Презентація Citroen C1: цікавий не лише для жінок

31 березня, все ще очікуючи весну, Citroen презентував найжіночнішу і найвеснянішу модель з переліку своїх автомобілів – Citroen C1 2016 модельного року. Насправді, як зізнався менеджер під час тест-драйву, презентація більше стосувалася моделі C3 Aircross, однак офіційно нас більше цікавив компактний C1, а неофіційно – ми тупо не встигли записатися на поїздку на C3 Aircross, а C1, який у Європі вже давно не новинка, просто нікого не цікавив. Та, як виявилося, дарма. Адже порівняно із Citroen C1 2012 року автомобіль став набагато більшим і серйознішим. Хоча й ціна Citroen C1 2018 модельного року виявилася доволі дорослою – 310 600 грн.

Citroen C1, тест-драйв

Citroen C1 їздить у Європі з 2014 року, в Україну потрапив лише нещодавно, у 2018

Citroen C1: безліч варіантів

Як і попередник, Citroen C1 2013 року, автомобіль доступний на вибір у 3- і 5-дверному виконанні. Та це не являється його фішкою: Citroen C1 можна замовити у 8 кольорах на вибір або ж обрати варіант з різним забарвленням кузова і даху – таких можливостей 6. Також покупець може обрати з чотирьох варіантів колісних дисків – по 2 сталевих і 2 легкосплавних. Причому сталеві мають практично той же дизайн, що сплав. Взагалі, як і Citroen C1 2011 року, до останнього рестайлінгу попередньої моделі, нова машина має прямолінійніший і не такий іграшковий дизайн, як машина 2012 модельного року.

Citroen C1, тест-драйв

Максимально просто й практично – карта водійських дверей Citroen C1 навіть не має обшивки

Citroen C1: простір у компакт-класі

Автомобіль може бути обладнано системою безключового доступу, відповідно відчинити двері й запустити двигун можна, не дістаючи ключа із сумки чи кишені. Citroen C1 може мати 5 варіантів обшивки салону, з-поміж яких 4 види тканинної і 1 шкіряної. Сідаючи в авто, розумієш, що машина компактна, однак сказати, що десь щось сильно тисне, то це неправда. Звісно, якщо хочеш всістися більш-менш зручно ззаду, то доведеться або трохи зсунутися вперед, якщо дозволяє довжина ніг, або… просто не сідати в машину, а поїхати громадським транспортом, що ще менш приємно. Однак знову ж таки – для A-класу в машині повно місця. Тут передбачено два підсклянника для передніх пасажирів, керування аудіосистемою на кермі, та головне – мультимедійна система із 7-дюймовим сенсорним екраном. Між іншим, якщо ви оберете 3-дверну версію, то передні сидіння матимуть функцію пам’яті положення після відкидання вперед для проходу на задній ряд. За безпеку пасажирів у Citroen C1 відповідають цілих 6 подушок безпеки і система курсової стабілізації – все як у дорослих авто, причому дуже важливо, що цей набір є навіть у базі! У дорожчих рівнях додаються такі зручні моменти, як контроль тиску в шинах і обмежувач швидкості. Не варто очікувати, що багажник тут вмістить якусь серйозну поклажу – врешті-решт навіть ззаду передбачено посадкові місця лише для двох людей. Ну а про дизайн у французьких авто взагалі марно говорити – він вам точно сподобається. Або взагалі не сподобається. У будь-якому разі він вразить, а з першого разу відобразити його в голові не вдасться, бо він просто відрізняється, він інший. Компактні розміри салону зрозумілі: якщо в ширину машина має достатніх 1,62 м., то у висоту лише 1,46 м. А от довжина авто в 3,46 м. робить його в міських умовах ледь не таким же зручним, як Smart. До речі, менеджер зізнався, що саме з цих яйцеподібних карапузів найчастіше пересідають на компактного француза. Про його неабияку зручність в міських умовах свідчить також і те, що C1 навіть коротший за відомий український компакт початку 1990-х – ЗАЗ-1102. Для прикладу, довжина останнього становила 3,7 м., але з власного досвіду скажу, що з внутрішнім простором у Citroen все набагато краще попри менші розміри. Похідний об’єм багажного відсіку дивує, однак не з приємного боку – всього 196 л. Хоча чого я чекав від авто такого розміру? Зовсім інша справа, що зі складеним заднім рядом сидінь об’єм сягає вже 780 л., а це приблизно дорівнює аналогічному показнику колишньої «Славути», яку активно використовувала і досі використовує значна частина українців. Не буде дуже приємно витягувати запасне колесо на сталевому диску, адже воно заховане під підлогою багажника, до того його частина захована в просторі заднього бампера. Через це витягувати його доведеться двома рухами.

Citroen C1, тест-драйв

Лише те, що потрібно – нічого зайвого. У карті передніх пасажирських дверей Citroen C1 кнопка склопідйомника, динамік аудіосистеми, а також кишенька з тримачем для пляшки

Citroen C1: дивує і на ходу

Автомобіль оснащується лише одним двигуном – 1,0-літровим бензиновим на 68 к. с. Такий незвичний для нашої країни об’єм і потужність можуть викликати питання в пересічного споживача, однак для компактного міського автомобіля з незначною вагою його, як виявилося, більше, ніж достатньо. Авто без зайвого підхоплення, однак розганяється доволі впевнено. Відчувати себе невдахою в цій машині ви не будете. Та є претензія до шумоізоляції моторного відсіку: на будь-яких обертах силовий агрегат чутно аж занадто добре, як на міську машину та ще й для жінок. Економності керуванню мають додавати і стандартні шини з низьким опором коченню. А витрати дійсно непогані – від 4,1 л./100 км., а на 1 км. компакт буде викидати лише 95 г. CO2, що дорівнює найсучаснішим нормам токсичності Євро 6. Автомобіль з роботом, на якому їздили ми, витрачає в межах міста 5 л./100 км., а за його межами – 3,8. В середньому отримуємо вже 4,2 л./100 км. і 97 г./км.

Citroen C1, тест-драйв

Передня панель Citroen C1 – полотно креативності дизайнера французів. Тут і панель приладів у симпатичному чорному глянцевому обладунку, і центральна консоль, яка нагадує маску якогось персонажа із “Зоряних війн”, і центральні дефлектори, які чомусь заховані за екраном мультимедійки. Інтер’єр може мати кілька варіантів виконання, і такий веселий, як на фото, дуже личить малому C1

Так само, як і двигун, коробка передач для Citroen C1 пропонується єдина – роботизована механіка на 5 передач. У салоні вона виглядає як типовий автомат, однак замість режиму D – режим, що позначений літерою E. Щоб авто зрушило з місця, потрібно додати газу. Без додаткового копняка під зад вона не їде. Можливо, двигун заслабий, а, можливо, причина у вазі трьох дебелих мужиків, що сиділи в жіночній машинці. Коробка також має ручний режим, який керується або важелем: штовхаєш назад – підвищуєш передачу, вперед – понижуєш. Продубльований ручний режим і підкермовими пелюстками. Звичним недоліком роботів є їхня дригана робота. Зокрема, це стосується паузи між першою і другою передачею. Вона супроводжується відчутним різким сповільненням, а потім підхватом, що призводить до некомфортного відчуття початківця за кермом, коли водій недостатньо натискає на педаль газу й авто глохне.

Citroen C1, тест-драйв

Задній ряд сидінь Citroen C1 розрахований на двох. У ногах місця більш-менш, а от людині середнього зросту по висоті вже буде не вистачати місця – голова впирається в дах

А от що справді здивувало найбільше – то це підвіска Citroen C1. Вона настільки добре ковтає нерівності українських доріг, що я можу чесно визнати її однією з найкращих, особливо для міського авто. Звісно, пасажири буквально відчувають, наскільки важко це дається робити машині з маленькими колесами і невисоким профілем гуми. Однак результат вражаючий.

Citroen C1, тест-драйв

Citroen C1 оснащений єдиним двигуном – це 1,0-літровий бензиновий мотор на 68 к. с.

Кермо Citroen C1 оснащене електропідсилювачем, внаслідок чого на стоянці воно дуже легке. Водночас можна було би очікувати критики в бік пустоти на великих швидкостях, однак цього творцям автомобільчика вдалося уникнути. Навіть за незначного швидкісного режиму кермо наливається приємною протидією, яка робить керування в поворотах азартнішим, і мушу визнати, я навіть отримав певне задоволення від цього процесу, неначе від компактного спортивного авто. Машина й справді ідеальна для міста, адже радіус її розвороту складає всього 4,8 м. Менше 5 м.!

Задні гальма Citroen C1 барабанні – це й не дивно для такого класу автомобілів. Під час різкого гальмування відчувається певна, типова для барабанів, ватність реакції, однак назвати їх поганими також не вдається. Залежно від комплектації на цей мікромобільчик може бути встановлена система автоматичного екстреного гальмування, яка буде працювати на швидкостях до 32 км./год. Основним елементом системи є камера над лобовим склом, яка «стежить» за машиною попереду і у випадку небезпеки активує гальмівну систему. А от уже з бази покупець отримує популярну сьогодні систему допомоги при старті вгору.

Citroen C1, тест-драйв

Карти задніх дверей Citroen C1 – сама простота. Тут навіть немає склопідйомника, а лише форточка для провітрювання. Однак знайшлося місце і для ніші, відформованої під невелику пляшку

Невідомо, чи буде корисною, але стоятиме в авто система попередження про вихід зі смуги руху у випадку, якщо Citroen C1 з вимкненим покажчиком повороту почне перетинати розмітку. Автомобіль оснащується й камерою заднього огляду з доволі непоганою якістю зображення.

Citroen C1, тест-драйв

Багажне відділення в Citroen C1 дуже умовне – всього 196 л. Спинки задніх сидінь практичні – необшиті. Діставати запасне колесо з-під підлоги багажника буде не дуже зручно, адже воно частково ховається у задньому бампері

Що стосується гарантії, то вона обмежена лише двома роками. На фарбу гарантія складає 3 роки, а на наскрізну корозію – гідних 12 років. Взагалі, Citroen C1 2017 року по суті являється уже старою машиною, яку напевно що невдовзі чекає рестайлінг. Нижче ж ви можете коротко ознайомитися, які має Citroen C1 характеристики:

Citroen C1, тест-драйв

З одного боку, Citroen C1 виглядає органічно і спокійно, а, з іншого боку, важко не помітити великі, ніби вилуплені, ліхтарі, а також кришку багажника, яка по суті повністю являє собою скло

Технічні характеристики Citroen C1

Характеристики кузова
  • Довжина/Ширина (з дзеркальцями)/Висота, мм.
3466/1615 (1884)/1460
  • Колісна база, мм.
2340
  • Передня/задня колія, мм.
1425/1420
  • Передній/задній звіс, мм.
666/460

Рік тому нам вдалося випробувати повнорозмірного представника сімейства Citroen – Grand C4 Picasso! Автомобіль вразив нас своєю неповторністю й практичністю.