Настала осінь, і вже традиційно відбувся другий “транш” фестивалю ретро-техніки OldCarLand-2016 за цей рік, що фактично пройшов під гаслом “Ретро-техніка повинна їздити”. Це автомобільне свято запам’яталося не лише ще більшим масштабом (порівняно з весняним етапом приїхало ще 30 нових учасників), але й окремими експозиціями. Зокрема, пильнішу увагу надали старенькій продукції ХВЗ (Харківського Велосипедного Заводу). Зверну вашу увагу на пару цікавих моделей:

ХВЗ В-301, 1973 року випуску. Вважався спортивно-туристичним велосипедом для ділових, туристичних і прогулянкових поїздок. Цікавий також тим, що 1973 – перший рік випуску велосипедів цієї моделі

ХВЗ 1985 року випуску. Цей туристичний велосипед випускався тривалий час – починаючи з 1950 року аж до 1991
Виділявся також і один мопед, що мав приємне червоно-біле розфарбування та плавні обводи елементів конструкції:

Рига-1, 1962 року випуску. Це перша модель легендарної серії ризьких мопедів. У 1958 році з заводу виїхав перший екземпляр. Примітно, що пізніше на базі цієї моделі створили український мопед “Верховина”
Широко була представлена і лінійка важких мотоциклів. З-поміж них були як досвідчені солдати, так і хромовані дорожні монстри. Ось деякі найцікавіші:

Honda GL-500, 1982 року випуску. Модель Silver Wing було презентовано у 1981 році як туристичний мотоцикл, в основі якого лежав двигун CX500.

Honda Shadow VT1100, 2001 року випуску. Майстерня Classic Customs представила набір відновлених японських мотоциклів. Ця Honda має мотор об’ємом 1099 куб. см. і пробіг у 21 000 км. Купити її можна за 8900$

Jawa 350 634, 1983 року випуску. Сама модель пішла в серійне виробництво ще у 1973 році й відрізнялася новим двигуном і дуплексною закритою рамою
Ще не зовсім ретро, але вже доволі старенький КМЗ МВ650М1 відрізнявся не стільки воєнним устаткуванням, скільки специфічним розфарбуванням. Цей мотоцикл проходив по категорії розвідувально-диверсійних машин і навіть надавався танковим підрозділам. Розробляти його почали ще у 1960 році. Як видно на фото, фари й ліхтарі мають спеціальні маскувальні пристрої, що не дозволяли помітити мотоцикл із повітря. Що важливіше – машина мала підвищену прохідність, оскільки був диференціальний привід на заднє колесо і колесо каляски. Також на фото можна побачити турель на передньому краї тої ж каляски. Тут встановлювався кулемет РПК. Боєць, що сидів всередині також мав кріплення для автомата АК-74 і саперної лопати. Навколо мотоцикла розташовувалися кронштейни для лопати, сокири, коробки ЗІП, а також каністри з бензином, що дозволяло підвищити дальність пробігу. Трохи технічних характеристик мотоицикла:
Суха маса – 360 кг. (каляска – 90 кг.).
Габарити, мм.:
довжина – 2430;
ширина – 1700;
висота – 1100.
Двигун – чотиритактний, карбюраторний, верхньоклапанний.
Кількість циліндрів – 2.
Робочий об’єм – 649 куб. см.
Максимальна потужність – 36 к. с.
Максимальний крутний момент – 4,8 кгс./м.
Витрата пального, л./100 км. при швидкості 65-70 км./год. – 8,5.
Витрата мастила, л./100 км. – 0,15.
Коробка передач – чотириступенева з передачею заднього ходу.
Головна передача – карданний вал і пара конічно-спіральних шестерень.
Диференціальний механізм – циліндричний, асиметричний.
Редуктор колеса каляски – циліндричний одноступеневий.
Ромір шин – 3,75-19″.
Напруга в мережі електрообладнання – 12 В.

Yamaha V-Star 650, 2005 року випуску. Двигун на 649 куб. см. і незначний пробіг у 5450 км. Від майстерні Classic Customs. За рахунок меншого мотора менша й ціна – 6900$

Kawasaki W 650, 2011 рік випуску. Та ж майстерня, мотор на 675 “кубів”, пробіг – 21 336 км. Звідси й відносно низька вартість – 5900$
У наступних публікаціях ми покажемо вже автомобільні цікавинки!