Renault Talisman: зразковий європейський седан
Зміст
На перший погляд, наш Renault Talisman 2017 року схожий на свого молодшого брата Renault Megane Sedan, але придивившись, можна побачити, що лінії тестового седана більш згладжені й аристократичніші. З іншого боку, автомобіль нагадує сучасні американські седани, на зразок, Chrysler 200. І це говорить про те, що машина могла би мати непоганий успіх на американському ринку, враховуючи, що кермується вона все ж краще за пересічний автомобіль із США. Насправді, сівши за кермо тестового Renault Talisman у 2018 році, це була лише моя друга візуальна зустріч із цим авто. Тож я зовсім не знав, чого можна від нього чекати, але розчарованим я не залишився…
Переглядайте також тест-драйв Renault Kadjar – найстильнішого кросовера на українському ринку!
Renault Talisman: ніби знайомий, та все ж не дуже
Renault Talisman – незвичайний автомобіль, особливо для нашого ринку. Так, якщо не знаєш про існування цього авто, то офіційний сайт імпортера чи дилера про це не розповість. Машини привозять лише під замовлення. Наразі Talisman є найбільшим легковим автомобілем у модельній лінійці Renault, тож статус зобов’язує, і не лише в Україні. Наприклад, вперше автомобіль презентували ще 6 липня 2015 року, причому в незвичному місці – старовинному маєтку Шантильє. Тоді показали версію седан, яка має кодову назву LFD, але є й версія універсал Renault Talisman Estate, яку презентували дещо пізніше.
Автомобіль створили на платформі CMF-CD, яку Renault створило спільно зі своїм японським партнером Nissan. Один автомобіль на цій платформі ми вже випробовували – це був «кросоверовий» мінівен Renault Espace. Renault Talisman – лише друга машина, побудована на її основі. За рахунок цього планують зменшити витрати на виробництво і добитися більшого об’єму випуску автомобілів. До речі, про кількість авто. По суті, попередником Talisman була дуже добре знайома нам Laguna. Звісно, безпосереднім попередником був усе ж Renault Latitude, який вирізнявся дуже стриманим, але привабливим дизайном, однак у нас він не надто добре пішов. Натомість Laguna зараз масово завозять навіть потримані з Європи. Сподіваюся, що Talisman встигнуть розсмакувати, і він буде представлений у нас набагато ширше.
Образ Renault Talisman значною мірою перегукується з компактнішим Renault Megane Sedan: тут є ті ж передні фари химерного дизайну, задні ліхтарі з видовженою лінією габаритів, довгий капот і короткий задній звіс. Однак саме з капоту починаються головні відмінності. У Talisman капот трохи заходить на колісні арки, таким чином, будучи подібним на VW Arteon. Колісні диски мають 19-дюймовий радіус, а їхній візерунок певною мірою можна назвати 3D. Додаткового стилю машині додає хромований дизайнерський елемент на передніх крилах, який нагадує решітку вентиляції. Єдине що трохи збентежило – це дещо завеликі зазори між кришкою багажного відсіку і кузовом. А в решті автомобіль виглядає просто неперевершено!
Renault Talisman: бізнес-клас лише для двох
Усередині Renault Talisman водій одразу приймає напівлежаче положення. Щоправда, у цьому може не бути нічого дивного, просто після великої кількості кросоверів звикаєш до вертикальнішої посадки. Самі сидіння широкі. Можливо, трохи не вистачає бокової підтримки, однак для людей високого зросту і більших за мене в ширину облаштуватися в кріслі можна буде ідеально. Доповнюється зручність і підголівниками, що складаються з двох частин, які можна відтягнути вперед. З іншого боку, фіксація цього налаштування відсутня, тож поклавши на них голову, підголівники складаються назад.
Сидіння водія Renault Talisman повністю оснащене електроприводами. Усього налаштувань 8, враховуючи валик поперекової підтримки. Він же водночас виконує роль масажної функції. Меню останньої викликається за допомогою сріблястої кнопки поряд із перемикачами електрорегулювань. Режимів масажування три, хоча на мій неприскіпливий смак вони не надто відрізняються. Зрештою, у деяких моїх пасажирів цей масаж викликав далеко не однозначне враження. Описували вони його за допомогою слів «ніби хтось дихає в спину». Але що точно вражає – це двоступенева вентиляція передніх сидінь. Звісно, ефективність системи не найвища, однак все одно в літню спеку їхати на шкіряному сидінні вже набагато приємніше й комфортніше. Не забули тут і про двоступеневий підігрів передніх сидінь, який на автомобілях Renault зазвичай працює відмінно. Дуже важливо, що й сидіння переднього пасажира має той же комплекс електрорегулювань, що й водійське.
Ззаду в такій машині очікуєш трохи більше простору для ніг, хоча злегка їх витягнути цілком можливо. Не так уже й дивує брак простору для голови на крайніх місцях та його недостатність на центральному, адже це легковий кузов седан зі спадною лінією даху, а, об’єктивно кажучи, не кожен кросовер з рівнішим дахом пропонує більше місця. Зрештою, по центру ситуація не така вже й погана – подушка м’яка. З іншого боку, підлокітник заднього ряду тонкий і оснащений двома підсклянниками й відсіком для дрібних речей. Тому й спинка центрального місця здалася твердішою, ніж у багатьох інших авто. Усе-таки Renault Talisman призначений для комфортного перевезення лише двох пасажирів ззаду. Хотілося б і окремого блоку клімат-контролю, але це вже прискіпування – дефлектори є і з них дме доволі добре. А от під ними є два слоти USB, AUX і розетка на 12 В. Специфічну конструкцію мають і задні підголівники – їх можна підняти й опустити, однак, крім цього, вони подаються назад під натиском голови, таким чином, імовірно, мінімізуючи наслідки травм для шиї після удару ззаду.
Змиритися доведеться зі значним відставлянням ноги в сторону під час висадки, адже машина низька, а поріг широкий, тож його доводиться переступати.
Багажний відсік, як для седана, вражає. Передусім своєю глибиною. Перехилившись через його борт і спробувавши дістати рукою спинки задніх сидінь, навряд чи дістанеш. Причому під підлогою заховано запасне колесо і допоміжний дорожній інструмент. Для зручного оперування із запаскою, підлогу можна зачепити за край отвору багажного відсіку – для цього призначений спеціальний пластиковий гачок. Щоб дрібні речі не літали по відсіку, для них призначено пластикові «загони» позаду обидвох колісних арок. Конструкція задніх сидінь дозволяє скласти обидві спинки у співвідношенні 2/3 і 1/3. Причому, що мені ще більше сподобалося – це легке повернення спинок на місце – вони сідають на кріплення з приємним клацанням і без зайвих зусиль. У спинці ж центрального місця навіть є лючок, через який можна або щось дістати з багажника або ж протягнути довгий багаж, наприклад, лижі.
Renault Talisman: унікальний турбодизель та КП з двома зчепленнями
Я був у захваті, коли дізнався, що матиму проїхатися на Renault Talisman – тест-драйв автомобіля мав проводитися у заміських режимах, які є найцікавішими. У нашому випадку седан було оснащено вельми цікавим силовим агрегатом. Під широким і довгим капотом розмістився… не V8 і навіть не великооб’ємний V6. У рух машину приводить звичайний 1,6-літровий 4-циліндровий турбодизель. Хоча як звичайний – якесь дуже недоречне слово, коли мова йде про французькі машини. Цей турбодизель насправді являється бітурбо, а його потужність може вразити навіть затятих любителів Volkswagen, адже з одного літра об’єму тут знімаються усі 100 к. с. з повним показником у 160 к. с. Безумовно, це не абищо – є безліч німецьких автомобілів, у яких лінійка моторів у цьому класі починається приблизно з таких же показників. Але чи є сенс гнатися за «мустангами» в седані, який покликаний рухатися виключно розмірено і переважно по місту? Скоріше всього ні, та й наявних сил більш, ніж вистачає для впевнених розгонів та обгонів на трасі.
Коробка передач – уже знайома нам за іншими моделями Renault EDC з подвійним зчепленням. Вона перемикає передачі з ледь відчутною заминкою, однак по факту ця заминка відчувається лише за рахунок зміни тональності роботи двигуна, жодного розриву тяги немає. З велетенським крутним моментом у 380 Нм коробка також справляється нормально, а це, щоб ви розуміли, рівно стільки ж, скільки має пікап Mitsubishi L200 у базовому виконанні. Є у КП й мануальний режим, у якому можна крутити мотор до червоної зони, однак спускати передачі під час збавляння швидкості автомат буде самостійно.
Хоч Renault Talisman і сприймається виключно як преміальна машина, особливо на ринку України, куди його масово не постачають, однак, на мій великий подив, керується авто доволі азартно. Принаймні для його розмірів. Седан оснащений фірмовою системою Renault MultiSense, однак що в спортивному, що в комфортному режимі суттєвих відмінностей я не помітив. Якщо спробувати охарактеризувати коротко реакцію на різкий поворот керма, скажімо, під час об’їзду ями, то реакція така: уявіть, що ви щойно відтиснулися від підлоги 100 разів і сіли перепочити на диван; але на дивані лежала голка; ви скочите з нього швидко, але безсило, з плавною і ватною реакцією. Якесь подібне враження складається і від керма. Воно дозволяє маневрувати швидко, але реакції дещо нечіткі, зворотній зв’язок все ж розмитий, через що часто крутити кермо на великі кути не дуже хочеться. Разом із тим на швидкості з’являється надзвичайно туга протидія будь-якому повороту, за рахунок чого виникає приємне враження, буцімто тримаєш на повідку здоровенного пса, що прагне зірватися з місця.
Підвіска, попри великі 19-дюймові колісні диски здалася нам навдивовижу комфортною, хоча повністю усі недоліки українського дорожнього покриття вона не ліквідує. Справа в тому, що навіть у режимі Comfort відчуваються найдрібніші тріщини, але відчуваються віддалено, ніби це не Talisman наїжджає на них. А от режим Sport взагалі перетворює машину на гігантський карт. Особливо добре зміна реакцій підвіски відчувається на гравійному покритті – авто буквально підстрибує на кожному камінчику. Однак і їздити стає трохи цікавіше. Взагалі, як уже було сказано вище, цей великий седан неймовірно гарно керується. Однак треба розуміти, що тут є заслуга і фірмової системи 4Control – по суті це система повнокерованого шасі (під час повороту передніх коліс задні повертаються у протилежний бік на незначний градус, дозволяючи машині сильніше вгвинчуватися в поворот). І вона справді працює – таких реакцій просто іноді не очікуєш від седану D-класу, настільки все прекрасно. Якщо придиратися, то зрідка, під час проходження швидкісної ділянки траси з хвилями на асфальті від вантажівок, машина трохи виляла хвостом, коли, маневруючи, уникав катастрофічного притирання хвиль з днищем автомобіля. Та якщо ви все ж наважитеся на замовлення цього унікального авто, майте на увазі, що 4Control стоїть лише в топовій комплектації, як у нас. Під час тесту Renault Talisman в Україні у вільному продажу була ще одна машина, однак вона була в біднішій комплектації, і саме на ній відсутня 4Control (детальніше про це у висновках). Ще одна рекомендація: якщо ви таки придбаєте цей розкішний автомобіль, пожалійте його. Не випускайте машинку навіть на заміські дороги. Або випускайте, але виключно, якщо знаєте, що дорога буде хорошою. Справа в тому, що в топовій комплектації на машині стоять 19-дюймові диски, відповідно гума має ну дуже вже низький профіль. Відтак поранити її дуже легко. А подібні покришки недешеві, тож пожалійте і свій гаманець та насолоджуйтеся комфортним дрейфуванням міськими магістралями.
Ще однією причиною закохатися в цей Renault Talisman є його гальмівна система. Зізнаюся, іноді мені навіть байдужа кількість коней під капотом і комфорт автомобіля, якщо він має потужні й сильні гальма. І на Talisman вони такі, як треба! Реакція миттєва і різка, та не позбавлена комфортності.
Renault Talisman: ідеальний представник D–класу
Що можна сказати про Renault Talisman після тижневого тест-драйву? Однозначно те, що автомобіль вартий ширшої уваги, адже він нічим не гірший за однокласників, а подекуди навіть кращий. Зокрема, мова про двигун із чудовою віддачею об’ємом всього 1,6 л., що позитивно відобразиться на економності машини. Прекрасно працює й підвіска, яка до того ж має кілька режимів – від спортивних налаштувань до комфортних. Врешті-решт, не спасував автомобіль і перед легким бездоріжжям. Звісно, їхав я дуже обережно і повільно, щоб не зачепити довгою і низькою передньою губою бампера черговий перекат. Але, як наслідок, Renault Talisman ні за що й не зачепився. У зв’язку з цим, якщо ви все ж наважитеся на придбання цього авто, беріть модифікацію з вищим профілем покришок – тоді й авто буде ще м’якшим, а ризик пошкодити гуму буде меншим. Взагалі, стихія цього автомобіля – це вузькі міські вулички, а також респектабельний рух великим містом. Ви звертаєте на себе увагу, коли їдете в ньому. А Talisman звертає увагу тільки на вас.
Говорячи ж про вартість Renault Talisman, то ціна складає близько 40 000 євро. Але це у багатому оснащенні!
Renault Talisman – характеристики |
|
Характеристики кузова | |
Довжина/Ширина (з дзеркальцями)/Висота (враховуючи рейлінги/з відкритими дверима багажного відсіку), мм. | 4449/1836(2058)/1607(1613/2069) |
Споряджена/повна маса, кг. | 1518/2118 |
Максимальна маса причепа з гальмами/без, кг. | 1850/750 |
Об’єм паливного баку, л. | 47 |
Діаметр розвороту (із системою 4Control), м. | 10,8 |
Характеристики двигуна | |
Тип, к-сть циліндрів/клапанів | дизельний, 4/16 |
Об’єм, куб. см. | 1598 |
Потужність, кВт (к. с.) / об./хв. | 118(160)/4000 |
Крутний момент, Нм / об./хв. | 380/1750 |
Впорскування | Система розподіленого впорскування дизельного пального під високим тиском Common Rail, два турбонагнітача |
Клас токсичності | Euro VI |
Характеристики трансмісії | |
Привід | передній |
Коробка передач | 6-ступенева EDC |
Характеристики підвіски | |
Розмір шин | 245/40 R19 98Y |
Передня/задня підвіска | псевдо McPherson з важелями трикутної форми/напівжорстка з Н-подібною балкою |
Ходові характеристики | |
Гальма передні/задні | дискові вентильовані діаметром 320х28/дискові діаметром 290х11 |
Максимальна швидкість, км./год. | 215 |
Розгін 0-100 км./год., с. | 9,4 |
Викиди CO2 у змішаному циклі, г./км. | 116 |
Витрати пального місто/траса/середні, л./100 км. | 5/4/4,4 |
Додаткові системи | Stop&Start, система рекуперації енергії (ESM) |