos уже пішов непогано. Принаймні як на Koleos…
Що змінилося в Renault Koleos 2020?
І нарешті про оновлений Renault Koleos. Видимих змін насправді практично немає. З технологічного боку протитуманні фари отримали LED-технології. Для мене, наприклад, це дуже важливо. Бо тут мова і про комфорт, і про безпеку вночі. Змін зазнали передній бампер, накладки на нього та на задній, а також форма вихлопної труби. Іншим став і третій стоп-сигнал. Решітці радіатора додали ще більшої вишуканості. Як і 18-дюймовим легкосплавним дискам.
В інтер’єрі спробували покращити якість матеріалів. До того ж після рестайлінгу для передніх пасажирів стала доступна опційна висувна подушка під колінами. А для крісла водія додали функцію пам’яті положення.
Двигун для України вирішили не змінювати. Під капотом все той же 2,0-літровий турбодизель на 177 к. с. поєднаний з оновленим варіатором CVT. Залишили й уже знайому інтелектуальну систему повного приводу.
З-поміж доступного оснащення є бортовий комп’ютер, мультимедійна система, електропривід кришки багажного відсіку з системою «вільні руки», система складання задніх сидінь у рівну підлогу Easy Break, функція Eco driving, що дозволяє зекономити до 10% пального, автоматичне перемикання світла фар, контроль за сліпими зонами, система стеження за рядністю руху і допомога під час паркування. Ціна на кросовер стартує з 630 900 грн. Але це враховуючи програму Renault Бонус.
Згодом спробую опублікувати максимально детальний огляд змін у Renault Koleos. Тож для цього чекатиму нагоди взяти авто на тижневий тест-драйв. А поки що можете отримати перше враження по фото в цій публікації.