Сьогодні вашій увазі представляємо збірку представників Запорізького автомобільного заводу від найраніших екземплярів до новіших уже 1990-х рр. Наявність настільки нових автівок пояснив Павло Лозовенко, організатор фестивалю та керівник клубу технічної класики OldCarService: “Утримання ретроавтомобілів займає чимало часу, коштів і зусиль. Тому ми залучаємо всіх охочих і майже не відкидаємо учасників за станом автомобіля. Для нас головне – це підтримати всіх зацікавлених”. Отже, переходимо до перегляду ЗАЗів.
Один з перших ЗАЗ-965, які вироблялися з 1960 до 1964 року. Автомобіль був надзвичайно компактний: довжина складала всього 3330 мм., ширина – 1395 мм., висота – 1450 мм., а колісна база – 2023 мм.
Модернізований ЗАЗ-965А виготовлявся протягом 1962-1969 рр. і мав двигун об’ємом 0,9 л. (27 к. с.) і 4-ступеневу механічну коробку передач, які дозволяли розігнатися максимум до 100 км./год. На фото екземпляр в оригінальній комплектації, який не підлягав реставрації.
Експортна модифікація ЗАЗ-965АЕ, яка може похизуватися покращеним оздобленням салону та шумоізоляцією, попільничкою і радіоприймачем у базовій комплектації.
Ще один експортний 965. Найхарактерніша особливість зовні – похилий молдинг і надпис Jalta у задній його частині
ЗАЗ-965А 1964 року випуску також являє собою модернізований “Запорожець”. Сама модернізація проходила послідовно: спершу в жовтні 1962 року (об’ємніший мотор на 0,887 л. і 27 к. с. моделі МеМЗ-966), а також у квітні-травні 1963 року (нова коробка передач з іншими передавальними числами під інший двигун)
Грунтовно “обвішаний” ЗАЗ-965А 1964 року
ЗАЗ-965А 1967 року випуску з неоригінальними колісними дисками і дзеркальцями. Це екземпляр, що пройшов іще одну модернізацію у грудні 1965 року
На інформаційному листку було зазначено, що машина також 1967 року. Ці авто мали збільшену до 30 к. с. потужність двигуна
Ексклюзивний ЗАЗ-966В першого року випуску (1967) з трикомпонентними бамперами і оригінальним кермом. Його пробіг лише 45 000 км.
ЗАЗ-966 1969 року випуску. В народі машина мала багато цікавих назв, наприклад, “вухань”, “вухатий”, “чебурашка”.
ЗАЗ-968. Ця модель є продовженням 966-го “Запорожця”
З додатковими фарами, пофарбованими колісними дисками і “вайтволами” на колесах ЗАЗ-968 показує, як мав виглядати у часи своєї молодості. Від попередника автомобіль відрізнявся сучаснішим оформленням кузова, покращеною передньою панеллю, передніми гальмами з двома робочими циліндрами на кожному колесі, а також новою світлотехнікою
ЗАЗ-968А 1979 року. Разом із посиленням світових вимог до пасивної безпеки автомобілів, у 1973 році “Запорожець” модернізували і довели до прийнятного рівня для продажу за кордоном
ЗАЗ-968М 1987 року випуску. Перший прототип цієї моделі було представлено ще 1977
ЗАЗ-968М 1992 року. Ця модель стала на конвеєр 1980
ЗАЗ-968М передостаннього 1993 року випуску. Ця модель вже не мала характерних “вух” у задній частині, їхню функцію виконувала решітка, що й забезпечувала підведення повітря до мотора
Унікальна машина, яка збереглася в оригінальному стані з рекордно малим пробігом менше 200 км.
ЗАЗ-968М останньої генерації в народі прозивали “мильницею” через молдинг, що ніби ділив авто на дві рівні частини
Так, напевно, мала виглядати ще одна модернізація 968М, якби її робили: великі хромовані диски і дзеркальця пофарбовані в колір кузова
Як виявилося диски з широкою поличкою дуже личать старенькому 968М. При цьому у самому кузові майже нічого не було змінено
Підбірку ЗАЗ із останнього, весняного, OldCarLand-2018 можна переглянути тут!