Продовжуючи розповідати про OldCarLand, традиційно зупинюся на українських автомобілях ЗАЗ і… ексклюзивній моделі також українського квадроцикла ЗіМ.
Переглядайте наш попередній звіт з виставки OldCarLand-2019Квадроцикл ЗіМ на OldCarLand-2019
Зміст
Автомобілі ЗАЗ на OldCarLand-2019
ЗАЗ-965 на OldCarLand-2019
На OldCarLand-2019 створили експозицію знакових історичних автомобілів, куди потрапив і ЗАЗ-965, що виготовлявся з 1960 до 1969 року. Ця мікролітражна машина знакова не тільки для Запорізького Автомобілебудівного Заводу, який тоді мав назву “Комунар”, а й для всієї України, адже це перший український автомобіль! Всього за 9 років завод спромігся випустити 322 166 екземплярів компакта. Звісно, до серійного виробництва був прообраз авто, який і наслідують лінії кінцевого варіанта. Передсерійний зразок змінювали в першу чергу через те, що він мав недоліки у вигляді надмірного перегріву двигуна, конструктивні недоліки кузова та кілька інших. Але до 1959 року конструкторське бюро українського заводу ліквідувало наявні недоліки та 1960 запустило довгоочікувану мікролітражку в серію. Чому цей 965 був такий важливий? Просто на той момент авто було найдешевшим доступним варіантом для населення тодішньої України – 18 000 карбованців (щоправда, до сумнозвісної грошової реформи 1961 року). Попри простувату опецькувату форму кузова офіційно автомобіль можна пафосно назвати задньомоторним дводверним купе. Причому двері відчинялися проти ходу. Хоч об’єм двигуна становив усього 746 см³., а потужність складала лише 23 к. с., та, знову ж таки формально, це V-подібний 4-циліндровий мотор повітряного охолодження, що також звучить доволі круто. На ведучі задні колеса потужність передавалася через 4-ступеневу механічну коробку передач. З-поміж модифікацій моделі 965 трапляються такі: А, АБ і АЕ. АЕ призначалася для зовнішнього ринку, іншою її назвою була Ялта, про що говорили й додаткові шильдики. З довжиною 3330 мм., шириною 1395 мм. та колісною базою лише 2023 мм. 965 був своєрідним Смартом 1960-х. Щоправда, висота була цілком нормальною – 1450 мм. Бензиновий карбюраторний двигун мав ще не дуже практичне нижнє розташування восьми клапанів. Однак максимальна швидкість вже була цілком гідною – 120 км./год. Варто зазначити, що екземпляр на фото став переможцем четвертого OldCarLand, який відбувся навесні 2016 року:
ЗАЗ-968 на OldCarLand-2019
ЗАЗ-968
ЗАЗ-968АЕ
ЗАЗ-968А
А цей яскраво-жовтий ЗАЗ-968А 1979 року випуску явно є улюбленцем господаря. Кузов у чудовому стані, відмінний стан хрому та красиві ковпаки на колесах створюють сонячний настрій:
ЗАЗ-968М
Можна багато сперечатися щодо стану цього 968М 1989 року випуску, але точно відомо одне – автомобіль здобув другу молодість з новим власником, до якого потрапив 2018 року. Причому машину подарували йому на День народження! Що ж, непоганий конструктор: