Всі ми ще з дитячих років добре пам’ятаємо пригодницький фільм “Назад у майбутнє”. Хлопцям особливо мав закарбуватися у пам’яті незвичайний спортивний автомобіль (за сумісництвом – головний герой) з незнайомою назвою DeLorean. Мало хто знав про таку марку, ще менше знали, що це прізвище творця того автомобіля, але найменше людей знає про минулі здобутки автора “автомобіля у майбутнє”. А багаж цього інженера досить значний і незвичний, як і його останнє “кіношне” творіння.

DeLorean, Pontiac Tempest, класичне авто, classic car

Однією з визначних особливостей авто тих років були хромовані крила та шильдики з назвою моделі на задній частині

Один з журналістів – Мерилі Мартін – надибав і сфотографував на одному зі звалищ одне з перших дитинчат Джона ДеЛоріана. Це Pontiac Tempest, що був досить цікавою машиною для свого часу (1961-1963). Зокрема, машина мала незалежну задню підвіску, розміщення позаду диференціала, та головне – двигун об’ємом 3,9 л., який мав усього 4 циліндри. Насправді ж це була половинка 7,78-літрового V8. Ідея була в тому, щоб цей 4-циліндровик, так званий Indy 4, міг випускатися на одній лінії з більш об’ємним 8-циліндровим братом. Цікаво була вирішена проблема балансу мотора, адже великі двигуни з меншою кількістю циліндрів схильні до сильних вібрацій. Набагато пізніше Mitsubishi встановила на своїх двигунах балансирні вали, Pontiac же встановив балансирні грузики, які, однак, відпавши, змушували пасажирів пройти усі 9 кіл пекла.

DeLorean, Pontiac Tempest, класичне авто, classic car

Розвалений, іржавий, але величний. 3,9-літровий Indy 4

Так чи інакше у ті славні часи не боялися експериментувати з конструкцією автомобілів та відходити від усталених рамок. Мабуть, саме тому зараз ми стікаємо слиною за іржавими коритами, які часто виглядають крутіше, ніж відполірований кузов якогось новенького німця.

DeLorean, Pontiac Tempest, класичне авто, classic car

Все, що залишається більшості таких авто, – це чекати повної руйнації на звалищах або сердечного колекціонера, який порятує їх