Настав час трохи поговорити і про електроскутери та електромобілі, які зараз пропонують на українському ринку різні компанії. Деякі їхні зразки вдалося зустріти на виставці Plug-in Ukraine 2019.

Аріан на Plug-in Ukraine 2019

Якщо ви не обтяжені ні родиною, ні фінансами, то… придбайте собі отакий одномісний, але з повноцінним автомобільним сидінням електроскутер Равлик від фастівського заводу Аріан. Машинка була презентована на виставці Plug-in Ukraine 2019, може бути лише триколісною і має напівзакритий кузов, що бодай трохи закриє від зовнішнього бруду. Не дивно, що ведучими у цьому випадку є два задніх мотор-колеса потужністю по 1,5 кВт. Напруга в машині – 48 В, а акумуляторів аж чотири шт., кожен на 12 В з ємністю 60 А/год. Равлик чудово міг би стати засобом добирання на роботу і назад, адже запас його ходу складає не більше 100 км., а максимальна швидкість всього 60 км./год. Не варто обманюватися і, на перший погляд, ненадійною конструкцією кузова – насправді він зібраний на основі трубчатого каркасу, який і становить головний силовий елемент. За своє творіння на заводі просять відносно небагато – 120 000 грн. або ж 4444 долари США. За ці гроші, звісно, можна взяти й бляху, але вона не буде настільки ж унікальною, та й варто пам’ятати, що конструктором цього проекту є вже легендарний Е. Рудик. З-під його пера вийшло чимало таких нестандартних автомобільчиків:

Plug-in-Ukraine-2019, Аріан

Аріан Равлик

Plug-in-Ukraine-2019, Аріан

Аріан Равлик, салон

Plug-in-Ukraine-2019, Аріан

Аріан Равлик, моторний відсік

Аріан Коник уже є пікапом з двома повноцінними сидіннями, хоча кузов також напівзакритого типу. Вантажна платформа розмірами 1,9х0,7 може вмістити 600 кг. вантажу. Так само в рух машину приводять два задніх мотор-колеса, однак вони потужніші – по 3 кВт. Акумулятори такого ж типу, але їх уже шість, та й швидкість збільшилася – 70 км./год. Але запас ходу все ж не перевищує 100 км. Такий креативний пікапчик створили для невеликих домогосподарств, де не потрібно перевозити габаритні вантажі. При цьому машина буде достатньо зручною і комфортабельною для двох людей, за рахунок максимально простої конструкції відрізнятиметься небувалою надійністю, а через електропривід витрати на експлуатацію можуть бути мінімальними. Водночас Аріан Коник трохи дорожчий за електроскутер – 160 000 грн. або 5900 доларів США:

Plug-in-Ukraine-2019, Аріан

Аріан Коник

Plug-in-Ukraine-2019, Аріан

Аріан Коник, салон

Plug-in-Ukraine-2019, Аріан

Аріан Коник, вантажний відсік

Plug-in-Ukraine-2019, Аріан

Аріан Коник, акумуляторний відсік

JAC на Plug-in Ukraine 2019

Приємна несподіванка на стенді JAC під час виставки Plug-in Ukraine 2019 – електричний кросовер JAC iEV7S.

Plug-in Ukraine 2019, JAC

JAC iEV7S

У салоні JAC iEV7S впадають в очі стильні чорні сидіння з несподівано непоганою боковою підтримкою. З мультифункціонального керма можна керувати багатьма функціями авто, зокрема, і можливостями непоганої штатної мультимедійки. А між іншим керується вона із сенсорного екрана діагоналлю аж 8 дюймів.

Plug-in-Ukraine-2019, JAC

JAC iEV7S, передній ряд

Якщо говорити про найважливіші характеристики сучасного електромобіля, то мова зайде про потрійну літієву батарею ємністю 40 кВт/год. з п’ятьма рівнями безпеки, яка повинна забезпечити пробіг у непоганих для сучасного електрокара 300 км. А от у режимі швидкої зарядки з 0% до 80% машина повинна зарядитися всього за 50 хв., що, справді, дуже непогано. Для наших реалій особливо цінним може виявитися протиударний захист елементів електричного приводу. Оскільки авто електричне, у багатьох наших людей виникають побоювання, що під час експлуатації людину може шарахнути струмом. Що ж, рівень безпеки ASILC говорить про те, що над цим питанням також попрацювали. Хоч модель iEV7S має спільну основу з іншою моделлю – J2 -, але шасі спеціально переналаштували під електрифікацію. Водію буде зручно експлуатувати цей JAC і за рахунок системи контролю тиску в шинах TPMS.

Plug-in Ukraine 2019, JAC

JAC iEV7S, задній ряд

У міських умовах JAC iEV7S має непоганий розгін, а саме 4,5 с. від 0 до 50 км./год. А от у швидкісних поворотах більше допомагатиме система стабілізації ESC. Для економії заряду призначена система відновлення енергії, що дозволяє під час руху трохи поповнювати батарею.

Plug-in Ukraine 2019, JAC

JAC iEV7S, багажний відсік

Нижче наведу точні технічні характеристики JAC iEV7S для повнішого розуміння можливостей авто:

  • Габарити (Довжина/Ширина/Висота): 4135/1750/1560 мм.
  • Колісна база: 2490 мм.
  • Кліренс за повного завантаження: 150 мм.
  • Споряджена маса: 1460 кг.
  • Максимально допустима маса: 1835 кг.
  • Максимальна потужність: 85 кВт
  • Крутний момент: 270 Нм
  • Максимальна швидкість: 130 км./год.
  • Розгін 0-100 км./год.: 12 с.
  • Тип акумулятора: літієва NCA
  • Тип охолодження/нагріву: рідиною
  • Потужність зарядного пристрою (звичайна зарядка): 6,6 кВт
  • Запас ходу за NEDC: 300 км.
  • AC час зарядки (повільна) (SOC 0%-100%): 8 год.
  • AC час зарядки (повільна) (SOC 15%-80%): до 5 год.
  • DC час зарядки (швидка) (SOC 0%-80%): 1 год.
  • DC час зарядки (швидка) (SOC 15%-80%): до 50 хв.
  • Можливості: швидка зарядка (Type2, Mannekes), зарядка в умовах низької температури, вказівка часу заряду.
  • Розмір шин: 205/55 R16

Традиційно для китайських авто з насиченістю комплектації JAC iEV7S не церемонилися – туди напхали все, що бачили в інших:

  • світлодіодні денні ходові вогні
  • додатковий світлодіодний стоп-сигнал
  • інтегровані в зовнішні дзеркальця заднього огляду світлодіодні поворотники
  • зовнішні дзеркальця заднього огляду з функцією електричного розморожування та електроприводом
  • електросклопідйомники
  • кнопка блокування електросклопідйомників
  • безкаркасні склоочисники від Bosch
  • задній склоочисник
  • електрообігрів заднього скла
  • антена на даху
  • молдинги на кузові
  • зарядний роз’єм у передній решітці
  • індикатор стану зарядженості
  • попередження про замикання
  • підсвітка багажного відсіку
  • вимикач датчиків парктроніка
  • електропривід лючка зарядного роз’єму
  • функція кругового огляду 360°
  • еко-режим
  • шкіряні спортивні сидіння
  • шкіряне оздоблення передньої панелі
  • прихований інтерфейс реєстратора
  • додатковий акумулятор на 12 В спереду
  • переносна попільничка
  • гачок для одягу позаду
  • передні дискові вентильовані й задні дискові гальма
  • електропідсилювач керма EPS
  • травмобезпечний (телескопічний) вал керма
  • алюмінієві диски
  • ABS 9 покоління від Bosch
  • електронний розподіл гальмівного зусилля EBD
  • система надання пріоритету гальмам під час натискання обидвох педалей BOS
  • передній парктронік з чотирьох датчиків
  • камера заднього огляду з динамічною розміткою і контролем смуги руху
  • задній парктронік
  • електронна система проти викрадення
  • механічний пристрій проти викрадення
  • система надання пріоритету сигналу повороту перед аварійною сигналізацією за випадкового натискання на її кнопку
  • дистанційне відкриття кришки багажного відсіку
  • безключовий доступ
  • центральний замок
  • система моніторингу тиску в шинах TPMS
  • передні паски безпеки з індикатором використання
  • автомобільний звук для пішоходів
  • VSP-перемикач
  • набір інструментів
  • дві фронтальних подушки безпеки
  • передні паски безпеки з переднатяжувачем
Plug-in-Ukraine-2019, JAC

JAC iEV7S, моторний відсік

Jaguar на Plug-in Ukraine 2019

Як я вже зауважував, на виставку Plug-in Ukraine 2019 привезли навіть офіційно представлений у нас Jaguar I-Pace, що випускається на заводі Magna Steyr у Австрії. Великий кросовер (довжина/ширина/висота: 4683/2139/1565) має велетенську колісну базу в 2990 мм., що дозволило надати не лише достатньо простору пасажирам, але й зробити хороший багажний відсік на 640 л. Автомобіль комплектується акумулятором ємністю 90 кВт/год., відповідно і його вага немаленька – 2208 кг. За новим методом оцінювання WLTP запас ходу цього преміального електромобіля складає 470 км., а на 100 км. він витрачає 21,2 кВт. Потужність двигуна складає 400 к. с., а крутний момент – 696 Нм, а це всього 4,8 с. до 100 км./год. і 200 км./год. максимальної швидкості. Коштує таке чудо 2 319 388 грн.:

Plug-in-Ukraine-2019, Jaguar

Jaguar I-Pace

Plug-in Ukraine 2019, Jaguar

Jaguar I-Pace, передній ряд

Plug-in-Ukraine 2019, Jaguar

Jaguar I-Pace, задній ряд

Plug-in Ukraine 2019, Jaguar

Jaguar I-Pace, багажне відділення

Plug-in Ukraine 2019, Jaguar

Jaguar I-Pace, передній багажник і кришка моторного відсіку