17 червня 2017 року пройшов незвичний, але в сучасних політичних умовах дуже типовий захід, спрямований на те, щоб відволікти увагу жителів міста від нагальних потреб і витратити кошти на “культурно-просвітній” захід. Мова йде про так званий парад трамваїв, на який зігнали ледь не усе різноманіття колійного транспорту, що досі усіма правдами і неправдами працює у Києві. Їх так-сяк привели в порядок (запах свіжої фарби йшов ледь не від усіх старих трамваїв), а на більш нових пасажирських моделях надали можливість проїхатися усім бажаючим. Скориставшись можливістю, ми зробили кілька фотографій трамваїв, які, можливо, після цього разу вже ніколи не виїдуть за межі депо. Тож для початку пропонуємо підбірку моделей, які у різні часи були виготовлені Київським заводом електротранспорту. Це, звісно, не ті розповіді й новини, які передає про київське Динамо Шурик, однак для історії міста багато з цих моделей також багато зробили, адже ледь не усі технічні моделі були перероблені зі старих пасажирських варіантів, що почали служити набагато раніше.

K3R-N, привезений на Парад трамваїв

Почнемо з трисекційної моделі K3R-N, у якій нескладно вгадати іншу модель 40-річної давнини – Tatra T3, з яких власне цей екземпляр і був зроблений. Свого часу вбиті й нікому не потрібні Татри списали, а натомість зі ще живого кузова зробили ось такий симпатичний трамвайчик, що дозволив хоча б якимось чином оновити рухомий склад трамваїв. З 2011 року на моделі почали встановлювати систему кондиціонування не лише кабіни водія, але й салону. Завдяки низькій підлозі хоча би біля дверей, цим трамваєм могли скористатися й інваліди. Загалом же K3R-N експлуатується з 2007 року. Технічні характеристики:

  • довжина – 28,8 м.;
  • частка низького рівня підлоги – 17%;
  • місць для сидіння – 64;
  • максимальна місткість – 265 чоловік;
  • система управління – транзисторна Cegelec на IGBT-модулях;
  • потужність двигунів – 320 (8х40) кВт;
  • тип тягових двигунів – постійного струму.
Parad trams 125 years Kyiv, K3R-N, парад трамваїв

K3R-N

Л-1

Довжина цього вагона-лабораторії Л-1 складає 15,3 м. Система управління тут безпосередня. Потужність чотирьох тягових двигунів постійного струму дорівнює по 50 кВт. Кількість вісей для цього вагона стандартна – 4. Це справжній ветеран, адже експлуатується він з 1970 року.

Parad trams, 125 years Kyiv, парад трамваїв

Вагон-лабораторія Л-1

КСВ-2

Такий трамвай моделі КСВ-2 дещо довший – 15,44 м. Трамвай так само має потужність 200 кВт, але експлуатується не так довго – з 1978 року.

Parad trams 125 years Kyiv, КСВ-2, парад трамваїв

КСВ-2

КТВ-57 (АВ-2 піскопосипальний)

Довжина цього трамвая моделі КТВ-57 (після модернізації на заводі – АВ-2 піскопосипальний) складає 14,5 м. Це справжній дідусь, адже експлуатується машина з 1962 року.

Parad trams 125 years Kyiv, АВ-2, КТВ-57 піскопосипальний, парад трамваїв

КТВ-57 (АВ-2 піскопосипальний)

Поливомийний трамвай ПМ-7

Поливомийний трамвай ПМ-7 має довжину в 14,9 м. Працює не так довго, як решта експонатів – з 1986 року, хоча історія пасажирської моделі почалася ще тоді, коли такого поняття, як схема маршруток і самого такого типу транспорту ще не існувало.

Parad trams 125 years Kyiv, поливомийний трамвай ПМ-7, парад трамваїв

Поливомийний трамвай ПМ-7

Колієремонтний трамвайний вагон КРВ-5

Колієремонтний трамвайний вагон КРВ-5 дещо більший від попередньої моделі, хоча зовні їхні кабіни важко розрізнити: так, його довжина складає 15,44 м. На трамваї встановлено тяговий двигун моделі ДК-255Б. Контроллер другої кабіни модифікації МТ-22. Також на цій моделі встановлено регулятор тиску АК-11А, генератор Г-732. У дію генератор приводить двигун ДК-661А. Цей трамвай експлуатується з 1982 року.

Parad trams 125 years Kyiv, колієремонтний трамвайний вагон КРВ-5, парад трамваїв

Колієремонтний трамвайний вагон КРВ-5

Рейкозварювальний трамвайний вагон РЗВ-1

Доволі короткий рейкозварювальний трамвайний вагон РЗВ-1 має довжину 13,6 м. при базі в 6,4 м. На борт вагон може приймати до 18 т. вантажу. Зовнішній діаметр його коліс складає 780 мм. Вагон оснащений типом компресора ЕК-4. Експлуатується з 1982 року.

Parad trams 125 years Kyiv, рейкозварювальний трамвайний вагон РЗВ-1, парад трамваїв

Рейкозварювальний трамвайний вагон РЗВ-1

Снігочист С-5 на базі ГС-4 (ГВРЗ)

Побудований на Київському заводі ім. Дзержинського, снігочист С-5 на базі ГС-4 (ГВРЗ) був найкоротшим на параді трамваїв – всього 8,6 м. Він обладнаний аутентичним пневматичним, колодочко-бандажним типом гальм, типом компресора МТ-1А, тяговими двигунами ДТИ-60 потужністю 96 кВт (2 по 48 кВт). Напруга допоміжних ланцюгів складає 24 В, а номінальна напруга на контактному проводі – 550 В. Експлуатується вже доволі довгий строк – з 1962 року.

Parad-trams-125-years-Kyiv-снігочист-С-5-на-базі-ГС-4-ГВРЗ, парад трамваїв

Снігочист С-5 на базі ГС-4 (ГВРЗ)

Трисекційний трамвай 71-154М-К

Пасажирський трисекційний трамвай 71-154М-К було виготовлено Київським заводом електротранспорту. Модель має довжину 31,2 м. при 43% низького рівня підлоги. Хоч сидінь тут лише 50, однак загальна пасажиромісткість складає цілих 300 чол. Система управління трамваєм заснована на IGBT-модулях для асинхронних двигунів потужністю 720 кВт (8 по 90 кВт). 71-154М-К оснащений 8 вісями, а також він здатен рухатися автономно на відстань до 1000 м. Модель оснащена кондиціонером не лише водійської кабіни, але й пасажирського відсіку. Для забезпечення потреб людей з обмеженими фізичними можливостями тут влаштовано пандуси для заїзду колясок. Експлуатується цей трамвай у Києві з 2010 року.

Parad trams 125 years Kyiv, трисекційний трамвай 71-154М-К, парад трамваїв

Трисекційний трамвай 71-154М-К

Трисекційний трамвай К-1М8

Продукт уже одеського заводу “Татра-Юг” – трисекційний трамвай К-1М8 – має довжину в 30,6 м., за рахунок чого його цілком можна було би пускати навіть за міжміським маршрутом Львів-Перемишль. При цьому частка низького рівня підлоги дуже незначна – всього 15,5%, однак люди з обмеженими фізичними можливостями вже можуть більш легко ним користуватися. На борт трамвай може взяти 67 сидячих пасажирів при загальному максимумі в 300 чол. Система управління трамваєм транзисторна на IGBT-модулях, а потужність тягових двигунів постійного струму складає 368 кВт (8 мотори по 46 кВт). Модель має цілих 8 вісей. Один з найновіших екземплярів, адже експлуатується з 2010 року.

Parad trams 125 years Kyiv, трисекційний трамвай К-1М8, парад трамваїв

Трисекційний трамвай К-1М8

Цього року пройшов не лише парад трамваїв. Переглядайте також наш репортаж з Дня відкритих дверей в ІЕРЦ КП “Київпастранс”, де було виставлено інші зразки наземного громадського транспорту!