Всі ми ще з дитячих років добре пам’ятаємо пригодницький фільм “Назад у майбутнє”. Хлопцям особливо мав закарбуватися у пам’яті незвичайний спортивний автомобіль (за сумісництвом – головний герой) з незнайомою назвою DeLorean. Мало хто знав про таку марку, ще менше знали, що це прізвище творця того автомобіля, але найменше людей знає про минулі здобутки автора “автомобіля у майбутнє”. А багаж цього інженера досить значний і незвичний, як і його останнє “кіношне” творіння.
Один з журналістів – Мерилі Мартін – надибав і сфотографував на одному зі звалищ одне з перших дитинчат Джона ДеЛоріана. Це Pontiac Tempest, що був досить цікавою машиною для свого часу (1961-1963). Зокрема, машина мала незалежну задню підвіску, розміщення позаду диференціала, та головне – двигун об’ємом 3,9 л., який мав усього 4 циліндри. Насправді ж це була половинка 7,78-літрового V8. Ідея була в тому, щоб цей 4-циліндровик, так званий Indy 4, міг випускатися на одній лінії з більш об’ємним 8-циліндровим братом. Цікаво була вирішена проблема балансу мотора, адже великі двигуни з меншою кількістю циліндрів схильні до сильних вібрацій. Набагато пізніше Mitsubishi встановила на своїх двигунах балансирні вали, Pontiac же встановив балансирні грузики, які, однак, відпавши, змушували пасажирів пройти усі 9 кіл пекла.
Так чи інакше у ті славні часи не боялися експериментувати з конструкцією автомобілів та відходити від усталених рамок. Мабуть, саме тому зараз ми стікаємо слиною за іржавими коритами, які часто виглядають крутіше, ніж відполірований кузов якогось новенького німця.