Традиційно, декларуючи прагнення вступити в Європейський Союз (а відповідно і відкрити ринок), хлопці з влади роблять усе навпаки, ніби навмисно відстрочуючи реальність ринкової економіки. Це ж стосується вже замусоленої теми про ввезення автомобілів. Сьогодні автівка вже дійсно не засіб пересування, а розкіш. Наразі платиться цілих три податки за машину – той самий за ввезення, у Пенсійний Фонд, а також дорожній збір, закладений у й так дороге пальне. 3 вересня, на Національній нараді реформ, у Податковий Кодекс ввели норму, яка передбачає введення податку на автомобілі. Оподатковуватимуться лише нові автомобілі – віком до 5 років. Якщо ваша машина коштує менше 1 млн. грн., то заплатити доведеться близько 1000 грн., якщо більше – сума може скласти і 25 000 грн.

У Міністерстві фінансів вважають, що сума додаткових надходжень у бюджет збільшиться на 3,1 млрд. грн., оскільки орієнтовно тих транспортних засобів, що наразі підпадають під дію нової норми, близько 138 000 (автівки 2011-2013 років випуску). Припускають, що після введення цього безглуздого податку кількість його платників збільшиться у 8 разів. Усі напевно пам’ятають податок на розкіш, який уже діє. Відповідно до нього машини з об’ємом двигуна більше 3,0 л. і віком не більше 5 років оподатковувалися у 25 000 грн на рік. Безглуздість і цього податку вже давно лежить на поверхні. Цілком можна назвати розкішними такі машини, як Porsche Panamera S, Range Rover Sport чи BMW 6 серії. Попри це їхні власники були позбавлені необхідності сплачувати такий податок. В той же час водії досить дорогих, однак далеко не преміальних Nissan Murano, Toyota Camry і Honda Accord мусили платити. Вочевидь автори цієї ідеї побачили, що потрібних надходжень все одно немає і вирішили вкотре натиснути на й так збідніле населення.

Фактично сплачувати податок на автомобіль буде 1,1 млн. автовласників, якщо враховувати кількість автомобілів загалом. Здавалося б, тисяча гривень в рік небагато, однак слід враховувати безліч інших витрат водіїв – постійний ріст цін на бензин, оливу, все подорожчало приблизно в три рази. Не зовсім справедливо також встановлювати ліміт ціни в 1 млн. грн., адже з минулого року усі товари злетіли вверх по ціні, в тому числі й автомобілі. І, наприклад, Mitsubishi Pajero Sport, який раніше коштував приблизно 400 000 грн., нині вже вартує якраз 1 млн. грн. Власники, що придбали його за старою ціною все одно вважаються “мажорами”. Дехто з водіїв натякає, що в такому випадку буде дешевше користуватися таксі, ніж їздити на власному автомобілі.

Вже традиційно за права простих автомобілістів виступив голова Всеукраїнської Асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. У соцмережі він зазначив, що недосконалість системи оподаткування полягає в тому, що серед будь-яких марок у модельному ряді є недорогі автомобілі, якою би престижною така марка не була. Відтак, необхідно вказувати конкретні марки й моделі авто, що підпадають під дію нової норми. Однак тоді треба буде враховувати інфляцію і появу нових авто з новими розцінками.

Можна лише додати, що якими би податками не обкладали людей, все одно не зрозуміло, куди вони йдуть. Гроші з дорожнього збору проїдаються у владних кабінетах, бо мало у якій країні ще є настільки погані шляхи. Гроші з Пенсійного Фонду також, оскільки гідної пенсії у пенсіонерів немає – лише копійки, через що, зокрема, вони й продаються на кожних виборах чи то комуністам, чи то регіоналам, чи то новим олігархам, що замінили попередніх. Також небезпека полягає у вже наявній проблемі зниження попиту на автомобілі. Наприклад, протягом першого півріччя цього року українські автоімпортери закупили 26 449 легкових автомобілів на суму 355,2 млн. доларів. Навіть відносно буремного першого півріччя 2014 обсяги імпорту скоротилися на 23%. Це вже не кажучи про той мізер, який взагалі реалізується через автосалони.

Саме останній показник і вражає. За даними асоціації того типу промисловості, якого в Україні фактично не існує – автомобілебудування (вона ж “Укравтопром”), протягом 8 місяців цього року продано 26 011 легкових автомобілів, що на цілих 63% менше аналогічного періоду 2014! Не тішить показниками й серпень – 3464 нових машини, що на 45% менше серпня 2014 і навіть на 35% менше липня! Що говорити про авторинок, якщо українці, які отримують зарплату в гордій, але нікчемній валюті гривня, змушені придбавати машини, що закуповуються в доларах. Зрозуміло, що ніякого оптимізму немає, оскільки в умовній піраміді споживання автомобіль навряд стоїть перед такими елементами, як харчування, ліки, сплата за комунальні послуги і т. д. Українці просто перестануть купувати нові автомобілі і ринок паралізує. а ми ще далі відкотимося від можливості реально вступити в ЄС. Ризики наразі занадто високі!