Осінній OldCarLand-2019 традиційно став місцем демонстрації не виключно ретроавтомобілів. Спеціалізовані клуби показали реконструкції боїв Другої Світової війни, використовуючи техніку з експозиції (частину з неї покажу в наступних публікаціях), інша команда фанатів старовини відновила матч з регбі 1940-х років. Привезли й багато цікавого на окремий стенд, де було показано техніку та засоби, подібні до тих, що брали участь у ліквідації катастрофи на Чорнобильській атомній станції. Своє знайшли і стиляги й просто любителі історичного одягу: було продемонстровано колекції одягу родом з 1930, 1950 та 1970-х років. Традиційно відбувся і конкурс елеганції, коли власники ретрокарів одягалися в той одяг, що був популярним, поки виготовлявся їхній автомобіль. Але наша публікація не про одяг та модників, а про старенькі авто. Зокрема, таких було багато поміж представників марки ЗАЗ. Надзвичайно здивував практично заводський стан двох 965-х, 968А, а також 968М. Один 965 взагалі затюнінгували так, що він почав здаля нагадувати німецький Trabant. Був і 968М, стан якого не вирізнявся ідеальним, але, крім кількох вм’ятин, машина абсолютно ціла, тож цьому авто також респект. Хтось із комерсів же привіз 968М, затюнінгований під пікап, причому йому навіть збільшили кліренс. Своєрідною фішкою поміж ЗАЗ стала раллійна Таврія. Однак справжнім шоу-стоппером був 968МД, пробіг якого за весь час його існування дорівнює лише 117 км. Та й по ньому видно, що всі деталі досі заводські.
Переглядайте найцікавіші автомобілі ЗАЗ із попереднього фестивалю OldCarLand!
ЗАЗ-965
Ось такі українські автомобільчики ЗАЗ-965 Запорожець у 1960-1969 роках сходили з конвеєра Запорізького автомобілебудівного заводу “Комунар”. За цей період було виготовлено більше 322 000 екземплярів цього першого мікролітражного авто. Але Запорожець не одразу постав у такому вигляді – до нього було створено машину для випробувань, і під час цієї процедури в дослідного зразка було виявлено перелік проблем, зокрема, з кузовом, а також перегрівом двигуна. У конструкторів заводу був час до 1959 року справитися з усіма проблемами, але схоже, що їм це вдалося, адже вже 1960 машина пішла у виробництво. Це був найдешевший автомобіль в країні на той час (до грошової реформи 1961 року він коштував 18 000 карбованців). Навіть зараз ця машина з надзвичайно компактним кузовом здатна здивувати окремими конструкторськими рішеннями. Наприклад, це повноцінне купе, причому двері у нього відкриваються проти руху… наче у Rolls-Royce, а мотор знаходиться позаду. Чотирициліндровий мотор об’ємом 746 см³. на 23 к. с. зробили V-подібним і оснастили водяним охолодженням. Разом з двигуном працювала чотириступенева механічна коробка передач. Компакт мав набір модифікацій, зокрема, “А”, “АБ” та “АЕ”, а за кордоном його продавали під окремою назвою “Ялта”. Нижче трохи технічних характеристик машини, яку привезли на OldCarLand-2019:
- Розміри (довжина/ширина/висота) – 3330/1395/1450 мм.
- Колісна база – 2023 мм.
- Тип кузова – дводверне купе
- Привід – задній
- Двигун – бензиновий карбюраторний
- Число циліндрів – 4
- Число клапанів – 8
- Максимальна швидкість – 120 км./год.
ЗАЗ-968А
ЗАЗ-968М
На перший погляд, це звичайнісінький Запорожець, однак насправді на OldCarLand-2019 можна було побачити рідкісну інвалідну версію ЗАЗ-968МД 1992 року випуску. Але особливість машини навіть не у специфічній модифікації, а в тому, що від народження автомобіль проїхав усього 117 км.: