Цього разу справжньою класикою OldCarLand-2019 надто сильно нас не балував, але своєрідну екзотику знайти все ж вдалося. Зокрема, вас чекає цікава розповідь про міжнародні перемоги класичних ЛАЗів, які так і не пішли в серію.

КрАЗ на OldCarLand-2019

Монументально на OldCarLand-2019 виглядав сідловий тягач КрАЗ-6444 поєднаний з напівпричепом Gray Adams GA3FS, які по факту виявилися простим мобільним санітарно-гігієнічним комплексом, що створили спеціально для 79-ї бригади АЕМБ. Машина покликана забезпечувати солдат комфортними санітарними умовами задля підвищення їхньої боєздатності. Тим не менше, воєнне керівництво вирішило, що така машина нашим солдатам все ж не потрібна, тому її робота в армії була тестовою і недовготривалою. Розробники стверджують, що комплекс здатен обслуговувати від 40 до 60 бійців за годину або 800 людей на добу. Зокрема, солдати мали би можливість: прийняти душ в одній із 10 кабінок, повністю оснащених милом, шампунем і рушниками та програмно фіксованою температурою води від 30 до 50 градусів; вмитися в одному з 10 рукомийників із підводом гарячої води; випрати одяг в одній з трьох автоматичних пральних машин великого об’єму; висушити одяг за допомогою однієї з трьох потужних сушильних машин; поголитися за допомогою одноразового станка і пінки для гоління, що входять у комплектацію комплексу (є можливість скористатися й однією з трьох акумуляторних електробритв); постригтися однією з десяти акумуляторних машинок; висушити волосся за допомогою одного з трьох фенів; почистити зуби за допомогою зубних щітки й пасти та окремого рушника, що входять в комплектацію; випити кави або чаю, очікуючи випраної білизни; подивитися супутникове ТВ або послухати радіо, подивитися відео з носіїв USB або послухати музику через вбудований програвач з носіїв SD, mSD чи USB, зарядити радіостанції або мобільні телефони через вбудовані зарядки. Тобто очевидно, що це практично похідний будиночок з усіма зручностями. Нижче трохи технічної інформації:

  • Тягач – сідловий тягач КрАЗ-6444 1996 року випуску
  • Двигун – дизельний V8 об’ємом 14,86 л. потужністю 320 к. с.
  • Коробка передач – МАЗ-500
  • Передній міст – кермова балка
  • Задні мости – прохідні з блокуванням
  • Бронювання – лобового скла: 4 клас; бокове скло: триплекс; лобові сталеві щити: 2 клас, протиуламкове; бокове бронювання: 2 клас, протиуламкове; бронювання кабіни по периметру: 2 клас, протиуламкове; захист паливних баків: 2 клас, протиуламковий; захист моторного відсіку: 2 клас, протиуламковий
  • Габарити тягача – довжина: 8200 мм./ширина: 2500 мм./висота: 3200 мм.
OldCarLand-2019, КрАЗ, Gray Adams

КрАЗ-6444 1996 року випуску + Gray Adams GA3FS 1990 року випуску

Технічні характеристики напівпричепа:

  • Причіп – ізотермічний Gray Adams GA3FS 1990 року випуску на 14 500 мм.
  • Вісі – 3 вісі, обладнані робочою і стоянковою гальмівною системами
  • Запас пального на борту комплекса – 1000 л.
  • Запас води на борту комплекса – 4000 л.
  • Автономна робота з дозаправкою водою – до двох тижнів
  • Екіпаж – 4-6 чол.
  • Пропускна здатність – до 25 000 чол./міс.
  • Габарити причепа – довжина: 13 500 мм./ширина: 2550 мм./висота: 4250 мм.
  • Дизель-генератори – 3 дизельних генератора Dalgakiran по 6 кВт 220 В
  • Дизельні котли – 2 дизельних нагрівача води Spheros по 32 кВт
  • Насосне обладнання – насоси для заповнення ємностей: 2 шт. AL-KO; насосна станція для подачі води в комплекс: 1 шт. Wilo; насоси для циркуляції води в комплексі: 2 шт. Wilo; насоси для циркуляції антифризу в комплексі: 2 шт. Spheros
  • Габарити комплексу – довжина: 21 000 мм./ширина: 2550 мм./висота: 4250 мм.
OldCarLand-2019, Gray Adams

Gray Adams GA3FS 1990 року випуску, побутовий відсік

Проектування та збірка – січень 2015-лютий 2016 року.

Випробування та робота в армії у складі 79 бр. – березень 2016-липень 2016 року.

Після цього машина увесь час перебувала в Києві, оскільки армія відмовилася від її використання і не зацікавлена використовувати в майбутньому.

OldCarLand-2019, Gray Adams

Gray Adams GA3FS 1990 року випуску, гігієнічний відсік

Blue Bird

OldCarLand-2019, Blue Bird

Blue Bird QA RE 2908C 1998 року випуску

Ford F550

Ми про такі автобуси можемо лише мріяти, хоч і створені вони на базі комерційного пікапа Ford F550 Super Duty. Машина, що приїхала на OldCarLand-2019, побудована 2002 року. Виготовила цей автомобіль фірма USA Krystal і з моменту, коли авто вийшло за ворота майстерні, воно вже встигло набігти 392 тис. миль. Такий автобус на 34 місця на батьківщині вважається приміським. Нижче технічні характеристики цієї машини:

  • Коробка передач – автомат
  • Привід – задній
  • Підвіска передня – ресорна
  • Підвіска задня – пневматична
  • Гальмівна система – гідравлічна
  • Гальма передні/задні – дискові
  • Двигун – турбодизель V8 Navistar International T444E
  • Об’єм – 7,3 л. потужністю 205 кВт (275 к. с.)
OldCarLand-2019, Ford

Ford F550 2002 року випуску

OldCarLand-2019, Ford

Ford F550 2002 року випуску, місце водія

OldCarLand-2019, Ford

Ford F550 2002 року випуску, салон, вид уперед

OldCarLand-2019, Ford

Ford F550 2002 року випуску, салон, вид назад

JCB

OldCarLand-2019 відвідали й комунальники з американським міні-навантажувачем JCB 270 2018 року випуску з бортовим поворотом. Машина на пневмоколісному ходу може оснащуватися навантажувальним ковшом, фрезою барабанного типу, гідромолотом, поворотною щіткою без бункера і сніговим відвалом. Технічні характеристики:

  • Потужність двигуна – 82 к. с.
  • Зусилля відриву на ковші – 2900 м.
  • Максимальна вага вантажу – 1200 кг.
OldCarLand-2019, JCB

JCB 270 2018 року випуску

Lovol

Універсальний китайський трактор Lovol F 504 2018 року випуску також демонструвався на OldCarLand-2019. Він може мати комплект навісного оснащення: підмітальну щітку, сніговий відвал і розподілювач протиожеледних матеріалів. Така машина має двигун потужністю всього 45 к. с.

OldCarLand-2019, Lovol

Lovol F 504 2018 року випуску

MAN

OldCarLand-2019, MAN

MAN NF 292 1987 року випуску

Opel

Ця військова вантажівка Opel Blitz 1941 року випуску була виготовлена компанією Adam Opel AG, яка на той час вже була придбана американським General Motors. Модель пробула на конвеєрі з 1937 до 1944 року. Автомобіль, зображений на фото, у 2004 році брав участь у зйомках німецького фільму “Downfall”, а також у тому ж таки році в сценах фінської стрічки “Beyond enemy lines”. Знайшли вантажівку у Фінляндії, але 2006 року її перевезли до естонського музею, де вона перебуває й досі. Нижче трохи технічних характеристик машини, що була показана на OldCarLand-2019:

  • Споряджена/повна маса – 3000/7500 кг.
  • Довжина/Ширина/Висота – 7400/2400/1700 мм.
  • Тип двигуна – бензиновий OHV
  • Об’єм – 3626 см³.
  • Потужність – 60 к. с./3000 об./хв.
  • Кількість передач – 5
  • Об’єм паливного бака – 72 л.
  • Витрати пального – 25 л./100 км.
  • Максимальна швидкість – 85 км./год.
OldCarLand-2019, Opel

Opel Blitz 1941 року випуску

Otokar

OldCarLand-2019, Otokar

Otokar Tempo 2014 року випуску

RAF

На перший погляд, таких мікроавтобусів ще досить багато, щоб вважати їх якоюсь неймовірною екзотикою, але на фото справді ексклюзив, навіть порівняно з іншими подібними автомобілями. Цей RAF-2203 ще з партії передсерійних авто, які випускали з грудня 1975 до лютого 1976 року. Від серійних машин їх відрізняли панель приладів нестандартної форми, оригінальний привід ручних гальм, ще механічний привід омивача лобового скла, вентиляційна решітка на лівій боковині кузова, передній бампер з іклами, габаритні вогні й поворотники під ним від іншого авто (їх згодом замінили на квадратні “автобусні” УК-115), хромовані елементи екстер’єру та інтер’єру, автобусні квадратні дзеркальця заднього огляду та деякі інші деталі. Серійне виробництво мікроавтобусів RAF розпочалося вже на новому заводі в місті Єлгава, і вже протягом 1976-1980 років виготовили більше 50 000 машин. Машину на фото протягом 2017-2019 років реставрувала майстерня Vintage Motors, після чого привезла її на OldCarLand-2019. Нижче наведемо більше технічних характеристик цієї моделі:

  • Роки виробництва – 1976-1997
  • Кількість місць – 11
  • Довжина/Ширина/Висота – 4980/2035/1970 мм.
  • Споряджена/повна маса – 1815/2710 кг.
  • Модель двигуна – ЗМЗ-24Д (85 к. с.)
  • Тип двигуна – бензиновий карбюраторний рядний верхньоклапанний
  • Коробка передач – механічна чотириступенева
  • Передня підвіска – незалежна важільна на витих пружинах з телескопічними амортизаторами і стабілізатором поперекової стійкості
  • Задня підвіска – залежний міст на напівеліптичних ресорах з телескопічними амортизаторами
  • Гальма – барабанні з двома незалежними контурами приводу і двома гідровакуумними підсилювачами
  • Шини – камерні моделі Я-288 розміром 185/82 R15
  • Витрати пального – 11,8 л./100 км.
  • Максимальна швидкість – 120 км./год.
OldCarLand-2019, RAF

RAF-2203 Latvija 1976 року випуску

Skoda

Автобусний фестиваль. Так, колись було і таке, щоб популяризувати останні досягнення в автобусобудуванні! Такий фестиваль проходив у Ніцці, а організатори OldCarLand-2019 спробували відтворити щось подібне зі своєї точки зору, використовуючи автобуси різних років. Зокрема, всі автобуси, що ви бачили у цій публікації, стояли саме в рамках цієї алеї автобусного фестивалю. Надихалися організатори XVIII фестивалем, який відбувся 2-5 травня 1967 року. Це було не просто автошоу, а своєрідне раллі з різних міст Європи до Ніцци, де проходили усілякі конкурси, а також технічні випробування автобусів. До останніх відносилися тести техніками-експертами тягово-швидкісних і гальмівних характеристик машин, плавності ходу, а також заміри димності й шумності роботи мотора. Примітно, що під час ходових випробувань оцінювали не лише зручність керування машиною і маневреність, але й… майстерність водія за кермом. Процедура випробувань була чітко прописана – траекторія була складною, а водії проходили її у вечірній час. Ясна річ, час, потрачений на проходження, мав бути мінімальним, та й помилок мала бути невелика кількість. До речі, у той рік найкращим виявився водій С. Борім на українському ЛАЗ-699А! Але про автобус пізніше. Всю техніку ділили на 5 класів: N – стандартні міські та приміські; I – стандартні маршрутні; II – туристичні для одноденної подорожі; III – “Люкс” для подорожей на далекі відстані; IV – для континентальних і міжконтинентальних подорожей. Здебільшого на цей захід автобуси привозили країни континентальної Європи – Бельгія, Франція, ФРН, Чехословаччина та Італія. Це, зокрема, були марки Mercedes-Benz, Neoplan, Saviem і MAN. Того року у фестивалі вперше взяли участь українські машини ЛАЗ-699А “Люкс” і ЛАЗ-“Україна”. Перша машина була спеціально побудована до фестивалю, тобто ще була дослідною. Одна з визначних відмінностей цієї машини – відсутність звичної решітки з емблемою і наявність замість неї декоративної смуги, а також інші дзеркальця заднього огляду. Бампер отримав додаткові габаритні вогні, вказівник рейсу розділявся прожектором, а розсувний дах замінили трьома витяжними люками. А от “Україна” була створена ще 1966 року. Модель мала еклектичний дизайн, що поєднував засклені скати даху, що були популярні в 60-х роках, і зворотний нахил задніх стійок з фарами в спеціальних напливах, які нагадують повітрозабірники реактивних літаків. До комплектації автобуса входили 37 комфортабельних місць, гардероб і навіть умивальник. Повітрозабірники системи вентиляції розмістили навколо головної оптики. Обидві машини у хвостовій частині машини мали мотор на 180 к. с. Модель 699А після випробувань отримала Головний кубок і бронзову медаль за маневреність, а також Великий приз і Кубок оргкомітету за технічні випробування загалом. Конструктори ж автобуса отримали приз Президента Франції та призи оргкомітету за участь в раллі.

Що стосується машини на фото, то це колись відомий у Києві тролейбус Skoda 8Tr, що вироблявся протягом 1956-1961 років. За цей час машина змінила виробничу лінію на заводі Skoda-Plzen на нову в приміщеннях заводу Skoda-Ostrov. До моделі 8Tr з 1950 року випускалася 7Tr. Нова машина виявилася масовішою, оскільки її виготовили 580 екземплярів, що розійшлися як по країнах Європи, так і на схід. Усього було два варіанти – дводверний і тридверний. Перший, зокрема, постачався до нас. З-поміж польських міст Skoda 8Tr везли у Люблін і Гдиню, німецьких – Еберсвальде, де одна машина є музейною, Дрезден, Потсдам та кілька інших, литовських – Вільнюс і грузинських – Тбілісі. У нас “вісімки” працювали в Києві, Дніпропетровську, а також на міжміській лінії в Криму, де показали себе навіть краще, ніж місцеві тролейбуси “Київ”.

OldCarLand-2019, Skoda

Skoda 8Tr

Toyota

OldCarLand-2019, Toyota

Toyota Caetano 1996 року випуску

OldCarLand-2019, Toyota

Toyota Caetano 1996 року випуску, місце водія

OldCarLand-2019, Toyota

Toyota Caetano 1996 року випуску, вид уперед

OldCarLand-2019, Toyota

Toyota Caetano 1996 року випуску, вид назад

VW

OldCarLand-2019, VW

VW T3 1989 року випуску