Схоже, що назріває великий міжнародний скандал: французький концерн PSA заявив, що не дуже задоволений угодою із General Motors щодо купівлі марки Opel. Європейці вважають, що американці їх обдурили!

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

Корпорація PSA Peugeot-Citroen вважає, що GM обдурили їх, продавши напівмертвий Opel

Передумови угоди про продаж Opel

Зайдемо здалеку. Загальновідомо, що 2021 року, а це вже доволі скоро, набирають чинності нові вимоги Євросоюзу щодо норм викидів шкідливих речовин, які будуть складати 95 г./км. замість нинішніх 130 г./км. А Opel наразі не дотягує до нових норм мінімум 10 г., а протягом кількох років штрафування за перевищення норми може назбиратися штраф у розмірі близько 1 млрд. євро. Водночас перед підписанням угоди 2016 року аналітичне агентство PA Consulting стверджувало, що Opel не дотягував хіба 3,7 г. Штраф же складає 95 євро за кожен грам, який перевищує норму.

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

Opel не дотягує до нинішніх норм близко 10 г., а штраф за кожен зайвий грам викиду кожного виробленого автомобіля складає 95 євро!

Коментарі сторін з приводу продажу Opel

Карлос Таварес, який виконує роль генерального директора PSA прокоментував угоду таким чином: “Ми дізналися про це через кілька тижнів після закриття угоди з купівлі Opel. Спочатку нам надали одні цифри, однак, власноруч розібравшися детальніше, виявилося, що ці цифри насправді втроє більші. Ми дали вказівку нашим спеціалістам повністю перебудувати стратегію продуктів і технологій. Адже якщо ви не дотримуєтеся правил ЄС, суми штрафів, які вам виписують, можуть взагалі навіть поставити питання виживання компанії”.

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

Карлос Таварес, генеральний директор PSA, стверджує, що GM надало хибну інформацію про рівень викидів автомобілів Opel

У свою чергу очільник консалтингової компанії PA Consulting Group Томас Геттл повідомив: “Ми щороку повідомляли про те, що Opel, яким володіла GM, зіштовхнеться із серйозними проблемами в плані відповідності нормам викидів CO2 в Європі. Наразі двигуни Opel відстають в середньому на 5-7 років від більшості двигунів основних європейських марок автомобілів. Ми не спостерігали з боку GM якихось суттєвих вливань в Opel щодо розробки гібридних і електричних автомобілів, що знизило би показники викидів”.

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

Томас Геттл із PA Consulting Group зауважив, що вони попереджали про не надто хороший стан справ у Opel

Не забарилися з коментарем і з боку GM: “PSA провели оцінку підприємства, використовуючи своїх співробітників, сторонніх експертів і юристів. Ми ж надали всю необхідну інформацію”. Таким чином американці натякнули на безвідповідальність французів у створенні угоди.

Peugeot-Citroen, PSA, Opel, General Motors, Європейський Союз, PA Consulting, Карлос Таварес, ЄС, Томас Геттл, PA Consulting Group, GM, Європа, PSA Peugeot-Citroen

GM каже, що французи самі винні – треба було уважніше перевіряти Opel

Автоконцерн PSA уже вимагає в GM повернення частини коштів із загальної суми в 1,3 млрд. євро угоди за Opel, а саме близько 600-800 млн. євро. Жоден із юристів не в змозі передбачити кінець цієї суперечки, адже на перший погляд кожна зі сторін правомірно оцінює свої претензії. Що буде далі – покаже історія…

Примітно, що раніше ми вже писали про позитивні відгуки державного французького органу про екологічність автомобілів Opel. Можливо, налажали сторонні експерти?

Тим часом концерн PSA не припиняє дивувати цікавими моделями. От і до України добрався новенький Citroen C1, а ми провели його тест-драйв!

А поки Peugeot думає, що робити з новим придбанням, ледь не головну складову його прибутку складають продажі кросовера Peugeot 2008.

А були часи, коли Peugeot існувало саме по собі й виготовляло неймовірні авто, на зразок, Peugeot 203.